Th
door ThomaAkkers Mar 9, 2024 om 13:11
Geldzaken & recht

Betalen

Hoi allemaal,

Ik heb een opzegging ingedient via bymetis.nl maar helaas krijg ik nu achteraf een factuur...

Moet ik deze betalen of kan ik dit zien als fraude?

Ik vind dit namelijk wel frappant..

3112 14 Rapporteer
ne
door neodutchio - Mar 9, 2024 om 13:18
5152 Antwoorden / 12 Vragen

Wat vind u frappant? Dat u een commerciele partij inschakeld om een opzegging te doen en die conform de overeenkomst daar ook voor betaald wil worden? Geen idee of u gratis werkt, maar Bymetis niet. Dat u het gratis zelf rechtstreeks kon doen had u ook vooraf kunnen verzinnen.

hereistom
door hereistom - Mar 9, 2024 om 13:23
733 Antwoorden / 1 Vragen

Dat is niet slim om via een ander commercieel bedrijf op te zeggen, er staat duidelijk bij dat dat €30,- kost.
U (had) moeten opzeggen direct bij de partij die u op wil zeggen, dat kost namelijk niks.

mahadma
door mahadma - Mar 9, 2024 om 13:30
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Zij werken net als u niet voor niets. U heeft ze opdracht gegeven om die brief te versturen, ergo u moet betalen. Dat het geld kost via hen is vooraf duidelijk aangegeven. Betaald u niet krijgt u incasso kosten voor uw rekening.

sjjoppy
door sjjoppy - Mar 9, 2024 om 13:36
7190 Antwoorden / 3 Vragen

Ja u bent verplicht te betalen want het is geen fraude.
Het opzeggen bij bymetis is geschikt voor mensen die niet of moeilijk van hun abonnement af kunnen komen wat soms gebeurt.

tenormin
door tenormin - Mar 9, 2024 om 13:37
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Fraude? Er staat immers duidelijk dat zij de opzegging voor hun rekening nemen. Voor diensten betaald men. Ik moet de glazenwasser ook betalen, als is tie met 3 minuten klaar. Wist u niet dat u zelf alles gratis kon opzeggen dan? Nou ja, weer iets geleerd neem ik aan.

sira
door sira - Mar 9, 2024 om 14:44
2340 Antwoorden / 24 Vragen

Als ik u was, zou ik ook maar gauw betalen, anders komen er bovenop € 40,- incassokosten en ook die moet u dan betalen.

Tip: ga naar "Zoek een vraag" en typ "Bymetis" in.
Allemaal mensen die òf een slecht geheugen hebben òf er vanuit gaan dat bedrijven gratis werk verrichten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 9, 2024 om 16:44
16850 Antwoorden / 202 Vragen

Uit uw vraag maak ui op dat u al diverse gegeven waarschuwingen aangaande dit soort bemiddelaars niet heeft gezien zoals o.a. deze https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-opzegdiensten

Tja, in een link die ik even bekeek zie ik o.a. dit hetgeen al duidelijk genoeg is als antwoord van door u genoemde opzegdienst  zelf op een soortgelijke vraag: (citaat) Antwoord van Metis

Bedankt voor uw review.
U heeft ons van ByMetis ingeschakeld als extern bedrijf om een opzegbrief te versturen.
Op onze site staat duidelijk vermeld dat hier eenmalige kosten aan verbonden zijn en dat de order niet herroepen kan worden. Wij krijgen de order niet binnen tenzij de klant de checkboxen aanvinkt en klikt op het Opzeggen met betaalverplichting.

Bron: https://nl.trustpilot.com/review/bymetis.nl en als al hiervoor ook gezegd: u heeft deze beniddelaar zelf een opdracht verstrekt. Volstreekt onnodig omdat u een opzegging altijd ook bij degene zelf kunt doen waar u wenst op te zeggen. Tja, dat gebeurt vaker als met een zoekterm 'opzeggen'pf dergelijke op info van het i-net wordt uitgegaan dat redelijk gevuld is met 'reclame van dit soort bemiddelaars die hun geld verdienen aan mensen die daar 'in trappen' ondanks de veelheid van waarschuwingen.   Ergo: ook mijn advies, snel betalen om erger te voorkomen. En in het vervolg niet meer van resultaten van zoekopdrachgten uitgaan en opzeggen bij de orfganisatie zelf waar u wilt opzeggen.

marita5
door marita5 - Mar 9, 2024 om 21:17
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo ThomaAkkers ,

Moet ik deze betalen of kan ik dit zien als fraude?

Betalen om onnodige kosten te vermijden

Wat gebeurt er precies nadat ik op : opzegbrief versturen heb geklikt ?

Nadat jij ons de opdracht hebt gegeven om namens jou een opzegbrief te versturen naar het desbetreffende bedrijf waar jouw abonnement loopt, gaan wij direct aan de slag! Wij maken, printen en versturen de brief naar het bedrijf.

Veelgestelde Vragen ,

Wat kost jullie dienst ?

Voor het verzenden van de opzegbrief rekenen wij een vergoeding van 30 euro voor. Hier printen, versturen en maken wij de opzegbrief van.

https://bymetis.nl/faq/

ma
door marleenvanh - Mar 13, 2024 om 13:18
451 Antwoorden / 1 Vragen

Jij wilt dat iemand anders iets voor jou doet wat je zelf eenvoudig en gratis had kunnen doen. Er staat zelfs bij wat het kost en dan wil je achteraf niet betalen?
Gewoon dokken [edit - redactie, houd het beleefd s.v.p.]. Voor niks gaat de zon op!!

1paul
door 1paul - Mar 14, 2024 om 08:32
3149 Antwoorden / 0 Vragen

betalen en voortaan opletten!!

Re
door Reinier182 - Mar 14, 2024 om 10:16
160 Antwoorden / Vragen

Hoezo jij neemt een dienst af. Deze partij hebben netjes voor jou een abonnement opgezegt en uitgevoerd en dat kost geld. Natuurlijk het is gratis als je het zelf doet. Jij koos deze weg en zal de factuur moeten betalen. Verwachten dat ze gratis werken is dom. Beter inlezen voordat je met een partij in zee gaat is het advies want achteraf is het niet meer te veranderen.

rj
door rjw - Mar 14, 2024 om 12:17
3262 Antwoorden / 5 Vragen

Is hetgeen opgezegd moest worden naar tevredenheid gedaan?

mo
door mof - Mar 15, 2024 om 13:17
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Fraude? Hoezo fraude? Hooguit een vergissing of vertraagde verwerking van uw opzegging. En waarop heeft de factuur betrekking? Op een betaling van voor uw opzegging of van daarna? Verder zijn de opzegtermijnen en voorwaarden voor uw abonnenment gewoon geldig, ook als bymetis opzegt voor u. Als u bijvoorbeeld een jaarabonnement probeert vervroegd op te zeggen  kan bymetis.nl dit voor u doen, maar u moet wel het hele jaar betalen .... DAt doet bymetis.nl niet voor u.

mo
door mof - Mar 15, 2024 om 13:20
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Bymetis zegt uw abonnement op en rekent daarvoor 30 €. Echter, als het bijvoorbeeld een jaarabonnement was moet u dit nog wel blijven betalen totdat het jaar voorbij is. Want Bymetis.nl kan niet de voorwaarden voor u overnemen.