ja
door janjohanna Jan 31, 2013 om 22:37
Geldzaken & recht

Bealen bij Menzis.

Wat verandert er voor u?
Betaalt u op dit moment zelf uw zorgpremie via automatische incasso? Dan gaan we vanaf 2013 ook uw eigen bijdrage en eigen risico tot en met € 200 automatisch afschrijven
.
Aldus Menzis!!

Kan dat??

2794 42 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 31, 2013 om 22:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Misschien moet je de mail even Goed lezen...........voor je op een forum gaat gillen.

---Wijziging doorgeven
Wilt u liever uw eigen bijdrage en eigen risico per acceptgiro blijven betalen?
Dan kunt u dit wijzigen via Mijn Menzis. U kunt ook onze Klantenservice bellen op *******. Let op: voor iedere factuur wordt € 0,50 per acceptgiro in rekening gebracht. --

zwemmer
door zwemmer - Jan 31, 2013 om 22:55
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Dat kan. De OHRA waar ik verzekerd ben doet dat allang, zelf de eigen bijdrage afschrijven wanneer dat van toepassing is. Wel zo makkelijk voor de verzekeringsmaatschappij, betalen moet je toch.

tijger1
door tijger1 - Jan 31, 2013 om 23:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u het niet wilt, dan betaalt u toch gewoon met een acceptgiro? Kost u wel € 0,50 per betaling. En u zult toch moeten betalen. Als het een groot bedrag is, wordt het ook nog van tevoren aangekondigd, wat is daar mis mee?

Het is niet de bedoeling dat u dikke letters gebruikt, voor een gewone vraag. Alleen als u een woord een extra nadruk wilt geven, mag dat natuurlijk wel.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 31, 2013 om 23:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Nog nooit anders dan dat dit bij gebeurd, vind het wel prettig kan het dan niet vergeten.

ja
door janjohanna - Jan 31, 2013 om 23:26
15 Antwoorden / 17 Vragen

Wat 'n belerende reacties.Hoe ik mijn tekst maak ,bepaal ik wel,wijsneuzen.
Niemand die op de echte vraagstelling ingaat.Menzis vraagt mij niet of ik daar mee eens ben,maar legt me dat op.En daar gaat het om.
Nou wijsneuzen ,laat nog 'ns wat van je horen.

Cookies
door Cookies - Jan 31, 2013 om 23:31
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=janjohanna schreef op donderdag 31 jan 2013, 23:26]Wat 'n belerende reacties.Hoe ik mijn tekst maak ,bepaal ik wel,wijsneuzen.
Niemand die op de echte vraagstelling ingaat.Menzis vraagt mij niet of ik daar mee eens ben,maar legt me dat op.En daar gaat het om.
Nou wijsneuzen ,laat nog 'ns wat van je horen.

Menzis legt je NIETS op, zie reactie Stacey, die trouwens toch echt op je vraag in gaat!

stacey
door stacey - Jan 31, 2013 om 23:36
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=janjohanna schreef op donderdag 31 jan 2013, 23:26]
Niemand die op de echte vraagstelling ingaat.Menzis vraagt mij niet of ik daar mee eens ben,maar legt me dat op.En daar gaat het om.
Nou wijsneuzen ,laat nog 'ns wat van je horen.

Zoals ik al eerder zei moet je (alles eens ) Goed Lezen voor je zomaar wat begint te roepen ! Wijsneus.

emcede
door emcede - Jan 31, 2013 om 23:37
960 Antwoorden / 4 Vragen

Tikkie minder misstaat niet, wijsneus. Het antwoord is al gegeven: ja, dat kan. Hoe duidelijk wil je het hebben.

Natuurlijk is het mogelijk dat je dit niet wilt. Ook daarvoor is de oplossing aangegeven.

freya
door freya - Jan 31, 2013 om 23:39
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=janjohanna schreef op donderdag 31 jan 2013, 23:26]....
Menzis vraagt mij niet of ik daar mee eens ben,maar legt me dat op. En daar gaat het om.
....
Tja, wat verwacht je dan van Menzis? Dat ze honderdduizenden klanten gaan vragen wat ze willen en dan voor elke klant afzonderlijk in het systeem gaan invoeren wat ze willen? Dan mogen ze er wel wat personeel bij aannemen en dan weet ik wel wie dat gaat betalen.....
Nee, dan voeren ze het voor de klant zo gunstig mogelijke systeem in (voor alle klanten) en als de individuele klant dan iets anders wil, kunnen die dat zelf aanpassen. Makkelijk toch?

Freya

ja
door janjohanna - Jan 31, 2013 om 23:59
15 Antwoorden / 17 Vragen

Juist Freya dat wil ik.
Als ik het met Menzis niet eens ben ,dan moet ik actie onder nemen.
Wijziging doorgeven
Wilt u liever uw eigen bijdrage en eigen risico per acceptgiro blijven betalen? Dan kunt u dit wijzigen via Mijn Menzis.

Zij hebben dus al ingevoerd dat ik anders ga betalen.En daar hou ik niet van.
Dat ze meer personeel moeten aannemen drukt de werkeloosheid.
Elk nadeel heeft zijn voordeel.

Cookies
door Cookies - Feb 1, 2013 om 00:01
13336 Antwoorden / 36 Vragen

...... Dan kunt u dit wijzigen via Mijn Menzis......

Dat neemt heel wat minder tijd in beslag dan hier je gram proberen te halen!

ja
door janjohanna - Feb 1, 2013 om 00:04
15 Antwoorden / 17 Vragen

Goed zo Carola.83.'n Aanwinst in de discussie.Graag bij de les blijven en geen bericht geven dat niks met het onderwerp te maken heeft.

Cookies
door Cookies - Feb 1, 2013 om 00:15
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=janjohanna schreef op vrijdag 1 feb 2013, 00:04]Goed zo Carola.83.'n Aanwinst in de discussie.Graag bij de les blijven en geen bericht geven dat niks met het onderwerp te maken heeft.

Je vraag is beantwoord, het is hier geen discussie forum.

jo
door jorisw - Feb 1, 2013 om 09:48
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=janjohanna schreef op donderdag 31 jan 2013, 23:59]Juist Freya dat wil ik.
Als ik het met Menzis niet eens ben ,dan moet ik actie onder nemen.
Wijziging doorgeven
Wilt u liever uw eigen bijdrage en eigen risico per acceptgiro blijven betalen? Dan kunt u dit wijzigen via Mijn Menzis.

Zij hebben dus al ingevoerd dat ik anders ga betalen.En daar hou ik niet van.
Dat ze meer personeel moeten aannemen drukt de werkeloosheid.
Elk nadeel heeft zijn voordeel.

En dan volgend jaar zeker weer gaan zeuren dat het weer duurder is geworden?

jo
door jorisw - Feb 1, 2013 om 09:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=janjohanna schreef op vrijdag 1 feb 2013, 00:04]Goed zo Carola.83.'n Aanwinst in de discussie.Graag bij de les blijven en geen bericht geven dat niks met het onderwerp te maken heeft.

Wat Carola zegt heeft wel degelijk met het onderwerp te maken. Je kaart een probleem aan, en daar bestaan diverse oplossingen voor. Dat 1 van de oplossing niet in jouw straatje past is wat anders.

Ik zie overigens wel een leuke markt voor een forum waar mensen met een vraag of probleem gewoon standaard gelijk krijgen. Je hebt er niks aan, maar sommige mensen worden daar ongetwijfeld blij van.

freya
door freya - Feb 1, 2013 om 09:59
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=janjohanna schreef op donderdag 31 jan 2013, 23:59]....
Dat ze meer personeel moeten aannemen drukt de werkeloosheid.
Elk nadeel heeft zijn voordeel.
En als hierdoor je maandelijkse premie, met pakweg €5 extra omhoog gaat, kom je hier zeker klagen dat ze een 'schandalige' prijsverhoging doorvoeren?

Er is geen enkel bedrijf dat al z'n klanten gaat vragen naar zijn/haar specifieke betalingsvoorkeur. Wees blij dat ze voor iedereen de goedkoopste optie doorvoeren. Als jij dan liever een acceptgiro hebt (en daarvoor extra wil betalen), dan is dat jouw keuze en kun je dat ook aanpassen.
Om maar eens een slogan te gebruiken: "Makkelijker kunnen we het niet maken".

Freya

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2013 om 10:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Door Anderzorg, ook van Menzis, wordt gemeld dat als je je premie al via automatische incasso betaalt, ze nu ook het eigen risico en eigen bijdrage via automatische incasso gaan verhalen. En als je dat niet wilt, dat even moet laten weten. Betaal je nu de premie al met een acceptgiro, dan blijft alles zo, wil je het anders, dan moet je dat laten weten.

Je kunt ook een betalingsregeling treffen voor het eigen risico.

U leest de helft niet en wilt alleen maar verontwaardigd doen

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2013 om 10:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Valt me eigenlijk nog mee dat u niet veronderstelt dat wij hier allemaal bij Menzis werken.

ja
door janjohanna - Feb 1, 2013 om 12:08
15 Antwoorden / 17 Vragen

Hallo Freya,
Ik betaal mijn premie via automatische incasso.En niet per acceptgiro.En die heb ik niet gewijzigd.Dus die blijft zo.Ook de rekemingen van Menzis betaal ik niet per acceptgiro,maar via internet bankieren.Nu wil Menzis de rekeningen ook via automatische incasso innen zonder dat ik daar toestemming voor gegeven heb..En daar ben ik tegen.Ik regel zelf de betalingen van mijn rekeningen.Er is geen bedrijf dat het recht heeft of neemt om de rekening via automatische incasso te innen.
Dat Menzis dat handiger vindt,kan ik wel inkomen.
Of dat premie verlaging inhoudt,betwijfel ik.Het zal eerder het salaris en de bonus van de directie verhogen.
Menzis wijzigt mijn betaalgegevens ongevraagd en deelt mij mede dat , als ik het daar niet mee eens ben , weer kan i terugzetten.Dat is de omgekeerde wereld.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2013 om 12:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Span een proces tegen ze aan.

stacey
door stacey - Feb 1, 2013 om 12:22
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=janjohanna schreef op vrijdag 1 feb 2013, 12:08]
Menzis wijzigt mijn betaalgegevens ongevraagd en deelt mij mede dat , als ik het daar niet mee eens ben , weer kan i terugzetten.Dat is de omgekeerde wereld.

In plaats van hier 2 dagen en pagina`s vol te miepen had je beter even in kunnen loggen bij mijn Menzis om het even te wijzigen zoals jij het hebben wilt...........
was sneller en beter voor de bloeddruk.

Betalen moet je toch, je krijgt bericht en 2 weken later schrijven ze af of je krijgt een acceptgiro met een betaaltermijn van 2weken- lood om oud ijzer dus,
Waar mensen zich allemaal druk over maken tegenwoordig zeg.

ja
door janjohanna - Feb 1, 2013 om 12:35
15 Antwoorden / 17 Vragen

stacey en tijger1,

Heb jullie toch ff bezig gehouden,al was jullie inbreng minimaal.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2013 om 12:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@Janjohanna

U bent echt een aanwinst voor dit forum.

tenormin
door tenormin - Feb 1, 2013 om 13:09
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Zoals al is aangegeven, die €200,00 halen ze automatisch van de rekening en als je dit niet wilt kan je een betalingsregeling afsluiten. Heb dit zelf wel gedaan, 10 maanden extra €35,00 (bij OHRA in dit geval). Maak je geen gebruik van extra risico word dit volgend jaar weer teruggestort. Als je per accept giro wilt betalen (of hoe dan ook) moet je volgende keer niet met een item komen: goh, ben één betaling vergeten en krijg ik gelijk.....vul zelf maar in. Of het nu uit de lengte of uit de breedte komt: we moeten allemaal betalen, toch?

ja
door janjohanna - Feb 1, 2013 om 13:23
15 Antwoorden / 17 Vragen

tenormin!!
Dat is dan mijn probleem en mijn zorg.En daar heb ik geen zorgverzekering voor nodig.

do
door doradora - Feb 1, 2013 om 15:36
58 Antwoorden / 1 Vragen

janjohanna,
ik ben het met u eens.

het is afschuwelijk hoe mensen gehersenspoeld worden/zijn.
de bedrijven hebben de controle over je bankrekening, zie de klachten van mensen die proberen van een automatische incasso van de loterijen af willen komen.
kijken hoeveel klachten er volgend jaar komen als de zorgverkeringen niet of te laat het niet gebruikte deel van de eigen risico terugbetalen.

via internet bankieren hou je zelf de controle.
je kan de rekening betalen op de datum die jou het beste uitkomt.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2013 om 16:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@janjohanna

Kijk eens, u hebt een medestander. En die ziet nu al leeuwen en beren voor volgend jaar.

ja
door janjohanna - Feb 1, 2013 om 18:48
15 Antwoorden / 17 Vragen

tijger1!!!!!

Ja tijgerl (je doet je bijnaam geen eer aan/de tanden zijn je zeker al getrokken) er zijn meer mensen die zelfstandig kunnen denken en handelen.Daar hebben we geen zorgverzekeraar voor nodig. Ook iets voor jou.Of is dat teveel voor je.
Als je nou echt wil reageren op doradora,doe dat dan niet zo.Klinkt blond.

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2013 om 18:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=janjohanna schreef op vrijdag 1 feb 2013, 18:48]tijger1!!!!!

Ja tijgerl (je doet je bijnaam geen eer aan/de tanden zijn je zeker al getrokken) er zijn meer mensen die zelfstandig kunnen denken en handelen.Daar hebben we geen zorgverzekeraar voor nodig. Ook iets voor jou.Of is dat teveel voor je.
Als je nou echt wil reageren op doradora,doe dat dan niet zo.Klinkt blond.

Nog nooit blond geweest, maar wel goed opgevoed en dat kan men van u niet zeggen.

stacey
door stacey - Feb 1, 2013 om 19:00
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=janjohanna schreef op vrijdag 1 feb 2013, 18:48] er zijn meer mensen die zelfstandig kunnen denken en handelen.

Zelfstandig denkende mensen handelen het gewoon even normaal af en geven op de Menzis site hun voorkeur aan ipv hier in te loggen en er 2 dagen over te janken op een forum.

tenormin
door tenormin - Feb 1, 2013 om 19:09
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Kan het geen "janken" noemen, meer bijten.

ja
door janjohanna - Feb 1, 2013 om 19:10
15 Antwoorden / 17 Vragen

tijger1 (je profiel gelezen) en stacey!!!!
Jullie niveau neemt met de minuut toe.Volhouden !!Misschien wordt het nog wat.

Discussie gesloten!!

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2013 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@janjohanna

Dit is een vraag en antwoord forum en de vraagsteller kan die niet sluiten.

freya
door freya - Feb 1, 2013 om 20:11
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 1 feb 2013, 19:14]@janjohanna

Dit is een vraag en antwoord forum en de vraagsteller kan die niet sluiten.
Dat klopt, maar 'verstandige' mensen kunnen wel stoppen met reageren......

Freya

tijger1
door tijger1 - Feb 1, 2013 om 20:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=freya schreef op vrijdag 1 feb 2013, 20:11][quote=tijger1 schreef op vrijdag 1 feb 2013, 19:14]@janjohanna

Dit is een vraag en antwoord forum en de vraagsteller kan die niet sluiten.
Dat klopt, maar 'verstandige' mensen kunnen wel stoppen met reageren......

Freya

Typisch geval van contradictio in terminis.(lol)

Cookies
door Cookies - Feb 1, 2013 om 21:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=stacey schreef op vrijdag 1 feb 2013, 19:00][quote=janjohanna schreef op vrijdag 1 feb 2013, 18:48] er zijn meer mensen die zelfstandig kunnen denken en handelen.

Zelfstandig denkende mensen handelen het gewoon even normaal af en geven op de Menzis site hun voorkeur aan ipv hier in te loggen en er 2 dagen over te janken op een forum.

Pff, je zal maar zo'n onbeschofte, sikkeneur van een partner hebben. Zit hier 3 pagina's lang te zeuren over iets wat hij allang afgehandeld had kunnen hebben. Zeker niks anders te doen.

st
door stevige - Feb 5, 2013 om 23:03
1 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=janjohanna schreef op donderdag 31 jan 2013, 22:37]Wat verandert er voor u?
Betaalt u op dit moment zelf uw zorgpremie via automatische incasso? Dan gaan we vanaf 2013 ook uw eigen bijdrage en eigen risico tot en met € 200 automatisch afschrijven
.
Aldus Menzis!!

Kan dat??

tijger1
door tijger1 - Feb 5, 2013 om 23:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=stevige schreef op dinsdag 5 feb 2013, 23:03][quote=janjohanna schreef op donderdag 31 jan 2013, 22:37]Wat verandert er voor u?
Betaalt u op dit moment zelf uw zorgpremie via automatische incasso? Dan gaan we vanaf 2013 ook uw eigen bijdrage en eigen risico tot en met € 200 automatisch afschrijven
.
Aldus Menzis!!

Kan dat??

.?????

tenormin
door tenormin - Feb 6, 2013 om 00:10
16840 Antwoorden / 108 Vragen

tijger1, dat gebeurd toch vaker. Men wil antwoorden maar vergeet dan door te "muizen" naar blanco ruimte.

tijger1
door tijger1 - Feb 6, 2013 om 10:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien schrijft Stevige dan nog wel iets.

menziswebcare
door menziswebcare - Feb 7, 2013 om 16:23
31 Antwoorden / 0 Vragen

Beste janjohanna, sorry dat ik zo laat reageer.

We hebben al onze verzekerden d.m.v. een brief gevraagd of ze de nota eigen bijdrage/eigen risico per acceptgirokaart of automatische incasso willen laten lopen. Op de acceptgirokaartbetaling brengen we 0,50 cent administratiekosten in berekening. Er is dus wel een keuze. We gaan niet zonder vooraankondiging zomaar automatisch incasseren.

Met vriendelijke groeten,
Leontine Seuren,
Menzis team Webcare

tijger1
door tijger1 - Feb 7, 2013 om 16:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mezismedewerkster

Janjohanna is verbolgen over het feit dat hij aan u moet mededelen dat hij iets niet wil. Men kan maar een probleem hebben.