bvandenb
door bvandenb Sep 11, 2014 om 12:32
Geldzaken & recht

Doe mee en win = gegarandeerde prijs zoals op kermis?

Steeds meer bedrijven doen dit maar keren niet uit.
Promotie, klachten, averechts effect, maar wel likes en gedeelde pagina's enz.

Er staat mij iets bij van een student rechten die een bank voor de rechter dwong (hij won) zijn 5 sterren, 2 weken reis met veel zakgeld en uitrusting uit te keren wegens deelname. Veel doe mee en win bedrijven acties weten dit niet, of mag het tegenwoordig voor de wet?
Op de kermis kennen we dit principe al 30 jaar en dat is dan ook zo, meedoen IS winnen. Dus precedenten uit de praktijk al om :)
Hoe zit dit op de vervuilende social media??
Zelf heb ik weken dat ik er meer dan 10 per dag zie.
Meedoen en winnen zou werken dan niet meer nodig maken.
Heel soms staat (schermen verder, of in kleine bijna achtergrond kleurige letters nog voorwaarden...) er nadien, na de hetzende kop meedoen is winnen wel nuance, maar toch..

591 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Sep 11, 2014 om 12:53
11559 Antwoorden / 51 Vragen

De enige die altijd prijs heeft en wint = de adverteerder. Voor dit soort berichten in de email heb ik een vuilnisbakknopje en voor de postmail een groot grijs archief wat elke week voor de deur wordt weggehaald. Als ik alle prijzen ooit had gehad, was is nu de rijkste man op aarde.

valerius-2
door valerius-2 - Sep 11, 2014 om 14:15
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Gewoon nergens op in gaan als u niet 100% zekerheid heeft dat het werkelijk eerlijk is.

bvandenb
door bvandenb - Sep 11, 2014 om 14:26
95 Antwoorden / 14 Vragen

Het gaat mij er om om of dit juridisch klopt en mag. Niet of ik het wel of niet doe, er zijn mensen die het doen, want die denken: hee GAVE actie, net als met supermarkt producten geld terug en zo !!

Of ze moeten uitkeren, als ze niet heel sneaky tevens 'zie de voorwaarden ergens hebben, en DAAR staat dat meedoen NIET gelijk is aan winnen. Hun kop en misleiding echter... die staat als een paal boven water.

Gezien een eerdere uitspraak mag het kennelijk niet, maar bedrijven doen het juist steeds massaler, vaker, net als digi-crimis met spam en malwares, phising e.d.
Waarom pakt de politiek dat niet aan, of de KvK, een advocaat of rechter die er wellicht zelf instonk, waarom stelt KASSA geen vragen?(aan de kansspel autoriteit of weet ik veel)
Immers, op de kermis bestaat dit meedoen is winnen _wel_. Zelfs bij de schiettent al is het een plastic fluitje of zo...

Verder staat er "Hoe zit dit op de vervuilende social media??",
mails en die wissen is dus n.v.t. want _ik_ tuin er niet in verder. (na het 3 x ter test wel gedaan te hebben en een juridische brief (ietwat omgebouwd) te hebben gestuurd waar mijn prijs bleef, want ik had meegedaan (met screencapture, schermfoto ter bewijs.)

diumenge
door diumenge - Sep 11, 2014 om 17:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

De gegarandeerde prijs is meestal een korting op een volgende aanschaf, zo voldoen ze aan de regels en zijn ze toch de lachende derde. Gebruik je de korting, dan kost het niets. Gebruik je de korting wel, dan hebben ze extra omzet.

van leyden
door van leyden - Sep 11, 2014 om 19:28
1289 Antwoorden / 17 Vragen

100 procent kans om te winnen...
Ook zo n instinkertje.

Kom op mensen, we laten ons toch niet in de luren leggen door die flauwekulpraatjes.
Er zit toch een spamknop op je apparaat en voor de rest moet je je eigen leven leiden. Laat die minkukels toch in hun sop gaarkoken, daar heb jij toch niks mee te maken? Er is toch niks aan te doen tegen dat soort ellende.
Wie reageert er nou nog op zulke onnozele praatjes? Dat ben je toch gewoon zelf een sukkel? Of een pubertje die net komt kijken en van toeten noch blazen weet.

Ga er gewoon vanuit dat het commercieel geneuzel is wat voor 99 procent gelogen is. En die ene procent? Dat zal ook wel niet waar zijn.

Je zou rijk worden van elke doorgeprikt verkooppraatje als je er 1 cent voor zou krijgen.
Wanneer gaan we nou eens leren dat de commercie altijd alles bij elkaar liegt, niets is dan te gek, want niemand zal ze ooit stoppen. Geen overheid die er wat aandoet, geen consument die er een zaak van zou maken, Klaar.

Steeds verder gaat daarom de misleiding, de oplichting, de leugens en het bedrog. Niets is ze te dol om aandacht te trekken, liefst positief, maar negatief is ook goed.. Aandacht is bekendheid is zaken doen. Niemand liegt ook persoonlijk, het is maar het standpunt van een bedrijf.
But who cares, ze komen er mee weg en het levert omzet op.
Dat is wat telt.

door 1953 - Sep 12, 2014 om 01:31
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Ja, en dan ook nog via Facebook! Die heb ik niet en dus voel ik mij gelukkiger daardoor.