ve
door versluis129 Nov 23, 2003 om 16:57
Geldzaken & recht

Hypotheek oversluiten

postkrediet heeft ons een heel mooi aanbod gedaan voor een andere hypotheek.
Wij wilden echter alleen oversluiten als wij onze huidige levensverzekering mee konden nemen, en niet degene die zij in hun pakket hebben.
De adviseur zag geen probleem, maar moest eerst informeren of dat goedgekeurd zou worden.
Voorwaarde was dan wel dat wij alvast een contract zouden ondertekenen.
Dat zat ons dus niet lekker, in hoeverre hebben anderen hier ervaring mee en wat adviseren zij ons om te doen? Wij zijn bang dat we dan ergens voor tekenen waar we niet meer onderuit kunnen.

460 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk goed waarvoor je tekenen moet, als het goed is kan de adviseur het vertellen en kun je het zelf ook lezen. Zo te lezen moest de adviseur alleen nog even informeren, kan dat niet zonder het tekenen en waarom niet? Teken niet te vlug voor je alles zeker weet!

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Laat u niet verleiden tot alleen lage tarieven. Kijk bijvoorbeeld ook naar andere voorwaarden. Kunt u bijvoorbeeld bij verhuizing de hypotheek met het lage tarief meenemen? Voor Postkrediet is het belangrijk om verzekeringen af te sluiten aangezien hier flink veel provisie voor wordt ontvangen.
Praat eens met uw bank en bekijk of u bijvoorbeeld de hypotheek met Nationale hypotheek garantie kunt afsluiten zodat het tarief lager uitkomt. Over het algemeen is het heel verstandig om uw leven polis niet af te kopen vooral als het gaat om een polis van voor 14-09-2001.
succes.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wat gebeurt er als je de levensverzekering niet mee kunt nemen en je hebt al getekend? Niet doen dus: als de adviseur je e.e.a. kan garanderen dan is dit geen bezwaar. Overigens zijn er geldverstrekkers die hier sowieso niet moeilijk over doen en die lagere tarieven hebben.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Postkrediet (onderdeel van Frisia/DSB) haalt ongeveer 75 % van de winst uit het verkopen van verzekeringen. De normale verzekering sluiten zij bij Hollands Welvaren (is ook van DSB) en dat is ondoorzichtig in kosten en opbrengstenstructuur.
Soms sluiten zij onder eigen label ook een verzekering af bij Hooge Huys. Die polissen zijn wel goed.
De grootste klapper maken zij met het afsluiten van de hypotheekbeschermingsverzekeringen.
Dit zijn belachelijk dure verzekeringen die te pas en te onpas er bij worden gedaan.
Als u een lening heeft van 20000 euro en u wilt er 10000 bij voor een keuken of zo dan is het optelsommetje simpel. 20000 plus 10000 is................. 40000 dus bij DSB
Omdat ze dat er over heen doen voor de beschermingsverzekering.
Restitutie van de premie is NIET MOGELIJK staat er in de polisvoorwaarden.
Het hele bedrag van 40000 melden zij aan bij het BKR zodat u eventueel in de toekomst niet een andere lening kunt afsluiten als u dat graag wilt. (behalve dan bij DSB voor 22 % rente)
Kijk dus NOOIT alleen naar de rente en probeer zoveel mogelijk GEEN tweede hypotheek af te sluiten als dat niet absoluut noodzakelijk is.
Vraag dan gewoon naar een rentekrediet ZONDER verplichte verzekeringen.
P.S. Postkrediet heeft helemaal geen adviseurs in dienst, alleen maar van die premieverkopers.
Dat is wel even een wezenlijk ander iets.
En ik kan het weten, omdat ik zelf een financieringskantoor heb.
Wij verplichten overigens helemaal NIETS.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga nooit in zee met Postkrediet, Frisia of andere provisiejagers van het DSB concern. Kijk ook uit voor de Gelinck ´Leugen´Groep. Goedkoop is bij hun duurkoop. Waarom? Je wordt gelokt met lage rentes, vaak variabele rentes, maar wordt keihard in de nek geslagen met dure koopsommen. De zogenaamde overlijdensrisicoverzekeringen. Bedenk ook dat hun huisfonds (HollandsWelvaren) slechts belegt in ik meen 3 of 4 Nederlandse aandelen. Dus zeer weinig spreiding en dus veel risico! Teken niets. Ik ken mensen die getekend hadden en vervolgens na het passeren van de akte alsnog de verplichting hadden om een dure verzekering af te sluiten. Je kan dan immers niet meer terug i.v.m. de gemaakte hoge kosten. Ik kan je adviseren om je te laten adviseren door een echt onafhankelijk financieel planner (www.vofp.nl). Bedenk dat deze alleen onafhankelijk is als hij niet op provisie werkt maar op basis van een uurtarief. Dat kost mischien wel wat, maar dit verdien je ook terug door de kortingen die zij bedingen. En, je weet zeker dat je niet besodemieterd wordt.

ve
door verwijderd - Apr 16, 2004 om 12:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals al gezegd niet in zee gaan met die foute bedrijven. Ga gewoon naar een (lokale) adviseur of kijk op internet op onafhankelijke sites zoals independer.nl Natuurlijk krijgen al die adviseurs een premie, bij elke bank en ze laten zich daar niet geheel door bewerken, de meeste zijn gewoon netjes en werken voor de klant. Ga gewoon eens bij ze langs en vrag vijrblijvend een offerte aan, en als je een hypotheek neemt kan je dat het beste bij de gewone grotere banken doen zoals postbank, rabobank, ABN etc.