la
door lavieke Sep 7, 2017 om 15:53
Geldzaken & recht

De bank wil dat ik een volmacht teken

Omdat wij een betalingsachterstand hebben opgelopen wilt de bank dat wij een volmacht tekenen bij de notaris. Wij zijn echter onze schuld al aan het inlossen en verdienen allebei weer salaris. We kunnen dus in de toekomst gewoon weer af lossen. Wat moeten wij doen?

3789 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 7, 2017 om 15:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een volmacht waar voor?

tijger1
door tijger1 - Sep 7, 2017 om 15:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In gesprek gaan met de bank.

la
door lavieke Sep 7, 2017 om 16:00
1 Antwoorden / 1 Vragen

In gesprek gaan met de bank hebben wij al geprobeert ze zeggen dat we geen andere keus hebben

la
door lavieke - Sep 7, 2017 om 15:58
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ze willen dan eventueel de volmacht krijgen om het huis te verkopen als wij de achterstand niet inhalen of als wij in de toekomst weer achter gaan lopen met betalen.

tijger1
door tijger1 Sep 7, 2017 om 16:00
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dan moet u toch al een langdurige en flinke achterstand hebben.

aurora1
door aurora1 Sep 7, 2017 om 19:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat is dan niet in 1 dag gebeurddie achterstand.

tijger1
door tijger1 - Sep 7, 2017 om 16:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En komt die volmacht weer te vervallen als u "bij" bent met betalen?

la
door lavieke Sep 7, 2017 om 16:06
1 Antwoorden / 1 Vragen

Naar1 jaar begrijp ik

la
door lavieke Sep 7, 2017 om 16:07
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik zou graag willen weten dus of het verstandig is om te tekenen ben ik dat echt verplicht

tijger1
door tijger1 Sep 7, 2017 om 16:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volgens mij bent u dat niet verplicht en kan de bank al alle maatregelen treffen die zij nodig achten bij een bepaalde achterstand. Dus tot verkoop overgaan en zo.

Dat kunt u simpel in uw hypotheekakte nalezen.

Afgezien daarvan zullen er ook de nodige kosten aan verbonden zijn. Nu voor het opstellen en straks voor het doorhalen van die volmacht. Dat geld kunt u beter gebruiken om de achterstand in te lopen.

Als de bank beweert dat het verplicht is, moeten zij die regel maar aanwijzen in de hypotheek voorwaarden.

1paul
door 1paul - Sep 8, 2017 om 14:25
3149 Antwoorden / 0 Vragen

niet tekenen, op het moment van tekenen kunnen ze echt doen wat ze willen, niet alleen het huis onder de kont vandaan verkopen maar ook beslag leggen op je rekeneningen...

de bank mag dan de wijze van verkoop bepalen, onderhands bijvoorbeeld, maar ook aan wie men verkoopt en of dit onderhands gaat of openbaar, met andere woorden, je bent dan volledig overgeleverd aan hen...

bokskabouter
door bokskabouter Sep 8, 2017 om 14:41
32 Antwoorden / 4 Vragen

Volgens mij zijn ze bij die bank niet helemaal goed bij hun paasei. Als zij enige vorm van garantie willen hebben zullen zij de juridische weg moeten bewandelen, dus via de (kanton)rechter. Zoals ze nu willen handelen is beschamend want dan laten ze je bungelen en kunnen ze op ieder hun welgevallig moment doen wat ze willen. Dus, zoals de andere respondenten al adviseren: zeker niet tekenen en aanvullend: probeer zo snel mogelijk van die achterstand af zien te komen en eens uitkijken naar een bank die wel fatsoenlijk handelt al zal je b.v. bij het (versneld) aflossen van een hypotheek te maken krijgen met boete. Als je een rechtbijstandsverzekering heb zou ik die eens raadplegen wat de mogelijkheden, risiko's en oplossingen er voor handen zijn.

tijger1
door tijger1 Sep 8, 2017 om 20:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het staat de bank vrij om een volmacht te vragen. Maar dat doen ze niet na drie maanden achterstand.

1paul
door 1paul Sep 9, 2017 om 11:51
3149 Antwoorden / 0 Vragen

dat is waar tijger, staat ze inderdaad vrij maar dat ze het doen in de wetenschap dat jij in het "gevang" zit zegt wat mij betreft ook iets over de zorgplicht die zij hebben naar klanten toe!!!

zeker als je weet in welk stinkend gat je stapt als je tekent!!!

tijger1
door tijger1 Sep 9, 2017 om 12:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja hoor, iedereen is zielig. De Ts moet echt een hele flinke achterstand hebben voordat de bank daartoe overgaat. En in de meeste hypotheekaktes is al geregeld dat de bank tot dwangmaatregelen en verkoop kan overgaan. Dan maar gratis laten wonen?

1paul
door 1paul Sep 9, 2017 om 15:17
3149 Antwoorden / 0 Vragen

lees de op ff tijger...

panter22
door panter22 - Sep 8, 2017 om 18:57
6599 Antwoorden / Vragen

Het is een wat oudere site, maar met duidelijke informatie:
http://www.hypotheek-weetjes.nl/nieuws_712.htm