ge
door geertje03 Aug 18, 2014 om 12:41
Geldzaken & recht

Id kaart

hallo
mag een autohandelaar een copie van id kaart op facebook zetten als auto dief als deze persoon geen autodief is

917 18 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

mahadma
door mahadma - Aug 18, 2014 om 12:45
11559 Antwoorden / 51 Vragen
0

Zelfs als de persoon een dief is nog niet eens zonder toestemming van de officier van justitie.
Een autodealer mag niets eens een copie maken van je id card.

Maar geef eens iets meer info aub.

sw
door swat1500 - Aug 18, 2014 om 19:00
3792 Antwoorden / 0 Vragen
0

Nee, dat zou een onrechtmatige daad zijn en wellicht als smaad te kwalificeren zijn als opzet bewijsbaar is.

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 19:44
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0


Komt deze vraag niet gewoon n.a.v het nieuws op 5 augustus?

KLIK, KLIK, KLIK

ge
door geertje03 - Aug 18, 2014 om 19:56
10 Antwoorden / 11 Vragen
0

ja dat komt van 5 augustus

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 20:04
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0

[quote=geertje03 schreef op maandag 18 aug 2014, 19:56]ja dat komt van 5 augustus
Nou, het is wel duidelijk dan.
Het mag niet, of het nu een autodief is of niet.

ge
door geertje03 - Aug 18, 2014 om 22:22
10 Antwoorden / 11 Vragen
0

het is nu bijna twee weken geleden en we hebben er nu nog last van
ogen van de mensen prikken in mijn rug of lachen je gewoon uit
ik wil dit niet zo maar voor bij laten gaan ik vind dat autohandelaar ook zijn straf moet krijgen hoe kan je hemel naam een auto op i d kaart mee geven voor een proefrit je weet dan toch niet of die persoon een rijbewijs heeft
het is maandagmiddag gebeurt en savonds heeft heer Thur aangiften gedaan
als politie alles in comp zet dan komen er alle gegevens uit rollen dan had de politie toch contact op gezocht met ons en had heer Thur kunnen weten dat mijn zoon geen blaam treft tot nu toe heb ik ook geen politie hier gezien of gehoord
ik ben zo boos op die man berichten zijn door heel nederland verspreid de mensen hier in het wijk komen gewoon aan de deur met je smoesje om te weten te komen of mijn zoon al opgepakt is ik woon hier al 54 jaar maar denk er nu toch maar over om elders te gaan wonen

Cookies
door Cookies - Aug 18, 2014 om 22:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen
0

Ik heb in je andere topic hierover geschreven hoe je je uit de zoekresultaten van Google kan laten verwijderen KLIK

diumenge
door diumenge - Aug 18, 2014 om 22:38
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

Ik begrijp uit uw reactie dat het de ID van uw zoon betreft, maar is zijn ID dan misbruikt?

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2014 om 22:42
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=diumenge schreef op maandag 18 aug 2014, 22:38]Ik begrijp uit uw reactie dat het de ID van uw zoon betreft, maar is zijn ID dan misbruikt?


Ja, staat in laatste klik van czar

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 22:45
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0

Als u het er niet bij wilt laten zitten, doe dan aangifte bij de politie.
Niet u zelf natuurlijk, maar uw zoon.

Dat de auto niet tijdig is teruggebracht kan allerlei redenen hebben, dus de handelaar had naar de politie moeten gaan en zeker niet voor eigen rechter moeten spelen.

Dat u last heeft van nieuwsgierige buren of het gevoel heeft dat er over u geroddeld wordt is erg vervelend, maar daar valt weinig aan te doen. U kunt uw kant van het verhaal vertellen als u daar behoefte aan heeft.

diumenge
door diumenge - Aug 18, 2014 om 22:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen
0

[quote=czar schreef op maandag 18 aug 2014, 22:45]...
Dat de auto niet tijdig is teruggebracht kan allerlei redenen hebben, dus de handelaar had naar de politie moeten gaan en zeker niet voor eigen rechter moeten spelen.

...
De reden lijkt me wel duidelijk als de auto met een gestolen ID-kaart (dankje zoekster, had die link niet geopend) is meegenomen.

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 23:04
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0

[quote=diumenge schreef op maandag 18 aug 2014, 22:50]
De reden lijkt me wel duidelijk als de auto met een gestolen ID-kaart (dankje zoekster, had die link niet geopend) is meegenomen.
Ja, maar dat wist die handelaar niet op het moment dat hij de ID-kaart op facebook zette.
De zoon had een ongeluk gehad kunnen hebben, of de auto had hem met geweld afgenomen kunnen zijn, of wat dan ook. Er meteen vanuit gaan dat de houder van de ID-kaart ook een autodief is lijkt mij wel wat voorbarig.
Je moet volgens mij ook wel erg stom zijn eerst je eigen ID te laten kopiëren en dan een auto te stelen.

Kortom, de autohandelaar heeft in strijd met de wet gehandeld en daar kun je aangifte van doen. Het is dan aan het OM om al dan niet tot vervolging over te gaan.
Wil de zoon van TS een schadevergoeding (smartegeld) voor de ellende die hij ermee heeft gehad, dan zal hij een civiele procedure moeten starten. Daarvoor neem hij contact op met zijn rechtsbijstandverzekering of een advocaat.

pi
door pieterwolters - Aug 18, 2014 om 23:41
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

Uiteindelijk zijn dit soort dingen het gevolg van de onderbuik van Nederland die steeds vaker vraagt om eigen rechter te gaan spelen.....

czar
door czar - Aug 18, 2014 om 23:53
1209 Antwoorden / 20 Vragen
0

De tip van de BOVAG lijkt mij het melden in de media niet waard, dus daarom herhaal ik 'm hier graag:

Als tip om dit soort proefrit-praktijken te voorkomen, geeft Bovag aan 'de auto niet mee te geven als je het zaakje niet vertrouwt’.

Ja, da's inderdaad een tip waar je wat aan hebt :-)

19
door 1953 - Aug 19, 2014 om 00:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Neen!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 19, 2014 om 13:07
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=pieterwolters schreef op maandag 18 aug 2014, 23:41]Uiteindelijk zijn dit soort dingen het gevolg van de onderbuik van Nederland die steeds vaker vraagt om eigen rechter te gaan spelen.....
En hoe zou dat nu toch komen?

pi
door pieterwolters - Aug 19, 2014 om 19:13
3610 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 19 aug 2014, 13:07][quote=pieterwolters schreef op maandag 18 aug 2014, 23:41]Uiteindelijk zijn dit soort dingen het gevolg van de onderbuik van Nederland die steeds vaker vraagt om eigen rechter te gaan spelen.....
En hoe zou dat nu toch komen?

Omdat de beschaving zover is gekelderd dat velen niet meer in staat zijn om normaal na te denken en in plaats daarvan een handelt naar wat de bruine drap in de maag- en darmstreek aangeeft en alles wat riooljournalisten van de Telegraaf en Geenstijl voor zoete koek aannemen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 20, 2014 om 10:13
4299 Antwoorden / 5 Vragen
0

[quote=pieterwolters schreef op dinsdag 19 aug 2014, 19:13][quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 19 aug 2014, 13:07][quote=pieterwolters schreef op maandag 18 aug 2014, 23:41]Uiteindelijk zijn dit soort dingen het gevolg van de onderbuik van Nederland die steeds vaker vraagt om eigen rechter te gaan spelen.....
En hoe zou dat nu toch komen?

Omdat de beschaving zover is gekelderd dat velen niet meer in staat zijn om normaal na te denken en in plaats daarvan een handelt naar wat de bruine drap in de maag- en darmstreek aangeeft en alles wat riooljournalisten van de Telegraaf en Geenstijl voor zoete koek aannemen.

Was er al bang voor dat je het niet zou begrijpen. Iemand die normaal kan denken weet dat dit komt omdat justitie niet cq niet correct optreedt.
Maar dat vertellen ze dan weer net niet in jouw geliefde NOS journaal..

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

d_
d_dejong - May 10, 2024 om 14:38
Geldzaken & recht

Inning extra bedrag boven op contributie (voetbalvereniging)

Onlangs is er gemeld dat de energiekosten van onze club hoger zijn uitgevallen dan verwacht. Als gevolg hiervan is er naar alle leden een extra rekening gestuurd, bovenop de reguliere contributie, om deze kosten te dekken. Daarnaast is er gedreigd met een spelersblokkade indien deze extra kosten niet worden voldaan. Aan het begin van het seizoen ben ik akkoord gegaan met een verhoging van de cont ... Lees meer

Ida b
Ida b - May 10, 2024 om 12:19
Huishouden & energie

Rolluik

Wij hebben een order geplaatst voor rolluiken aan de voor en achterkant van onze woning. Nu is het bedrijf die we de opdracht hebben gegeven( we hebben ook een handtekening op de overeenkomst geplaatst )failliet gegaan, maar ze proberen een doorstart te maken ( e e a was begin maart) maar we horen niets meer en kunnen met geen mogelijkheid contact opnemen met het bedrijf. Kunnen we nu gewoon een a ... Lees meer

Rienvh
Rienvh - May 10, 2024 om 08:26
Computers & telefonie

Cookies???

Waarom moet Ik op de websites van Kassa en Radar bijna elke week die Rottige cookies accepteren???
Terwijl ik op andere websites dat een keer doe en dan er niet meer lastig gevallen word.
Ik zie het antwoord al komen "dan moet je ze op automatisch accepteren zetten"
Nee dat doe ik niet omdat ik niet alle cookies van andere websites wil accepteren!!!

Graag normale antwoo ... Lees meer