bo
door boudewien mulder Jun 25, 2016 om 20:59
Geldzaken & recht

Boete illegale download door huurder in Duitsland

Ik heb een boete gekregen omdat mijn huurder va mijn vakantiehuisje in Duitsland illegaal een film heeft gedownload. De boete is 915 euro, omdat hij 51 seconden heeft geprobeerd een film te downloaden. Hoe onzinnig kan dit zijn? Maar wat moet ik doen. Ik begreep dat ik in ieder geval niet meteen het gevraagde bedrag moet betalen. Maar moet ik hiervoor een dure advocaat inschakelen? Kan ik dat daarna verhalen op de huurder? Wie heeft hier ervaring mee, en hoe hoog zijn de advocaatkosten? Via welke site hebben jullie dat gedaan? Is dit een goede: https://www.abmahnung-internet.de? Graag tips.

4977 4 Rapporteer

Topantwoord

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2016 om 21:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat uw huisje officieel verhuurd was? Ik zou maar doorgeven dat u dus niet aanwezig was in die tijd.

bo
door boudewien mulder Jun 25, 2016 om 22:51
Antwoorden / 1 Vragen

Dat klopt, ik heb een huurovereenkomst met de huurders over die meiweek. Ik was gewoon thuis in Nederland. Dit is vast te herleiden uit mijn mobielgebruik, en een pinbetaling bij het filmtheater.

Topantwoord

Cookies
door Cookies - Jun 25, 2016 om 22:10
13336 Antwoorden / 36 Vragen
bo
door boudewien mulder Jun 25, 2016 om 22:52
Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt, ik heb het gezien.

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Jun 25, 2016 om 22:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Kijk eens naar dit filmpje: klik hier betreft een filmpje van de WDR o.a. over wat wel en wat juist niet te doen. In ieder geval niet de meegezonden verklaring met de belofte het downloaden niet weer te doen ondertekenen.
Lees ook eens dit: http://www.nu.nl/internet/3749503/alles-u-moet-weten-downloadverbod.html
En zie het filmpje van Wiso: klik hier

bo
door boudewien mulder Jun 25, 2016 om 23:01
Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de tips. Alleen de url van het laatste filmpje is hetzelfde als die van erboven. Kunt u de juiste url sturen? Bedankt alvast.

aurora1
door aurora1 - Jun 25, 2016 om 23:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is dit de juiste url van Wiso (?): klik hier