vin100
door vin100 Feb 6, 2007 om 15:24
Geldzaken & recht

Goedkoopste tussenpersoon

Ik ben al een tijdje naar huizen aan het kijken en waarschijnlijk gaan we dus op vrij korte termijn een huis kopen. Intussen heb ik goed onderzocht wie mij de beste voorwaarden voor de juiste rente kan verschaffen - deze hypotheekverstrekker werkt echter alleen via tussenpersonen.. De tussenpersonen die zij zelf aangeven hier in de buurt zijn er veel en erg variabel... van ERA tot Hypotheker en meer van dergelijke advieseurs.
Aangezien ik dus veel keus heb in adviseurs en zelf al weet wat ik ongeveer wil // hoe kom ik er achter wie de goedkoopste adviseur is? Ik heb geen trek om ze stuk voor stuk op te bellen en hun verkooppraat aan te horen (de duurdere zijn natuurlijk altijd veel beter volgens zichzelf) // verder vond ik de uitzending van RADAR over tussenpersonen die verleid worden om vooral voor hun eigen portomonee te werken ook erg verontrustend. Weet iemand hoe ik er achter kom wie goedkoop en degelijk is of heeft iemand zelf ervaring?

734 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 6, 2007 om 21:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Belangrijkste advies is natuurlijk: betaal nooit (direct) voor uw tussenpersoon. Dit zit al in de afsluitprovisie van de bank en de eerste rentebetaling verrekend. Er zijn ook tussenpersonen die zelf nog met nota's aankomen; dan ben je dus niet slim bezig geweest.

Jammerlijk genoeg is het aan de buitenkant nooit te zien hoeveel ze aan je verdienen. Is afhankelijk van het soort hypotheek en de eventuele verzekeringen. Ik zou gewoon naar een tussenpersoon gewoon waar u een goed gevoel bij hebt, hem voorleggen welke hypotheek u wilt en tegen welke rente. Op die manier houdt u de touwtjes in handen.

ve
door verwijderd - Feb 6, 2007 om 22:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo

Punt 1: Laat die mensen ook hun geld verdienen of ga anders zelf aan de slag.
Punt 2: Radar MOET natuurlijk wel ergens tegenaan schoppen, zelf vindt ik radar altijd wel goed maar de laatste keer haar gasten niet eens uit laten spreken is natuurlijk niet echt netjes......(laat ik netjes blijven)

Heb je anders niet al een tussenpersoon voor je verzekeringen?
Die doen ook hypotheken, meestal heb je hier al een soort band mee en ja betalen moet je overal....

gr Ed

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Vin

Ik geef niet graag een voorkeur aan 1 partij, doch, jouw vraag eindigt in Nederland bij 1 tussenpersoon:

http://www.expiratieweb.nl/hypotheek/hypotheekadvies.asp

Zij bieden tegen een vaste provisie van € 1.750 een hypotheekadvies van A tot Z. Alle provisie die zij ontvangen boven de 1.750 ontvang jij van hen retour. Zodoende hebben zij een drijfveer om te zoeken naar de beste hypotheek voor jou, zonder dat hun portemonnee een rol speelt, zij ontvangen immers niet meer dan 1.750 euro.

Kijk de site rustig door. Overigens gesteund door de Consumentenbond.

Groer, C.

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 21:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

bedankt voor de reacties .. oh, Eddie (die zelf hypotheekadviseur is): ik heb inderdaard geen verzekerings of
andere adviseurs want ik ben perfect in staat om dergelijke afwegingen
te maken // ik had dus geen zogenaamde goedaardige parasiet klaarstaan
voor advies. De enige reden dat ik een hypotheekadviseur moet kiezen is
omdat ik zonder niet de gewenste resultaten kan boeken...

Marcel bedankt voor het advies, dat is precies wat ik probeer te doen..
ik vindt het nogal onhandig inderdaad dat ik nooit zal weten wat ik
voor een paar uur typwerk en een brochure opdreunen met een glimlach en
een kop koffie betaal via de een of andere provisie.. misschien maar
liever die nota die cannacampo ook voorsteld.. en waar RADAR mee aankwam (kon me zelf het bedrijf niet herinneren).. probleem is alleen dat zij in ieder geval niet als tussenpersoon worden aangegeven bij de hypotheekverstrekker die ik wil... maar ik zal even informeren hoe dat zit, allen - bedankt!

ve
door verwijderd - Feb 7, 2007 om 21:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

gaan we weer.....

Punt 1 ik ben geen tussenpersoon of zoiets.
Punt 2 de praktijk wijst toch vaak uit dat goedkoop duurkoop is
Punt 3 vraag gewoon overal offertes aan, daar staat ook t loon van de tussenpersoon bij.
Kun je die weer tegen elkaar uitspelen (zo deed ik t).
Ik ben zelf ook zo'n ...kert , waardoor bij m'n huidige geldverstrekker zelfs de algemene voorwaarden zijn veranderd/aangepast.

Ik ontdekte nl. nog een klein gaatje in de regels waarbij ik me niet helemaal lekker voelde.

Zo'n persoon werkt natuurlijk niet gratis (doet u ook niet), je kan natuurlijk wel t kaf van t koren scheiden.

Maar ik ben geen tussenpersoon, wel een hele gewone huisvader met een koopwoning en een stationcar......

Ik wens u wel alle succes toe..

Wie gaat trouwens straks de nieuwe keuken en badkamer plaatsen??

gr

ve
door verwijderd - Feb 9, 2007 om 00:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Succes met de keuze Vin

En Ed, de provisie is bij lange na niet zichtbaar. Veel tussenpersonen houden daar stilletjes hun mond over en rijden weg in hun nieuwe BMW 5. En jij je maar afvragen waar hij dat toch van betaalt.

Groet, c.