verzorgende
door verzorgende Jul 24, 2011 om 22:02
Geldzaken & recht

Geen contact

Mijn vriendin is overgegaan van KPN bellen en internet naar online.
Zij heeft haar nummer behouden. Ik krijg geen verbinding met haar. Er wordt aangegeven dat het nummer niet meer in gebruik is. Terwijl als zij mij belt in de nummerweergave geen ander nummer wordt weergegeven. We worden van het kastje naar de muur gestuurd. De providers geven elkaar de schuld mijn lijn is gecontroleerd en komt volgens de kpn uit bij online.
Weet iemand een opossing?

4748 16 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

koekeloer
door koekeloer - Jul 25, 2011 om 13:06
562 Antwoorden / 18 Vragen
0

Als je met nummerbehoud overstapt zal de nieuwe provider (Online) dit meestal voor je regelen met de oude provider (en ook het opzeggen).
Online moet dus zorgen dat het goed komt (dit kan wel een paar dagen duren na een overstap)

tdehond
door tdehond - Jul 25, 2011 om 13:21
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Uw telefoonnummer behouden
U kunt uw KPN nummer laten overzetten naar Telefonie van Online. Wij zeggen daarna uw KPN telefoonabonnement voor u op.


Mogelijk is haar KPN nummer niet overgezet naar Online en heeft KPN haar telefoonnummer al afgesloten op verzoek van Online.

Link naar de plaats waar ik de vraag gesteld heb.
klik hier


Klik onderaan: stel uw vraag

wi
door willemsachs - Jul 25, 2011 om 13:41
32 Antwoorden / 1 Vragen
0

Ik heb dit ook mee gemaakt (ook van KPN naar ONLINE) maar Online schuift het probleem naar KPN. Volgens de opta is de nieuwe provider verantwoordelijk voor de oplevering en werken van de telefoonlijn. Dus ONLINE is en blijft de eind verantwoordelijke.
Ik wens u veel sterkte bij Online, ik was blij dat ik na een jaar bij hen weg kon en weer terug was zonder propblemen bij KPN.
Bij online houd je er een hoge telfoonrekening aan over om steeds de klantenservice te moeten bellen en van het kastje naar de muur systeem bij Online.

ha
door hansschutz - Jul 25, 2011 om 13:50
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ook wij zijn weer terug bij KPN na een jaar van ellende bij On line. Hele aardige goedwillende mensen aan de telefoon van On line, maar er was iedere keer weer een nieuw probleem. Bij KPN is het ook niet alles maar uiteindelijk wordt daar wel alles opgelost.

verzorgende
door verzorgende - Jul 25, 2011 om 14:15
7 Antwoorden / 9 Vragen
0

Nog even voor de duidelijkheid.
Zij heeft nummerbehoud.
Ik ben de enige die haar niet kan bellen.
Zij belt mij gewoon met het oude nummer.
Als ze een boodschap heeft ingesproken op mijn antwoordapparaat kan ik hierop niet reageren.
Dan krijg ik de optie om 1888 te bellen.


rj
door rjw - Jul 25, 2011 om 14:30
3280 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=verzorgende schreef op maandag 25 jul 2011, 14:15]Nog even voor de duidelijkheid.
Zij heeft nummerbehoud.
Ik ben de enige die haar niet kan bellen.
Zij belt mij gewoon met het oude nummer.
Als ze een boodschap heeft ingesproken op mijn antwoordapparaat kan ik hierop niet reageren.
Dan krijg ik de optie om 1888 te bellen.




Even kijken of ik het begrijp:

- Jouw vriendin kan gewoon bellen met Online en jij ziet het "oude" nummer?
- Jij bent de enige die haar niet kan bellen, anderen kunnen haar wel bereiken. Correct? Heb je dat zowel vanaf een vaste lijn als met een mobiele telefoon?

tdehond
door tdehond - Jul 25, 2011 om 15:01
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

En als u haar belt vanuit het telefoonboek naar haar telefoon, of als u haar telefoonnummer intoetst: Kunt u haar dan wel bereiken?

Mogelijk gaat er iets fout vanaf uw telefoontoestel.

verzorgende
door verzorgende - Jul 25, 2011 om 15:31
7 Antwoorden / 9 Vragen
0

Dat heb ik alleen vanaf mijn vaste lijn.
Bij de KPN is mijn telefoon gecontroleerd en er is niets mis mee.
Daar was wel verbinding mogelijk werd er gezegt.
Ik kan haar wel met mijn mobiel bellen.
Door de helpdesk is mijn lijn gecontroleerd er was geen verbinding mogelijk.
Volgens hen moet het probleem bij online liggen.
Ik snap er niks van.

xi
door xilaxus - Jul 25, 2011 om 19:13
20 Antwoorden / 5 Vragen
0

Er kan iets fout zijn gegaan met het porteren (omzetten) van het nummer.
Het gebeurd wel eens dat er iets niet helemaal goed gaat en ik vermoed dat je zelf ook Online hebt.

Je vriendin dient dan contact op te nemen met Online, deze nemen dan weer contact op met KPN die ervoor kunnen zorgen dat de portering juist wordt gezet.
Hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn.

verzorgende
door verzorgende - Jul 25, 2011 om 19:31
7 Antwoorden / 9 Vragen
0

Mijn vriendin heeft contact opgenomen met online. Zelf heb ik KPN.
Maar we worden van het kastje naar de muur gestuurd.
Ik denk dat het voor beide providers niet belangrijk genoeg is.
Of ze weten niet waar het probleem zit of doen er de moeite niet voor om het op te lossen.

rj
door rjw - Jul 25, 2011 om 19:51
3280 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=xilaxus schreef op maandag 25 jul 2011, 19:13]Er kan iets fout zijn gegaan met het porteren (omzetten) van het nummer.
Het gebeurd wel eens dat er iets niet helemaal goed gaat en ik vermoed dat je zelf ook Online hebt.

Je vriendin dient dan contact op te nemen met Online, deze nemen dan weer contact op met KPN die ervoor kunnen zorgen dat de portering juist wordt gezet.
Hiermee zou het probleem opgelost moeten zijn.

Ik denk eerlijk gezegd niet dat het in de portering zit, want de vriendin is via andere telefoons wel te bereiken. Wat eventueel zou kunnen is dat er, in het KPN of Online netwerk, per ongeluk een blokkade op het nummer van TS staat.

Misschien heeft de vriendin het nummer wel op een blacklist gezet ;-)

frits
door frits - Jul 25, 2011 om 20:06
146 Antwoorden / 5 Vragen
0

Ik ben al jaren bij ONLINE (Wanadoo, Orange) en ben ZEER tevreden over hun, maar had destijds ook veel problemen met de omzetting van KPN naar Online, maar dit kwam echt niet door ONLINE, de schuldige was KPN.
Mijn buurman is pasgeleden ook over gestapt van KPN naar XS4ALL en heeft ook al problemen gehad met de telefoon gehad, sculdige ? de KPN.
Ben nooit geen fan van KPN geweest, integendeel.

je
door jenet - Jul 26, 2011 om 09:51
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wij zijn van Internetplus bellen van KPN overgegaan naar Ziggo. Je raad het al hetzelfde probleem. Wij konden eerst twee dagen zelf ook niet bellen en daarna heeft het nog ruim een week geduurd voordat wij weer gebeld konden worden.
Ziggo heeft meerdere malen een verzoek ingediend tot overzetten dat KPN moest doen.

Toen ik destijds informeerde bij KPN wanneer ik het contract kon opzeggen werd een beetje kortaf gedaan en werd er gezegd nou succes met het overzetten.

De "schuldige" is in deze dus KPN die verzuimd mensen over te zetten.

tdehond
door tdehond - Jul 26, 2011 om 10:03
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

[quote=jenet schreef op dinsdag 26 jul 2011, 09:51]Wij zijn van Internetplus bellen van KPN overgegaan naar Ziggo. Je raad het al hetzelfde probleem. Wij konden eerst twee dagen zelf ook niet bellen en daarna heeft het nog ruim een week geduurd voordat wij weer gebeld konden worden.
Ziggo heeft meerdere malen een verzoek ingediend tot overzetten dat KPN moest doen.

Toen ik destijds informeerde bij KPN wanneer ik het contract kon opzeggen werd een beetje kortaf gedaan en werd er gezegd nou succes met het overzetten.

De "schuldige" is in deze dus KPN die verzuimd mensen over te zetten.

In mijn geval was juist KPN heel zorgvuldig bij het overschakelen naar Ziggo. Ik kreeg een schriftelijke bevestiging van de dag waarop mijn telefoonnummer overgezet werd naar Ziggo en een schriftelijke bevestiging van een latere datum waarop de analoge lijn van kpn afgesloten werd.

so
door sonja1977 - Jul 26, 2011 om 11:47
16 Antwoorden / 2 Vragen
0

Dit had ik onlangs ook (ook in topic geplaatst); mensen met Ziggo en KPN konden mij (Online) niet bellen en ik hen wel (en mezelf met mijn mobiel ook).
Mail gestuurd naar Online en volgens hun was het opgelost (geen idee hoe; alhoewel hij dat wel met technische termen uitlegde). Degene met het Ziggo-abonnement heeft in elk geval zijn modem gereset en daarna werkte het weer en kon ik gebeld worden. Misschien is dat in jouw geval ook de oplossing om beide modems even van het stroom af te halen?

methanol
door methanol - Jul 26, 2011 om 12:03
12 Antwoorden / 3 Vragen
0

KPN moet het signaal vrij geven op de lijn

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ro
Rob30-06 - May 8, 2024 om 21:03
Huishouden & energie

Oude stroom meter verplicht vervangen ?

Ik heb een oude elektrischiteitsmeter die volgens Liander vervangen moet worden omdat hij niet meer zou voldoen aan de wettelijke eisen ivm met onnauwkeurigheid.
De meter heeft mij nog nooit in d steek gelaten en werkt perfect , met de zonnepanelen op dak draait hij vrolijk achteruit tot grootgenoegen van ons.
maar met de nieuwe "betere" slimme meter zal ik straks verplicht worden om gel ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer

ma
martin60 - May 15, 2024 om 11:53
Vakantie & reizen

Geschil met booking.com

Goedenmorgen
Wij hebben in december en januari een trip gemaakt door Spanje en hierbij meerdere malen via booking.com de hotels en appartementen geregeld want je komt bijna niet om ze heen.
Echter bij het boeken van een appartement en de betaling bleek opeens dat ik toen ik daar voor de deur stond ook nog de eigenaar 300 borg moest gaan betalen en maar moest afwachten of die dan de sleut ... Lees meer