edmolen
door edmolen Mar 24, 2011 om 08:02
Geldzaken & recht

Geen tegenrekening bij het Nieuwe pinnen

Wanner ik met de EMV chip betaal (het nieuwe pinnen)
vind ik op ,,Mijn Ing,, geen tegenrekening meer van de PIN eigenaar.
Ik kan bij ,,Mijn ING,, dan niet meer zoeken op tegenrekening.
Is dat bij andere banken dan de ING ook zo?

2964 10 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

fa
door fa - Mar 24, 2011 om 08:43
107 Antwoorden / 53 Vragen
0

Ja zag het ook .
Hoop dat dat nog veranderd wordt.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 24, 2011 om 11:33
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Heb je alcontact gehad met de bank om te vragen of dat zo blijft of het misschien nog niet helemaal werkt zoals het zou moeten?

edmolen
door edmolen - Mar 24, 2011 om 11:54
14 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ja, ik heb de ING een klacht gezonden.
Deze hebben mij terug gebeld. Maar de ING zal niets doen, zolang er niet algemeen wordt geklaagd.(ik was kennelijk de eerste)
Maar hoe is dit bij andere banken dan de ING? Weet iemand daar wat van?

de motormuis
door de motormuis - Mar 24, 2011 om 12:45
598 Antwoorden / 13 Vragen
0

Ik zie dat er als je pint in het buitenland, en dan nog op de ouderwetse manier
met de magneetstrip, ook geen tegenrekening meer vermeld staat.Was kort geleden nog wel zo.Maar bij een andere winkel in buitenland gepind op nieuwe manier, met chip, en nu ook geen tegenrekening meer.
Dus Ing is er blijkbaar helemaal mee gestopt om rekening nummers uit het buitenland te vermelden.
Ben benieuwd of dit weer aangepast gaat worden.
Groeten.

co
door courier - Mar 25, 2011 om 11:01
226 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ja en het bedrag wordt wel direct afgeschreven met een * gereserveerd en vervolgens pas 2 werkdagen later officieel verwerkt en bijgeschreven op de rekening van de winkelier. Een nieuwe vorm van valuteren dus.
Ik merk dat je soms bij hetzelfde apparaat kunt kiezen voor pinnen op de oude en de nieuwe manier: ik kies voor de magneetstrook: als ik vandaag iets koop mag die hardwerkende winkelier zijn geld ook vandaag op zijn bank bijgeschreven krijgen.

comecme
door comecme - Oct 7, 2011 om 17:36
2 Antwoorden / 0 Vragen
0

Helaas is dit nog steeds zo. Twee problemen dus:

1) Alle pinbetalingen die je doet worden pas een paar dagen later daadwerkelijk afgeschreven, waarbij de datum niet overeenkomt met de datum waarop je betaald hebt.
2) Er wordt geen rekeningnummer getoond, waardoor je alleen maar in de omschrijving kunt zoeken naar de naam van een bedrijf of zo. Als je je rekeningoverzicht download kun je dus bijna niet alle betalingen aan een bepaald bedrijf bij elkaar zoeken.

Heb zojuist ING maar eens gemaild, maar ik verwacht er eigenlijk niets van.

re
door redi - Feb 19, 2012 om 18:14
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik heb begin december geklaagd over het ontbreken van de tegenrekening. Er werd geantwoord dat het met het 'nieuwe pinnen' te maken zou hebben en eraan gewerkt wordt. Helaas is de zoekfunctie daardoor aanzienlijk in waarde gedaald. Je vraagt je ook af hoelang ze er nu over zullen doen om dat te fixen.

edmolen
door edmolen - Feb 20, 2012 om 13:57
14 Antwoorden / 2 Vragen
0

De ING weet al een tijdje, dat de zoekmgelijkheden nu behoorlijk beperkt worden, maar heeft geen haast om e.e.a. aan te passen. (Ik heb in maart 2011 reeds gebeld)
Je moet gewoon op delen 'tekst' kunnen zoeken. Dan is de zaak opgelost.
Kennelijk klagen er niet genoeg mensen om er aandacht aan te besteden.
Service en ING zijn geen vrienden. Helaas weet ik niet hoe het bij andere banken is.

tr
door trappist - Feb 20, 2012 om 14:21
240 Antwoorden / 0 Vragen
0

even op mijn ABNAMRO gekeken, en daar vind ik ook alleen de bedrijfsnaam C1000 enz. maar geen tegenrekening.

edmolen
door edmolen - Feb 20, 2012 om 14:44
14 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hartelijk dank voor de info. Dit is dus niet alleen een ING probleem.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

da
dameshoed - May 16, 2024 om 09:59
Huishouden & energie

Aanmaning

Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123) Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was. ... Lees meer

wi
witteke - May 16, 2024 om 12:47
Geldzaken & recht

Sns 2008 afschrift

Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden

En we gaan er echt ge ... Lees meer

Mikske10
Mikske10 - May 15, 2024 om 16:07
Winkels & webshops

Webwinkel

Ik heb dinsdag 7 mei 2024 een tafellamp besteld.
Ik heb een bevestigingsmail van Bol.Com ontvangen.
De lamp zou de dag erna, maar uiterlijk 10 mei bezorgd worden.

Nu blijkt na diverse keren bellen met Bol.com., dat er iets fout is gegaan bij het verzenden. 
Bol.com belde mij hierover terug en ze konden niks anders dan mijn bestelling annuleren en dan zou ik de lamp g ... Lees meer