co
door continental Jan 19, 2007 om 15:45
Geldzaken & recht

Betreft reclame strategie Het Kruidvat

Is mij ook diverse malen overkomen vooral Gillette Mach 3 scheermesjes en Dove doucheschuim.

Op 11 januari 2007 kocht ik in mijn enthousiasme een Gillette Fusion scheerapparaat en de daarbij behorende scheergel en balsem.

Maar wat blijkt: Bij ETOS krijg je gratis bij aankoop van het scheerapparaat een USB stick en 25 % korting op de scheergel en balsem en after shave deze korting geeft de DA organisatie ook.

Ik heb het kruidvat hiervan via een e-mail in kennis gesteld en kreeg als antwoord:

Bedankt voor uw e-mail.het spijt ons te vernemen dat u een minder prettige ervaring heeft opgedaan met de Gillette Fusion.ook wij hebben een scherpe aanbieding gehad van 9 januari t/m 13 januari 2007 de Gillette Fusion van 11,99 euro voor 9,99 euro.

Deze aktie is landelijk dus niet alleen Het Kruidvat.

De slogan van STEEDS verrassend. ALTIJD voordelig!

kan men dan beter maar dumpen en Het Kruidvat is voor mij echt over.

1044 3 Rapporteer

brynnar
door brynnar - Jan 19, 2007 om 16:11
1782 Antwoorden / 27 Vragen

Waarom de slogan dumpen?

Het is "STEEDS verassend" om te zien of een artikel er nog is, en als het er niet meer is, dan is het "ALTIJD voordelig" om niets te kopen. Dan houd je je geld in je zak, dat is stukken voordeliger.

De slogan dekt de lading dus wel aardig.

Mvgr - B

ni
door nicky29 - Jan 19, 2007 om 18:43
9 Antwoorden / 2 Vragen

Niet het Kruidvat maar Gillette (Sara Lee) Bepaalt welke akties de winkels mogen doen. Dus als u bij de Etos een USb stick krijgt is dat dankzij Gillette en niet de Etos. Dus niet kruidvat is de schuldiger maar gillette cq Sara Lee

ricardow
door ricardow - Jan 19, 2007 om 21:50
202 Antwoorden / 7 Vragen

"Niet het Kruidvat maar Gillette (Sara Lee) Bepaalt welke akties de winkels mogen doen. Dus als u bij de Etos een USb stick krijgt is dat dankzij Gillette en niet de Etos. Dus niet kruidvat is de schuldiger maar gillette cq Sara Lee"

Ten eerste; Gillette is geen onderdeel van Sara Lee. Sara Lee voert in Nederland (op persoonlijk verzorgingsgebied) de merken Badendas, Prodent, Zwitsal en Sanex, e.a., maar dus geen Gillette. Gillette is tegenwoordig onderdeel van Procter en Camble.

Ten tweede; Een fabrikant 'bepaalt' niet welke actie een winkelketen 'mag doen'. Er worden afspraken gemaakt tussen fabrikanten en winkelketens. Hoe groter en vindingrijker een winkelketen is, hoe scherper er onderhandeld kan worden over de prijs en weg te geven premiums.

En soms wordt zo'n hoeveelheid verkeerd ingecalculeerd, waardoor de consument misgrijpt. Het klopt dat dit bij Kruidvat buitensporig vaak gebeurd en dit is dan ook een van de redenen waarom ik daar ben weggegaan. Al moet ik zeggen dat het ook bij Etos een enkele keer wil voorkomen. De door u aangehaalde USB-sticks waren bij ons (ik werk in een Etos-vestiging) bijv. ook in mum van tijd op, doordat we maar een hele kleine hoeveelheid geleverd kregen.

Groet Richard

En voor 'vragensteller'; Kassa heeft ook een forum, daar kan een dergelijk bericht beter naartoe.