an
door anoniemm May 8, 2012 om 23:43
Geldzaken & recht

DRINGEND: Inwonende vriend moet binnen 10 dagen worden uitgeschreven

Goeieavond,

Ik zit in een lastige DRINGENDE stuatie dat als volgt is;

Mijn vader en moeder hebben al jaren een huurhuis, ik woon ook al jaren bij hen in.

Sinds 2009 is mijn vriend ook inwonend bij dat adres, en is daar ook ingeschreven. Máár zonder toestemming van mijn vader (de huurder).

Nu hebben wij vandaag een telefoontje gekregen dat hij BINNEN 10 dagen uitgeschreven moet worden anders word het huurcontract opgezegd en staan we op straat.

Alleen de gemeente kan hem niet uitschrijven zonder nieuw adres. En het geld voor een postbusnr of een alternatief is er momenteel niet.

Wat kunnen we doen? En ik herhaal; Dit is met SPOED!

Alvast dank voor de reacties.

15034 42 Rapporteer

zomerkoninkje
door zomerkoninkje - May 9, 2012 om 01:47
86 Antwoorden / 1 Vragen

Vreemd verhaal. Het doet mijn inziens niet toe wie verder op het adres inwonend is naast de huurder(s) en de inwonende kinderen.

Alleen de gemeente kan mogelijk met "bestuursdwang" optreden tegen de huurder(s) en de verhuurder als blijkt dat het gehuurde wordt aangezien door de gemeente als een "logement" conform de gemeentelijke logementverordening.

Ook onderverhuur is niet toegestaan, of hier sprake van is? Uw vriend wordt aangezien als een onderhuurder in uw situatie door de verhuurder?

De gemeente kan hem wel degelijk uitschrijven: uw relatie met hem is kapotgegaan. Hij is dan, of wordt aangemerkt, als een dakloze. Daklozenopvang als (post)adres opgeven?

Uithuizetting kan pas na een procedure bij de kantonrechter middels een gerechtelijk bevel die eerst betekend moet worden en daarna volgt pas een ontruiming, middels de gerechtsdeurwaarder, op een aangegeven datum en tijdstip. En dat gaat niet binnen 10 dagen gebeuren.

an
door anoniemm - May 9, 2012 om 02:06
3 Antwoorden / 1 Vragen

De relatie is nog steeds aan, alleen weet ik niet waar hij momenteel verblijft.

Hij komt wel af en toe op bezoek maar staat hier volgens de gemeente nogsteeds ingeschreven en kan niet uitgeschreven worden totdat hij een eigen adres heeft.
En dat eigen adres heeft hij tot heden nog niet.

De woningbouwvergeniging wil dat hij binnen 10 dagen is uitgeschreven en anders zeggen ze het huurcontract op.

tdehond
door tdehond - May 9, 2012 om 07:21
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Gaan de woningbouwvereniging en uw ouders wel akkoord dat het adres als postadres gebruikt wordt?

hutch
door hutch - May 9, 2012 om 08:16
4515 Antwoorden / 29 Vragen

"Sinds 2009 is mijn vriend ook inwonend bij dat adres, en is daar ook ingeschreven. Máár zonder toestemming van mijn vader (de huurder)."

"De relatie is nog steeds aan, alleen weet ik niet waar hij momenteel verblijft"

"Hij komt wel af en toe op bezoek...."

"En dat eigen adres heeft hij tot heden nog niet"

Zonder toestemming van de huurder laten inschrijven op dat adres?
U weet niet waar hij verblijft....... !?! Hij komt af en toe op bezoek, maar heeft nog geen eigen adres? Waar (ver)blijft hij dan al die tijd? Vertelt u wel het hele verhaal?

an
door anoniemm - May 9, 2012 om 08:20
3 Antwoorden / 1 Vragen

@tdehond Weet ik niet..

@hutch Zo is het toch echt.

hutch
door hutch - May 9, 2012 om 08:21
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hij moet toch ergens verblijven, slapen enz. Is hij soms militair?

an
door anoniemm - May 9, 2012 om 08:30
3 Antwoorden / 1 Vragen

Hij zal vast wel bij vrienden of dergelijke verblijven, maargoed het punt is dat hij zsm uitgeschreven moet worden maar dat kan niet omdat hij geen adres heeft.

tdehond
door tdehond - May 9, 2012 om 08:32
4744 Antwoorden / 9 Vragen

In eerste instantie kunt u aan uw ouders vragen of deze persoon hun adres als postadres mag gebruiken.

Als deze dit goed vinden kunt u aan de woningbouwvereniging toestemming vragen.

Realiseer u wel dat mogelijke schuldeisers uw woonadres gaan gebruiken om brieven naar toe te sturen. Dus bezint eer u begint.

=anoniemm schreef op woensdag 9 mei 2012, 08:20: @tdehond Weet ik niet..

@hutch Zo is het toch echt.

eva369
door eva369 - May 9, 2012 om 08:55
308 Antwoorden / 2 Vragen

je kan wel een woonplaats onderzoek laten instellen door de gemeenten. dan wordt hij niet gelijk uitgeschreven, maar kun je aan de woningbouw laten zien dat je er mee bezig bent.

lottesanne
door lottesanne - May 9, 2012 om 09:08
438 Antwoorden / 47 Vragen

Je ouders moeten meteen de gemeente gaan verzoeken hem uit te laten schrijven omdat hij zonder toestemming is ingeschreven op hun adres. De gemeente zal dit niet meteen doen, maar het adres van jouw vriend in onderzoek nemen. Daarmee kunnen je ouders aantonen dat hij niet op hun adres woont.

jo
door jorisw - May 9, 2012 om 09:42
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=anoniemm schreef op woensdag 9 mei 2012, 08:30]Hij zal vast wel bij vrienden of dergelijke verblijven, maargoed het punt is dat hij zsm uitgeschreven moet worden maar dat kan niet omdat hij geen adres heeft.

Kan hij dan niet gewoon het adres gebruiken waar hij is als hij niet bij jou is?

turboterry
door turboterry - May 9, 2012 om 12:17
14 Antwoorden / 0 Vragen

Hij kan zich wel degelijk laten uitschrijven: m.o.b. (= met onbekende bestemming). Het vreemde in deze zaak: niet uw vader, maar de verhuurder/woningbouwvereniging had destijds toestemming moeten geven (of weigeren) tot inschrijving van uw vriend!

stacey
door stacey - May 9, 2012 om 12:24
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=turboterry schreef op woensdag 9 mei 2012, 12:17] Het vreemde in deze zaak: niet uw vader, maar de verhuurder/woningbouwvereniging had destijds toestemming moeten geven (of weigeren) tot inschrijving van uw vriend!

Hij zal gewoon bij de gemeente ingeschreven staan, daar geeft (moet) de bewoner toestemming voor en dat heeft niets met woningbouw te maken verder.
Voor aanvragen Medehuuschap moet woningbouw accoord geven maar dat is hier niet het geval, de (inwonende) vriend van dochter van huurder zou ook nooit als medehuurder goedgekeurd worden.
Maar blijft vaag verhaal, tenzij de inschrijving/handtekening vervalst is kan je niet zomaar zelf ergens bij inschrijven, en dat verblijfplaatst vriendje nu ook onbekend is maar ze nog zo`n gezellig stel zijn.........?
Onzin/trol verhaal lijkt mij.

anglo
door anglo - May 9, 2012 om 12:28
95 Antwoorden / 22 Vragen

[quote=lottesanne schreef op woensdag 9 mei 2012, 09:08]Je ouders moeten meteen de gemeente gaan verzoeken hem uit te laten schrijven omdat hij zonder toestemming is ingeschreven op hun adres. De gemeente zal dit niet meteen doen, maar het adres van jouw vriend in onderzoek nemen. Daarmee kunnen je ouders aantonen dat hij niet op hun adres woont.
dit vind ik het beste antwoord en zo zou ik het dus gaan doen!

janvantricht
door janvantricht - May 9, 2012 om 12:28
11 Antwoorden / 4 Vragen

Als het allemaal is wat ik lees lijkt mij dat die persoon uitgeschreven te moeten worden naar het buitenland (onverschillig welk buitenland).
Daarbij hoeft bij uitschrijving geen nieuw adres te worden opgegeven.
De gegevens van betrokkene verhuizen dan naar het Centraal Bevolkingsregister in Den Haag.
Betrokkene verliest dan wel een aantal "rechten", bijvoorbeeld het recht op AOW over de uitgeschreven periode.
Jammer, maar eigen schuld, dikke bult.

koekeloer
door koekeloer - May 9, 2012 om 12:29
562 Antwoorden / 18 Vragen

[quote=anoniemm schreef op dinsdag 8 mei 2012, 23:43]Goeieavond,

Ik zit in een lastige DRINGENDE stuatie dat als volgt is;

Mijn vader en moeder hebben al jaren een huurhuis, ik woon ook al jaren bij hen in.

Sinds 2009 is mijn vriend ook inwonend bij dat adres, en is daar ook ingeschreven. Máár zonder toestemming van mijn vader (de huurder).

Nu hebben wij vandaag een telefoontje gekregen dat hij BINNEN 10 dagen uitgeschreven moet worden anders word het huurcontract opgezegd en staan we op straat.

Alleen de gemeente kan hem niet uitschrijven zonder nieuw adres. En het geld voor een postbusnr of een alternatief is er momenteel niet.

Wat kunnen we doen? En ik herhaal; Dit is met SPOED!

Alvast dank voor de reacties.

Op grond waarvan wordt het huurcontract dan opgezegd door de verhuurder?

Is het niet zo dat deze vriend om financiele redenen eerst is ingeschreven op dit adres (studiefinanciering uitwonende student of zoiets) en het nu plotseling niet meer uitkomt omdat zijn inkomen geldt voor het huishouden inkomen en er hierdoor geen bijstand meer ontvangen gaat worden ???

irene39
door irene39 - May 9, 2012 om 12:40
11 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=janvantricht schreef op woensdag 9 mei 2012, 12:28]Als het allemaal is wat ik lees lijkt mij dat die persoon uitgeschreven te moeten worden naar het buitenland (onverschillig welk buitenland).
Daarbij hoeft bij uitschrijving geen nieuw adres te worden opgegeven.
De gegevens van betrokkene verhuizen dan naar het Centraal Bevolkingsregister in Den Haag.
Betrokkene verliest dan wel een aantal "rechten", bijvoorbeeld het recht op AOW over de uitgeschreven periode.
Jammer, maar eigen schuld, dikke bult.[quote=anoniemm schreef op dinsdag 8 mei 2012, 23:43]Goeieavond,

Ik zit in een lastige DRINGENDE stuatie dat als volgt is;

Mijn vader en moeder hebben al jaren een huurhuis, ik woon ook al jaren bij hen in.

Sinds 2009 is mijn vriend ook inwonend bij dat adres, en is daar ook ingeschreven. Máár zonder toestemming van mijn vader (de huurder).

Nu hebben wij vandaag een telefoontje gekregen dat hij BINNEN 10 dagen uitgeschreven moet worden anders word het huurcontract opgezegd en staan we op straat.

Alleen de gemeente kan hem niet uitschrijven zonder nieuw adres. En het geld voor een postbusnr of een alternatief is er momenteel niet.

Wat kunnen we doen? En ik herhaal; Dit is met SPOED!

Alvast dank voor de reacties.

Een ding begrijp ik niet en wel: om ingeschreven te zijn op uw adres MOET de huurder toestemming geven aan de gemeente, maw de handtekening van uw vader moet gezet zijn, zo niet, dan heeft de gemeente in dit geval een fout gemaakt. Ga dit na bij uw gemeente en vraag om het aangifteformulier te controleren. Ik heb zelf met dat bijltje gehakt en weet hoe het werkt. Als post/briefadres mag je ook maar max. 6 maanden ingeschreven staan en daar dient ook een handtekening van de huurder gezet te worden.

zoekster
door zoekster - May 9, 2012 om 12:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=stacey schreef op woensdag 9 mei 2012, 12:24][quote=turboterry schreef op woensdag 9 mei 2012, 12:17] Het vreemde in deze zaak: niet uw vader, maar de verhuurder/woningbouwvereniging had destijds toestemming moeten geven (of weigeren) tot inschrijving van uw vriend!

Hij zal gewoon bij de gemeente ingeschreven staan, daar geeft (moet) de bewoner toestemming voor en dat heeft niets met woningbouw te maken verder.
Voor aanvragen Medehuuschap moet woningbouw accoord geven maar dat is hier niet het geval, de (inwonende) vriend van dochter van huurder zou ook nooit als medehuurder goedgekeurd worden.
Maar blijft vaag verhaal, tenzij de inschrijving/handtekening vervalst is kan je niet zomaar zelf ergens bij inschrijven, en dat verblijfplaatst vriendje nu ook onbekend is maar ze nog zo`n gezellig stel zijn.........?
Onzin/trol verhaal lijkt mij.

Helaas hoeft de bewoner geen toestemming te geven en kan iemand zich toch op je adres inschrijven. Toen ik op mijn huidige adres ging wonen waarschuwde een kennis me (zij werkt bij een woningbouwvereniging) dat soms iemand, zonder dat je het weet, je op je adres kan inschrijven. Ik heb toen een soort vergrendeling aangebracht, dat ging bij de inschrijving van mijn adres, waarmee niemand zonder mijn toestemming op mijn huisadres kan worden ingeschreven. Helaas is dat inmiddels 10 jaar geleden en ik weet niet meer hoe zo'n veiligstelling van je huisadres heet. Die kennis heb ik al 5 jaar niet meer gezien, is uit de vriendenkring verdwenen.

stacey
door stacey - May 9, 2012 om 12:50
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 9 mei 2012, 12:44]Helaas hoeft de bewoner geen toestemming te geven en kan iemand zich toch op je adres inschrijven. Toen ik op mijn huidige adres ging wonen waarschuwde een kennis me (zij werkt bij een woningbouwvereniging) dat soms iemand, zonder dat je het weet, je op je adres kan inschrijven. Ik heb toen een soort vergrendeling aangebracht, dat ging bij de inschrijving van mijn adres, waarmee niemand zonder mijn toestemming op mijn huisadres kan worden ingeschreven. Helaas is dat inmiddels 10 jaar geleden en ik weet niet meer hoe zo'n veiligstelling van je huisadres heet. Die kennis heb ik al 5 jaar niet meer gezien, is uit de vriendenkring verdwenen.

Zal best voorkomen maar officieel moet dat niet mogen kunnen, ik moest voor inschrijven van mijn echtgenoot papieren invullen en tekenen, helaas kon ik hem dan zelf weer niet uitschrijven zonder Zijn toestemming........;-(
Dus echt waterdicht systeem is het niet echt.
Die blokkering ken ik ja, heb ik ook voor de zekerheid gedaan toen ik vreemde post ontving op mijn adres.

audb
door audb - May 9, 2012 om 13:03
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Er moet wel degelijk toestemming worden gegeven door de hoofdbewoner/ster.

Maar tot een (lange) tijd geleden kon dit echter wel zonder toestemming.

Nou kan een persoon wel worden uitgeschreven maar dan moet eerst worden aangetoond dat deze niet meer op het adres aanwezig is.

Mocht dit nog wel het geval zijn dan kan er wel sprake zijn van "Over bewoning" ofwel teveel personen in een te kleine woning en dan mag/moet de woningbouw in grijpen.
De oplossing zou dan wezen dat de vriend zich ergens anders in laat schrijven en/of een eigen woning probeert te vinden.
En een reactie op zoekster dit heet een "Geheimhouding persoonsgegevens" of aanvraag geheimhouding adres gegevens en dat is verdomde makkelijk als je ook geen geadresseerde reclame wilt ontvangen.

de
door dejeeper - May 9, 2012 om 13:06
54 Antwoorden / 0 Vragen

Wat mij bevreemd is dat dit even met een telefoontje gedaan wordt. Ik denk dan aan een grap op een onjuiste weergave van wat er werkelijk aan de hand is. Wie heeft er dan wel gebeld en namens wie??? Ik zou eerst maar onderzoeken waar dat telefoontje vandaan kwam. Laat de beller het op schrift zetten en ga daar op reageren.
Mocht u gerechtelijke stappen willen ondernemen dan zal er toch echt iets op papier moeten staan.
Graag iets meer informatie,

Vriendelijke groet,

Cor

kaneeltje
door kaneeltje - May 9, 2012 om 13:12
18 Antwoorden / 0 Vragen

Een paar jaar geleden heb ik dit ook gehad om mijn ex er uit te krijgen.
In amsterdam kon de gemeente hem gewoon uitschrijven en een procedure starten om de verblijfplaatst te zoeken .
Maar dan is de persoon in ieder geval wel van jouw adres af.
Je kunt bij de gemeente ook een formulier invullen , dat niemand zich op jouw adres kan inschrijven zonder jouw toestemming.
Zo onstaat niet de kans dat wie dan ook jouw adres zomaar kan gebruiken voor allerlei doeleinden.

zoekster
door zoekster - May 9, 2012 om 13:19
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=audb schreef op woensdag 9 mei 2012, 13:03]Er moet wel degelijk toestemming worden gegeven door de hoofdbewoner/ster.

Maar tot een (lange) tijd geleden kon dit echter wel zonder toestemming.

Nou kan een persoon wel worden uitgeschreven maar dan moet eerst worden aangetoond dat deze niet meer op het adres aanwezig is.

Mocht dit nog wel het geval zijn dan kan er wel sprake zijn van "Over bewoning" ofwel teveel personen in een te kleine woning en dan mag/moet de woningbouw in grijpen.
De oplossing zou dan wezen dat de vriend zich ergens anders in laat schrijven en/of een eigen woning probeert te vinden.
En een reactie op zoekster dit heet een "Geheimhouding persoonsgegevens" of aanvraag geheimhouding adres gegevens en dat is verdomde makkelijk als je ook geen geadresseerde reclame wilt ontvangen.

Maar hoe is het dan mogelijk dat die vriend daar ingeschreven staat zonder toestemming van de vader = huurder?

alarm1233
door alarm1233 - May 9, 2012 om 13:22
74 Antwoorden / 4 Vragen

dit probleem ruikt, er zit een luchtje aan.. is je vriend soms iemand zonder verblijfsvergunning? een illegaal of een vluchteling??zoals ik kan lezen zie je hem maar af en toe en je weet niet waar hij verblijft als je hem niet ziet???raar.. wat voor een relatie is dat??en hij staat bij jullie ingeschreven?? dan krijg je geheid trubbels , de woningbouw heeft het recht alles te verbreken vermits er niet aan de regelementaire verplichtingen zijn voldaan, dit ruikt volgens de wonigbouw naar onderverhuring volgens hun regels, als familielid mag je tijdelijk bij je vader inwonen zonder problemen maar je vriend is geen bloedverwant en heeft dus niks te zoeken in de woning op het adres en moet zich dus uitschrijven, volgens de wet .voor zover ik weet komt de politie of een ambtenaar kijken wie er woont en ingeschreven is op het adres als je een huurwoonst betrekt, aangaande die verklaring word er voor de bevolkingsdiensd opgesteld wie er woont rechtmatig. verblijven er andere personen die niet rechtsmatig op het adres wonen heeft de woningbouw recht om het huurcontract te verbreken vermits betreffende persoon niet staat ingeschreven als huurder of als gerechtigde inwoner op de woning en alsdusdanig geen huur betaald voor de woning en alsdusdanig zal de verhuurder het recht hebben om het bestaande contract te ontbinden op basis van onregelmatigheid van jullie gegevens, tenzij je kan aantonen dat betreffende persoon wel degelijk bij jullie staat ingeschreven en alsdusdanig woont en huur betaald aan de verhuurder, de gemeente kan betreffende persoon niet uitschrijven omdat er onduidelijkheid is over zijn wettelijk adres(woon,post) staat er op zijn paspoort het adres van jullie woonst geregistreerd??
zoniet dan hebben jullie pech.helaas meerdere personen op 1 adres als er maar 2 of 3 mogen en kunnen wonen mogen er geen 4 aanwezig of ingeschreven staan . ofwel die vriend eruit of je vader en jij, aan jullie de keuze.
cru dat ik dit zeg maar heb hetzelfde meegemaakt. veel succes

de
door dewollf - May 9, 2012 om 13:53
54 Antwoorden / 0 Vragen

het verhaal wordt steeds verwarder en onlogischer.
ik zet hier dan ook grote vraagtekend bij.
de relatie is aan, maar weet niet waar de vriend verblijft (lekkere relatie )
de huiseigenar die belt om binnen 10 dagen het te regelen anders volgt uitzetting. dat dit telefonisch gebeurd is al vreemd, daar dit alleen schriftelijk kan (iedereen kan wel bellen) en daarna alleen een procdure kan opstarten en ontruimen na gerechtelijk bevel.
het is heel goed nogelijk dat u zelf al gezien wordt als onderhuurder (bent i zelf wel ingeschreven ?) ik wil dit niet gelijk als en broodje aap betitelen, maar het is wel zeer vreemd en lijkt mij meer een geval van intimidatie.

stacey
door stacey - May 9, 2012 om 13:57
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 9 mei 2012, 13:19][Maar hoe is het dan mogelijk dat die vriend daar ingeschreven staat zonder toestemming van de vader = huurder?

Formulier/handtekening vervalst ?
Kan me niet herinneren of er copie van ID meegezonden moest maar die kon dochter wellicht dan ook wel kopieren ?
Niet echt waterdicht als je het niet persoonlijk hoeft komen te regelen natuurlijk.

zoekster
door zoekster - May 9, 2012 om 14:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=stacey schreef op woensdag 9 mei 2012, 13:57][quote=zoekster schreef op woensdag 9 mei 2012, 13:19][Maar hoe is het dan mogelijk dat die vriend daar ingeschreven staat zonder toestemming van de vader = huurder?

Formulier/handtekening vervalst ?
Kan me niet herinneren of er copie van ID meegezonden moest maar die kon dochter wellicht dan ook wel kopieren ?
Niet echt waterdicht als je het niet persoonlijk hoeft komen te regelen natuurlijk.

Dan is het ook nog eens een geval van valsheid in geschrifte. Heel vreemd allemaal. Die dochter woont bij haar vader en heeft dan ook nog eens een dubieuze relatie met een man die er nu voor zou zorgen dat die mensen het huis worden uitgezet. Anoniem moet het maar verder uitleggen als ze nog steeds DRINGEND hulp nodig heeft.

koekeloer
door koekeloer - May 9, 2012 om 14:16
562 Antwoorden / 18 Vragen

Dan is het ook nog eens een geval van valsheid in geschrifte. Heel vreemd allemaal. Die dochter woont bij haar vader en heeft dan ook nog eens een dubieuze relatie met een man die er nu voor zou zorgen dat die mensen het huis worden uitgezet. Anoniem moet het maar verder uitleggen als ze nog steeds DRINGEND hulp nodig heeft.

Ook al raar is dat de vraagster zelf helemaal niet meer reageert (of is het haar duidelijk dat haar verhaal niet wordt geloofd hier).

dokun
door dokun - May 9, 2012 om 14:42
152 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb enkele jaren geleden ook een tijdje geen inschrijfadres gehad. Heb dat toen tegen de gemeente gezegd ze hebben me toen gewoon op het adres waar ik nog ingeschreven stond uitgeschreven met de aantekening dat ik op dat moment geen vast woon e/o verblijf adres had. Dat was geen enkel probleem.

Toen ik 6 maanden later weer gewoon een eigen huis had heb ik me weer ingeschreven, ook dat ging zonder probleem het duurde alleen een paar dagen langer dan normaal...

Het is dus geen enkel probleem om je uit te laten schrijven als je geen nieuw vast woon of verblijf adres hebt...

tdehond
door tdehond - May 9, 2012 om 15:06
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Voor de zorgverzekering lijkt het wel een probleem te zijn zoals in een ander topic aangegeven werd.

Het is een vreemde situatie, dat vraagstelster als vriendin niet weet waar deze "onderhuurder" op papier nu in werkelijkheid verblijft.

=dokun schreef op woensdag 9 mei 2012, 14:42: Ik heb enkele jaren geleden ook een tijdje geen inschrijfadres gehad. Heb dat toen tegen de gemeente gezegd ze hebben me toen gewoon op het adres waar ik nog ingeschreven stond uitgeschreven met de aantekening dat ik op dat moment geen vast woon e/o verblijf adres had. Dat was geen enkel probleem.

Toen ik 6 maanden later weer gewoon een eigen huis had heb ik me weer ingeschreven, ook dat ging zonder probleem het duurde alleen een paar dagen langer dan normaal...

Het is dus geen enkel probleem om je uit te laten schrijven als je geen nieuw vast woon of verblijf adres hebt...

zoekster
door zoekster - May 9, 2012 om 15:06
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@dokun, ik vrees dat het in dit geval gaat om iemand (zg. vriend van dochter) die om onduideijke redenen zich niet wil/kan uitschrijven, of tenminste daarvoor niet bereikbaar is.

1paul
door 1paul - May 9, 2012 om 16:32
3170 Antwoorden / 0 Vragen

Komt op mij over dit als een of andere rotgeintje, een huurdes vereniging zal dit nooit en te nimmer telefonisch doen maar per brief...

Heeft uw kennis toevallig vijanden of vrienden die hem iets niet gunnen, zelf misschien ruzie gehad met iemand???

Uitschrijven kan u ook doen trouwens als u dit nog wilt hierbij is zijn handtekening niet eens nodig, gewoon formulier halen en een kopie van uw id...

ho
door honza23 - May 9, 2012 om 16:52
262 Antwoorden / 3 Vragen

"Alleen de gemeente kan hem niet uitschrijven zonder nieuw adres"

dat lijkt me grote onzin: niemand is verplicht om ergens ingeschreven te staan, anders zouden zwervers ook strafbaar zijn;
ik zou zeggen: ga eens langs bij het Juridisch Loket (www.juridischloket.nl)

donna
door donna - May 9, 2012 om 17:01
207 Antwoorden / 43 Vragen

Anoniemm reageert niet meer, de vragen om verduidelijking worden niet beantwoord. Toch raar, als je zo dringend hulp nodig hebt, dan zou je er toch alles aan doen om zoveel mogelijk informatie te geven. Is het probleem opgelost? Of is er wat anders aan de hand?
Je kunt je allerlei andere redenen voorstellen waarom iemand deze vraag stelt. Gaat het wel om een risico het huis uitgezet te worden? Die aankondiging komt niet met een telefoontje maar schriftelijk, anders heeft de woningbouw geen poot om op te staan. En uitzetten kan alleen met een bevel van de rechter. Daarbij lijkt het me sterk dat direct gedreigd wordt met uitzetten als er een inwonende vriend is, een woningbouwvereniging heeft er niet veel belang bij een goede huurder uit het huis te zetten.
Zijn er misschien klachten over overlast o.i.d.?
Heeft de vriend een inkomen en een van de andere bewoners een uitkering? Dan kan er een financieel probleem komen, want tegenwoordig wordt naar het inkomen van alle bewoners gekeken.
Kortom, als TS niet meer informatie geeft, kun je van alles gaan denken.

mamsie68
door mamsie68 - May 9, 2012 om 17:15
9 Antwoorden / 1 Vragen

Toen mijn partner bij me kwam wonen heb ik geen toestemming hoeven geven om hem in het bevolkingsregister in te laten schrijven op mijn adres. Bij de verhuurder heb ik wel officieel toestemming gevraagd, maar dit was om na een bepaalde periode over te kunnen gaan op medehuurderschap voor mijn partner. Als er met mij iets gebeurde, mocht hij in deze woning blijven wonen.

Ik denk dat inderdaad de verhuurder graag wil weten wie er in hun woningen woont, maar het lijkt me wel een heel drastische maatregel om het huurcontract te beëindigen als verzuimd wordt om dit door te geven. Zeker als de huur netjes betaald wordt. Ik heb het idee dat het verhaal een beetje anders in elkaar zal zitten.

De vader van de vraagsteller is hoofdhuurder, die kan dan toch alsnog melden dat deze persoon bij hem is ingetrokken. Hij kan altijd zeggen dat hij niet op de hoogte was van deze procedure. Of heeft de persoon ik kwestie zaken op zijn kerfstok waardoor de verhuurder de bewoners liever kwijt is dan rijk en daarbij het betreffende adres gebruikt? In dat geval kan het een knap lastige situatie worden. Veel succes.

pe
door pedrovana - May 9, 2012 om 18:32
37 Antwoorden / 28 Vragen

Voorheen was het zo dat een burger zich moest laten uitschrijven uit de vertrek gemeente en werden de betreffende persoonsgegevens automatisch doorgestuurd naar de nieuwe gemeente. Sinds enige jaren moet de burger zich echter aanmelden in de nieuwe gemeente en deze gemeente vraagt dan de betreffende persoonsgegevens geautomatiseerd op bij de vertrekgemeente. De vestigingsgemeente heeft zodoende de mogelijkheid om vooraf te controleren of het opgegeven adres een "woonadres"is (en dus niet een gebouw dat b.v. niet bewoond mag worden) en - zeker bij inwoning - zal een "toestemmingsverklaring van de hoofdbewoner worden gevraagd.
Wanneer er iemand is ingeschreven die er niet meer woonachtig is maar deze persoon verzuimd bewust of onbewust zich te melden bij de nieuwe gemeente (="daar waar hij de meeste malen per week nachtrust geniet wordt als woonadres beschouwd) dan kan de hoofdbewoner bij de gemeente door geven dat betrokkene er niet meer woonachtig is. De gemeente zal bij de adresgegevens van betrokkene de aantekening vermelden dat deze gegevens "in onderzoek"zijn. Voor een aantal instanties, die automatisch de wijziging van adresgegevens van de gemeente door krijgen, betekent dit dat betrokkene blijkbaar niet meer op het betreffende adres woonachtig is maar dat een niet adres nog niet bekend. is. De gemeente probeert vervolgens te achterhalen waar betrokkene wel verblijft en mocht na diverse onderzoeken (b.v. belastingdienst i.v.m. afdracht) blijken dat betrokkene onvindbaar is, dan kan de gemeente in zijn adresgegevens de aantekening "vertrokken onbekend waarheen (VOW) plaatsen. Op enig moment zal betrokkene wel ergens opduiken voor het aanvragen van b.v. een identiteitskaart of rijbewijs etc en dan kan hij dit niet krijgen omdat hij zo genaamd "VOW is afgevoerd". Als gegevens dus "in onderzoek"zijn gesteld dan kan de vader/hoofdhuurder in dat geval de woningstichting vragen om bij de gemeente te informeren of de adresgegevens inderdaad "in onderzoek" staan (m.a.w. het huidige adres is niet juist) of misschien zelfs al als "VOW" bestempeld zijn.. Voor de woningstichting moet dit voldoende bewijs zijn dat betrokkene er inderdaad blijkbaar niet meer woont.

stofzuigers
door stofzuigers - May 9, 2012 om 19:33
75 Antwoorden / 14 Vragen

Bij het inschrijven van je vriend, had je vader - de hoofd huurder - toestemming moeten geven. Dat is tenminste in onze gemeente zo, je verhaal is er warrig, zit TOTAAL geen logica in!!

zoekster
door zoekster - May 9, 2012 om 19:53
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Mamsie68 zegt dat zij indertijd geen toestemming hoefde te geven toen haar vriend zich op haar adres liet inschrijven.
Hier in Amsterdam moest ik 10 jaar geleden speciaal een aantekening laten maken dat ik niet wilde dat iemand zich zonder mijn toestemming op mijn adres zou laten inschrijven. Weet niet of dat inmiddels is veranderd.
Ik heb net nog eens op de site gekeken van A'dam en zag dat als iemand uit het buitenland kwam dat er toestemming van de huurder moest zijn. Een inwoner van Nederland moest zijn id meenemen. maar stond er ook: er kan mogelijk naar een huurcontract worden gevraagd.
Pedrovana heeft het over van de ene gemeente naar de andere gemeente verhuizen, maar wat als iemand binnen de gemeente verhuist?
Zou het verschillen per gemeente?

Verder blijft het verhaal van anoniem heel vreemd. Zelfs al zou die vriend zonder toestemming ingeschreven zijn.

pe
door pedrovana - May 9, 2012 om 21:41
37 Antwoorden / 28 Vragen

"zoekster" vraagt zich af hoe het zit bij verhuizing binnen de gemeente. Daarvoor geldt hetzelfde. Als iemand zijn verhuizing niet heeft door gegeven en de hoofdbewoner weet geen nieuw adres binnen/buiten de gemeente dan geeft hij dit door aan de gemeente. De gemeente zal dan een onderzoek instellen en bij betrokkene de aantekening "adresgegevens in onderzoek" stellen. Als na grondig onderzoek geen nieuw adres kan worden achterhaald zal dit ook uiteindelijk moeten leiden tot de aantekening "vertrokken onbekend waarheen".

zoekster
door zoekster - May 9, 2012 om 22:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

pedrovana, bedankt voor het antwoord.

da
door daanba - Aug 23, 2012 om 20:57
5 Antwoorden / 1 Vragen

ik heb me ooit eens bij mijn schoonfamilie in laten schrijven en mijn partner ging toen mee, hij woonde toen nog thuis maar ik kon me niet laten inschrijven zonder de toestemming van de hoofdhuurders.
hoe is hij dan ooit ingeschreven geraakt?

hoe is het eigenlijk afgelopen?

diumenge
door diumenge - Aug 23, 2012 om 21:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=daanba schreef op donderdag 23 aug 2012, 20:57]....

hoe is het eigenlijk afgelopen?Dat.... is het grote 'vraag & beantwoord'-mysterie!