da
door daywalker Jan 22, 2012 om 13:41
Geldzaken & recht

Betalen of niet?

In de kerstvakantie bestelde ik op de internet site van Esprit een blazer met afneembare capuchon,echter ze stuurde mij alleen de capuchon,dus meteen dezelfde dag retour verzonden,na een week kreeg ik een bevestigingsmail terug dat ze de zending terug hadden ontvangen maar zonder de blazer en of ik die nog in bezit had en deze gratis kon retour zenden.
dus mailde ik dat ik hem niet had gekregen bij de ontvangst maar alleen de capuchon.Ik kreeg een mail terug dat ik het artikel niet had ontvangen en dat ik een antwoordformulier en een kopie van een identiteitskaart/pas moest terug sturen.kreeg ik een mail terug dat ze het anrwoordformulier niet hadden ontvangen en een betalingsherinnering.Weer antwoordformulier gestuurd 18-01 tot nu nog geen antwoord terug gekregen.
Mijn vraag is of ik verplicht ben om toch te betalen?voor iets wat ik niet heb gekregen.als het zover komt.en kan ik de koop nog ontbinden?

2142 22 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 22, 2012 om 13:56
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Heb je, toen je alleen de capuchon had ontvangen, contact opgenomen met Esprit?

Een kopie legitimatie zou ik nooit en te nimmer sturen.

tenormin
door tenormin - Jan 22, 2012 om 14:03
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Bij het retourzenden ook een brief meegezonden dat je aan een capuchon alleen niets had, m.a.w. waar is mijn blazer? Heb zelf iets dergelijks aan de hand gehad met Esprit: een trois-piece besteld, kreeg alleen de blazer/jasje; gelijk teruggestuurd met brief, geen problemen daarna, is alsnog alles verzonden in één keer. Ook wat sonjaatje stelt: geen kopie legitimatie sturen, die gegevens hebben ze niet nodig, wel je klantnummer en dat hebben ze.

marjon1
door marjon1 - Jan 22, 2012 om 14:14
284 Antwoorden / 3 Vragen

Ja, ook mijn eerste reactie, heeft u direct na ontvangst van de incomplete zending contact opgenomen en dit gemeld. Gewoon terugsturen zonder verdere mededeling is natuurlijk niet slim en voor hen ook onbegrijpelijk.

da
door daywalker - Jan 22, 2012 om 14:15
7 Antwoorden / 1 Vragen

sonjaatje Ik had nog gebeld maar kreeg een engels sprekende vrouw aan de lijn,hier had ik geen zin in om in het engels te discussieren of ik maar in de middag wilde terug bellen die dan nederlands spreekt,ik had niet meer terug gebeld.
ik had het sofinummer van mijn paspoort afgedekt bij kopie.

vr1944
door vr1944 - Jan 22, 2012 om 15:18
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Dat wordt lastig denk ik .Ik vraag me af waarom je Esprit gelijk niet gebeld hebt om te melden dat je de blazer niet ontvangen hebt.Dan had je het compleet kunnen terug sturen.Waarom Esprit een kopie van je paspoort nodig heeft is me een raadsel,maar als ze voor laten komen,weet ik uit ervaring dat je de zaak gaat verliezen.

tenormin
door tenormin - Jan 22, 2012 om 15:42
16846 Antwoorden / 108 Vragen

tja daywalker, als je geen zin had in Engels gesprek en verder ook niet meer hebt terug gebeld, lijkt het me niet dat je er snel achteraan bent gegaan. En nogmaals, heb je bij capuchon terugzending nu wel of geen toevoeging aangegeven van niet ontvangen blazer, want daar geef je geen antwoord op. En dat is wel heel relevant.

sonjaatje
door sonjaatje - Jan 22, 2012 om 15:46
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Mailen was in dit geval verstandiger geweest, mits dat kon natuurlijk.
Dat je niet hebt teruggebeld is niet erg slim.

Je zou natuurlijk op je strepen kunnen blijven staan en weigeren te betalen, maar denk niet dat je een erg sterke zaak hebt.
Hou er rekening mee dat als je dat doet, en Esprit houdt vast aan hun standpunt dat je moet betalen, dat de kosten erg kunnen oplopen.

po
door poederbrief - Jan 22, 2012 om 15:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kan je nog contact openemen met 1 van de winkels
maar omdat je de capuchon al hebt teruggestuurd maak je denk ik weinig kans
maar je weet maar nooit wat een winkel eventueel voor je kan betekenen

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 22, 2012 om 16:51
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Zij moeten nu bewijzen dat ze een complete jas met kap geleverd hebben...

Gewoon niets betalen en als zij geen Nederlands weten zal er ook verder wel niets gedaan worden vermoed ik.

stacey
door stacey - Jan 22, 2012 om 16:54
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=tot15karakters schreef op zondag 22 jan 2012, 16:51]Zij moeten nu bewijzen dat ze een complete jas met kap geleverd hebben...

Onzin, als jij iets niet compleet krijgt trek je daarover direkt aan de bel.
(staat vaak ook in de leveringsvoorwaarden vermeld)
Als jij niets meld mogen ze er dus van uit gaan dat het in orde ontvangen is.
En dan moet het dus ook in orde terugkomen................

jossy
door jossy - Jan 22, 2012 om 17:00
47 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou gelijk gebeld en gemaild hebben. Ook zou ik de discussie in het engels aangegaan zijn en 's middag dit nog eens hebben herhaald in het nederlands. En ik zou de capuchon zeker niet teruggestuurd hebben zonder degelijke afspraken. Dan zitten zij met een jas zonder capuchon namelijk....

poederbrief's idee om (ook) naar een Esprit winkel en zien wat zij kunnen doen vind ik een goed plan.

Net als sonjaatje e.a. begrijp ik niet dat Esprit je legitimatie wilde zien? Het nut hiervan ontgaat totaal me als ze er geen goede reden bij hebben gegeven???

Online shoppen.....soms heb ik geluk....meestal stuur ik veel weer terug. Laten we weer gaan winkelen en de binnenstad gezellig houden? Maar dit terzijde....

Oh dit nog, zit je op Facebook? Esprit NL heeft daar een pagina. Daar zou ik, heb ik bij Zalando ook gedaan (en ik niet alleen) eens flink gaan klagen over deze afhandeling van je bestelling. Succes!

stacey
door stacey - Jan 22, 2012 om 17:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=Jossy schreef op zondag 22 jan 2012, 17:00]

Oh dit nog, zit je op Facebook? Esprit NL heeft daar een pagina. Daar zou ik, heb ik bij Zalando ook gedaan (en ik niet alleen) eens flink gaan klagen over deze afhandeling van je bestelling. Succes!

Waarom moet je klagen over bedrijf als je zelf ernstig verkeerd bezig bent geweest ????
Bedrijf moet maar bedenken dat als ze incomplete of defekte zending zonder enige melding retour krijgt `oh dat hadden wij vast incompleet of defekt verzonden...`

Beetje omgekeerde wereld lijkt me, bedrijf verwijten klacht niet op te lossen als ze nooit een klacht hebben gehad............

tenormin
door tenormin - Jan 22, 2012 om 17:12
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Jossy, best een goede tip, maar je kunt TS best wel laksheid verwijten. Je weet best wel dat je alert moet zijn als je on-line bestelt. Het blijft wel je eigen verantwoordelijkheid en kunt niet, van geen enkele zaak, verwachten dat, als je de helft terugstuurt zonder commentaar ze ook niet weten waar het om gaat. Vind dat men jou als klant goed moet behandelen maar dat geldt ook andersom.

jossy
door jossy - Jan 22, 2012 om 17:40
47 Antwoorden / 1 Vragen

Aan stacey en tenormin: jullie hebben zeker een goed punt: jullie hebben gelijk! daywalker heeft gewoon ook zelf stomme fouten gemaakt. Niet een maar meerdere.....laksheid ook; die zijn ook allemaal genoemd door diverse mensen.

Het gebeurd echter ook heel vaak dat een online bedrijf wel in gebreke is en ik ga ervan uit dat meer mensen dit lezen en dat die misschien iets hebben aan tips? Ikzelf lees op deze website ook vaak tips waarbij ik dan denk: "dank je wel, voor deze tip" :)

Overigens zie ik hieronder nog een bericht over de slechte service van Esprit....

da
door daywalker - Jan 22, 2012 om 18:25
7 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vr1944 schreef op zondag 22 jan 2012, 15:18]Dat wordt lastig denk ik .Ik vraag me af waarom je Esprit gelijk niet gebeld hebt om te melden dat je de blazer niet ontvangen hebt.Dan had je het compleet kunnen terug sturen.Waarom Esprit een kopie van je paspoort nodig heeft is me een raadsel,maar als ze voor laten komen,weet ik uit ervaring dat je de zaak gaat verliezen.
vr 1944 er stond "om deze procedure volgens de voorschriften te kunnen uitvoeren,vult u het bijgevoegde antwoord formulier in en stuurt u dit samen met een kopie van uw identieitskaart/pas voor 19-01 enz......

vr1944
door vr1944 - Jan 22, 2012 om 18:38
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Waarschijnlijk om met zekerheid vast te stellen dat jij de besteller van de artikelen bent .Ik hoop dat het goedkomt voor je.

quote=daywalker schreef op zondag 22 jan 2012, 18:25

=vr1944 schreef op zondag 22 jan 2012, 15:18: Dat wordt lastig denk ik .Ik vraag me af waarom je Esprit gelijk niet gebeld hebt om te melden dat je de blazer niet ontvangen hebt.Dan had je het compleet kunnen terug sturen.Waarom Esprit een kopie van je paspoort nodig heeft is me een raadsel,maar als ze voor laten komen,weet ik uit ervaring dat je de zaak gaat verliezen.

vr 1944 er stond "om deze procedure volgens de voorschriften te kunnen uitvoeren,vult u het bijgevoegde antwoord formulier in en stuurt u dit samen met een kopie van uw identieitskaart/pas voor 19-01 enz......

zwemmer
door zwemmer - Jan 22, 2012 om 18:58
2638 Antwoorden / 35 Vragen

@jossey Wat ben jij aan het stoken? Was er iets zo erg dat je er nog een eerder Esprit topic erbij haalt? Je moet wel wat af te rekenen hebben met de een of ander, dan Esprit maar aan de schandpaal nagelen??

da
door daywalker - Jan 22, 2012 om 19:02
7 Antwoorden / 1 Vragen

mensen bedankt voor jullie reacties/tips.
ja eerste keer online kleding besteld,dus nooit meer.
Ik zal het wel moeten betalen.
Wacht nog op antwoord van Esprit,
ik hou jullie op de hoogte van hoe het af loopt.

jossy
door jossy - Jan 22, 2012 om 19:38
47 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zwemmer schreef op zondag 22 jan 2012, 18:58]@jossey Wat ben jij aan het stoken? Was er iets zo erg dat je er nog een eerder Esprit topic erbij haalt? Je moet wel wat af te rekenen hebben met de een of ander, dan Esprit maar aan de schandpaal nagelen??

Stoken? Als je dit als stoken opvat klaag dan bij de redactie. Dat kan namelijk. Ik vond het toevallig en heb de boodschap meegenomen. Kennelijk nagelt Esprit zichzelf aan de schandpaal. En deze website van Kassa laat het zelf ook staan hieronder.

zwemmer
door zwemmer - Jan 22, 2012 om 20:08
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Ik bestel allang heel vaak bij Esprit. Nooit problemen gehad. Zwemmer

rj
door rjw - Jan 22, 2012 om 20:58
3278 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=Jossy schreef op zondag 22 jan 2012, 17:00]
poederbrief's idee om (ook) naar een Esprit winkel en zien wat zij kunnen doen vind ik een goed plan.

De Esprit winkels zijn van franchisenemers en die hebben uiteindelijk niets met de online winkel (die in Duitsland is gevestigd) te maken. Ze delen alleen de naam verder niets. Je kunt natuurlijk tegen een behulpzame winkelier aanlopen die middels zijn contacten in de organisatie iets kan bereiken, maar dat is niet gegarandeerd.

da
door daywalker - Mar 11, 2012 om 19:25
7 Antwoorden / 1 Vragen

...het is toch goed gekomen,ik hoeft het niet te betalen.