eekje0
door eekje0 Apr 22, 2016 om 12:30
Geldzaken & recht

Heb ik ook 2 weken bedenktijd bij de ing bank? i.v.m onjuiste info??

mijn man wilde geen reclame meer van de ing bank en had een gesprek op locatie raalte.
ik ben mede houdster van de rekening zonder pasje, is puur i.v.m evt overlijden van mijn man dat ik erbij sta..
nu echter kon mijn man wel een goedkopere rekening nemen omdat wij nergens gebruik van maken.
mijn man zet het om maar  men vergat te vertellen dat ik dan een pasje kreeg en online kon bankieren en er aan vast zat
kreeg ineens een pasje thuis gestuurd met code.
 ik wilde dit niet en we zijn weer terug gegaan naar raalte, nu zat er een ander persoon en die vertelde dat men dit niet kon terugdraaien en ik heb mn pasje ingeleverd voor vernietiging, nu moet ik een jaar lang betalen voor mn pasje hoorden wij 4 dagen later.
heeft mijn man geen bedenktijd van 2 weken om dit zomaar aan te nemen,??? voelt meer als oplichting. waarom veranderen van rekening soort als ik juist niks wil hebben van de bank, hij zou een aantekening doorgeven aan de ing dat mijn man verkeerd is voorgelicht. daar hebben we niks aan, ik moet betalen voor een pasje die ik niet heb.
wat kunnen we hier aan doen??
 m.v.g  j.dijkstra

1454 8 Rapporteer

uwjurist
door uwjurist - Apr 22, 2016 om 12:50
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijder uw naam van dit openbare forum. U kunt zo iets beter niet vermelden.
Er is geen bedenktijd. Maar stond dit niet in de stukken die u tekende? Dan lijkt het mij niet dat u kosten moet betalen. Veel zal dat overigens niet zijn.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

ja
door jackyh - Apr 22, 2016 om 13:05
953 Antwoorden / 4 Vragen

Als ik het goed begrijp haalt uw man cash geld bij de bank in Raalte. Hoe doet hij dit? Ik kan niet eens cash geld krijgen zonder pasje. (automaat) Wat is er nou op tegen om een pasje te hebben? Je hoeft het toch niet te gebruiken. U moet betalen voor een pasje dat u niet hebt, nou dat is toch uw eigen beslissing geweest. U bent wel erg bezig met: mijn man dit mijn man dat. Wees zelfstandig.

marita5
door marita5 Apr 22, 2016 om 13:49
11534 Antwoorden / 15 Vragen

@jackyh , wat is dit voor een antwoord : U bent wel erg bezig met: mijn man dit mijn man dat. Wees zelfstandig., heeft niks te maken met het pasje.
of iemand zelfstandig is of niet daar gaat de vraag niet over ., Ts wil geen pasje.

ja
door jackyh Apr 22, 2016 om 14:38
953 Antwoorden / 4 Vragen

Ik zat me verschrikkelijk te ergeren.

marita5
door marita5 Apr 22, 2016 om 15:23
11534 Antwoorden / 15 Vragen

Dit hoeft u op zo`n manier niet te uiten , waarom u zich ergerd is mij een raadsel , was een normale vraag .

tenormin
door tenormin Apr 22, 2016 om 22:11
16849 Antwoorden / 108 Vragen

@marita, dan maar even zo: +10!

tijger1
door tijger1 - Apr 22, 2016 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u een en/of rekening had, kon uw man de rekening niet "omzetten" zonder uw goedkeuring.

Maar ik begrijp uw vraag niet zo goed. Uw man gaat naar de bank omdat hij geen reclame van de ING wilde ontvangen? Waarom laat hij dan de rekening wijzigen?

En u betaalt éénmalig voor een pasje en niet een jaar lang. Maar u hebt het pasje zelf weer ingeleverd.

En hoe zou u dan willen bankieren als er onverhoopt iets met uw man gebeurd, zonder pasje?

di
door digioma - Apr 22, 2016 om 14:25
646 Antwoorden / 29 Vragen

Bedoelt u hier een en/of rekening? Dat hebt u beiden een pasje op uw eigen naam maar, kunt u geld van dezelfde rekening afhalen. Mijn echtgenoot en ik hebben beiden een pasje... ook handig als het pasje van een van ons beiden ooit niet werkt door een eventuele beschadiging. Ik vind de keuze van het woord "oplichting" nogal grof... en inderdaad... waarom gebruikmaken van de ING als u daar kennelijk helemaal niets mee te maken wilt hebben...

gerbera
door gerbera - Apr 22, 2016 om 15:55
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Het betreft hier waarschijnlijk het omzetten van het Basispakket naar het Oranjepakket. Het Oranjepakket is in zijn totaliteit iets voordeliger omdat u geen gebruik maakt van overige diensten dan alleen pinnen en mogelijk internetbankieren. Voor het overige blijft alles bij het oude dus hoeft hiervoor de mederekeninghouder geen toestemming te verlenen, overleg is natuurlijk wel normaal. U heeft geen andere rekening zoals u schrijft alleen de naam is veranderd. Om dit meteen als oplichting te benoemen vindt ik erg ver gaan. Internetbankieren is niet verplicht, u kunt de, u toegewezen, inloggegevens gewoon laten verlopen, de termijn staat in de brief die u heeft gekregen. Haalt u de gegevens niet op bij het postagenschap verloopt dit automatisch. En een tweede pasje is wel zo handig zoals al eerder is geschreven. Overigens is het zo dat bij overlijden van uw man de bank hierover ingelicht moet worden en u dan niets met die rekening kan doen omdat u geen pasje heeft. En waar hebben we het over, het 2e pasje kost u € 12,- per jaar.

gerbera
door gerbera - Apr 22, 2016 om 21:58
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Nog even ter aanvulling, bij een en/of regeling is het normaal dat beide een pasje hebben. Ik kan mij dus voorstellen dat betreffende persoon hier ook van uit is gegaan en het om die reden niet ter sprake heeft gebracht. U bent dus niet verkeerd voorgelicht en het heeft totaal niets met oplichting te maken. U had dit zelf ter sprake moeten brengen. En nogmaals als uw man komt te overlijden wordt zijn pas geblokkeerd en kunt u niets meer met de rekening. U zal dan een verklaring van erfrecht moeten tonen aan de bank alvorens over de rekening te kunnen beschikken. Dus het inleveren van uw pas is niet erg slim geweest.

tijger1
door tijger1 - Apr 22, 2016 om 22:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bij een en/of rekening van de ING horen nu standaard twee pasjes en voor die tweede moet men extra betalen.

En na een overlijden kan men natuurlijk nog van alles met die rekening. Pas als het overlijden aan de bank gemeld wordt, wordt die rekening eventueel geblokkeerd. Maar niet voor automatische incasso's of zo.

gerbera
door gerbera Apr 23, 2016 om 12:16
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Ik dacht al waar blijft het commentaar.  Dit had ik al eerder geschreven; Overigens is het zo dat bij overlijden van uw man de bank hierover ingelicht moet worden en u dan niets met die rekening kan doen omdat u geen pasje heeft.

gerbera
door gerbera - Apr 23, 2016 om 12:18
7372 Antwoorden / 14 Vragen

Wat gebeurt er met een en/of rekening als één rekeninghouder overlijdt?

Mocht één van de rekeninghouders van een en/of rekening overlijden, dan blokkeert de bank de rekening niet direct. Mochten belanghebbenden, zoals erfgenamen of personen die in het testament zijn opgenomen, bezwaar maken, dan kan de overblijvende rekeninghouder alleen na toestemming van hen over het tegoed op de rekening beschikken. Wel is het zo dat de bank de betaalpas(sen) van de overleden rekeninghouder blokkeert. bron;http://kennisbank.sparen.nl/en-of-rekening-bij-overlijden