gt
door gtvspc Oct 2, 2016 om 07:31
Geldzaken & recht

EON gaat rekeningen naar boven bijstellen: niet betalen?

2500 klanten van EON hebben door een fout een factuur gekregen met een correctiefactor voor elektriciteit waardoor de factuur te hoog of te laag is uitgevallen. Roel Meijerink van EON zei in de uitzending van 1 oktober dat ze facturen gaan corrigeren en dus geld terugstorten òf alsnog het geld innen bij klanten die te weinig hebben betaald.

Het was een prachtig en keurig verhaal, tot dat laatste stukje. Als consument mag je er vanuit gaan dat het energiebedrijf de factuur correct op weet te stellen. Het is ook geen eenvoudig te controleren factuur, dus je moet het energiebedrijf hierin vertrouwen. Bij een fout zoals hier zullen ze het teveel betaalde dan ook terug moeten storten. Als de factuur eenvoudig zou zijn te controleren zou dat anders kunnen liggen!

De andere kant op is echter een ander verhaal. Krijg je van EON een factuur, dan mag je er vanuit gaan dat die correct is. Zeker als het bedrag wat erop staat niet totaal onrealistisch is. (dat je voor 10 cent geen jaar stroom krijgt snapt iedereen)

EON leverde stroom, EON stuurde een factuur, de klant betaalde de factuur. Koopovereenkomst gesloten, uitgevoerd en afgerond. Klaar. Je mag er als klant vanuit gaan dat jouw factuur gewoon klopt.

Het komt vaker voor: ik ken een geval van iemand die op internet een laptop voor €3,94 of iets in die richting had gevonden. Totaal onrealistisch, maar hij bestelde de laptop. De winkel hoeft in zo'n geval niet te leveren en normaal gesproken krijg je dan een mailtje dat het een fout betrof en de bestelling is geannuleerd. In dit geval was de inpakafdeling van het bedrijf compleet losgekoppeld van facturering waardoor deze persoon de laptop daadwerkelijk kreeg thuisbezorgd! En dàn is de koopovereenkomst gewoon rond. Had je maar niet moeten leveren. Met een energieleverancier ligt het natuurlijk net iets anders, maar als je niet binnen een week een bericht krijgt dat er een fout is gemaakt kan je er vanuit gaan dat de zaak is afgedaan. En gedane zaken nemen geen keer. Hoe ver wil je anders nog teruggaan om alsnog bedragen op te eisen voor facturen die reeds zijn voldaan? Je kan natuurlijk altijd vriendelijk vragen of je klanten alsnog het verschil willen lappen, maar je kan het niet opeisen.

Dus ja, om er dan toch een vraag van te maken: ben ik nou gek of heeft E-ON geen poot om op te staan?

5409 15 Rapporteer

ed
door ed48nl - Oct 2, 2016 om 08:23
3 Antwoorden / 5 Vragen

Ik word door Kassa op kosten gejaagd. Ik heb een zg. pinokkio televisie. Dat is een televisie met een ingebouwde leugendetector. Bij het item waar de direkteur van eon aan het woord kwam, werd zijn neus zo lang dat hij zelfs dubbelgevouwen niet meer paste in mijn 47" televisie, Ik denk dat de man nog wel een keer terug zal komen, hetzij in Kassa, hetzij in Opgelicht, hetzij in Opsporing Verzocht en dan is mijn televiesie dus echt te klein.

ro
door ronny530 - Oct 2, 2016 om 08:35
2794 Antwoorden / 41 Vragen

U wil dus eigenlijk dat E-ON klanten die teveel hebben betaald worden gecompenseerd maar de klanten die te weinig hebben betaald met rust moet laten. Ik vind dat weer typisch Nederlands denken want als een bedrijf een fout maakt in het voordeel van de klant blijven we oorverdovend stil in de hoop dat het bedrijf er niet achter komt maar als er een fout in het nadeel van de klant wordt gemaakt staan we op de barricades en schreeuwen we moord en brand. Uw stelling "gedane zaken nemen geen keer" kan tweeledig worden uit gelegd want als men niet binnen een bepaalde termijn reageerd op een foutieve factuur dan wordt de factuur als kloppend afgedaan of dat nu in het voordeel of nadeel van beide partijen is maakt dan niet meer uit. Dat de afrekening te ingewikkeld is opgesteld kan ik enigszins wel begrijpen want de correctiefactor voor elektra is helemaal niet van toepassing die regel had dus weggelaten kunnen worden. dat neemt niet weg dat als de afrekening ook daadwerkelijk gelezen zou worden de help desk van E-ON overuren had gemaakt om alle foutieve afrekeningen te corrigeren en was een fout die eerder als een incidenteel werdt afgedaan direct aangepakt. Nu krijgen klanten die enkel naar het bedag onder de streep hebben gekeken alsnog een juiste afrekening toegestuurd en dat kan ook wel eens nadelig uitvallen maar die kans acht ik vrij klein want als de correctie factor - 3 zou zijn wordt er op 2000 Kwh maar 667 Kwh in rekening gebracht.

ja
door jackyh Oct 2, 2016 om 08:55
953 Antwoorden / 4 Vragen

De opmerking dat is weer typisch Nederlands vind ik misplaatst. Toen de presentratrice dat zei dacht ik nog, waar slaat dat op. Elke fout moet gecorrigeerd worden. Verder geloof ik niet, dat als de winkel van de Laptop geprocedeerd had, de koop doorgegaan was. Men had de Laptop terug kunnen eisen of anders het restbedrag kunnen invorderen.

gt
door gtvspc Oct 2, 2016 om 10:29
18 Antwoorden / 7 Vragen

"Ik vind dat weer typisch Nederlands denken want als een bedrijf een fout maakt in het voordeel van de klant blijven we oorverdovend stil in de hoop dat het bedrijf er niet achter komt maar als er een fout in het nadeel van de klant wordt gemaakt staan we op de barricades en schreeuwen we moord en brand."

Zeker niet. Als ik bij de kassa van de supermarkt merk dat iets te weinig is aangeslagen dan zeg ik het gewoon. Waarop ik vaak te horen krijg dat dat wel heel eerlijk is, maarja, als het in mijn nadeel is zeg ik het ook.

In dit geval gaat het echter om facturen die reeds zijn voldaan. En ook niet vorige week, maar sinds januari. Het energiebedrijf heeft een verantwoordelijkheid om een correcte factuur te sturen, dat is namelijk een professioneel bedrijf. Al helemaal omdat die factuur niet simpel is te controleren. Maakt het energiebedrijf dan een fout in het nadeel van de consument, dan zullen ze dat moeten compenseren: ze hadden namelijk een verantwoordelijkheid.

Diezelfde verantwoordelijkheid maakt ook dat de consument erop moet kunnen vertrouwen geen onverwachte naheffingen te krijgen, zeker niet drie kwartalen later.

Ethisch gezien: moet de consument betalen? Ja, natuurlijk. Mag E-on daar netjes om vragen? Ja, daar mag E-on netjes om vragen. Mag E-on dat opeisen? Nee, dat mag E-on niet opeisen. De consument heeft te goeder trouw de factuur voldaan en mocht er vanuit gaan dat daarmee de kous af zou zijn. Als je bedrijven toe gaat staan om dit op te eisen krijg je straks bedrijven die facturen van 5 jaar oud gaan controleren en gaan proberen alsnog het geld binnen te harken. Nee, als een bedrijf er echt bovenop zit en zéér snel na het maken van de fout er werk van maakt om deze te herstellen dan valt er wat voor te zeggen. Maar je kan niet tot in de lengte van dagen foutieve facturen corrigeren.
@Jackyh: Nee, na levering kan een verkoper de laptop niet meer terugeisen. Er kan dan tenslotte al vanalles mee zijn gebeurd: persoonlijke bestanden kunnen erop zijn gezet, er kan koffie overheen zijn gemorst of hij kan gestolen zijn. De laptop had een nieuwe eigenaar en de koper had zijn deel van de overeenkomst voldaan dus van terugdraaien kan geen sprake meer zijn. Dan blijft over het betalen van het restbedrag. Ook dat is geen optie: de koper wist tenslotte niet wat dan wel de juiste prijs had moeten zijn. Dit is dus gewoon een gevalletje leergeld voor de betreffende winkel geweest: even de factuur controleren voor je de doos inpakt. Voor een consument is het niet anders. Als ik naar een elektronicawinkel ga en ik zie een scartkabel voor 1500 euro dan is dat ook een belachelijk bedrag. Maar als ik hem afreken kan ik fluiten naar mijn geld, als ik handelsbekwaam ben tenminste. Ik kan niet naar de rechter stappen en zeggen dat de prijs totaal bezopen is. De rechter zal het dan wel met me eens zijn dat de prijs bezopen is, maar hij zal me ook vragen waarom ik dan in godsnaam mijn pinpas door de gleuf heb getrokken. Leergeld dus: controleer de factuur voor je iets gaat betalen òf leveren. Schrale troost voor de winkel is dat ze geen lange garantie hoeven te leveren op de laptop. In Nederland heb je garantie voor een redelijkerwijs te verwachten gebruikstermijn. Van een laptop van 4 euro kan je natuurlijk letterlijk niks verwachten. Als de winkel geen specifieke garantietermijn heeft aangegeven dan is de garantie dus nul. Sowieso is het in zo'n geval natuurlijk slimmer om de fabrieksgarantie te gebruiken, de winkel gaat waarschijnlijk geen goede service meer leveren. ;-)

ro
door ronny530 Oct 2, 2016 om 10:55
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Het is een beetje een mentaliteits kwestie want geef je direct aan dat je te weinig hebt betaald of wacht je af in de hoop er mee weg te komen. Het laatste komt het meest voor omdat een bedrijf maar beter op had moeten letten bij het opstellen van de rekening dus als er een gecorrigeerde rekening komt de dupe zijn van hun fout en zeker niet bij willen betalen want dan had het bedrijf de fout maar niet moeten maken.

fl
door flessebon - Oct 2, 2016 om 08:56
418 Antwoorden / 7 Vragen

Heb nog nooit zoiets vreemds gehoord. Bovendien zei die meneer op tv dat hun syteem fouten er vanzelf uit zou halen. Corrigeren zou niet nodig zijn als je EON moet geloven. Als mensen moeten bijbetalen dan komt EON weer slecht in het nieuws. Is dat wat ze willen?

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2016 om 09:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een onzin. Als een bedrijf fouten maakt, moeten ze dat herstellen, maar ook als er ergens te weinig in rekening gebracht zou zijn, heeft het bedrijf het recht dat alsnog te innen.

Dat bedrijf moet dan, als het over grote bedragen gaat, wel coulant zijn met een afbetalingsregeling.

Er werd gisteravond nou net gedaan of zo'n afrekening van een energiemaatschappij hogere wiskunde is en dat de klanten daar totaal geen wijs uit zouden kunnen worden.

Je geeft de standen op en daar volgt een jaarverbruik uit. Hoe moeilijk kan dat zijn?

Ook Brecht schijnt die afrekening niet te bekijken. Lekker dom voor een presentator van zo'n consumentenprogramma.

Als het verhaal van die man van EON klopt, zou het alleen gaan om klanten die daar weggingen. Nog wonderlijker. Waarom daar een correctiefactor en bij anderen niet?

Ook zou het nog kunnen zijn dat er klanten zijn met een correctiefactor minder dan 1, nog ongeloofwaardiger. Op grond van wat?

En hoe zit het dan in voorgaande jaren?

En waar slaat die correctiefactor dan op?

Uitermate slecht afgewerkt onderwerp.

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2016 om 09:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar om uw vraag te beantwoorden: Of u gek bent, weet ik niet, ik ben geen psychiater, maar EON heeft zeker wel een poot om op te staan.

Maar ik had dan wel een afrekening van een klant willen zien, met een correctiefactor van bijvoorbeeld 0,5 of zo.

Er werd in het geheel niet duidelijk waar die correctiefactor nou betrekking op had.

hansje klein
door hansje klein Oct 2, 2016 om 11:20
3037 Antwoorden / 62 Vragen

....meen begrepen te hebben, dat het om de zeldene sitiatie gaat waarbij iemand vier meters heeft.

ho
door hoatse Oct 2, 2016 om 11:33
3 Antwoorden / Vragen

Dat is tegenwoordig heel normaal, een slimme meter heeft altijd 4 tellers.

costnix
door costnix Oct 2, 2016 om 11:37
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@hansjeklein: het ging over meters met vier telwerken. Een gemiddelde digitale energiemeter heeft vier telwerken.

tijger1
door tijger1 Oct 2, 2016 om 11:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar alleen als je teruglevert, door zonnepanelen, heb je vier standen. Maar dan is er nog steeds geen correctiefactor van toepassing.

fl
door flessebon - Oct 2, 2016 om 09:09
418 Antwoorden / 7 Vragen

Andere bedrijven zouden ook een correctiefactor voor stroom hebben, maar er werden geen namen genoemd. Ben al een paar keer overgestapt maar heb dit nog nooit gezien. En een stroommeter met 4 telwerken? Wonderlijk.

tijger1
door tijger1 Oct 2, 2016 om 09:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vier telwerken heb je bij een electronische meter als je ook teruglevert.

Ook nog nooit ergens een correctiefactor voor elektra gezien.

costnix
door costnix Oct 2, 2016 om 11:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb een meter met vier telwerken.

Ed010
door Ed010 Oct 2, 2016 om 12:34
1 Antwoorden / Vragen

Ik ook, volgens mij alle slimme meters, voor het geval dat je ooit gaat terugleveren met zonnepanelen.

ho
door hoatse - Oct 2, 2016 om 09:20
3 Antwoorden / Vragen

EON heeft gewoon geprobeerd de boel te belazeren,  het betrof alleen klanten die weggingen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 2, 2016 om 09:42
3449 Antwoorden / 25 Vragen

En gedane zaken nemen geen keer.

Nou dan ook niet als je teveel hebt betaald, want het kwartje valt natuurlijk niet alleen in het voordeel van de consument.
Diewilik

gt
door gtvspc Oct 2, 2016 om 11:20
18 Antwoorden / 7 Vragen

Dat is normaal gesproken ook zo. De uitzondering zit hem erin dat veel consumenten redelijkerwijs niet hadden kunnen weten dat de factuur onjuist was. Stel je koopt een broek op internet voor €100, je krijgt een factuur voor €788 en vervolgens betaal je die ook gewoon, dan is het maar de vraag of je het verschil ooit terug zal zien. Bij het invullen van het bedrag had het je op moeten vallen dat er iets niet klopte. Maar deze fout was blijkbaar niet zo evident: ook EON zelf had het ruim een half jaar niet door. Hoe kan je dan verwachten dat de consument het door zou hebben? Ethisch gezien ben ik het met je eens hoor, gewoon betalen. Wel zo netjes. Mag EON ook netjes om vragen. Maar dat kan niet opeisbaar zijn. Krijg je bovendien hele nare situaties van als bedrijven alle facturen van de afgelopen jaren die reeds zijn voldaan gaan aflopen.

Ed010
door Ed010 - Oct 2, 2016 om 10:06
1 Antwoorden / Vragen

Even op en rijtje: E.ON rekent teveel, schandalig, direct terugbetalen, E.ON rekent te weinig, hoe durven ze het alsnog te innen, mmmm
Er waren in de uitzending geen rekeningen te zien met een correctiefactor kleiner dan 1, gek he, dat ondersteunt natuurlijk het verhaal niet.
Geen andere bedrijven die de correctiefactor hanteren? Eneco en Oxxio doen het wel bijvoorbeeld, toch geen kleintjes lijkt me.
Opzet bij E.ON? Alle energiebedrijven staan (terecht) onder toezicht van autoriteiten zoals de ACM. Dus E.ON riskeert een onderzoek door 'bewust' 2500 klanten op een totaal van honderdduizenden te benadelen en daarmee een kans op een boete die een veeldvoud is van wat dit zou opleveren? mmmm
En dan die rekening: de OVERHEID dicteert de inhoud en vorm van de uniforme energierekening, niet de energiebedrijven. Ja die is ingewikkeld, net als een pensioenoverzicht. Maar de meeste mensen zijn nu eenmaal niet bereid meer dan 5 minuten per jaar aan zo'n overzicht te besteden, geen probleem, maar dan ook niet zeuren. Net als wanneer je niet gaat stemmen maar wel op de regering afgeeft. Eerst investeren dan bekritiseren.

tijger1
door tijger1 Oct 2, 2016 om 10:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Eneco hanteert zeker te weten geen correctiefactor. En waarom zouden ze. Die correctiefactor is voor gas, niet voor elektra. Als voorbeeld. 4. Gaskwaliteitcorrectiefactor of calorische waarde De hoeveelheid energie die een m³ gas levert varieert. De Gasunie stelt deze waarde elke maand opnieuw vast. Als deze waarde anders is dan de waarde die de netwerkbeheerder hanteert, wordt het verschil via de correctiefactor verrekend. Deze factor ligt meestal tussen 1,0 en 1,3.

Ed010
door Ed010 Oct 2, 2016 om 11:47
1 Antwoorden / Vragen

https://www.consumind.nl/assets/uploads/files/Jaarrekening%20Eneco(1).pdf

Pagina 3 bovenaan, factor 1 bij zowel laag als normaal tarief stroom. Dus jawel, ook bij Eneco staat hij er op.

tijger1
door tijger1 Oct 2, 2016 om 11:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Uw link werkt niet.

Ed010
door Ed010 Oct 2, 2016 om 12:36
1 Antwoorden / Vragen
ha
door hamburger Oct 2, 2016 om 12:45
84 Antwoorden / Vragen

Foutje Tijger1, Eneco gebruikt inderdaad wel een factor, met name 1 en 0,99191 geconstateerd op eigen nota.

tijger1
door tijger1 Oct 2, 2016 om 13:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u bent dan blijkbaar die uitzondering dat u minder hoeft af te rekenen dan dat u verbruikt hebt. :-)) die factor minder dan één slaat wel op gas.

Cookies
door Cookies - Oct 2, 2016 om 10:26
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Volkomen terecht dat mensen die teveel hebben betaald hun geld terug krijgen en vanzelfsprekend ook volkomen terecht dat mensen die te weinig hebben betaald moeten bijbetalen. Het werkt natuurlijk 2 kanten op. Vond het weer een echte linkse vraag van die Brecht of mensen dan niet hoefden bij te betalen. Sloeg werkelijk nergens op.

En zo moeilijk is het niet hoor om een energienota te controleren. Vaak een kwestie van geen zin hebben en 'het zal wel'.

fl
door flessebon - Oct 2, 2016 om 10:33
418 Antwoorden / 7 Vragen

Ben klant van EON geweest maar moest toen zeuren om de overstapbonus die ze automatisch na 10 maanden zouden uitbetalen. Dat gebeurde niet. Pas na een telefoontje naar de energievergelijker kwamen ze over de brug.

zoekster1
door zoekster1 - Oct 2, 2016 om 10:34
1583 Antwoorden / 3 Vragen

Ik vind het schandalig hoe EON heeft gehandeld. Er zijn verschillende meldingen geweest en driekwart jaar lang hebben ze alleen bij de alerte klant de rekening zonder verdere uitleg gecorrigeerd. En dan komt Kassa erbij en ineens blijken 2500 mensen gedupeerd. Waardeloos!

En ik begrijp heel goed dat mensen die rekeningen heel lastig vinden en velen zullen niet eens weten wat een correctiefactor inhoudt. Ik vind de opmerkingen hier dat mensen het best zelf hadden kunnen zien dat het niet klopte dan ook bezopen.

tijger1
door tijger1 Oct 2, 2016 om 11:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ach ja, die onzin staat ook niet onder de streep van wat je nog moet betalen of terugkrijgt. Waarom zou je ook even naar de rest van de nota kijken of controleren of het verbruik overeenkomt met wat je hebt opgegeven. :-((

gt
door gtvspc Oct 2, 2016 om 11:39
18 Antwoorden / 7 Vragen

@Tijger1: het verbruik klopt gewoon, alleen gaat daar dan een correctiefactor overheen. Als die dan beperkt is (1.1 oid) had ik daar waarschijnlijk ook weinig achter gezocht en ik ben echt niet dom. Zo kan ik me voorstellen dat je misschien een correctiefactor krijgt als je afgelegen zou wonen of als jouw gemeente een bijzondere heffing heeft. Of als je een meter hebt die ampere (stroom) meet terwijl het voltage dat uit je stopcontact komt net iets hoger/lager is dan de norm, in zo'n situatie zou een correctiefactor zelfs heel logisch zijn.

Bovendien weet niemand waar een correctiefactor voor stroom voor staat. Die bestaat namelijk niet. (of alleen in zeldzame gevallen volgens Roel)

Kortom: geen evident foutieve factuur. Bovendien, als het een evidente fout zou zijn had EON het toch zelf allang moeten zien?

tijger1
door tijger1 Oct 2, 2016 om 11:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar voor stroom is er geen correctiefactor. Of er nu 220 volt of 230 volt uit je stopcontact komt. Die EON vent had het over de layout van de factuur. Grote onzin dus.

Ed010
door Ed010 Oct 2, 2016 om 11:54
1 Antwoorden / Vragen

Ja zoekster1 mensen zijn allemaal zielige hulpeloze wezentjes die aan het handje gehouden moeten worden bij alles wat ze consumeren. Maar als ergens een voordeeltje te halen valt, zijn ze opeens heel slim en vindingrijk. Hou toch eens op met dat gejammer en neems eens wat verantwoordelijkheid. Bij E.ON werken allemaal mensen zoals jij en ik en die mogen geen fouten maken he. Hoe vaak ze ook excuses en oplossingen aanbieden op live tv.
Want dan is het ineens schandalige fraude. Bah!

reflecs
door reflecs Oct 2, 2016 om 14:01
1859 Antwoorden / 4 Vragen

@ed10, wie heeft het over fraude? Ze hebben verzuimd naar aanleiding van klachten de boel te onderzoeken. En het is een feit dat het pas gebeurt naar aanleiding van de uitzending.

gt
door gtvspc Oct 3, 2016 om 15:23
18 Antwoorden / 7 Vragen

@ed10. het is gewoon een vraag van verantwoordelijkheid. E-on heeft de verantwoordelijkheid om de factuur correct op te stellen. Dat is hun werk namelijk. De consument heeft een beperkte verantwoordelijkheid om de juistheid van die factuur te controleren. In geval van een energiefactuur is die verantwoordelijkheid nog beperkter omdat het geen simpele "product a, product b, verzendkosten" factuur is. De consument heeft vooral de verantwoordelijkheid om de factuur te betalen. En dat is gebeurd.

E-on mag best fouten maken, maar dan moeten ze er bovenop zitten om die te herstellen. Stuur je per ongeluk een foute factuur en binnen een week de juiste factuur, dan is dat begrijpelijk. Kom je driekwart jaar later met een herstelde factuur dan zou ik zeggen: pech gehad.

Ethisch gezien vind ik ook wel dat je zou moeten betalen. En E-on mag daar ook gewoon om vragen. Maar als ze het proberen op te eisen en iemand zou het voor de rechter laten komen, dan denk ik dat E-on aan het kortste eind zal trekken. Al was het maar omdat je je anders heel veel narigheid op de hals gaat halen met bedrijven die oude facturen gaan doorzoeken op mogelijke fouten. Een factuur is verzonden, voldaan en daarna heeft E-on vele maanden geen boe of bah meer laten horen. Ik bedoel, moet ik nu gaan vrezen voor naheffingen op iedere factuur die ik ooit betaald heb? Ik mag toch hopen van niet.

hansje klein
door hansje klein - Oct 2, 2016 om 11:34
3037 Antwoorden / 62 Vragen

EON had meteen bij de eerste melding alert moeten zijn en had de oorzaak kunnen/moeten achterhalen. Mogelijk hebben ze kunnen vaststellen dat een onderzoek meer (tijd) zal gaan kosten en laks de ogen gesloten. "Individuele fout" of "lay-out-fout". Onverantwoordelijk beleid met het gevolg toekomstig als leugenaar te worden gekenmerkt. Onduidelijk bleef welke andere energiemaatschappijen dit ook zo doen en waarom het de groep overstappers met tenminste vier telwerken(?) betrof. De uitzending is maar half uitgevoerd en dus slecht gemodereerd. Duidelijk, wanneer de moderator zèlf zegt geen sjoege te hebben van haar eigen energierekening......:-((

ha
door hamburger - Oct 2, 2016 om 12:10
84 Antwoorden / Vragen

U heeft energie verbruikt, die moet u betalen, op een correcte basis, linksom of rechtsom.
De facturen worden gecorrigeerd, plus en min, waarom zou u niet een uiteindelijke correcte factuur betalen?
In geval van grote verschillen zullen ze zeker een coulante regeling treffen.
Maar bij een fout van een bedrijf moet het bedrijf wel terug betalen en u niet? Raadselachtig.

ed
door editusernaam - Oct 2, 2016 om 21:19
18 Antwoorden / Vragen

Wat fijn dat ik bij een andere energieprovider ben dan E.ON.

Correctiefactor toepassen op ...