dr
door dreuzeltje Mar 2, 2010 om 12:57
Geldzaken & recht

BDR Containerreiniging

Wij zijn lid van BDR Containerreiniging , alleen nu is het volgende probleem aan de gang .BDR schrijft in februari de contributie van april t/m juni af , maar dat heb ik terug gehaald , ten eerste vind ik het absurt vroeg dat kan eind maart ook , maar in het laatste kwartaal zijn ze geen ene keer geweest om de containers/kliko;s te reinigen , hun excuus vanwege de vorst .Staat in de voorwaarden van het contract maar wij zijn al een jaar of 10 lid en hebben nog nooit een contract ondertekend en het heeft veel gevroren ja maar lang niet alle weken maar volgens hun was het toen vakantie tijd en krijg je al deze keren niet vergoed dus 26,50 in het putje gooien was mss een betere optie geweest .Nu vind ik persoonlijk dat ze best kunnen compenseren omdat dit gewoon niet kan maar mss dat ik dat mis heb en zou graag willen weten hoe ik het aan moet pakken .Is het alsnog de contributie betalen en dan vervolgens opzeggen of heb ik meer recht ? want ze hebben niks gedaan het afgelopen kwartaal en wij hebben nooit een contract ondertekend .

3588 23 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

---Staat in de voorwaarden van het contract maar wij zijn al een jaar of 10 lid en hebben nog nooit een contract ondertekend --

Feit dat je ze al 10 jaar betaald geldt wel als bewijs van contract/overeenkomst lijkt me.......

Zomaar geld inhouden als je ergens lid van bent/contract hebt kan niet zomaar, bij klachten moet je dit melden en je kunt ze in gebreke stellen als ze hun deel van de overeenkomst niet nakomen...........

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

------2.4 Indien er, door ( extreme) weeromstandigheden ( Bv vorst en/of vorst in de grond, sneeuw, weeralarm), niet gereinigd kan worden, komt deze beurt te vervallen en geldt geen recht op restitutie van het abonnementsgeld.---

Voorwaarden DBR

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 13:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat staat in het contract maar wij hebben dat dus niet .Er zijn altijd weinig tot nooit problemen geweest maar tegenwoordig is het vaker mis en ik hoor heel veel klachten over BDR .Maar goed dat ze dat stellen in hun voorwaarde prima , maar als wij als klant een kwartaal betalen en er is vervolgens een kwartaal lang vorst is dat voor ons pech dus ? Zij hebben wel betaald gekregen .En nee het klopt niet om het geld zomaar in te houden maar ik heb vorig kwartaal betaald en toen kon ik nog zelf mijn containers schoonmaken omdat hun dat niet gedaan hebben .Heb er hun overigens voor gebeld maar ik werd afgedaan met een Tja dat is dan jammer voor u ...
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben en ook niet dit zomaar kan ?!

Bedankt voor de reactie.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

dreuzeltje schreef op dinsdag 2 mrt 2010, 13:27: maar als wij als klant een kwartaal betalen en er is vervolgens een kwartaal lang vorst is dat voor ons pech dus ?

Ja, helaas dan heb je pech, is feitelijk ook overmacht voor bedrijf........

---maar ik heb vorig kwartaal betaald en toen kon ik nog zelf mijn containers schoonmaken omdat hun dat niet gedaan hebben .Heb er hun overigens voor gebeld maar ik werd afgedaan met een Tja dat is dan jammer voor u ...--

Als ze niet doen waarvoor ze betaald krijgen (uitgezonderd de overmacht situatie) moet je niet bellen maar ze schriftelijk (liefst aangetekend/bewijs) in gebrek stellen en ze een redelijke termijn geven hun verplichtingen alsnog na te komen, willen of doen ze dat niet dan zou mogelijkheid hebben je je contract tussentijds ontbinden omdat ze in gebrek blijven.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 13:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zijn overigens wel langer en meer klachten over dit bedrijf;

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?t=58275&start=15&sid=9cb8ecc6369dfcaf66e9beba6a9cac91

Maar al leverd een bedrijf een wanprestatie dan nog moet je wel op de juiste wijze klagen/ontbinden, door simpelweg incasso in te trekken zonder aantoonbaar (schriftelijk) te hebben geklaagd krijg je straks een incassoburo op je nek met alle extra kosten van dien.......

Succes,

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 13:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

Maar hoe kan ik opzeggen als ik geen klantnummer heb ? Ik heb de factuur maar er staat geen klantnummer op?

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

dreuzeltje schreef op dinsdag 2 mrt 2010, 13:58: Maar hoe kan ik opzeggen als ik geen klantnummer heb ? Ik heb de factuur maar er staat geen klantnummer op?

Vermeld je factuurnummer of sluit je kopie van factuur bij zodat ze weten wie het betreft.

Maar als je nu opzegd vrees ik dat het pas eind van jaar ingaat, als ik het goed zag betrof het jaarcontracten ........die kun je veelal niet tussentijds (kostenloos) opzeggen.
Dus dan zou je alleen mogelijkheid hebben door ingebreke stelling/ in gebreke blijven.......

En altijd schriftelijk bewijs van opzeggingen vragen en bankrekening in de gaten houden of ze niet nog Na beeindiging geld afschrijven, doen ze dat wel dan storneren en selectieve blokkade laten plaatsen.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 16:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas klopt het dat in artikel 2.4 en artikel 2.9 staat dat bij ‘overmacht’ er niet gereinigd kan worden. Bij ons is dit de afgelopen jaren ook gebeurd. Daarnaast is BDR vaker niet komen reinigen zonder ons hiervan op de hoogte te brengen.

Waarschijnlijk heb je net als ons een contract getekend bij een huis aan huis verkoper. Bij ons was dit een klein geel briefje (jaarcontract). Na dit contract wordt het abonnement steeds verlengt met een kwartaal. BDR en KCR Containerreiniging houden een opzeg termijn van twee maanden aan.

Je kunt na dit jaarcontract dus per kwartaal opzeggen. Na telefonisch contact bleek dat BDR niet met klantnummer werkt. Stuur je opzegbrief per gewone en aangetekende post en je naam en adres naar ze toe.

Inmiddels zijn wij in Hellevoetsluis overgestapt naar een goedkoper abonnement van BLIS Container Schoonmaak. Zij reinigen onze afval container voor alsnog volgens afspraak en onze kliko is volgens mij ook een stuk schoner.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

dreuzeltje

In principe is het zo, dat bij overmacht de dienst niet geleverd hoeft te worden terwijl er wél voor betaald is. In dat geval dient er juridisch gezien een compensatieregeling te zijn en die regeling zou ook in de voorwaarden moeten staan.

Met vriendelijke groet, ReadAC

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Mijn advies is dus: schrijf een brief naar deze fraaie firma en eis een compensatie. Het adres is:

BDR Containerreiniging
Albert Einsteinstraat 26,
3261 LP Oud-Beijerland

Als je geen reactie krijgt op die brief, dan zou ik de "service" opzeggen en een anders cleaning firma zoeken. Zorg er dan voor dat het geen:
CCN of KCR is.

Groetjs ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 2, 2010 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

dreuzeltje

Ik heb gehoord dat, de hier volgende firma, betrouwbaar is en goed werk aflevert:

Adres Blis Containercleaning:

Containercleaning Blis,

http://www.blis.nl/index.php/home-2

(werkt ook met automatische incasso)

Maar dan moet je wel eerst even de "kleine lettertjes" lezen van deze firma.

Nogmaals sukses, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2010 om 13:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dank voor jullie reactie;s , ik heb ondertussen betaald en een opzegbrief geschreven nu maar hopen dat ze het goed afhandelen.

Met vriendelijke groetjes

ve
door verwijderd - Mar 5, 2010 om 15:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Dreuzeltje

Ik denk dat deze hele situatie je heel veel energie heeft gekost met het bellen, mailen ed. ik wil je maar 1 goede raad geven en ik spreek uit ervaring.
Ga niet meer met een containerreiniger in zee het loopt altijd uit op veel frustraties en de klant trekt om 1 of andere reden aan het korste eind, zelf reinigen is een rot karwei maar levert in ieder geval een schone bak op wat maar een schijntje kost vergeleken bij een abonnement bij een bakkewassser die om de haverklap de bak niet komt schoonmaken!!
Veel succes.

ve
door verwijderd - Mar 5, 2010 om 18:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

dreuzeltje

Ik hoop maar dat je de opzegbrief aangetekend en met bewijs van ontvangst verstuurd hebt. Gewone opzeggingsbrieven komen bij deze fraaie firma echt niet aan. Laat hier even weten of je de brief ook daadwerkelijk aangetekend hebt verzonden.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 8, 2010 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vandaag kreeg ik telefoon van BDR , had 26,50 betaald , de gestorneerde kwartaal bijdrage maar omdat het dus gestorneerd is moet ik volgens hun 108,50 betalen , volgens de jaarfactuur ..Hoop geruzie over en weer dus want ik ben niet van plan dit bedrag te betalen .En heb de rechtsbijstand ingeschakeld , althans die moeten even kijken of ze deze kunnen doen omdat het onder de 150 euro zit ..Maar advies is altijd welkom .Lojkt mij niet dat dit zomaar kan .

@ ReadAC , ik heb het niet aangetekend verzonden omdat ik op verschillende fora's lees dat ze aangetekende brieven weigeren en eerlijk gezegt vind ik dat zonde van mijn geld .Mijn bedoeling was dat als ik na 2 weken geen reactie had gekregen dezelfde brief nog een keer te sturen en na 2 weken nog een keer .Maar ja hoe het nu gaat lopen weet ik dus niet .

ve
door verwijderd - Mar 8, 2010 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

dreuzeltje

Jammer dat je die brief niet aangetekend hebt verzonden. Krijg je zo'n brief namelijk terug, dat is dat voldoende bewijs voor het geval ze je in rechte betrekken (dagvaarden).

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 19, 2010 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op vrijdag 5 mrt 2010, 18:57: dreuzeltje

Ik hoop maar dat je de opzegbrief aangetekend en met bewijs van ontvangst verstuurd hebt. Gewone opzeggingsbrieven komen bij deze fraaie firma echt niet aan. Laat hier even weten of je de brief ook daadwerkelijk aangetekend hebt verzonden.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

Of het veel zode aan de dijk brengt betwijfel ik.
Heb ook aangetekend per 4-3-2010 opgezegd en ze beweren gewoon dat de brief niet is aangekomen.
Controle via TNT toonde aan dat het een dikke onzin is.
Geld van rekening is gehaald, voor dat maar ooit een groene bak aan straat stond.
Gewoon door de bank laten terug storten.
En de toegezonden stickers ongeopend retour, tot reeds 2 maal toe.

ve
door verwijderd - May 1, 2010 om 19:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

dreuzeltje,

ik zit nu in precies dezelfde situatie, ook een jaarrekening voor een mislukte incasso. BDR reageert absoluut niet op inmiddels 3 brieven en 3 faxen (ontvangstbevestiging!). Ik ben echter niet van plan om te betalen en laat dit desnoods voorkomen.
Wel ben ik nieuwsgierig hoe dit bij jou is afgelopen.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 19:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

eblok schreef op zaterdag 1 mei 2010, 19:53: dreuzeltje,

ik zit nu in precies dezelfde situatie, ook een jaarrekening voor een mislukte incasso. BDR reageert absoluut niet op inmiddels 3 brieven en 3 faxen (ontvangstbevestiging!). Ik ben echter niet van plan om te betalen en laat dit desnoods voorkomen.
Wel ben ik nieuwsgierig hoe dit bij jou is afgelopen.

Sinds laatste bericht niks meer gehoord, ook geen bankafschrijving meer.
Hebben de message van stickers retour begrepen, denk ik.
Hopelijk blijft het zo.

ve
door verwijderd - May 2, 2010 om 19:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

piet60

Mocht het zo zijn dat je nog niet van ze af bent (wat iki inschat), dan zou het prettig zijn dat je dat hier even laat weten.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2012 om 18:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stopzetten container reiniging!

Er komt bij ons een man aan de deur die een service van container reiniging aanbieden.
Ik geef aan bij deze jongeman aan dat ik het nog wil overleggen met m´n man. Geen probleem zegt meneer, u wordt morgen toch nog gebeld voor de bevestiging-
Ok, ik vul het gele briefje in voor 6 maanden.
Mijn man was het er niet mee eens, ik bel BDR dezelfde dag nog op en ze geven aan dat ik het gele briefje naar BDR moet sturen, dit doe ik dezelfde dag nog. Een dag later krijg ik een telefoontje van BDR over de service van de huisverkoper, ik vertel haar wederom dat mijn man het er niet mee eens is en dat ik het gele briefje al op de post hebt gedaan. Prima, alles afgehandeld, denk ik.
Een week later krijg ik een brief met mijn container sticker. Ik bel direct naar BDR en leg uit dat ik het abonement direct dezelfde dag heb stop gezet door het gele briefje op te sturen en dit 2 keer telefonisch te melden aan BDR.
Mevrouw zegt nooit het briefje retour te hebben ontvangen en dat ze het niet stop kan zetten. Boos vraag ik wanneer en hoe dit dan wel kan. Mevrouw geeft aan: volgend kalender jaar want u heeft voor en jaar getekend! Allereerst heb ik explicite gekozen voor 6 maanden en ten 2de heb ik al het mogelijke gedaan om deze huis aan huis verkoop terug te draaien. mevrouw weigerde me door te verbinden met de manager want die heeft ze niet (?), ze weigerde me haar naam te geven toen ik die vroeg, want dat was niet relevant en ik moest mijn mond houden en stoppen met dreigen.. Ik ben de eerste die toegeef dat ik boos ben en boos reageerde maar de wijze waarop BDR `klantenservice` biedt is hooguit schandalig.

Het enige wat ik wil is dat het zogenaamde abonnement stop gezet wordt, als de ik vooraf had geweten of had gehoord van de huisverkoper hoe jullie werkwijze is, dan was ik er nooit aan begonnen!

ve
door verwijderd - Feb 27, 2012 om 18:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jullie werkwijze?? U heeft hier niet met BDR te maken hoor.
En deze vraag dateerd al van maart 2010. Goed bezig.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2012 om 12:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Graag zou ik de mensen willen vragen die ook in deze situatie zitten om contact met mij op te nemen.
Hoe meer klachten ik binnen krijg des te beter.
Ik ben namelijk ergens door benaderd om te vertellen wat dit bedrijf allemaal doet.
Hoe meer mensen zich melden des te beter.
Dus kent u mensen die het zelfde mee maken al u en als mij laat het weten en zegt het voort.