ha
door haspidizo May 3, 2016 om 14:23
Geldzaken & recht

Broer heeft extreme ziektekosten en boetes van UNIVé

Mijn broer leeft van AOW, heeft vorig jaar nieuwe heup gekregen. Daarna fysio. Ook heeft hij continu medicijnen die hem in evenwicht houden. De Deurwaarder laat hem nu met astronome snelheid zijn schulden afbetalen. Het is bij de wilde beesten af: "binnen acht dagen", "drie dagen" en zo.
Nederland is een boevenland aan het worden. Wie kan mijn broer nu helpen? Ik ben wel verantwoordelijk voor hem, maar was zelf in het ziekenheis gekomen.... wegens een gebroken heup. Verder zijn de rekeningen van Univé erg onduidelijk. Enorme rijen getallen zonder enige toelichting, bahalve de categorie. Tralala, zoek het maar uit! Ik kan er zelf geen wijs uit, zeker niet "binnen drie dagen". Wie vervangt me? ER IS HELAAS HAAST BIJ!

978 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 3, 2016 om 14:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar voor welke schulden komt die deurwaarder dan? Ziekenhuis opnames vallen onder de basiszorg. En normaal gesproken medicijnen ook. Was hij niet voor fysio verzekerd? Dan moet hij dan zelf betalen.

Zijn het wel echt brieven van ern deurwaarder? Zijn het geen phishing mails??

Cookies
door Cookies May 3, 2016 om 14:30
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Brieven - phishingmails?

tijger1
door tijger1 May 3, 2016 om 14:33
42060 Antwoorden / 21 Vragen

:-))

Cookies
door Cookies - May 3, 2016 om 14:29
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als hij een boete heeft gekregen, heeft hij blijkbaar zijn ziektekostenverzekering niet betaald. Net als iedere andere Nederlander moet hij deze verzekering betalen. Als hij een laag inkomen heeft, heeft hij de maximale zorgtoeslag, daar komt hij een heel eind mee.

marita5
door marita5 - May 3, 2016 om 15:01
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Haspidizo ,

Lees deze informatie eens door , waar u terecht kunt voor hulp bij schulden klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://www.nibud.nl/consumenten/hulp-bij-schulden/

me
door mein33 - May 3, 2016 om 15:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@haspidizo,

Voor er in dit "boevenland" een deurwaarder aan te pas komt om de nog niet betaalde rekeningen etc. te innen, is daar reeds een heel traject aan vooraf gegaan. Helaas rept u daar niet over.
U heeft, als verantwoordelijke voor hem, blijkbaar uw verantwoordelijkheid niet genomen en nu de kat in het nauw zit krijgt alles en iedereen daar de schuld van en u wast uw handen in onschuld.
Om te proberen u verder te helpen, zult u toch eerst moeten uitleggen op welke zorg de rekeningen van Univé  van toepasing zijn en waarom u of uw broer ze niet tijdig heeft betaald.

edrick3
door edrick3 - May 3, 2016 om 15:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

boevenland?
Door al die mensen die hun schulden niet betalen dan?
Je krijgt niet 'zomaar' een deurwaarder aan de deur.

costnix
door costnix - May 3, 2016 om 15:28
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Even diep ademhalen en tot rust komen. Vertel dan het hele verhaal.

getty
door getty - May 3, 2016 om 18:08
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ga samen naar de gemeente en vraag hulp bij het maatschappelijk werk/ schuldhulpverlening of de sociaal raadslieden. Als ik u zo lees, gaat u er zelf zo niet uitkomen.