ha
door haspidizo May 5, 2011 om 12:43
Geldzaken & recht

Beleggers en politiek

Eigenlijk een vraag over waarom Nederlanders worden gediscrimineerd:
Bij GOLDMONEY mogen Nederlanders niet meer toetreden, laat staan zich inschrijven voor een Full Holding.
Is dat omdat de AFM dat tegen houdt? Waarom dan, op last van wie? GoldMoney is niet eens een bank, maar een bedrijf!
Zijn de politici weer bezig om, na Wouter Bos, met discriminatoire geest beleggers kort te houden en zelfs grof te benadelen? Of laten zij zich zeer eenzijdig voorlichten door lobbyisten? Zijn het dit keer farmaceuten, die achter de schermen de politici-marionetten besturen?
Krijgen ze daar iets voor?

Ik ben woedend, want mijn zoon mag geen rekening openen.

A. Mestral de Combremont
(Graag discretie.)

1760 11 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - May 5, 2011 om 12:49
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Discretie? Dat krijg je alleen als je dat zelf ook betracht. En dan moet je het niet op een openbaar forum zetten.

pschaecker
door pschaecker - May 5, 2011 om 13:00
171 Antwoorden / 0 Vragen

Op de AFM site is geen informatie te vinden over GOLDMONEY.

Het volgende las ik op de site zelf:

Netherlands & Netherlands Antilles

Due to a review on the rules applicable to the sale and storage of precious metals, we are currently unable to accept applications from Dutch residents.

vladja
door vladja - May 5, 2011 om 13:00
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Van de site of Goldmoney:

Netherlands & Netherlands Antilles

Due to a review on the rules applicable to the sale and storage of precious metals, we are currently unable to accept applications from Dutch residents.

Als je dan toch zoveel last hebt van al die - in jouw ogen - onzinnige regels, geboden en verboden, die hier gelden, verhuis naar een ander land. Ben overal vanaf.

Maar wat hebben farmaceuten te maken met de handel in edele metalen?

Vladja

ha
door haspidizo - May 5, 2011 om 13:12
4 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, heb de genoemde zin op de site van Gold Money gelezen.

Klokke(n)luiders worden niet graag herkend. Maar discriminatie moet je niet uit de weg gaan door te emigreren.
(Zoiets lijkt ook uit een bestuur stappen als je het niet meer ziet zitten. Dan moet je juist niet weglopen.) Lijkt me dus niet zinvol te emigreren.
Je wilt toch bovendien graag volgende keer op een goede partij stemmen....?!

Beter voorkomen dat je een ombudsman onnodig moet belasten. En samen ben je sterk.

Allemaal bedankt voor de reactie.

ha
door haspidizo - May 5, 2011 om 14:43
4 Antwoorden / 6 Vragen

Dag Marcel, Het gaat niet over lijmen.
De heer Pschaecker heeft de opmerking bij GoldMoney gezien.
Die opmerking is het signaal dat er een verbod is voor Nederlanders, maar voor geen enkel ander land. Dit vertaal ik als zijnde discriminatie. Waar komt dat vandaan?
Als ik de klok luid krijg ik iedereen over me heen. Positief, maar vaak negatief. Voor dat laatste bedank ik. Toch moet er iets gebeuren. Wie neemt het voortouw?
U in ieder geval niet. En U draagt niet bij tot een oplosing voor een dergelijk dilemma. U ziet mij als lijmpotsnuiver of zo.
De heer (of mevrouw?) Vladja laat me verhuizen. Zou het zijn om geen last meer te hebben van gesignaleerde uitsluiting van Nederlanders? Ik zelf heb echter geen last, maar hoop met mijn opmerking juist een sociaal doel te dienen door mensen in te seinen dat er vreemde dingen gaande zijn. "Wordt wakker!"
Ten slotte: er is mij inderdaad meer bekend en dat houd ik prive, in mijn eigen, hoogst persoonlijke belang.

Bij nutteloze antwoorden reageer ik trouwens niet meer.
Met dank.

want U vertrekt liever.

vladja
door vladja - May 5, 2011 om 16:53
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Volgens mij heb jij een "merkwaardige" definitie/opvatting van het woord discriminatie.

De Nederlandse democratisch gekozen overheid en haar uitvoerende beleidsorganen sluit ALLE inwoners van Nederland uit van het zaken doen met de firma Moneygold en dat is discriminatie?

Nooit geweten dat je jezelf kunt discrimineren! Als het nou een ander land was geweest dat ALLE inwoners van Nederland (en niet alleen de Nederlanders) uitsluit, dan kan je van discriminatie spreken.

En in een heel enkel geval is dat ook nog niet eens slecht. Zuid-Afrika is destijds lange tijd door heel veel landen "uitgesloten" (gediscrimineerd) van een hoop zaken.

Er zijn trouwens genoeg andere bedrijven, die wel in edel metalen handelen in Nederland. Kennelijk voldoet Moneygold niet aan de eisen, die hier aan een dergelijk bedrijf gesteld worden voor aankopen beneden van € 50.000,--, ter bescherming van de kleine belegger. Boven het minimum van € 50.000,-- is er geen AFM toezicht.

Op 20.10.2010 kwam de AFM met de volgende waarschuwing over het aankopen van goud: Lees hier...

Doet de AFM zijn werk (misschien iets te?) goed, komt er een belegger in opstand.

Maar wat hebben die farmaceuten, die achter de schermen de politici-marionetten besturen er nu mee te maken?

Vladja

jo
door joebiedoe - May 5, 2011 om 17:01
15 Antwoorden / 0 Vragen

Als je je geld wil kwijtraken mag je wel bij mij een rekening open !

mijn advies: begin niet aan die schimmige dingen

ha
door haspidizo - May 5, 2011 om 19:38
4 Antwoorden / 6 Vragen

Hallo Vladja,
Ja de site had ik eerder gezien. Natuurlijk is de AFM van groot belang.
Alleen, de AFM gaat over banken, niet bedrijven.
Tegenwoordig hebben banken niet meer de naam die ze ooit hadden, dus zo veel vertrouwen is er niet meer. Vandaar dat de AFM goed werk doet. Hoe goed weet ik niet.
En over discriminatie gesproken: het gaat over de Nederlander in Europees verband. We leven in Europa.

Ik trek direct een parallel met de BPM voor auto's die al heel lang geleden afgeschafd had moeten worden. Afspraak vanuit Europa. Maar Nederland ging zijn eigen gang, tegen de afspraken in. Vele Nederlanders hebben zich hieraan gestoord. Zij vonden het niet zo prettig dat auto's zo veel meer kostten. Dat wekte vervolgens weer irritatie bij weer andere Nederlanders die niet konden nalaten te doen wat hun opgedragen was: betalen! Maar deze brave jongens zeiden niet: "zij niet dan wij ook niet." Dat had erg leuk kunnen worden. Maar veel mensen voelen er helaas niets voor moeite te doen om gezamenlijk op te treden als ze wel het recht hebben om in actie te komen.
Het probleem is nu vanzelf aan het oplossen, want zie: men kan nu auto's nagenoeg zonder die toeslag kopen.

Natuurlijk bestaat er een kans dat een bedrijf wat je zo maar kiest niet geweldig is, maar van dit bedrijf weet ik, dat het de voorkeur geniet van vele kenners die hoog staan aangeschreven en erg goed uitkijken, juist ter wille van de veiligheid. Voorts heeft Deloitte & Touch heeft hier de controletaken. Toch een aardige naam in dit verband.
Het is bekend dat veel metaalwinkels onbetrouwbaar zijn. Juist daarom had ik goed voorwerk gedaan.
Met vriendelijke groeten.

marcel75
door marcel75 - May 5, 2011 om 19:45
5124 Antwoorden / 4 Vragen

De AFM houdt niet alleen toezicht op banken, maar ook op pensioenverzekeraars en beleggingsinstanties. Beleg je in Nederland in grond, dan kun je ook te maken krijgen met beleggers dit wel of geen vergunning nodig hebben.

Wat auto's en Europa hier mee te maken hebben, zul je zelf waarschijnlijk wel heel logisch vinden, maar ik niet. Er worden allerlei zaken met de haren bijgehaald in een poging om ons van jouw gelijk te overtuigen. Lukt nog niet echt trouwens. Ik zou ook snel een Belgisch paspoort aanvragen en dan wel lekker in Antilliaans goud beleggen.

vladja
door vladja - May 5, 2011 om 20:36
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Voorts heeft Deloitte & Touch heeft hier de controletaken. Toch een aardige naam in dit verband.

Het is Deloitte & Touche. En de naam van een gerenommeerd accountantsbureau zegt helemaal niets. Dit bureau was ook het externe accountantsbureau van Albert Heijn, die af en toe fluisterde dat het niet allemaal helemaal lekker ging met Cees van der Hoeven in de top, terwijl AH zowat onderuit ging en de interne:accountantsdienst van AH zelf al de.rode stormbal gehesen had.

Nog een zeer gerespecteerd en gerenommeerd bureau:

Arthur Andersen was een van de oudste en meeste gerenommeerde accountantsbureaus van de Verenigde Staten. De accountant had een goedkeurende verklaring voor de jaarrekening van Enron afgegeven, terwijl overduidelijk was dat een en ander niet klopte. Toen de Amerikaanse financiële toezichthouder bij Arthur Andersen de administratie opvroeg, maakte bij dit kantoor de papierversnipperaar overuren. Ten gevolge van het Enron-schandaal is Arthur Andersen opgehouden te bestaan.

En zo zijn er nog wel paar aardige namen in accountancy.

Als je vertrouwt op de naam van gerenommeerde accountantsbureaus, veel succes!

BPM heeft hier geen bal mee te maken. Maar wat hebben die farmaceuten, die achter de schermen de politici-marionetten besturen er nu mee te maken?

Vladja

ha
door haspidizo - May 5, 2011 om 21:44
4 Antwoorden / 6 Vragen

Natuurlijk U heeft gelijk. Het komt erop neer dat je over een zekere kennis beschikt en niet over meer. Dus waar de gegevens ophouden moet je zelf verder denken.

Dat ik even een zijsprong maakte naar de BPM was eenvoudig als voorbeeld bedoeld.
Het denken over een problem is afhankelijk van de dimensie waarin het wordt bedoeld.

Discriminatie van iemand in Nederlanders ten opzichte van Nederlanders heb ik duidelijk niet bedoeld. We hebben sinds de Euro een Europees kader en de problemen die zich daarin voordoen. De gelijkenis met de BPM was maar een voorbeeld en daar hoeft niet eindelioos over ge-heen-en-weerd worden. In wezen is het ook niet belangrijk meer.

U noemde ook de pensioenverzekeraars. Het rijk heeft de pensioenverzekeraars een veer doen laten. Goede overheid!?
En de pensioenverzekraars die onvoldoende hebben gefunctioneerd. Goed gemonitord door wie?

Deloitte & Touch zal fouten maken. Arthur Andersen inderdaad ook. Maar is het een vooruitgang als we alleen maar over miskleunen praten? De een zal meer of minder fouten maken dan de ander. Inderdaad. Zoekt U uit welk bedrijf perfect is? Banken hebben niet geweldig gepresteerd en houden veel zaken onder tafel, waar de klant geen weet van heeft. U denkt dat alleen de AFM voorkomt dat er misstanden zijn? Ik geloof daar niets van.
De Nederlandse Bank en toezicht... Is dat geslaagd?

Geef mij maar een bedrijf wat goed gerund wordt en waarvan insiders goede ervaringen hebben. Dat kan, ondanks het gebrek aan AFM-toezicht.
Daar waar mijn kennis opoudt moet ik het verder met aanwijzingen doen.

Ik geef U gelijk dat uw laatste vraag nu twee keer gesteld is. Ik geef daar geen antwoord op, zoals ik al probeerde aan te geven. Misschien komen we verder zodra U in de politiek gaat. Ik waag me daar niet (meer) aan. Ik hoop wel dat U zich dan op een gegeven moment dit "gesprek" zult herrinneren.

Jammer dat er geen antwoord komt.
Tot zover en vriendelijk groet.