ag
door agn Aug 11, 2013 om 22:01
Geldzaken & recht

Campina Botergoud

Bij Dirk is de prijs van een kuipje 1,09 euro op 11/7/13 en op 25/7/13 ineens 1,23 euro.
Mag een prijsverhoging van bijna 13& zomaar?

2059 17 Rapporteer

worst
door worst - Aug 11, 2013 om 22:18
109 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou dat niet mogen?

diumenge
door diumenge - Aug 11, 2013 om 22:37
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ja, dag mag. We hebben in Nederland geen wetten die ondernemers de prijzen voorschrijven.

tenormin
door tenormin - Aug 11, 2013 om 22:42
16841 Antwoorden / 108 Vragen

agn, ik zou zeggen: kijk ook eens in andere supers en neem een bloknoot mee; het barst van de artikelen die duurder zijn geworden en natuurlijk mag het, je koopt het (uiteindelijk) toch wel. Die gekke PLUS hier heeft zijn verpakte spinazie voor één persoon verhoogd met een hele eurocent, van 1,99 naar 2,00 euro. Dat is dus echt een rare verhoging.

tijger1
door tijger1 - Aug 12, 2013 om 14:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[offtopic reactie verwijderd - redactie]

Ik begrijp niet dat mensen veronderstellen dat winkels de prijzen niet zouden mogen verhogen.

En als dat de enige verhoging is bij Dirk is Ts een spekkoper, maar dat zal wel niet.

zoekster
door zoekster - Aug 12, 2013 om 14:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[offtopic reactie verwijderd - redactie]

tenormin
door tenormin - Aug 12, 2013 om 14:33
16841 Antwoorden / 108 Vragen

[off-topic reactie verwijderd - redactie]

me
door mein33 - Aug 13, 2013 om 17:27
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Winkelprijzen zijn afhankelijk van verschillende factoren.
Denk hierbij aan o.a. grondstofprijs, productieprijs, belastingen, winstmarges v.d. producent en detailhandel.
M.a.w. prijzen van producten kunnen dalen maar ook stijgen.

ikbenik
door ikbenik - Aug 13, 2013 om 19:14
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=agn schreef op zondag 11 aug 2013, 22:01]
Mag een prijsverhoging van bijna 13& zomaar?
Wat is de gedachte achter je vraag?
Dus waarom zou een winkel dat in jouw ogen niet mogen?

diumenge
door diumenge - Aug 13, 2013 om 19:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Eén vraag, geen reactie meer. Trol?

valerius-2
door valerius-2 - Aug 13, 2013 om 20:30
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat is vrij, u bepaalt zelf of u het wilt betalen.

mi
door miepje58 - Aug 14, 2013 om 15:10
208 Antwoorden / 6 Vragen

Ik hou al een paar jaar een Excelbestand bij met prijzen van de dingen die ik het vaakst koop. Soms schrik je als je ziet hoeveel sommige dingen duurder zijn geworden. Ik eet bijv. voor de lunch altijd een blikje tonijn. Dat is gemiddeld 4 blikjes per week, over 45 weken. Die zijn maar liefst 20 cent duurder geworden vorige maand. Dat is 20 x 4 x 45 = 36 euro per jaar. Dat lijkt niet veel maar het gaat maar door... En nee, er zijn geen andere. Deze zijn het lekkerst én goedkoopst.

tot15karakters
door tot15karakters - Aug 14, 2013 om 15:21
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De grondstoffen worden soms duurder..
Verder loon, reclame en marge fabriek en winkel en het mag!

Als ze te duur worden niet meer kopen want dat is de manier om de prijzen weer lager te krijgen.
Als meer dan 90% van de vaste kopers dat doet moeten ze wel want geen omzet is over datum dus weggooien en ook de plank in de winkel kost geld...
Dat U tijdelijk een huismerk of andere met lagere marge koopt is voor een winkel een reden om de prijs weer te laten dalen.

Zo werkt dat dus je veroorzaak door het blijven kopen van duurder geworden product het eigenlijk zelf.

mi
door miepje58 - Aug 14, 2013 om 16:00
208 Antwoorden / 6 Vragen

Overigens is Campina Botergoud gewoon een heel dure manier van roomboter kopen... Koop gewoon een pakje van een 'onbekend merk'. Roomboter is roomboter. Daar mag niets mee gedaan worden. Dus je betaald voor de verpakking en de marketing, niet voor het product.

gompy2
door gompy2 - Aug 14, 2013 om 16:43
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=miepje58 schreef op woensdag 14 aug 2013, 16:00]Overigens is Campina Botergoud gewoon een heel dure manier van roomboter kopen... Koop gewoon een pakje van een 'onbekend merk'. Roomboter is roomboter. Daar mag niets mee gedaan worden. Dus je betaald voor de verpakking en de marketing, niet voor het product.
Helemaal met je eens, maar met een verhoging "van wel 14 cent" verval je natuurlijk wel vanzelf in slapeloze nachten...

Quote:

Zoveel pakjes in het koelvak, maar wat is nou eigenlijk het verschil?
In de winkel is het ene pakje veel duurder dan het andere; waar zit dan het verschil? Op zoek naar antwoorden in de boterberg....

Het antwoord is, klik hier-> Boter

tenormin
door tenormin - Aug 14, 2013 om 19:05
16841 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=miepje58 schreef op woensdag 14 aug 2013, 16:00]Overigens is Campina Botergoud gewoon een heel dure manier van roomboter kopen... Koop gewoon een pakje van een 'onbekend merk'. Roomboter is roomboter. Daar mag niets mee gedaan worden. Dus je betaald voor de verpakking en de marketing, niet voor het product.

Nou, dat weet ik nog zo net niet. Het goedkoopste pakje "room"boter bij de PLUS is 1,19; de duurdere 1,60. Die 1,19 spat als de pest, de duurdere zo goed als niet. Ook deze prijzen zijn onlangs verhoogt, die waren eerst voordeliger. Sorry, Gompy2, heb je "Boter" verwijzing niet gekeken. 'k Heb trouwens altijd geleerd om over margarine en boter te spreken. Maar daar hangt geen prijskaartje aan. ;-)

tijger1
door tijger1 - Aug 14, 2013 om 19:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Je hebt een goedkoop papiertje of een dure wikkel. Maakt allemaal niets uit. Zoals ook uit de link van Gompy blijkt, boter is boter. Het enige verschil zit tussen gezouten en ongezouten.

gompy2
door gompy2 - Aug 14, 2013 om 19:49
2796 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 14 aug 2013, 19:05]
Nou, dat weet ik nog zo net niet. Het goedkoopste pakje "room"boter bij de PLUS is 1,19; de duurdere 1,60. Die 1,19 spat als de pest, de duurdere zo goed als niet. Ook deze prijzen zijn onlangs verhoogt, die waren eerst voordeliger. Sorry, Gompy2, heb je "Boter" verwijzing niet gekeken.
Daar heb je het nu, dat is zóóóó jammer hè, wat jammer is dat toch...
Je wilt ook niet slim worden en, ik doe nog wel zo m'n best.., jammer.., jammer..
Jammer is dat toch, dat maakt me soms zo verdrietig...

Had je er nou maar wel op geklikt, dan had je kunnen zien van die fabriek in België waar een groot deel van onze boter naar toe gaat, en waar van dezelfde lading boter tientallen verschillende merken pakjes boter wordt gemaakt, gewoon door een ander papiertje er omheen, en dat de zilverkleurige en goudkleurige papiertjes best een prijsverschil kunnen bewerkstelligen van die zelfde lading boter, en die zo allemaal hun weg vinden naar de diverse kruideniers...
Er is nog veel meer te zien hoor.

Maar jij, het is aan jou niet besteed vrees ik, jij wilt niet slim worden, jammer toch, en ik gun het je zo erg...

Maar misschien zijn er ook anderen die misschien wel slim willen worden, en willen zien hoe het nou eigenlijk zit met "onze roomboter"..

Bron: Keuringsdienst van Waarde, donderdag 9 september 2010