MT
door MTA van Tuijl May 22, 2016 om 17:02
Geldzaken & recht

Hoe kan ik me registreren voor de interbank wurgkontrakt

Sinds 2004 toen samen met mijn ex partner een krediet aflosvrij wat ik al jaren probeer te splitsen voor mij en mijn ex op 50%.
wat geweigerd wordt. ook gevraagd of we niet voor een andere vorm van lening of voor een rente verlaging ,eventueel met borgstelling van mijn ouders ze willen geen kant op.
Heb jullie tv programma gezien en misschien kan ik meer bereiken samen met de getoonde mensen en het kassa Team.
onze rente stand is mometeel 10,4%de hoogte 49.130 euro
Wat te doen ???
MTA van Tuijl

1319 8 Rapporteer

Cookies
door Cookies - May 22, 2016 om 17:07
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Dat splitsen gaat niet gebeuren, ze kijken wel uit.

Maar goed, je kunt contact opnemen met Interbank. Zij hebben toegezegd alle dossiers van mensen die zich aanmelden te bekijken.

tijger1
door tijger1 - May 22, 2016 om 17:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kassa doet daar uiteraard verder niets aan. Er zijn twee programma's over geweest. Er is een stichting Geldbelangen, waar u zich tegen betaling kunt aanmelden. Zij gaan dan kijken of zij wellicht iets kunnen bereiken.

Natuurlijk heel logisch dat dat krediet niet te splitsen is.

ra
door raarmaarwaar - May 22, 2016 om 17:27
41 Antwoorden / 1 Vragen

Ook aan u het volgende relevante antwoord.

De volgende dingens zijn mogelijk:

1. Aan interbankbank verzoeken om het woekerrente te verlagen. Zij kunnen het wel doen ( ze kunnen het wel doen i.v.m. woekerrente), zoals ze het in Kassa uitzending is meegedeeld/beloofd dat klanten centraal staan. Zie ook vorige antwoord van Carola83.

2.  Mocht Interbank op uw verzoek niet reageren/ niet op ingaand dan zie punt 3.

3. Aan AFM brief schrijven over deze case, let wel u ben niet alleen, er zijn zijn duizenden met hetzelfde geval.

4. Natuurlijk aan Kassa doorgeven (dus neem ik aan niet via vraag zoals nu), u ben ben ook 1 van de gedupeerden.

* Ik ken uw preciese omstandigehden niet, wel merkt op dat het om woekerrente gaat.

Gerry1969
door Gerry1969 May 23, 2016 om 00:47
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Ctrl V, Zoals altijd.

ko
door kortak Jun 9, 2016 om 15:55
10 Antwoorden / Vragen

mensen doen dit ook bij Interbank maar Interbank geeft ze de dikke vinger en verwijst naar feit dat ze onder maximale wettelijke rente zitten en intereseert ze verder geen bal.

Je kan niet oversluiten vanwege je financiele situatie dus ben overgeleverd aan hen variable rente. bij mij is die al 13 jaar maximaal en ze willen niet verlagen.

na de aandacht van 30 april doet interbank voorkomen alsof ze er wat aan gaan doen maar ze laten het gewoon overwaaien en achter de schermen gebeurd niets...behalve die ene mijnheer op tv krijg 2-3 % rente minder.. thats it.

en veel mensen hebben nooit gekozen voor interbank maar interbank heeft leningen over genomen van oudere kredietverstrekkers waar je bij zat met een lagere rente en bij overname is jaarlijks de rente verhoogd tot maximaal

tijger1
door tijger1 - May 22, 2016 om 17:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@raar maar waar

U heeft nu al ik weet niet hoeveel keer datzelfde riedeltje neergezet. Toch alle tijd gehad om de taalfouten eruit te halen, dacht ik zo?

En zoals eerder gezegd, de AFM doet daar niets mee en Kassa zal daar ook niet veel aandacht meer aan besteden.

En de Ts is geen gedupeerde, maar heeft lang geleden een aflosvrij krediet afgesloten. En dan blijft de schuld staan. Nogal logisch.

marita5
door marita5 - May 22, 2016 om 18:11
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Mta Van Tuijl ,

Lees deze informatie eens door , genoeg leesvoer over interbank , klik op de rode regel en scroll naar beneden .

https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/zoeken/215,216,217,218,219,220,221,222,223,224/Alle%20vragen/interbank

Gerry1969
door Gerry1969 - May 23, 2016 om 00:51
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Jeminee  nog bijna 50.000 euro af te lossen. Dik 5000 euro alleen aan rente per jaar. Hoeveel per maand los je af bovenop de dikke 400 aan rente?
Beetje brutaal maar waar leent iemand dit soort bedragen voor?????
Diewilik

ko
door kortak - Jun 9, 2016 om 15:52
10 Antwoorden / Vragen

Dan heb je het nog goed... Ik zit op 14%. al 13 jaar

tijger1
door tijger1 - Jun 9, 2016 om 18:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@kortak

Echt nuttig overal uw verhaal te plaatsen. Toen u de helft aan rentepercentage betaalde, loste u ook niet af. Dus lood om oud ijzer.