lutgerink
door lutgerink Jun 10, 2011 om 16:12
Geldzaken & recht

Hoe lang mag een enveloppe onderweg zijn?

Postbezorging

Ik wil weten of het normaal is dat een enveloppe met inhoud die dus gewoon door de brievenbus kan er drie dagen over doet eer hij aankomt op de bestemming.
Mijn bestelling was op maandag de 6e afgestempeld en kwam pas de 9e 's middags laat om 16.00 uur in de bus.

Groet Pluck

15736 11 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jun 10, 2011 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo pluck123,

Ach, wat is normaal?
De postbezorging is wel vaker 'ontregeld' sinds het geen PTT meer is.
Je hebt het pakketje in ieder geval ontvangen!

Met vr.gr.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2011 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kan een uitzondering zijn door ergens is blijven hangen. Normaal is dat het na afstempeling de volgend dag bezorgt wordt.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2011 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sands bezorgt maar twee keer per week. Dus daar is het heel normaal. Je geeft niet aan om welk postbedrijf het gaat.

ve
door verwijderd - Jun 10, 2011 om 20:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Dit is bijna normaal.
Op de bussen staat vandaag gepost en morgen bezorgd.
Maar ............... soms lukt dat niet en wordt het een dagje later.
Is dat errug?
Nee.
De post is bezorgd op het juiste adres, dus is alles okiedokie.

Dit schrijft PostNL op hun site:
Vrijwel alle poststukken die u voor de buslichting op de bus doet, worden de volgende werkdag bezorgd.
PostNL streeft ernaar de genoemde overkomstduur te realiseren, maar geeft geen garanties

Vr.gr. poltol

ve
door verwijderd - Jun 12, 2011 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat is in dit geval heel errug poltol! U kunt dat niet bepalen is het wel?

Daar komt nog bij dat ze nog steeds van die mooie reclames maken over "Vandaag gepost morgen bezorgd". En als dit nu de éérste keer is, dan kan dat nog een keer gebeuren maar het is mij nu al vaker gebeurd. Ik mag toch verwachten dat als men iets beloofd dat het dan ook gewoon gebeurd, tenslotte betaal ik er ook voor.

Groet Pluck

ve
door verwijderd - Jun 12, 2011 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

pluck123 schreef op zondag 12 jun 2011, 22:03: Ja, dat is in dit geval heel errug poltol! U kunt dat niet bepalen is het wel?

Daar komt nog bij dat ze nog steeds van die mooie reclames maken over "Vandaag gepost morgen bezorgd". En als dit nu de éérste keer is, dan kan dat nog een keer gebeuren maar het is mij nu al vaker gebeurd. Ik mag toch verwachten dat als men iets beloofd dat het dan ook gewoon gebeurd, tenslotte betaal ik er ook voor.
Groet Pluck

Jij bent als Ontvanger niet Hun (betalende) klant feitelijk...........
Dus Verzender zou moeten gaan klagen als het niet volgens de met hen overeengekomen termijn afgeleverd wordt.

ve
door verwijderd - Jun 12, 2011 om 23:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

pluck123 schreef op zondag 12 jun 2011, 22:03: Ja, dat is in dit geval heel errug poltol! U kunt dat niet bepalen is het wel?

Daar komt nog bij dat ze nog steeds van die mooie reclames maken over "Vandaag gepost morgen bezorgd". En als dit nu de éérste keer is, dan kan dat nog een keer gebeuren maar het is mij nu al vaker gebeurd. Ik mag toch verwachten dat als men iets beloofd dat het dan ook gewoon gebeurd, tenslotte betaal ik er ook voor.

Groet Pluck

"ze" beloven niets... als je echt de garantie wilt hebben dat het er de volgende dag is (voor 10:30, ook op zaterdag) dan zal je DAT product moeten afnemen, en daarvoor betalen...

Brief met Spoedservice, 22.50 ex BTW (26.78 incl) - tot 2 kg. Gegarandeerd de volgende dag bezorgd, voor 10:30, ook op zaterdag...

Als je garanties wilt (met dus consequenties als ze niet nagekomen worden) dan zal je die ook moeten bestellen.. sorry... maar exact hetzelfde als b.v. SLAs voor internet verbindingen...

je kan nu eenmaal niet verwachten dat je voor de "lage enduser prijs" de "high end" behandeling krijgt.. nou ja - dat kan je tenminste niet reeel verwachten..

ve
door verwijderd - Jun 13, 2011 om 09:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als Stacey en Dobby hun post veel te laat krijgen dan klagen ze steen en been........

ve
door verwijderd - Jun 13, 2011 om 09:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pluck, Als het zo'n belangrijke enveloppe is vraag de afzender dan om aangetekend te versturen. Dat lukt meestal daags erna wel. Tenzij te laat verstuurd.
Maar drie dagen, sorry maar ik zie het probleem ook niet.
En je schrijft ik betaal ervoor, maar voor nog geen € 0,50 kun je het zelf niet doen, dus kun je ook niet alles van de post verwachten toch?
Nogmaals als het zo belangrijk is ......haal het zelf op of laat het per koerier versturen, opties zat..

MAstag

ve
door verwijderd - Jun 13, 2011 om 09:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

pluck123 schreef op zondag 12 jun 2011, 22:03:

Daar komt nog bij dat ze nog steeds van die mooie reclames maken over "Vandaag gepost morgen bezorgd". En als dit nu de éérste keer is, dan kan dat nog een keer gebeuren maar het is mij nu al vaker gebeurd. Ik mag toch verwachten dat als men iets beloofd dat het dan ook gewoon gebeurd, tenslotte betaal ik er ook voor.

Groet Pluck

Waar gewerkt wordt worden fouten gemaakt (bij u op het werk niet natuurlijk maar bij andere bedrijven wel). Het overgrote deel van de post wordt gewoon de andere dag bezorgd maar een enkele keer zal er wel eens wat fout gaan. Lijkt me vrij normaal zolang we niet alleen Superman zijn.....

ve
door verwijderd - Jun 13, 2011 om 14:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

conny2 schreef op maandag 13 jun 2011, 09:10: En als Stacey en Dobby hun post veel te laat krijgen dan klagen ze steen en been........

Is dat zo? toon mij dan ergens, maakt niet uit waar, eens zo'n klacht van mij? Ben ik dan wel benieuwd naar.

En inderdaad.. soms klaag ik over bepaalde zaken / diensten, maar dan wel zaken waarvoor/waarover ik een SLA bezit.. en dan kan je ook klagen, want dan is van te voren bekend hoeveel geld je terug krijgt (of welke andere compensatie dan ook) (en je mag er IMNSHO ook vanuit dat "ze" in die gevallen hun inspanningsverplichting iets serieuzer nemen...)