Pi
door Pip-04 Jan 8, 2017 om 15:33
Geldzaken & recht

Iemand die niet bij mij ingeschreven staat dwingen het huis te verlaten

Hoi iedereen, ik heb een vraag. Afgelopen Juli is mijn ex weer bij mij ingetrokken. Helaas kwam ik er na een week al achter dat hij ergens niet eerlijk over is geweest. Sindsdien heb ik hem dus gevraagd om te vertrekken maar dit weigert hij. Hij stond op dat moment nog niet ingeschreven bij mij en dit heb ik uiteraard daarna ook niet meer gedaan. Inmiddels is de situatie onhoudbaar geworden, ook voor onze kinderen, en ik wil dat hij nu echt vertrekt. Hij kan nergens heen en weigert om weg te gaan. Wat kan ik doen? Hij dreigt met geweld als ik de sloten verander en om ik ben ook bang om de politie in te schakelen i.v.m. de tijd dat hij hier al verblijft maar niet ingeschreven staat en ik dan (onterecht) geld van de belastingdienst heb ontvangen. Help!

16832 15 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jan 8, 2017 om 15:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dan maar het onterecht ontvangen geld terugbetalen. Dat is nl geld van de belastingbetaler. Dan bent u ook een beter voorbeeld voor uw kinderen.
Lees eens hier: http://www.eindesamenwonen.nl/huurhuis-medehuurder.html

getty
door getty - Jan 8, 2017 om 15:43
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik zou toch maar contact met de wijkagent opnemen, die melden dit echt niet bij de belastingdienst .

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2017 om 15:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als hij niet echt bij u ingeschreven staat, hoeft u ook geen geld aan de belastingdienst terug te betalen.

Maar wat verwacht u dat wij kunnen doen als u al niet de sloten durft wijzigen en zelfs niet naar de politie durft gaan? Wij kunnen dat niet voor u doen.

Dus nieuwe cilinders voor de sloten kopen. Als de kinderen naar school zijn die wisselen. Naar de politie gaan en daar uitleggen wat er aan de hand is.

Bel hier eens heen.

https://www.vraaghetdepolitie.nl/pesten-en-geweld/huiselijk-geweld/waar-kun-je-huiselijk-geweld-anoniem-melden.html

marita5
door marita5 - Jan 8, 2017 om 16:03
11532 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Pip-04 ,

Hij dreigt met geweld als ik de sloten verander en om ik ben ook bang om de politie in te schakelen

Als u voor alles bang bent veranderd er niks , hoe wilt u dan hulp krijgen ?

Lees ook deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.jurofoon.nl/blog/blogpost/ex-dwingen-huis-te-verlaten-na-einde-relatie

dj
door djwacko - Jan 8, 2017 om 17:30
2 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi pip-04,

Het kan inderdaad lastig zijn, een niet meewerkende ex. Dreigen mag natuurlijk niet, maar is hij ook echt in staat om te doen wat hij zegt? Kan ook overbluffen zijn. Hij kent je waarschijnlijk zeer goed en weet dat je bang bent.

Heb je geen familie waar je tijdelijk naartoe kan en van daaruit alles regelen? Misschien wel bekenden die kunnen getuigen dat hij zoiets gezegd heeft. Ik weet niet of je zonder bewijs of getuigen wel recht op bescherming hebt van een officiële instantie zoals een "blijf van mijn lijf" huis ofzo. In Nederland moet er altijd eerst iets gebeuren voordat er actie wordt ondernomen helaas. Informeren bij zulke instanties kan natuurlijk nooit kwaad.
Ik wens je in ieder geval heel veel kracht en sterkte.

tenormin
door tenormin Jan 8, 2017 om 17:44
16846 Antwoorden / 108 Vragen

Waarom zou pip-04 weg moeten. Laat die vrijer zelf bij familie of vrienden vragen of er ergens plek voor hem is. Ze zou wel gek zijn als ze haar woning verlaat voor iemand die er niet eens ingeschreven staat.

dj
door djwacko Jan 8, 2017 om 19:33
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zeg ook helemaal niet dat ze weg moet, maar tegen hem ingaan durft ze niet, dus....
Ik wil wel even langskomen om het te regelen, maar dat is tegen de wet en maakt het alleen maar erger ben ik bang. Daarbij kan ze vanuit een andere plek waar ze op een of andere manier toch beschermd is het op de wettelijke manier regelen. Eigen veiligheid en die van de kinderen lijkt mij vóór welke actie dan ook te gaan.

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2017 om 18:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zeker niet uw huis verlaten met de kinderen.

dj
door djwacko Jan 8, 2017 om 19:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Daar bereikt pip-04 helemaal niks mee. Heeft u zelf al eens in zo'n situatie gezeten? Ik wel, als kind zijnde met mijn moeder. Het werkt niet om voet bij stuk te houden. Er is een verschil tussen recht hebben en daadwerkelijk je recht krijgen. Soms moet je een stap terug doen voor het overzicht te krijgen en de juiste oplossing te zien.

anduril
door anduril Jan 9, 2017 om 14:49
167 Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt me toch wel verstandig, om niet het risico te lopen dat hij de sloten verandert en zij buiten staan.
Terzijde: wat zijn er toch een hoop hufterige mannen!

dj
door djwacko Jan 9, 2017 om 18:08
2 Antwoorden / 0 Vragen

Verstandig is eerst zorgen voor veiligheid. En meteen actie ondernemen zodra er veiligheid is, dan heeft hij niet eens de tijd om sloten te wisselen. Als hij echt geen medehuurder is en vervangt dan de sloten heeft hij pas echt een probleem.
Oh, en a.u.b. niet discrimineren, niet alleen mannen zijn hufterig hoor. Ik ken genoeg smerige achterbakse vrouwen.

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2017 om 19:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@djwacko

De juiste oplossing? Dat is zeker niet vertrekken met de kinderen en ruim baan maken voor de ex.

Triest dat u dat als kind hebt moeten meemaken en als kind kon u ook geen voet bij stuk houden, dat was aan uw moeder.

Een stap terug om de oplossing te zien? Daar hoeft de Ts geen stap voor terug te doen. Sloten wisselen en naar de politie.

dj
door djwacko Jan 9, 2017 om 05:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst vind ikzelf het helemaal niet triest wat ik heb meegemaakt, het heeft me sterker en slimmer gemaakt. Ik ben destijds degene geweest die naar familie in de buurt is gerend om de politie in te schakelen. De politie heeft die persoon toen meteen opgepakt. Heeft u haar verhaal wel goed gelezen? Er staat letterlijk dat ze uw oplossing niet durft. Als iemamd iets niet durft, kunnen miljoenen mensen zeggen, dat moet je gewoon doen. Dat helpt voor geen meter. Het enige wat wel helpt, is slimmer te zijn in plaats van tegen een emotie in te gaan.
Iedereen is wel ergens bang voor en heeft één of meerdere zwakke plekken. Zoals ik al in een andere reactie heb vernoemd, is je recht hebben en van iemand ook werkelijk je recht krijgen een verschil van dag en nacht. Hij weet waarschijnlijk waar de kinderen op school zitten, op welke momenten ze alleen thuis is, wanneer er niemand thuis is, waar zij werkt of naartoe gaat en wanneer. Genoeg momenten om de kinderen alleen te benaderen of bij het huis vernielingen of andere soort dingen uit te halen. Genoeg informatie om iemamd geestelijk tot op de grond af te breken. Ja, er zijn van die mensen met psychopatische trekjes. Missch8en is inschakelen van childwatchers of b.a.c.a. wel een oplossing.

vd
door vdlieuw - Jan 8, 2017 om 21:39
211 Antwoorden / 6 Vragen

Is huisvredebreuk en doen van aangifte, zoals al eerder gezegd als u bang bent voor reacties e.d. dan
bent u overgeleverd aan de willekeur van deze persoon. U wkracht ligt juist in aangifte doen en een verbod eisen van een bepaald gebied rondom uw woning maar ook een contact verbod eisen.

ha
door halex Jan 9, 2017 om 01:14
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Huisvredebreuk? Jaja, dus de ex is in juli zonder toestemming ingetrokken in de woning? Lijkt me een sterk verhaal.

ro
door romanoluciano - Jan 8, 2017 om 22:17
4 Antwoorden / 3 Vragen

Hoi

Advies vragen aan maatschappelijk werk
voorlopig desnoods even bij familie of blijf van mijn lijf huis echt ergens anders heen gaan
Dan pas de sloten laten veranderen !
Dan ben je er niet bij als hij komt!
Wel de wijkagent op de hoogte stellen of buren die je vertrouwd! Want Mischien gaat hij de deur forceren!
En weet dit:" jij bent niet verantwoordelijk voor zijn huis vesting of what ever !
Liefde is niet dreigen en/of Geweld ! En je kan nooooit iemand veranderen nooit! Ze moeten het Zelf willen en Zelf Doen! Medelijden hebben helpt nooit iemand, het kan de ander ontkrachten om zijn eigen verantwoordelijkheid te nemen Ik spreek uit ervaring! Ik ben niet jou ik ken jou situatie niet maar dit heb ik gedaan (!Ik ben een vriendin van deze gebruikersnaam )Laat je handelingen niet leiden door Angst!!!Kom op kies voor JeZelf en je kinderen! Niemand weet hoe lang hij daar al is dat is niet belangrijk ! Hij moet eruit klaar!

mo
door mof - Jan 9, 2017 om 12:37
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Toch naar de politie gaan. Dat u hem illegaal onderdak heeft geboden en toch toelagen van de belasting heeft ontvangen is uw eigen beslissing geweest. Als dit al uitkomt is het niet meer dan terecht dat u alsnog terugbetaalt.

als u uw ex uit huis wil krijgen moet u aangifte doen wegens huisvredebreuk of zoiets.

er zijn mogelijkheden, die ziet u ook zelf, maar wilt om redenen die niets met de zaak van doen hebben er geen gebruik van maken.
dat is uw keuze, die vraag ga ik dan toch niet voor u beantwoorden.

tijger1
door tijger1 Jan 9, 2017 om 14:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat is er illegaal aan dat onderdak wat verleend is?

co
door contigo1948 - Jan 9, 2017 om 14:33
21 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb ongeveer hetzelfde bij de hand gehad. Een vriendin die ik tijdelijk onderdak had gegeven zorgde voor een dusdanige situatie dat ikwilde dat zij vertrok. Dat weigerde zij. Zij stond niet op mijn adres ingeschreven. Ik heb toen de politie gebeld die direct kwam en die haar te verstaan heeft gegeven diezelfde dag nog vrijwillig te vertrekken en indien zij dit niet zou doen dat zij haar daarbij een handje zou komen helpen. Zij is diezelfde dag nog vertrokken. Dus.....hup...naar de politie gaan. U krijgt geen last van de belastingen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 9, 2017 om 14:46
16883 Antwoorden / 202 Vragen

Zeker niet uw huis verlaten en aangifte doen/melding maken bij politie.
Als binnen uw gemeente z.g. wijkregisseurs werkzaam zijn vanuit Sociale Dienstverlening kunt u ook die benaderen.

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 9, 2017 om 17:23
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Na 6 maanden wonen zonder contract of inschrijving heeft je Ex ook rechten helaas.

Je mag hem weg sturen maar wel met redelijke termijn tenzij je Ex zich misdraagd en overlast geeft.
Als hij dreigt, even opnemen met smartphone en gewoon toch Politie bellen.

Sloten vervangen alleen als hij weigerde de sleutel in te leveren.
Hij heeft geen rechten en bij inbraak na inleveren sleutel of valse sleutel is het huisvrede breuk en mag hij in cel slapen.

tijger1
door tijger1 Jan 9, 2017 om 18:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ex heeft helemaal geen rechten, ook niet na zes maanden.

ma
door mario47 - Jan 9, 2017 om 20:55
56 Antwoorden / 2 Vragen

Sloten vervangen als hij weg is