ga
door gastonf Sep 6, 2022 om 10:33
Geldzaken & recht

Contract beindiging

Beste forum leden.

Vraag is simpel; ik ben in het bezit van een contract ( Caiway) die ik op zijn vroegst op 19-01-2023 kan worden beeindigd, dat is dan precies een jaar geleden dat ik bij ze begon.Het contract beeindiging ik wegens wanprestatie bedrijf.
Ik weet dat ik tot die datum aan ze vast zit. 
Nu na telefonisch contact gehad te hebben wordt er gezegd dat het systeem het nog niet aankan zo ver van te voren mijn contract te laten beindigen en dat in het systeem te zetten en dat dat pas 3 maanden van te voren kan..
Het eea moet ik overigens allemaal telefonisch gedaan worden.
Zijn er nog andere rechtsgeldige manieren om deze opzegging gedaan te krijgen zonder het slappe excuus dat het systeem het niet aankan.

2372 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

br
door bravehenk - Sep 6, 2022 om 10:41
206 Antwoorden / 0 Vragen
2

Antwoord is simpel wachten tot 19 oktober.Ze gaan echt het systeem niet aanpassen omdat u dat wil.Wat is volgens u de wanprestatie die waarschinlijk al 9 maanden geldt en wat heeft u daarover gemeld aan Caiway.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Sep 6, 2022 om 11:15
2094 Antwoorden / Vragen
0

Als er sprake is van een wanprestatie kunt u naar de rechtbank of de geschillencommissie om het contract te laten beëindigen. Opzeggen kan per einde contract, daar heeft u voor getekend.

Thecla58
door Thecla58 - Sep 6, 2022 om 11:18
862 Antwoorden / 3 Vragen
2

Als er daadwerkelijk een wanprestatie geleverd is en je hebt ze daarvan op de hoogte gesteld en ze de tijd gegeven om het op te lossen dan zou je op kunnen zeggen. Maar... jij moet bewijzen dat je dat allemaal gedaan hebt. Kun je dat niet? Dan moet je je contract uitzitten.

Tip:
zet een reminder in je telefoon 15 december dat je je contractbij Caiway op moet zeggen. Doe dat dan vooral niet telefonisch maar schriftelijk via mail, reguliere post en aangetekend.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 7, 2022 om 11:36
16885 Antwoorden / 202 Vragen
1

M.b.t. wanpreestatie en dus per onmiddelijk doen beëindigen zie: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ m.b.t. vordering naleven en is dit te benutten: https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/

me
door mein33 - Sep 7, 2022 om 11:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen
0

Cawai hanteerd een opzegtermijn van één maand.
U krijgt de gelegenheid om dit reeds drie maanden van te voren te doen en kunt zodoende per 19 oktober as. uw abonnement al opzeggen en dan bent u ruimschoots op tijd.
Zorg er wel voor dat de opzegging per e.mail aan u bevestigd wordt.

mo
door mof - Sep 7, 2022 om 13:48
3619 Antwoorden / 3 Vragen
0

Aangetekende brief, schriftelijk dus. En gewoon niet meer betalen. Dat "het systeem het niet aankan" is geen geldig excuus. Dat is hun probleem en niet het uwe. Of anders: het is wel uw probleem dat het systeem het niet aankan want daarom kunnen ze u nog niet leveren. Juist dat het systeem het niet aankan is uw reden om op te zeggen.

pe
door pebk - Sep 7, 2022 om 13:52
583 Antwoorden / 0 Vragen
0

Zoals Hermiet al aangeeft kunt u gebruik maken van een ingebrekestelling. U stuurt een aangetekende brief, waarin u aangeeft wat er mis is, wanneer het opgelost moet zijn (termijn moet 'redelijk' zijn, wat dat ook is). Als het niet opgelost is, kunt u daarna overgaan tot ontbinding van de overeenkomst.

Houd er rekening mee dat wat u onder wanprestatie verstaat misschien niet als wanprestatie wordt gezien door een andere partij. U beschrijft de wanprestatie niet, dus kan men hier daar geen oordeel over stellen.

Tot het probleem (de wanprestatie) verholpen is kunt u de betalingen storneren (houd er rekening mee dat bij oplossing u ze het geld alsnog verschuldigd bent of u samen een regeling kan treffen).

Dat uw opzegging nog niet verwerkt kan worden is jammer voor u. Waarschijnlijk staat er wel iets over in de overeenkomst die u bent aangegaan.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

ja
janarents - May 15, 2024 om 13:23
Winkels & webshops

Schoenen niet ontvangen van zalando

wij hebben 2 paar schoenen besteld  bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging  was de postbode al weg  zonder  dat er is getekent  voor ontvangst Lees meer

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer