ja
door janhrl Dec 13, 2010 om 14:34
Geldzaken & recht

Decemberzegels

Decemberzegels kon je tussen begin januari en begin december ook gebruiken om "gewone" brieven mee te versturen. Om bijv een brief tot 20 gram te versturen moest je een postzegel van € 0,10 bij plakken.
Vanaf januari 2011 verandert deze regeling. Heb je nog decemberzegels over? Het versturen van een brief tot 20 gram kost je vanaf januari 2011 2 decemberzegels en van een brief tussen de 20 en 50 gram 3 decemberzegels.
Een postzegel (1) voor het versturen van een brief tot 20 gram kost vanaf 1-1-2011 € 0,46 (nu € 0,44). Gebruik je daar decemberzegels voor dan kost je dat per saldo 2 x € 0,34 = € 0,68. Per saldo betaal je dus € 0,22 teveel (= € 0,68 -/- € 0,46).
Een postzegel (2) voor het versture van een brief tussen de 20 en 50 gram kost vanaf 1-1-2011 € 0,92. Gebruik je daarvoor decemberzegels, dan kost je dat per saldo 3 x € 0,34 = € 1,02. Per saldo betaal je in dat geval dus € 0,10 teveel (= € 1,02 -/- € 0,92).
Houd je dit jaardecemberzegels over? Bewaar ze dan voor het versturen van de wenskaarten voor 2012.
De informatievoorziening inzake het gebruik van de decemberzegels voor het versturen van "gewone" brieven is overigens heel gebrekkig. Op de website van TNT post staat nog vermeld dat een decemberzegel een waarde van € 0,34 vertegenwoordigt. In de folder over het gebruik van de decemberzegels wordt aangegeven dat het versturen van brieven je 2 of 3 decemberzegels kost, afhankelijk van het gewicht.

25005 16 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Dec 13, 2010 om 14:58
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Zo, das weer lekker van de TNT zeg.
Gelukkig heb ik als het goed is dit jaar geen zegels over, anders stuur ik wel een extra kaartje :-)

tdehond
door tdehond - Dec 13, 2010 om 16:14
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Tijd om zo min mogelijk gebruik te maken van TNT en overgaan op de digitale kerstkaart.

wv
door wvanveld - Dec 13, 2010 om 16:50
10 Antwoorden / 0 Vragen

Weer een manier om de burger geld uit de zak te kloppen.

abarth
door abarth - Dec 13, 2010 om 22:34
845 Antwoorden / 19 Vragen

TNT heeft haar geld al binnen op het moment dat u uw postzegels koopt.
Bij bijplakken, verlopen (nu niet meer door 1 en 2) kwijtraken etc. verdient TNT nog meer.

erik008
door erik008 - Dec 14, 2010 om 15:10
1401 Antwoorden / 25 Vragen

Wat je beweert klopt niet helemaal.
Een decemberzegel is 34 cent.
In 2011 kost tarief 1 binnenland 46 cent
Dat is 12 cent verschil
Dus in 2011 moet je per zegel 12 cent bijplakken.

Het enige verschil is, bij tariefsverhoging gaat de waarde van de 2010 decemberzegel ook omhoog, net zoals de andere zegels.

Zolang ze de bijplakzegels niet afschaffen, veranderd er niets.
De zegels zijn nu nog te koop, in 2, 3 en 5 cent

ja
door janhrl - Dec 14, 2010 om 15:33
16 Antwoorden / 6 Vragen

erik008,

je blijkt (nog) niet op de hoogte te zijn van de nieuwe regelgeving m.b.t. het gebruik van de decemberzegels.
Bijplakken is niet meer toegestaan in 2011!
Op een brief tot 20 gram moeten 2 decemberzegels en op een brief tussen de 20 en 50 gram 3 decemberzegels.
Als je mij niet gelooft bel dan even TPG Post.

birdies
door birdies - Dec 14, 2010 om 17:01
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.......De zegels zijn nu nog te koop, in 2, 3 en 5 cent.....

Nee, die zijn niet meer te koop.

erik008
door erik008 - Dec 14, 2010 om 17:30
1401 Antwoorden / 25 Vragen

@birdies

Bijplakzegels zijn nog heel 2011 te koop, volgens de site van TNT

mamsie68
door mamsie68 - Mar 2, 2011 om 20:13
9 Antwoorden / 1 Vragen

Toen ik begin januari mij voorraadje "gewone postzegels" wilde aanvullen kreeg ik een setje aangeboden met "1" erop. Nergens was meer te zien hoeveel 1 zegel kostte. Het was in de winkel het eerste wat ik hoorde over prijsverhogingen. De zegels van 44 cent waren nog geldig en heb daar wel moeiteloos postzegels van 2 cent bij kunnen kopen. Voor mijn gevoel leken de postzegels waarop enkel een 1 stond, heel veel op een postzegel van 1 euro. Lekker verwarrend dus.

de motormuis
door de motormuis - Mar 2, 2011 om 21:53
598 Antwoorden / 13 Vragen

Mamsie68

Er zijn geen postzegels van 1 euro. Dus dat kan niet verwarrend zijn. Dit is gewoon een waarde aanduiding bedoelt, dus ipv 0.46 eurocent saat er 1. Heb je een zegel nodig voor een brief die te zwaar is voor de eerste gewichts / prijsklasse, dan heb je een zegel met een 2 erop als waarde aanduiding. ( ofwel 2 x 0.46 eurocent )

Groeten

ch
door choco71 - Nov 17, 2011 om 17:42
1 Antwoorden / 0 Vragen

Voor degene die duidelijkheid willen voor het gebruik van decemberzegels ook wel kerstpostzegels genoemd, kijk even op www.kerstpostzegels.nl

Daar staat overzichtelijk onder het tabblad "GEBRUIK KERSTZEGELS" duidelijk weergegeven wat wel en niet kan. Hier staan ook tarieven van oudere kerstpostzegels. Doe er je voordeel mee!

Dus.... gewoon even kijken op www.kerstpostzegels.nl

godefrieda
door godefrieda - Nov 17, 2011 om 21:33
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=choco71 schreef op donderdag 17 nov 2011, 17:42]Voor degene die duidelijkheid willen voor het gebruik van decemberzegels ook wel kerstpostzegels genoemd, kijk even op www.kerstpostzegels.nl

Daar staat overzichtelijk onder het tabblad "GEBRUIK KERSTZEGELS" duidelijk weergegeven wat wel en niet kan. Hier staan ook tarieven van oudere kerstpostzegels. Doe er je voordeel mee!

Dus.... gewoon even kijken op www.kerstpostzegels.nl

Hoewel deze thesis van maandag 13 december 201o dateert: Zet het ook even bij de TIP!

valerius-2
door valerius-2 - Nov 17, 2011 om 23:31
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als de klagers is eerst eens kijken hoe dit elkaar zit voor dat ze in protest komen lijk mijn wel het beste om dit eerst te doen.

godefrieda
door godefrieda - Nov 18, 2011 om 02:22
195 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op donderdag 17 nov 2011, 23:31]Als de klagers is eerst eens kijken hoe dit elkaar zit voor dat ze in protest komen lijk mijn wel het beste om dit eerst te doen.

Welke „klagers”?!

robtien
door robtien - Nov 18, 2011 om 11:50
269 Antwoorden / 10 Vragen

niet mee eens met die zegels en enz.. stuur dan je hele familie vrienden buren kennissen en enz.. een kaartje via de mail veel handiger goedkoper dan komt tnt misschien wel terug van hun idee

br
door brabo21 - Dec 12, 2013 om 09:59
9 Antwoorden / 1 Vragen

het is er weer de tijd van het jaar voor, bedankt voor de informatie!