ko
door koster1 Feb 3, 2007 om 09:53
Geldzaken & recht

Gegevens bankgiroloterij

Ik stel een algemene vraag aan de bankgiroloterij.


Is het dan "normaal" dat ik de volgende gegevens moet invullen:


onderwerp + vraag + toelichting + e-mailadres + dhr/mevr + naam voorletters + achternaam + postcode + huisnummer + telefoonnummer +  bank/giro rekening.


Het komt regelmatig voor dat ik een vraag of klacht stuur naar een instantie en dan wordt er naar gegevens gevraagd die (mijns inziens) niets te maken hebben met mijn vraag / klacht.


Kan dit?  Mag dit?

667 7 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 09:58
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Wanneer u een vraag steld dan is het normaal dat u uw adres gegevens geeft om eventueel antwoord te kunnen krijgen.
Maar dat rekeningnr. dat lijkt mij toch net iets teveel.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 10:24
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

2 vragen, 2 antwoorden: ja, ja.


Het kan, dat heeft u zelf al gemerkt; het mag, vragen staat vrij. U hoeft echter bepaalde zaken niet te beantwoorden. Vragen die niet terzake doen, mag u beantwoorden, hoeft niet. Indien het een 'verplicht' veld is, kunt u bijv. kruisjes of nulletjes invullen.


Maar er zijn natuurlijk altijd vragen die een beantwoorder nodig heeft, zoals bijv. uw emailadres/telefoonnummer.


Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 11:14
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik ben even snel gaan kijken naar het contact formulier van de bankgiroloterij, de onderdelen van het formulier die verplicht zijn: uw e-mail adres, uw naam, uw postcode, en uw huisnummer. Deze zijn aangegeven met een sterretje, helaas is de bankgiroloterij vergeten te vermelden waar deze sterretjes precies voor dienen..

Zaken als uw telefoonnummer en rekeningnummer zijn dus niet verplicht, maar kunnen handig zijn om te vermelden bij bepaalde vragen en/of opmerkingen. Om misbruik te voorkomen worden soms ook vragen gesteld om uw identiteit vast te stellen, bijvoorbeeld uw geboortedatum.


ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 12:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

nowhere en hutch@ het overkwam mij laatst dat ik iets meldde en de vraag niet verder kwam omdat mijn tel numnmer niet was vermeld. heb  via een andere weg daarover een klacht ingediend. Kreeg vervolgens antwoord op mijn vraag, wel zonder enige verdere opmerking (betrof een officiële instantie en dus tooen maar de eg via consuwijzer)

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

@gerrit,


Het komt inderdaad (steeds vaker) voor dat als je een zogenaamd niet verplicht veld niet invult, of met kruisjes of anderszins je niet verder meer kunt met het invullen.


Groeten, Read.

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 16:01
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

En op die wijze 'troggelen' zij van velen allerlei informatie af...... niet terzake doende informatie.... Maar wat doen zij daarmee......??


Zelf al eens met de consumentenlijn van Philips gebeld. Nou, voordat je ook maat een vraag kunt stellen, willen ze alles van je weten..... Totaal niet terzake doende vragen! Op de vraag waarom (...) zij dat dan willen weten, krijg je een idioot antwoord: de computer vraagt er om...... (??). Antwoord terug: bestaat niet! Een computer is een dom apparaat wat geen vragen kan stellen! Een computer kan niet nadenken. Afijn na veel discussie toch een antwoord gekregen...... maar geen vragen van hen beantwoord!!!!


Gr. Hutch

ve
door verwijderd - Feb 3, 2007 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Die informatie slaan ze op in de computer bij je klant of dossier nummer, sommige informatie zoals een telefoon nummer kan handig zijn voor contact. Bedrijven geven er soms de voorkeur aan dit altijd of in bepaalde gevallen telefonisch te doen. Uiteraard kun je bij een formulier altijd n.v.t. (niet van toepassing) invullen, of als dat niet mag bijvoorbeeld 0123456789 of 1234ab. Het kan, ook voor de klant, handig zijn als een medewerker snel een verslagje kan lezen van eerdere communicatie. Tot nog toe heb ik zelf op dat punt nooit een probleem gehad, maar het is wel iets wat 'we' een beetje in de gaten moeten houden, zeker ook bij de overheid.


Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Do
Doraf - May 17, 2024 om 04:33
Vakantie & reizen

Wunderland Kalkar onterechte kostem

Mogen personeelskosten  zo worden doorberekend ? Lees meer

JTA
JTA - May 14, 2024 om 12:22
Huishouden & energie

Servicecontract voor warmtepompverwarming kost E 481 pj ???

Waarom is een servicecontract voor een warmtepompverwarming van een appartement zo veel duurder dan dat ik ooit voor een cv-verwarming servicecontract  heb betaald? 
Offerte gekrgen voor een 1 jaar jong nieuw opgeleverd appartement, kosten E 481,00 per jaar !!

Voor cv ketel betaalde ik ca. E 8,00 per maand... ( E 96,00 per jaar)
Is dit een nieuwe melkoe voor installatiebedri ... Lees meer

wi
witteke - May 14, 2024 om 10:47
Computers & telefonie

Windows life mail mappen verdwenen

Ook goede morgen,ik gebruik windows life mail,en ja,ik weet het,dat is oud,maar werkt nog prima
Echter nu zie ik de submappen plots niet meer bij het hoofdaccount
En ik snap dat ik iets verkeerd heb gedaan,maar ik had ze heel graag terug
Ze zijn schijnbaar niet weg,maar onzichtbaar
Ik draai onder windows 10
Ik hoop en duim dat iemand een makkelijke oplossing weet
Beda ... Lees meer