ke
door keesm1951 Jul 13, 2015 om 13:58
Geldzaken & recht

Gokken met uw pensioen

ik hoop dat hier een hele goede discussie mee komt,want in de uitzendonding van aanstaande dinsdag,gokken met uw pensioen,
Meer dan de helft van uw gespaarde pensioen verdwijnt naar beleggings maatschappijen ,waar we geen cent meer van teug zien,personen die meer dan 1 miljoen verdienen pp,en er komt nog meer stof te voorschijn,kijk ,luister en huiver

816 12 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jul 13, 2015 om 16:24
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Het kan mee en tegen zitten maar dood geld verliest zijn waarde,

edrick3
door edrick3 - Jul 13, 2015 om 17:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op maandag 13 jul 2015, 16:24]Het kan mee en tegen zitten maar dood geld verliest zijn waarde,

Een nieuwe tegeltjeswijsheid. ;-)

edrick3
door edrick3 - Jul 13, 2015 om 18:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo keesm1951,

......Meer dan de helft van uw gespaarde pensioen verdwijnt naar beleggings maatschappijen.....
Ja, die pensioenfondsen moeten wél iets met het geld doen om een rendement te behalen.
Dat staat los van hoe beleggingsmaatschappijen al dan niet functioneren.

valerius-2
door valerius-2 - Jul 13, 2015 om 19:43
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 13 jul 2015, 17:58][quote=valerius-2 schreef op maandag 13 jul 2015, 16:24]Het kan mee en tegen zitten maar dood geld verliest zijn waarde,

Een nieuwe tegeltjeswijsheid. ;-)

Bepaalt u dat of heeft u een verzameling van dit gezegde, u gebruikt ze zelf . Deze kan u bekijken wat het geld waard is geworden na jaren in de kast heeft gelegen. Kijk u maar eens wat u nu kunt kopen met de tegen waarde 10 jaar geleden.

edrick3
door edrick3 - Jul 14, 2015 om 12:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@valerius-2,

...... Kijkt u maar eens wat u nu kunt kopen met de tegenwaarde 10 jaar geleden.....

Heb je helemaal gelijk in.
Zoiets noemen ze inflatie oftewel geldontwaarding.

pi
door pieterwolters - Jul 14, 2015 om 18:18
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Ik stel voor dat we twee soorten premies krijgen waar je uit kunt kiezen:
- met beleggen
- zonder beleggen

Uiteraard worden de maandpremies daar op aangepast zodat er aan het einde van de rit hetzelfde bedrag beschikbaar is. Ik denk dat veel mensen zullen schrikken van de kosten voor de tweede optie.

emcede
door emcede - Jul 14, 2015 om 21:36
960 Antwoorden / 4 Vragen

Ik huiver al, maar dan van jou belabberde spelling en grammatica!

zoekster
door zoekster - Jul 14, 2015 om 23:28
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb gekeken, omdat ik er wel nieuwsgierig naar was. Ik vond de documentaire niet echt duidelijk. Wel dat er de nodige schimmigheid was rondom de uitgaven die worden gedaan met de pensioengelden, maar niet wat er precies misgaat. Het was weinig feitelijk over het heden.

Volgens mij gaat het er niet om of er wel of niet moet worden belegd met het pensioengeld, want dat schijnt zich wel uit te betalen, maar de transparantie zou veel beter kunnen. Daar is nog wel het een en ander aan te verbeteren. Dan kun je ook beter beoordelen wat wenselijk en onwenselijk is.

jo
door jorisw - Jul 15, 2015 om 09:21
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Er gaat dan ook helemaal niet zoveel mis met ons pensioensysteem.
V.w.b. transparantie: gezien de aggressie tegen apotheekmedewerkers kunnen veel Nederlanders daar niet tegen.....

zoekster
door zoekster - Jul 15, 2015 om 12:21
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jorisw schreef op woensdag 15 jul 2015, 09:21]
V.w.b. transparantie: gezien de aggressie tegen apotheekmedewerkers kunnen veel Nederlanders daar niet tegen.....
Lieve help wat een kul argument. Echt appels met peren vergelijken.
Ik vind het zo dom dat ik er niet eens verder op in wil gaan.

tot15karakters
door tot15karakters - Jul 15, 2015 om 12:45
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zie het anders...

Bij vertrouwde spaarbank krijg je maar 1% dus moet je erg veel premie betalen...

Bij de aandelen over 2014, ja ik weet dat er diverse fondsen maar 18% haalden en dat vond ik erg laag!

Je mag kiezen, betaal je 18X meer premie wegens zekerheid of ga je voor risico en op langere termijn heb je tot nu toe altijd hoger rendement gehad....
Over elke periode van 20 jaren zit je beter en pensioen spaar je tenminste 40 jaren....
Van 25 tot 65 was het ooit!

re
door retsok - Jul 15, 2015 om 12:56
31 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een onzin. Natuurlijk gaat een groot deel van uw pensioenpremie naar een beleggingsmaatschappij. Alleen uw bewering dat u daar nooit iets van terugziet is pure onzin. U heeft totaal geen idee hoe pensioen ontstaat. Ga dat nu eerst eens even uitzoeken en kom pas hier huilen als je daar echt reden toe hebt.
Intussen laat ik mijn pensienfonds lekker beleggen met mijn premie. Dan heb ik straks nog een leuk inkomen.