M6
door M68 Jan 17, 2019 om 10:27
Geldzaken & recht

Euroloterij

Gisteren gebeld door incasso van de euro loterij. (iets van Play pull of zo iets)
dit gaat over 2016
Ik heb totaal niets van euro loterij
Op 12-07-208 hebben ze mail gestuurd met de laatste herinnering deze heb ik niet gekregen.
Ik heb totaal geen mail van de euro loterij gekregen ik bewaar zulke mails 5 jaar.
de meneer liet een band opname horen maar dat was ik niet.

De meneer was niet van nederlandse afkomst.
Hij heeft zijn naam en incasso naam wel genoemd en toen ik vroeg wie bent u en van welk incasso  zei hij heb ik u net gezegd, ik zei heb ik niet verstaan sorry maar kreeg het niet weer te horen.
Na dat de opname band gestopt was zie ik dat ben ik niet maar hij liet mij niet uitpraten hij zei ik ben nu aan het woord.
waarop ik zei maar ik ben de "klant" toen zei hij u moet € 494, = betalen. en wel nu anders moet u voor de rechter verschijnen.
Waarop ik zei maar u kan dat wel zeggen en ik eis nu al het mail verkeer op bij u, waarop hij zei de rechter is op de hoogte en de kosten hier van waren voor mij.
ik heb geen weer woord kunnen geven omdat hij telkens zei ik ben aan het woord en daar hoeft u niet tussen te komen, meerdere malen gezegd mag ik nu even aan het woord nee met boze stem ik ben aan het woord.
Ik heb hier op nog maals gezegd dat ik het ail verkeer wil zien.
hij zei nog dat  mijn bankrekening binnen een uur word geblokeerd. (handig om te weten)
De meneer was erg agressief en een zeer korte lont het gesprek heeft 7 min en 50 sec geduurd.

3756 11 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 17, 2019 om 10:42
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Die meneer kan uw bankrekening niet blokkeren en als u niet met die loterij van doen hebt, laat men dan maar fijn "komen".

edrick3
door edrick3 - Jan 17, 2019 om 10:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Aardig om dat hier op dit forum mede te delen, maar wat is nu je vraag?

Nergens op reageren!
Lees hier ter info: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/euroloterij?id=596200

tijger1
door tijger1 - Jan 17, 2019 om 10:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Volkomen negeren en voirtaan niet in gesprek gaan, maar meteen beeindigen. Laat u niet in de maling nemen. Dat zijn oplichters,

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 17, 2019 om 16:48
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Dit is niet anders dan een regelrechte poging tot oplichting met ook intimidatie.
Geen Nederlandse afkomst, 'u moet voor de rechter verschijnen' u moet helemaal niets en in geval u werkelijk ergens een schuld zou hebben zouden er eerst aanmaningen moeten zijn geweest en is voor het doen verschijnen bij de rechter een deurwaarders exploit nodig, uw bankrekening blokkeren etc. etc. etc.

Op zich jammer dat u zoveel geduld da, 7 min 50 sec want het gebruikelijke advies is om bij de minste of geringste twijfel gewoonweg op te hangen resp. op de úit'knop te drukken.

Het lijkt mij wel goed om uw bericht door te zenden aan de Fraudehelpdesk ook al heeft u geen info m.b.t. de afzender.

Zie voor verdere info:
https://www.fraudehelpdesk.nl/

ha
door harrybre - Jan 21, 2019 om 12:55
240 Antwoorden / Vragen

Met de AVG wet in de hand een aanklacht indienen.

reivi22
door reivi22 - Jan 21, 2019 om 12:55
66 Antwoorden / 0 Vragen

Één grote HOAX,niet op reagren.
Deze zogenaamde  incassobureaus hebben totaal geen macht om huisraad etc.. in beslag te nemen.
Zo te horen zijn het ordinaire oplichters en tuig van de richel.
Ga desgewenst aangifte  doen bij de politie  dat ze u lastigvallen.
Ze leven en hopen op angst bij de mensen zodat die uiteindelijk overgaan tot betaling.
Indien u nummerherkenning  hebt,niet meer opnemen de telefoon.
Of domweg blokkeren dat nummer.

re
door red1 - Jan 21, 2019 om 13:07
329 Antwoorden / 1 Vragen

opnemen met : Politie rotterdam ! moet je eens zien hoe snel ze h3et telefoontje verbreken

mo
door mof - Jan 21, 2019 om 13:19
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Iemand wil u gewoon geld afhandig maken. Verder niet op reageren. Uw bankrekening kan alleen via de rechter worden geblokkeerd. En dan alleen als er al eerder een zaak geweest is en u na deurwaarders etc nog niet wilt betalen.
nummer waarvan gebeld is blokkeren in uw telefoon.

ma
door marleenvanh - Jan 21, 2019 om 13:50
452 Antwoorden / 1 Vragen

NIets op uitdoen, zijn oplichters die het echt niet op een rechtzaak zullen laten aankomen.

ji
door jiocharana - Jan 21, 2019 om 14:02
11 Antwoorden / 0 Vragen

Lekker afwachten op een oproep om voor het gerecht te verschijnen zou ik zeggen en dan uw verhaal doen. Wedden dat er nooit een oproep komt..

audb
door audb - Jan 21, 2019 om 15:07
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Beslag leggen kan alleen een rechter en dan nog alleen alles wat boven de belastingvrijevoet is.

Maar nooit in gesprek gaan met dit soort lui en meteen ophangen.

Overigens is het altijd verstandig als iemand belt uit naam van een incasso bureau (terecht of niet) om te eisen dat het schriftelijk gebeurt zodat je bewijs in handen hebt nooit telefonisch doen dan is het hun woord tegen de uwe.