kanty
door kanty Sep 1, 2015 om 15:38
Geldzaken & recht

Betalen

Hallo,
Vrienden van ons hebben in Maart cv gekregen.
Van de woningstichting moesten ze 50 euro per maand meer huur betalen. Tot op heden is er niks in rekening gebracht.
Ook op de huurverhoging staat het niet aangegeven.( De huurverhoging die elk jaar komt)
Nu is hun vraag of ze het moeten doorgeven, of net doen of hun neus bloedt.
Ze hebben mij gevraagd deze vraag te stellen omdat ze zelf geen pc hebben.

820 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2015 om 15:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou het dan maar wel reserveren.

me
door mein33 - Sep 1, 2015 om 16:04
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Geen slapende honden wakker maken zou ik zeggen, als ze wakker worden en alsnog gaan blaffen is het vroeg genoeg om te reageren.
Het is wel verstandig om, zoals @tijger1 ook aangeeft, het bedrag maandelijks apart te zetten om een eventuele naheffing probleemloos te kunnen voldoen.

diumenge
door diumenge - Sep 1, 2015 om 16:06
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Daar sluit ik mij bij aan. Reserveren dat geld en afwachten wanneer ze aan de bel trekken.

tenormin
door tenormin - Sep 1, 2015 om 16:06
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=kanty schreef op dinsdag 1 sep 2015, 15:38]
Nu is hun vraag of ze het moeten doorgeven, of net doen of hun neus bloedt.

Zou ze dan adviseren om een flinke zakdoek om "bloedende neus" op te vangen, wel in de aanslag te hebben.

ge
door gerboe - Sep 1, 2015 om 16:09
806 Antwoorden / 0 Vragen

Er is iets overeengekomen en dan is het wel zo fair om van twee kanten de afspraken na te komen. Net doen alsof je neus bloedt is speculeren op de mogelijkheid dat de woningstichting de huurverhoging 'vergeet' om zo als huurder onterecht financieel voordeel te behalen. Ik zou me er niet lekker bij voelen. Eerlijk duurt het langst.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2015 om 16:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik weet niet of die kennis huurtoeslag heeft. Die verhoging van de huur door de cv, trouwens een superhoog bedrag, hoort daar wel gemeld te worden.

ge
door gerboe - Sep 1, 2015 om 16:37
806 Antwoorden / 0 Vragen

Het installeren van een cv installatie in een huis waar nog geen cv was levert wel vaker een huurverhoging op van rond de 50 euro. Uiteraard een veel meer kostende klus dan het aanbrengen van alleen een (nieuwe) ketel. Tegenover de maandelijkse huurverhoging staat een besparing van gemiddeld rond de 400 euro op jaarbasis op stookkosten.

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2015 om 16:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=gerboe schreef op dinsdag 1 sep 2015, 16:37]Het installeren van een cv installatie in een huis waar nog geen cv was levert wel vaker een huurverhoging op van rond de 50 euro. Uiteraard een veel meer kostende klus dan het aanbrengen van alleen een (nieuwe) ketel. Tegenover de maandelijkse huurverhoging staat een besparing van gemiddeld rond de 400 euro op jaarbasis op stookkosten.

Een besparing van € 400 op stookkosten? Dat ligt er maar helemaal aan hoe er verwarmd werd.

Cookies
door Cookies - Sep 1, 2015 om 17:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Eigenlijk is de vraag dus of mensen eerlijk moeten zijn? Aan diverse reacties te zien, hebben mensen geen enkele moeite een bedrijf tekort te doen, maar o wee als het andersom is.

tenormin
door tenormin - Sep 1, 2015 om 17:19
16847 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=carola.83 schreef op dinsdag 1 sep 2015, 17:06]Eigenlijk is de vraag dus of mensen eerlijk moeten zijn? Aan diverse reacties te zien, hebben mensen geen enkele moeite een bedrijf tekort te doen, maar o wee als het andersom is.

+ 1!

tijger1
door tijger1 - Sep 1, 2015 om 17:19
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik ben ervan uitgegaan dat die mensen dat niet wilden melden. Zou dat zelf wel doen. Maar advies om in ieder geval te reserveren, want die WBV komt echt wel en dan is het huilen als het op is.

ho
door hopetobehelping - Sep 1, 2015 om 19:43
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste kanty,

uw vrienden moeten niets. Ze kunnen zelf kiezen waar ze zich het beste bij voelen, wel of niet melden.
Vroeg of laat gaat de rekening uiteraard komen, zou wel verstandig van ze zijn om de bedragen in ieder geval te reserveren zodat er straks, als de rekening komt, geen problemen ontstaan.

De keuze is dus aan uw vrienden maar ik zou zeggen: "behandel een ander op de wijze waarop u ook zelf behandeld zou willen worden".

kanty
door kanty - Sep 14, 2015 om 21:16
284 Antwoorden / 69 Vragen

Dank jullie wel namens de vrienden.
Ze hebben het geld op een aparte rekening gezet zodat ze niet voor verassingen komen te staan.
Vr gr Kanty.