si
door silvanavos Feb 27, 2012 om 20:32
Geldzaken & recht

Eurotickets

Geachte,
wij hebben op 11 februari 2012 4 kaarten voor het evenement Hardbass besteld via het ticketbureau Euro Tickets dit is gevestigd op het Zernike park 12 in Groningen.
Wij hebben 4 kaarten besteld voor de prijs van 75euro per ticket. dit viermaal is 300euro. Omdat het evenement al op 12februari was hebben wij het via internetbankieren gedaan alleen van een Rabobank rekening naar een ABN Amro rekening en dit duurd enkele dagen wel hebben wij er kopie bijgevoegd dat het goedgekeurd is door de Rabobank en afgeschreven onze rekening.
Helaas was het bedrag bij hun nog niet bijgeschreven en kreeg ik op 12 februari een mail van het ticket bedrijf dat de betaling niet binnen was en wij dus geen recht hadden op onze tickets en de 300euro met spoed terug gestort zou worden. ik heb na 12 februari steeds contact gehouden en ze hebben mij beloftes gedaan dat zou terug gestort worden we zijn vandaag 27 februari en het geld is nog steeds niet terug gestort. terwijl ze me de 23e nog een mail hadden gestuurd dat het uiterlijk vandaag op de rekening zou moeten staan. helaas is dit niet het geval. wat kan ik nu het beste doen?

5661 16 Rapporteer

dd87
door dd87 - Feb 27, 2012 om 21:36
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Silvanavos,

Allereerst zou ik de algemene voorwaarden nakijken met betrekking tot de gesloten overeenkomst. Er zijn ongetwijfeld clausules opgenomen die in dergelijke situaties voorzien.

Verder zou, eventuele clausules uit de overeenkomst en/of algemene voorwaarden buiten beschouwing gelaten, er sprake zijn onverschuldigde betaling. Zonder in al te veel details te treden heeft u recht op restitutie binnen een redelijke termijn. Indien dit niet het geval is kunt u hen het beste schriftelijk in gebreke stellen om vervolgens de vordering te gaan incasseren.

stacey
door stacey - Feb 27, 2012 om 22:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=dd87 schreef op maandag 27 feb 2012, 21:36] er sprake zijn onverschuldigde betaling. . Indien dit niet het geval is kunt u hen het beste schriftelijk in gebreke stellen om vervolgens de vordering te gaan incasseren.

Zo simpel ligt het natuurlijk niet.............
Vraagsteller besteld iets en betaald niet volgens de voorwaarden en niet op tijd.........
Daarmee is vraagsteller in gebreke en niet de leverancier van het product,
wat een tijdsgebonden product is, en waarvoor geen bedenktijd geldt.........
Feitelijk wordt het een annulering (door koper) omdat bestelde Niet (op tijd) is betaald.

--Artikel 8b Betaling telefonische reservering
Eenmaal online gekochte tickets worden niet teruggenomen.
Tenzij specifieke condities zijn overeengekomen zal cliënt zeven dagen voor bezoek het factuurbedrag betalen.
Bij annulering vanaf de 5e dag (inclusief) tot de vertrekdag: 90% van de totaalsom
Bij annulering op de vertrekdag of later: de volle totaalsom--

Mi mag je blij zijn als je geld terug krijgt.........

dd87
door dd87 - Feb 27, 2012 om 23:00
2 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals ik al aangeef ben ik niet op de hoogte van de algemene voorwaarden noch van de specifieke voorwaarden met betrekking tot de gesloten overeenkomst.

Neem aan dat je het artikel uit de algemene voorwaarden hebt? Daarbij vraag ik me af of de tickers "telefonisch" zijn gereserveerd? Buiten dat ben ik uitgegaan van een niet verstreken betalingstermijn.

Het is mij niet duidelijk welke betalingstermijn is opgenomen. Het is de wederpartij niet zondermeer toegestaan de ontvangen gelden te houden, al zou de vraagsteller in gebreke zijn. Hier zitten zeker nog wat "haken en ogen" aan.

Voor een passend antwoord; algemene voorwaarden doornemen en eens goed kijken naar de overeenkomst.

stacey
door stacey - Feb 27, 2012 om 23:36
10352 Antwoorden / 12 Vragen

=dd87 schreef op maandag 27 feb 2012, 23:00: Zoals ik al aangeef ben ik niet op de hoogte van de algemene voorwaarden noch van de specifieke voorwaarden met betrekking tot de gesloten overeenkomst.

Dan moet je niet zomaar een advies geven......
=dd87 schreef op maandag 27 feb 2012, 23:00: Neem aan dat je het artikel uit de algemene voorwaarden hebt? Daarbij vraag ik me af of de tickers "telefonisch" zijn gereserveerd? Buiten dat ben ik uitgegaan van een niet verstreken betalingstermijn.

Ja, link vergeten maar zo op internet te vinden....AV

Heeft niets van doen met een verstreken betalingstermijn feitelijk, maar betaling voor tickets voor de 12e waren de 12 e niet binnen- dus niet betaald.......
logisch dat je ze dan niet krijgt, wat je Niet zomaar ontslaat van je betaalverplichtingen want je hebt ze wel besteld/gekocht en in dit geval omdat het hier een tijdsgebonden en ( niet kostenloos te annuleren) Koop betreft, zonder bedenktijd, en waarvoor dus geldt Koop=Koop heb je het gekocht en moet je het betalen
Dat die betaling via via was waardoor het te laat was is toch echt fout/probleem van koper dan......en verkoper Niet te verwijten maar die heeft een op of na de 12e onverkoopbare ticket over, die is dus te betalen door de koper.

stacey
door stacey - Feb 28, 2012 om 00:09
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Die annuleringstermijnen van 8b waren trouwens enkel voor groepen zie ik nu, maar als ze zelf geen mogelijkheid aanbieden dan geldt wettelijke regeling, geen bedenktijd voor dit soort aankopen.

Komt er op neer dat geldt koop=koop wat inhoud dat ruilen of retourneren Geen recht is, maar een gunst Als de verkoper die wenst te verlenen.........
Bij internetaankopen, wat dit was geldt veelal een 7 dagen bedenktijd/annuleringsrecht Maar daarbij gelden uitzonderingen, en dit is daar dus 1 van........
--Wet koop op afstand
Herroepingsrecht
Na ontvangst van de bestelling heb je een bedenktijd van zeven werkdagen waarbinnen je de koopovereenkomst zonder opgaaf van redenen mag herroepen (ontbinden).

De bedenktijd is bij bepaalde diensten en producten niet van toepassing:

•cd's, dvd's en cd-roms waarvan je de verzegeling al hebt verbroken;
•maatwerk of producten met een duidelijk persoonlijk karakter zoals medicijnen of een maatpak;
•weddenschappen en loterijen;
tijdsgebonden producten zoals tijdschriften, kranten en concertkaartjes;
•producten die snel bederven of verouderen;
•diensten waarbij je zelf toestemming hebt gegeven om alvast met de uitvoering van de dienst te beginnen;
•wanneer de prijs afhankelijk is van prijsschommelingen op financiële markten waarop de verkoper geen invloed heeft.Info

Welbeschouwd heb je nu dus iets gekocht dat je moet betalen maar waar je helaas niets meer aan hebt (verkoper ook niet) omdat het verlopen is...........
Omdat de fout bij de koper ligt in dit geval is het de verkoper niet te verwijten.

Als ze terug willen betalen mogen ze dat natuurlijk, maar gezien de (wettelijke) regels zijn ze dat in dit geval niet verplicht.

Alleen een beetje vreemd dat ze het schriftelijk wel toegezegd hebben volgens vraagsteller want dat heb ik met zo`n geval niet eerder gehoord, maar dan zou ik even geduld uitoefenen daar de terugbetalingstermijn voor bedrijven 30 dagen is en het dan nog in de verwerking zit wellicht.
Hoe het gaat als ze terugkomen op het terugboek verhaal omdat iemand een foute toezegging heeft gedaan weet ik niet echt want welbeschouwd heb je er -ook volgens de voorwaarden- geen recht op.

go
door goldensky - Feb 28, 2012 om 09:48
20 Antwoorden / 2 Vragen

Was het niet zo dat er gevraagd werd om met ideal te betalen?
Meestal als een evenement op zo'n korte termijn is moet men met ideal betalen zodat het geld direct overgemaakt is,en niet via een gewone overboeking.

go
door goldensky - Feb 28, 2012 om 09:55
20 Antwoorden / 2 Vragen

@stacey,Hoe werkt het dan als het gekochte een dag van te voren besteld is en je het geld normaal overboekt zoals bedrijf vraagt,maar het geld tussen banken blijft"hangen" en zodoende niet binnen 1 dag over is.Ts heeft bewijs dat het 11 Feb van rekening is afgeschreven,dat het geld niet over is kan ts niks aan doen ,ts kon niet eerder overmaken dan dag voor evenement.

stacey
door stacey - Feb 28, 2012 om 12:03
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=goldensky schreef op dinsdag 28 feb 2012, 09:55]@stacey,Hoe werkt het dan als het gekochte een dag van te voren besteld is en je het geld normaal overboekt zoals bedrijf vraagt,maar het geld tussen banken blijft"hangen" en zodoende niet binnen 1 dag over is.Ts heeft bewijs dat het 11 Feb van rekening is afgeschreven,dat het geld niet over is kan ts niks aan doen ,ts kon niet eerder overmaken dan dag voor evenement.

Tja, (gewone) overboekingen kosten veelal tijd, maar heb ik nog nooit van gehoord met een Ideal betaling dat is voorzover ik weet altijd direct, maar vraagsteller ging hier eerst zelf tussen eigen rekeningen overboeken en dat kost veelal tijd.......
Probleem is dat kaart maar 1x /dag geldig is en je het zonder betalen gewoon - en logisch - niet krijgt.
Ik zou zelf op zo`n korte termijn zoiets niet durven bestellen en zeker niet als het niet direct bij Ideal kan betaald.....

si
door silvanavos - Feb 28, 2012 om 12:19
5 Antwoorden / 1 Vragen

Wij hebben vrijdagochtend 11februari telefonisch contact met het bedrijf gehad toen heeft de meneer mijn gegevens gekregen en mij hun rekeningnummer doorgegeven waar het op gestort moest worden. alleen wisten wij dus niet dat het om een ABN Amro rekening gestort werd daarom hebben wij er een bewijs bij gedaan. Meneer heeft mij die zaterdagsmiddag gebeld dat het geld
nog niet bij hun binnen was maar als wij opnieuw 300euro overmaakten via een ABN Amro rekening wij alsnog dezelfde dag de kaarten zouden krijgen. Toen heb ik dit bedrijf opgezocht op internet en het blijkt dat dit bedrijf al meer van dit soort praktijken heeft gehad. ook bekend bij het programma Kassa. het vreemde
is dat ik wel 5 mails heb met de belofte dat het geld met spoed zou terug gestort worden en dat ik een kortingsbon zou ontvangen voor een volgende keer als ik kaarten bij hun zou bestellen. we hoefden zelfs geen administratie kosten te betalen van 15 euro over de 300euro omdat we zo'n moeite hadden gedaan om contact met hun te krijgen blablabla. nou oplichters 1e klas zijn het dus!

si
door silvanavos - Feb 28, 2012 om 12:23
5 Antwoorden / 1 Vragen

Ook heb ik meerdere malen telefonisch contact proberen te zoeken wat 50 cent per minuut kost. ik krijg dan steeds een muziekje en bandje met iemand die zegt er is nog 1 wachtende voor u. zelfs als ik met 2 telefoons bel huistelefoon en mobiel hoor ik dit zelfde bandje. dus gewoon niemand bereikbaar maar wel 50 cent per minuut betalen.

stacey
door stacey - Feb 28, 2012 om 12:37
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=silvanavos schreef op dinsdag 28 feb 2012, 12:19]. Toen heb ik dit bedrijf opgezocht op internet en het blijkt dat dit bedrijf al meer van dit soort praktijken heeft gehad. ook bekend bij het programma Kassa.

Bedrijf zegt mij zo gauw niets, maar misschien heb ik verkeerd gezocht, kwam ze zo gauw (met klachten) niet echt tegen, heb je een verwijzing/link ?

si
door silvanavos - Feb 28, 2012 om 16:40
5 Antwoorden / 1 Vragen

typ maar in op google Zernikepark 12 9747AN, Groningen.
dan komt er ergens wel voorbij oplichting malafide praktijken.
ik heb nu weer een mail ontvangen dat ze 15euro willen vergoeden voor de telefoon kosten die er zijn gemaakt. maar wacht ook nog steeds op de 300euro die nog niet is terug gestort. dus ik wacht het eerst weer af.

pa
door paulusr - Mar 4, 2012 om 15:17
1 Antwoorden / 0 Vragen

de persoon achter Eurotickets (www.eutickets.nl) te Groningen is helaas een bekende oplichter, die ook wel eens bij Stegeman onder de aandacht werd gebracht:

http://www.youtube.com/watch?v=5QN7K-HsyDM&feature=youtu.be

de site eurotickets en ook zijn twitteraccount waren vrij snel uit de lucht toen dit bekend werd. ik heb de site nog bekeken:
korte websearch leert dat:

- het kantooradres te huur staat op Funda http://www.fundainbusiness.nl/kantoor/groningen/object-485587-zernikepark-12/

- consequent alle berichtjes van mensen die iets negatiefs posten meteen verwijderd werdenvan de site
- er een mailadres lowlandstickets@HOTMAIL.COM tevoorschijn komt (ook heel betrouwbaar..)
- dit bedrijfje alleen lowlandtickets verkoopt (…) maar kennelijk ook andere kaartjes op een andere site,
- mensen spammen met twitter posts.
overigens het postbusadres van deze betrouwbare organisatie staat ook geregistreerd als behorende bij een organisatie die heet…. Republik Maluku (Postbus 1666, 9701 BR Groningen)

kortom: ik denk dat je je geld kwijt bent. sorry voor dat.
Paul.

pd
door pdebeurs - Mar 10, 2012 om 21:51
2 Antwoorden / 0 Vragen

. Beste Silvanovos<

Helaas hetzelfde meegemaakt via Marktplaats met Euro Tickets c.q. www. wordlticketscentre.eu.
Het ging bij ons om 4 tickets voor ABN AMRO Tennis. Wij hadden direct betaald maar uiteraard geen tickets ontvangen. Wel mooie e-mails met valse beloften. Las dus dat het om een bekende oplichter gaat. Controle zojuist op de site van de politie gaf geen signaal over het banknummer of telefoonnummer. Aangifte dus doen. Advocaat gaat voor mij aan de slag. Ik ga verder de KvK inlichten en de ABN.
Strerkte, Paul

si
door silvanavos - Mar 11, 2012 om 17:22
5 Antwoorden / 1 Vragen

Geachte Pdebeurs.

ik ben er inmiddels ook achter dat het indedaad om een bekende oplichter gaat. wij hadden een aangetekende brief gestuurd maar deze weer retour gekregen met een sticker vertrokken. vervolgens heb ik weer netjes een mail gestuurd naar Euro Tickets worldticketscentre.eu en gevraagd hoe dit mogelijk was? snapten ze niks van en we hadden vast een verkeerd adres genoteerd. toen was de maat vol en zijn we naar het bewuste adres van dit bedrijf gereden. wat blijkt dat, deze meneer heeft het pand wel gehuurd en ook netjes betaald maar is nog nooit op dit adres geweest werd ons verteld door de verhuurder wel hebben we een adres gekregen van de meneer zijn thuis adres Ook ik heb toen gelijk de kvk gebeld en ons verhaal gedaan ik heb een naam gekregen die hier over gaat en zal morgen weer contact met hun opnemen. wij gaan ook aangifte doen van deze oplichter ook heb ik het programma opgelicht en het nieuwe programma van John vd heuvel gemaild Recht gezet! hoop dat ze ons misschien ook kunnen helpen om deze oplichter P. Wiendels te stoppen!

pd
door pdebeurs - Mar 12, 2012 om 20:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Silvanovos,

Heel hartelijke dank voor jullie reactie en acties! Mijn advocaat gaat morgen een eerste brief sturen maar heeft al gezegd dat het een zaak van lange adem wordt
( ben gelukkig verzekerd!). Het adres van P.Wiendels is uiteraard welkom en de naam van de contactpersoon van de KvK. We moeten deze man stoppen!

Succes, Paul