jo
door jose123 Mar 21, 2016 om 00:47
Geldzaken & recht

Heb ik Toestemming van VVE voor serre op mijn eigen balkon te plaatsen ?

Wij willen graag op ons eigen balkon een serre laten plaatsen . Heb ik hiervoor toestemming nodig van de VVE ?  Onze VVE is slapend dus ik kan mijn plannen niet officieel voorleggen op de VVE vergadering.

2693 4 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Mar 21, 2016 om 01:04
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Is over wat wel en wat niet toegestaan is niets te vinden in de statuten of bijv. het huishoudelijk reglement?
Ik denk dat er toch toestemming nodig is van de VvE als daarin niets over zulke zaken te vinden is.
Lees dit eens door: https://nl.wikipedia.org/wiki/Vereniging_van_eigenaars
Stel uw vraag anders ook nog eens aan: http://www.gratisadviseurs.nl/

sw
door swat1500 - Mar 21, 2016 om 01:04
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Voor dit soort zaken heeft u vaak wel toestemming van de VVE nodig. Gezien de huidige regels m.b.t. VVE's kan er bijnal geen slapende VVE meer zijn.

uwjurist
door uwjurist - Mar 21, 2016 om 09:34
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, u hebt toestemming nodig. Overigens ook van de gemeente waarschijnlijk (bouwvergunning).

U bent van rechtswege lid van deze Vereniging van Eigenaren. U moet de slapende VvE activeren, ook omdat u wettelijk verplicht bent een onderhoudsfonds in te stellen. Zie ook https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/koopwoning/inhoud/appartement-kopen-en-vve/bereken-hoogte-onderhoudsfonds-vve.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik