li
door lillybooms Feb 15, 2014 om 11:48
Geldzaken & recht

Hoe laat mogen werklui beginnen

Zo'n 10 meter bij onze flat vandaan ligt een grote vijver die uitmond in smalle sloten.
Die moeten om de zoveel tijd worden uitgebaggerd. Dit gebeurde deze week en dan om 6 uur 's ochtends.De baggerboot is niet bepaald fluisterstil dus ik kon niet meer slapen. En ze zijn nog niet klaar.
Mijn vraag is nu mogen ze binnen de bebouwde kom en zo vlak bij de huizen al om 6 uur beginnen met dit soort werkzaamheden?
Vast bedankt voor u reactie

57516 17 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 15, 2014 om 11:52
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heeft u al bij de gemeente geïnformeerd?

li
door lillybooms - Feb 15, 2014 om 11:58
43 Antwoorden / 20 Vragen

Nee Diumenge, nog niet gedaan. Ik dacht dat deze manier sneller zou gaan. Voor je de juiste mensen hierover te pakken krijgt...!

zoekster
door zoekster - Feb 15, 2014 om 12:07
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Meestal krijg je een brief van de gemeente als er werkzaamheden worden verricht, daar staat dan ook de mate van overlast in, hoe lang het duurt en een telefoonnummer voor verdere informatie. Kijk eens op de site van uw gemeente bij werkzaamheden. Misschien vindt u daar wat.

Ik vind 6 uur wel erg vroeg, meestal beginnen werkzaamheden om 7 uur. Als ik u was zou ik oordoppen aanschaffen. Zo lang kan dat baggeren toch niet duren?

edrick3
door edrick3 - Feb 15, 2014 om 12:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lillybooms,

Geluidsoverlast in de wet

Geluidoverlast kan uw gezondheid en woongenot schaden. Daarom zijn er wettelijke normen voor het geluid dat bedrijven, treinen en ander verkeer mogen maken. Uw gemeente gaat over geluidsoverlast waar geen wettelijke normen voor zijn, zoals die van buren of evenementen.
(Bron:Rijksoverheid)

Lees ook eens hier ter info.

Met vr.gr.

li
door lillybooms - Feb 15, 2014 om 12:43
43 Antwoorden / 20 Vragen

Kan bij ons stadsdeel Amsterdam Noord niks vinden over deze werkzaamheden ook niet bij waternet.
Ach, ik kom er wel overheen hoor, weekendje bijslapen... lol
We hebben hier pas een renovatie gehad en die werklui begonnen op een naar mijn idee "normale" tijd. Tussen half 8 en 8 uur. Dus ik vroeg me af of 6 uur ook tot de "normale" tijden behoorde.

zoekster
door zoekster - Feb 15, 2014 om 12:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

In Noord heb je geen trams. Dan heb je nooit een brief gehad van de gemeente Amsterdam met een aankondiging dat ze de tramrails gaan vervangen, iedere nacht tussen 1.00 en 5.30. Lekker mokeren. Ook in het weekend! Zodat de normale dienstregeling zo min mogelijk wordt gehinderd.
'excuses voor de overlast'.
Dat is pas genieten!

Count your blessings en een fijn rustig weekend ;-)

di
door digioma - Feb 15, 2014 om 13:02
646 Antwoorden / 29 Vragen

Je hebt 't over een weekje overlast... ja en?
Hoe laat denk je dat die mensen die aan het werk zijn zijn opgestaan en daarna nog naar hun werk op weg zijn?
Ik ben - jawel al lang met pensioen - vaak rond 06u30 wakker en kijk dan even naar het nieuws (RTL4/Nederland 1). Wat er rond die tijd meestal al niet aan file's staat... ik heb medelijden met die mensen die zo vroeg moeten opstaan, dan een tijd volkomen nutteloos in de auto zitten om op hun werk te komen en dat 's avonds weer om naar huis te gaan. Dan heb je echt geen leuk sociaal en gezinsleven meer. Misschien beginnen de baggeraars zo vroeg om nog voor de file uit bijtijds thuis te kunnen komen; douchen, samen met hun gezin eten, de kinderen naar bed brengen en dan toch zelf bijtijds naar bed.
Nou niet aankomen met "daar hebben ze zelf voor gekozen..."
Overigens heb ik zelf ook 4 uur per dag gereisd en daarnaast 8 uur gewerkt, dus ik weet wat het is; ik nam de tein en kon tenminste nog lezen/studeren.

li
door lillybooms - Feb 15, 2014 om 13:13
43 Antwoorden / 20 Vragen

Digioma, Ik heb niet gesproken over overlast en ook niet over een weekje. Goed lezen.
Ik heb ook te doen met de mensen in de file. Mijn schoonzoon staat daarom ook heel vroeg op zo rond 6 uur half 7. Ik klaag ook niet, ik had enkel een vraag.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 15, 2014 om 13:27
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als dit een vaste werkzaamheid zou zijn dan kan ik me dat indenken , maar zo af en toe lijk mij daar voor nu niet zo'n zaak om zich daar druk om te maken.

tenormin
door tenormin - Feb 15, 2014 om 13:32
16849 Antwoorden / 108 Vragen

[quote]Die moeten om de zoveel tijd worden uitgebaggerd. Dit gebeurde deze week en dan om 6 uur 's ochtends.De baggerboot is niet bepaald fluisterstil dus ik kon niet meer slapen. En ze zijn nog niet klaar.
Mijn vraag is nu mogen ze binnen de bebouwde kom en zo vlak bij de huizen al om 6 uur beginnen met dit soort werkzaamheden?
Vast bedankt voor u reactie

Denk dat het met dit soort werkzaamheden geen handleiding/verbod bestaat. Is immers niet altijd? Dus 'bijslapen' is inderdaad een optie. Net zoiets als bij ons op Nieuwjaarsochtend: om half 8 (terwijl het gros van de bevolking die avond echt wel heel laat naar bed gaat, of vroeg zo je wilt) komen de blazers en de schoonmaakploeg. 7 uur/half 8 zijn de officiële tijden dat normale buitenwerkzaamheden mogen beginnen. Maar er zijn natuurlijk de uitzonderingen, al genoemd. Heb een fijn (slaap) weekend! ;-)

ma
door marijke1953 - Feb 15, 2014 om 14:16
136 Antwoorden / 3 Vragen

Wat een leed. Ik zou de rijdende rechter bellen.....

li
door lillybooms - Feb 15, 2014 om 14:32
43 Antwoorden / 20 Vragen

En Marijke 1953 waarom zou ik de rijdende rechter moeten bellen voor een simpele vraag hier gesteld en dan onzinnige antwoorden krijgen.
Ik heb geen klacht, ik klaag niet, maak me niet druk,heb het niet over een weekje of overlast.
Ik dacht hier iemand aan te treffen die gewoon een simpel antwoord op mijn simpele vraag wist.
Mogen werklui al om 6 uur met baggerwerkzaamheden beginnen in de bebouwde kom.
Op dit forum zitten zoveel mensen, misschien ook wel van de gemeente die gewoon kunnen antwoorden met...ja mits..of nee..tenzij.

ma
door marijke1953 - Feb 15, 2014 om 14:51
136 Antwoorden / 3 Vragen

U klaagt niet, maar neemt wel de moeite dit op een forum te plaatsen? Ik zou dit 'ongemak' accepteren.

tenormin
door tenormin - Feb 15, 2014 om 15:04
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Hoi lillybooms, heb eens Google gebruikt op: Geluidsoverlast Gemeente baggerwerkzaamheden
maar je leest er van alles, van fluisterboten tot noem het maar op: echte tijden? Ik vind ze niet. Natuurlijk kan je een vraag stellen, alleen, ik weet geen antwoord. Alleen dat andere werkzaamheden, zoals de bouw, vanaf half 8 plaats vinden, maar ja, dat weet je zelf ook wel. Nee, de Rijdende Rechter zal je hiervoor zeker niet willen inschakelen. ;-D

li
door lillybooms - Feb 15, 2014 om 16:34
43 Antwoorden / 20 Vragen

Marijke1953, het lijkt wel of je mij iets kwalijk neemt. Ik neem de moeite ja, omdat misschien meer mensen dit wel willen weten. Bepaal jij wat iets de moeite waard is om op dit forum te plaatsen?

En wat ik wel of niet moet accepteren is mijn eigen zaak.
Tjonge waar een simpele vraag al niet toe kan leiden!

tenormin
door tenormin - Feb 15, 2014 om 17:32
16849 Antwoorden / 108 Vragen

nee hoor, lillybooms, iedereen kan en mag vragen stellen: daar is een openbaar forum immers voor? Meestal weet men wel een antwoord, maar baggeren en hoe laat? 't Zal best zijn dat het ergens beschreven staat maar dan heb je natuurlijk ook nog Gemeentes die hun eigen "wetjes" hebben, toch?

li
door lillybooms - Feb 15, 2014 om 17:41
43 Antwoorden / 20 Vragen

Ja Tenormin dat is ook zo, maar ik kan het nergens terug vinden op sites van de gemeente.
Afijn, het gebeurd en hopelijk zijn ze maandag klaar.
Fijn weekend iedereen