fa
door fastdonald Apr 27, 2005 om 20:45
Geldzaken & recht

Apk keuring lease auto

ik heb een lease auto,onlangs ben ik aangehouden en mijn auto was niet APK gekeurd, de termijn was verstreken.Ik moet zelf de bekeuring betalen,is dit wel terecht moet mijn baas dit niet doen.

Mijn baas is inmiddels overleden en bedrijf is opgeheven,waar kan ik nu nog terecht.

4924 6 Rapporteer

user123
door user123 - Apr 27, 2005 om 23:12
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Als bestuurder van die auto bent u verantwoordelijk voor de papieren (ook verzekering!)

Als u meent dat iemand anders nalatig is geweest waardoor u een boete hebt gekregen moet u zelf bij die persoon aankloppen. Helaas heeft u in dit geval geen mogelijkheden om de beuring te verhalen.

fa
door fastdonald - Apr 27, 2005 om 23:18
2 Antwoorden / 8 Vragen

Is het ook niet te verhalen op de erven?

diertjes
door diertjes - Apr 27, 2005 om 23:41
299 Antwoorden / 3 Vragen

Als bestuurder van een motorvoertuig dient u zich er altijd van te vergewissen dat e.e.a. zowel in technische zin als in administratieve zin in orde is. U zult als kennelijk vaste gebruiker van de auto ongetwijfeld op de hoogte zijn geweest, dan wel kunnen zijn geweest, van de leeftijd van uw auto en de daarmee samenhangende keuringsvereisten.

De wetgever gaat er voor u helaas van uit dat ten aanzien van zeker handelen en gedrag ook nog een mate van verantwoordelijkheid bij u zelf wordt gelegd. Kennelijk ligt in uw ogen de dader op het kerkhof, jammer genoeg voor u ziet u dat verkeerd. Groet, M@rtin

sanvw
door sanvw - Apr 28, 2005 om 10:23
32 Antwoorden / 9 Vragen

Is dit ook niet een verantwoordelijkheid van de leasemaatschappij waarbij je de auto geleased hebt? Misschien valt er iets op hun te verhalen.

Groeten San

wo
door wolkie - Apr 28, 2005 om 11:31
49 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens mij kan je nergens terecht. Bij ons in het bedrijf rijden diverse lease auto's rond en iedere bestuurder dient zelf op tijd zijn APK keuring te regelen. Wij doen daar helemaal niets aan.  Van de leasemaatschappij krijg je geen waarschuwing dat je moet laten keuren. Je bent zelf bestuurder dus alle papieren liggen bij jou dus je had kunnen weten dat je auto weer gekeurd moet worden. Ik vind het niet meer dan redelijk en normaal dat je zelf de bekeuring betaald. Zou zo het bij ons bedrijf ook gaan.

fa
door fastdonald - Apr 28, 2005 om 14:14
2 Antwoorden / 8 Vragen

Ik denk dat ik weet waar ik aan toe ben bedankt allen voor de info.

Gr.fastdonald