Jo
door Jolanda-debby Mar 8, 2017 om 15:49
Geldzaken & recht

De naam van mijn dochter is onterecht gebruikt in reclame wat nu ?

Mijn dochter heeft paar jaar heel goed gewerkt bij bedrijf , via het uwv kwam ze daar , ze heeft altijd haar werk goed verricht maar door vervelende situatie is ze ontslagen , nu wordt haar naam nog gebruikt en staat ze nog vermeld als zijnde gastvrouw en dit is niet terecht , kan de advocaat hierin wat opvoeren , vooral omdat de exbaas niet echt coulant en begripvol reageert , dus kan haar advocaat hier wat mee ?

2123 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2017 om 15:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U dochter heeft een advocaat en u stelt die vraag hier? Vraag het hem.

Topantwoord

getty
door getty - Mar 8, 2017 om 15:52
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Nou inderdaad, daar kan de advocaat heel goed zelf antwoord opgeven.

Topantwoord

tenormin
door tenormin - Mar 8, 2017 om 15:57
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Het is dan maar goed dat wij voor advies geen geld vragen; u (of uw dochter) gaat het aan advocaat betalen. Waarvoor heeft ze anders zo iemand ingeschakeld?

Topantwoord

hansje klein
door hansje klein - Mar 8, 2017 om 16:11
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Een bedrijf noemt uw ontslagen dochter hun gastvrouw,
de gastvrouw heeft inmiddels echter een eigen advocaat in de arm genomen,
de moeder van de ontslagen gastvrouw stelt hierover een vraag,
... en de V&B-deelnemers moeten dit oplossen?

Weet uw dochter iets van deze topic?
Ze kan het ontslag sàmen met haar advocaat (en zonder moeder) aanvechten ... toch?

Tevens kan ze bij het solliciteren nog prachtig een link naar het betreffende bedrijf geven, want een vriendelijke aanbevelingsbrief zit er niet meer in na 'die vervelende situatie'.

Jo
door Jolanda-debby - Mar 8, 2017 om 16:43
5 Antwoorden / 1 Vragen

open vragen zouden wat vriendelijker over komen , mijn dochter is meerderjarig en weet dat ik soms even voor haar van de zijlijn kom omdat ik weet wat er nu in haar leven gebeurd , soms wil ze ff niet met de pijn die het met zich meebrengt geconfronteerd en dat begrijp ik wel , haar advocaat mag niet met mijn in overleg of gesprek want ik ben derde persoon , dan zou ik andere in moeten schakelen , dus vandaar mijn vraag als betrokken ouder , dus niet zo fijn om op voorhand onbegripvolle antwoorden te krijgen . , En mijn dochter wil haar ontslag niet aanvechten , ze mocht terug vallen op de Wajong , ze hebben haar teveel belast na mijns inzien , ik heb jullie allemaal een tien gegeven op jullie antwoord en deze zijn onverdiend dus niet goed gegeven , ik ben zeer teleurgesteld in deze allemaal aannamens die juist zorgen voor problemen , niet blij mee !!!!

Dus eigenlijk hoop ik op een voldoenend antwoord , we zijn maar mensen oke en kunnen fouten maken , laten wij elkaar dan niet aanvallen of oordelen voordat de andere kant van de zaak duidelijk wordt belicht , dus ik hoop dat 1 van jullie drie in iedergeval met een fijn antwoord terug zou kunnen komen en dus begripvol wilt reageren , groet Jo

tenormin
door tenormin Mar 8, 2017 om 17:21
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Een tien gegeven: onverdiend. Dat had u dus niet moeten doen, @jolanda-debby. Denkt u werkelijk dat wij op 'puntjes' zitten te wachten? Ja, ik had wel een open "vraag", meer een opmerking eigenlijk maar die durfde ik niet te poneren, maar luidde als volgt: Als ze als goede gastvrouw bekend staat, misschien is dit zelfs in haar voordeel bij het zoeken van een nieuwe baan. Dat uw dochter de oude baan niet meer heeft wil immers niet zeggen dat ze niet "als goede gastvrouw" bij een bedrijf kan werken? Wel sorry te lezen dat ze nu in Wajong zit. Haalt u mijn punten er maar (graag) vanaf.

hansje klein
door hansje klein Mar 8, 2017 om 18:02
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Natuurlijk kennen wij het hele verhaal niet en natuurlijk gaat een moeder tegelijk vóór en àchter haar kind staan, maar van deelnemers op een forum kunt u niets beters verwachten, dan het aangeven dat de persoon in kwestie haar eigen boontjes niet door anderen kan laten doppen ... behalve door een advocaat en een moeder die beiden uiteindelijk tòch aan de zijlijn staan.

Nee, wij kunnen hier helaas werkelijk niets voor u en uw dochter betekenen. Dat uw dochter wordt opgevoerd als goede gastvrouw is op zichzelf niets negatiefs, maar daar zal ongetwijfeld nog een ons onduidelijk en triest verhaal achter zitten. Daarom kunnen wij hiermee niets.

aurora1
door aurora1 Mar 8, 2017 om 18:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tenormin:+10

Jo
door Jolanda-debby Mar 8, 2017 om 18:49
5 Antwoorden / 1 Vragen

het was perongeluk dat ik een tien gaf hoor sorry voor dat , en ik denk dat ik gewoon moeite heb om duidelijk hetgeen aan te geven wat ik werkelijk vraag , het is namelijk zo ze is erg  boos geworden op haar baas en is misgegaan hierdoor is ze ontslagen , maar ze staat nog steeds op hun site alszijnde gastvrouw , dus onterecht wordt haar naam gebruikt , de rechtzaak die er aan komt van haar baas , omdat hij aanvoert dat hij een aantal dagen niet hebt kunnen werken en zzpr is eist hij nu 3600 euro vergoeding van haar.

Dus hij doet dit en terwijl ze nog op hun reclame site bij het bedrijf staat aangeschreven als zijnde gastvrouw het was altijd druk als Debby er was omdat de clienten erg gesteld waren op haar .

En Maritas , ik onderzoek het liever eerst voordat ik mijn dochter verkeerde info meegeef , en voordat ze dit dan ook met haar advocaat kan bespreken , want ik wil ook eigenlijk niets aanhalen als het niets uithaalt dus vandaar
Maar in ieder geval bedankt voor U hulp

groet Jolanda

Dus vandaar mijn vraag alszijnde moeder , en sorry ik weet niet hoe ik die cijfers moet veranderen

groet Jolanda

aurora1
door aurora1 Mar 12, 2017 om 00:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Zoals al is gezegd: laat het over aan haar advocaat en blijf zelf buiten e.e.a. Uw dochter wil u en haar advocaat kennelijk niet machtigen om u bij de zaak te betrekken, dat signaal moet voor u voldoende zijn.
Als sprake is van een a.s. rechtszaak zal haar advocaat mogelijk van mening zijn dat het voor uw dochter kan pleiten dat ze als gastvrouw in reclame wordt gebruikt en het dus allemaal weleens mee kon vallen met de grieven van de baas. Moeders/ouders bemoeien zich soms te veel en te lang ongevraagd met de zaken van hun kinderen. Kinderen geven zelf wel een signaal als ze daar behoefte aan hebben.

marita5
door marita5 - Mar 8, 2017 om 17:20
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Jolanda-Debby ,

U stelt hier een vraag , terwijl uw dochter een advocaat heeft , die u beter raad kan geven als wij als vrijwilligers op een forum .
U komt voor uw dochter vanaf de zijlijn , wij als forumleden staan er helemaal buiten , zijn ook niet op de hoogte van de hele situatie , maar de advocaat wel .
Dus de juiste plek is de advocaat ., dit is geen aanname maar een feit .

edrick3
door edrick3 - Mar 8, 2017 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

haar advocaat mag niet met mijn in overleg of gesprek want ik ben derde persoon
Dan helpt het dus ook niet als je hier al dan niet bruikbare reacties krijgt. ;-)
Maar snap best dat je je als ouder betrokken voelt en onmachtig als je niet behulpzaam kunt zijn.
Die advocaat zal toch best wel weten wat er al dan niet gedaan kan worden, naar ik aanneem.

tappie
door tappie - Mar 8, 2017 om 17:45
289 Antwoorden / 82 Vragen

Ik snap niet zo goed wat ze met die advocaat moet als ze haar ontslag niet wil aanvechten en terug kan vallen op Wajong.

tijger1
door tijger1 - Mar 8, 2017 om 17:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt dan wel teleurgesteld zijn, maar zelfs uw dochter machtigt u niet om met haar advocaat te overleggen.

Maar ik zou het eerder als reclame voor uw dochter zien dat zij nog steeds op die site vermeld staat als gastvrouw. Ze kan iedereen waar ze solliciteert daarnaar verwijzen.

Ik begrijp dat u zich als moeder zorgen maakt, maar u kunt dit beter aan een deskundige overlaten.

tenormin
door tenormin - Mar 8, 2017 om 19:30
16847 Antwoorden / 108 Vragen

@jolanda-debby, in uw bericht van 18:49 uur heeft u een en ander duidelijker gemaakt. Had u beter kort in uw Topic kunnen schrijven; een "vervelende situatie" is wel iets anders dan "de zzp-er" heeft er een zaak van gemaakt omdat hij enige dagen niet heeft kunnen werken. Begrijp dat u achter uw dochter staat: u moet ook kunnen begrijpen dat wij geen helder 'lezenden' zijn, met de ietwat summiere gegevens die u in het topic stelt. Maar goed, de eis van de ex-werkgever is toch nog niet door de rechtbank ingewilligd? Kan me ook niet voorstellen dat dit zal gebeuren, als er zich niet iets zeer ernstigs heeft afgespeeld. Want dat is een heleboel geld wat hij eist.

Wi
door Wil_H - Mar 8, 2017 om 19:49
270 Antwoorden / Vragen

Ze kan inderdaad eisen dat haar ex-baas haar naam en eventuele foto's van de site verwijderd. Mocht de ex-baas ook nog allerlei folders en ander reclamemateriaal hebben laten maken waarin hij de foto / naam van jouw dochter heeft gebruikt dan schendt hij het portretrecht en dan kan jouw dochter daar een schadeloosstelling voor eisen. Een beetje advocaat weet hier wel raad mee.

Gerry1969
door Gerry1969 Mar 8, 2017 om 21:38
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Wellicht is er toentertijd wel toestemming gegeven door dochter van ts. Dan kan ze niets.

Wi
door Wil_H Mar 9, 2017 om 01:17
270 Antwoorden / Vragen

Dan moet de ex-baas daar een bewijs van hebben.

Gerry1969
door Gerry1969 - Mar 8, 2017 om 21:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ach dit valt toch te overzien. Voor het zelfde geld was ze in een echte tv reclame voor vage producten beland. Dat was pas erg geweest.