door willy zandbergen May 14, 2016 om 19:56
Geldzaken & recht

Doorlopend krediet

IK BETAAL AL 15 JAAR AF AAN EEN BEDRAG VAN 6900 EURO BIJ DE ING BANK  EN BEN VOLGENS HUN NOG LANG NIET KLAAR ER STAAT NOG EEN BEDRAG OPEN VAN 47OO EURO HOE IS DAT MOGELIJK  BETAAL 85 EURO PER MAAND AF EN IN DE BEGINJAREN MEER KUNNEN JULLIE MIJ HIERMEE HELPEN  IK BEN ER HELEMAAL ZIEK VAN ALVAST BEDANKT  WILLY ZANDBERGEN.

3866 13 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - May 14, 2016 om 20:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Met 85 euro per maand gaat u hier nooit vanaf komen.
Een bedrag van laten we zeggen 7000 euro in een redelijke 60 maanden aflossen is al bijna 120 euro exclusief rente per maand.  Dus u zou eigenlijk zeker 200 per maand moeten betalen om iets af te lossen.
Diewilik

tijger1
door tijger1 - May 14, 2016 om 20:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al die hoofdletters zijn overbodig. En wij gaan hier niemand helpen.

U kunt zelf op uw afrekeningen zien, dat als u zo doorgaat dat een gebed zonder eind is.

U zult dan onderwijl ook nog wel eens een keer opgenomen hebben.

Ga per maand meer betalen, dan komt u er vanaf.

Di
door Dini van den Berg - May 14, 2016 om 20:20
1 Antwoorden / 2 Vragen

Sinds 2010 hebben wij ook een dergelijk wurgkrediet (doorlopend krediet) bij Interbank zoals in de uitzending van Kassa van eerder op de avond aan de orde kwam.
Dit krediet is ons al lang een doorn in het oog omdat we bijna niets aflossen en bijna alleen maar rente betalen. Er is dus geen enkel uitzicht op afloop van dit krediet. Mijn man en ik maken er wel eens wrange grapjes over dat we nog steeds rente betalen als we hoogbejaard zijn of als we er helemaal niet meer zijn. Dit is toch absurd?
Drie jaar geleden heb ik eens gebeld naar Interbank met de vraag of ons DK niet kon worden overgesloten naar een Persoonlijke Lening, waarop het antwoord kwam dat dit niet mogelijk was omdat ik geen vast arbeidscontract had. En dat ik maar moest terugbellen als ik een vast contract had. Kennelijk behoor je dan tot een risico, wat belachelijk is omdat we altijd netjes ons maandbedrag betalen. In ons geval 50 euro per maand. Inmiddels heb ik wel een vast contract dus ik vraag me af of het nu wel mogelijk is een PL af te sluiten ipv dit wurgkrediet. Wat denkt u: zou het lonen om Interbank een brief te sturen of moeten we het anders aanpakken?

groeten, Dini van den Berg
dini.vandenberg@gmail.com

hutch
door hutch May 14, 2016 om 20:24
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Dini, u houdt wel van spam? Als ik u was zou ik heel snel uw e-mailadres verwijderen.....

emcede
door emcede May 14, 2016 om 20:52
960 Antwoorden / 4 Vragen

Maar als je slecht 50 euro per maand betaalt, hetgeen dus blijkbaar alleen rente is, waarom ben je dan al niet veel eerder met aflossen begonnen??? Een lening moet je wél terugbetalen, weet je wel?.....

tijger1
door tijger1 May 14, 2016 om 21:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt zelf gewoon meer per maand betalen. En dat is geen grapje.

Cookies
door Cookies May 14, 2016 om 21:04
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik wil een wurgkrediet gaan afsluiten, waar kan ik me alvast aanmelden?

diumenge
door diumenge May 14, 2016 om 21:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Maar 50 euro p/m betalen en dan grapjes maken dat je er nooit vanaf komt. Tsja...

Ma
door Mat Matheij May 15, 2016 om 17:07
986 Antwoorden / 3 Vragen

U heeft zo is al eerder aangegeven mogelijk alleen rente betaald. Advies aan vraagsteller noem het geleende bedrag contractdatum afgesproken aflossing percentage. Alsdan kan bekeken worden of u enig bedrag heeft afgelost of dat U alleen rente heeft betaald. Nog steeds bestaan oversluitmogelijkheden voor het restant bedrag Mvrg.

tijger1
door tijger1 May 15, 2016 om 18:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mat matheij

Wat een onzin schrijft u toch weer. De vraagsteller kan zo op zijn afschrift zien of hij of zij überhaupt iets heeft afgelost. Daar hoeft hier helemaal het geleende bedrag niet voor vermeld te worden, noch het percentage van de rente.

Cookies
door Cookies - May 14, 2016 om 20:20
13336 Antwoorden / 36 Vragen

En waarom betaal je dan maar 85,- euro p.m.? Maak er op z'n minst het dubbele van. Gebruik vakantiegeld, eindejaarsuitkering en iedere euro die je ook maar even missen kan om af te lossen.

Cookies
door Cookies - May 14, 2016 om 20:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@dini: met 50 euro p.m. kom je er inderdaad nooit vanaf. Dat is veel te weinig.

fl
door flessebon - May 14, 2016 om 22:51
418 Antwoorden / 7 Vragen

Zo snel mogelijk aflossen.

aurora1
door aurora1 - May 14, 2016 om 23:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Willy Zandbergen, hoe vaak gaat u dit nog tegen ons schreeuwen? Hoofdletters = schreeuwen. Dat is ook al op 25 en 27 april gezegd.
Verder is het ook goed gebruik om iets niet als 1 lange zin te schrijven.
U heeft op 25 en 27 april dit ook al geroepen. Leest u de reacties dan niet? Dus ook niet wat u zelf eraan moet doen, en dat over alsmaar hoofdletters tikken?
Ga uzelf helpen, hoe dat te doen staat bij de reacties van 3x uw zelfde verhaal te lezen, en bij de reacties van anderen met gelijke verhalen.

me
door mein33 - May 15, 2016 om 10:30
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@Willy zandbergen,

U schreeuwt uw ongeneoegen over de ING hier uit (hoofdletter gebruik), terwijl het probleem geheel bij u zelf ligt.
Het antwoord op uw vraag is een herhaling van zetten n.a.v. uw reeds eerder gestelde vragen, maar nogmaals een advies.
Nu u, per ongeluk, bent wakkergeschud door een TV programma zou u kunnen overwegen om naast rente en een klein beetje aflossing te betalen een hoger bedrag aan aflossing te gaan betalen.
Verhoog uw maandelijkse betaling van € 85,00 eens naar bijv. € 200,00 en u bent in een kleine 3 jaar van uw lening verlost.
Niemand hier kan u van uw lening af helpen, dat zult u echt "zelf  moeten doen" en mogelijk is de gegeven oplossing nog ziekmakender dan uw probleem al was, maar doeltreffender kan niemand het voor u maken.

reflecs
door reflecs - May 15, 2016 om 13:12
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Dit is de derde keer dat u de vraag stelt.
Als u de eerdere vragen niet terug kunt vinden klik dan op uw naam, dan ziet u de links.

Zoekt u contact met de redactie? Klik dan hier:http://kassa.vara.nl/pagina/contact

em
door emile123456 - May 15, 2016 om 14:14
25 Antwoorden / 8 Vragen

Beste hr/mw Zandbergen.

1a) Uitrekenen wat het maandbedrag minimaal moet zijn om af te lossen.
1b) Uitrekenen wat het maandbedrag moet zijn om binnen een bepaalde periode er vanaf te zijn.
2) Een betaalplan maken voor die periode.
3) Je er aan houden.

Dat kunt u zelf doen, daar heeft u geen hulp bij nodig.
Als u over rekenvaardigheden beschikt zoals de meeste mensen op de basisschool meekrijgen tenminste. Zo niet -komt voor-, dat eerst zelf bijspijkeren.

PS: Alleen bij herhaling roepen dat u geholpen wil worden helpt niet, mensen gaan u niet aan het handje meennemen en problemen voor u oplossen, u moet zelf in actie komen.

edrick3
door edrick3 - May 15, 2016 om 14:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nooit de kreet gelezen: Let op ... geld lenen kost geld?
Je denkt toch niet dat je dat geld 'zomaar' gekregen hebt?
Je zult dat terug moeten betalen.
ER STAAT NOG EEN BEDRAG OPEN VAN 47OO EURO HOE IS DAT MOGELIJK  BETAAL 85 EURO PER MAAND AF.
Je betaalt slechts een héél klein gedeelte af; de rest is rente.
Je zult dus een groter bedrag per maand moeten gaan betalen om van je schuld af te komen!
En dat zul je dus zélf moeten gaan doen.

reflecs
door reflecs - May 15, 2016 om 14:50
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@willy zandbergen,
Op deze pagina staat hoe u extra kunt aflossen: klik_https://www.ing.nl/particulier/lenen/lenen-bij-de-ing/lening-gebruiken/index.html

U kunt hulp bij uw administratie krijgen bij Humanitas:https://www.humanitas.nl/programmas/thuisadministratie/locaties/

costnix
door costnix - May 15, 2016 om 15:24
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Uw computer is besmet met het CapsLockStuck virus :-(