nirak888
door nirak888 Feb 28, 2017 om 21:06
Geldzaken & recht

Ik ben één van de slachtoffers van Shoppendoejezo.com

Digitaal opgelicht door Shoppendoejezo.com Zonder mijn toestemming € 39,95 van mijn bankrekening afgehouden.

Omschrijving:
23 - 02 - 2017 werd er ineens € 39,95 van mijn rekening afgehouden door Shoppendoejezo. Dit geld heb ik meteen gestorneerd en het "bedrijf"geblokkeerd op mijn ING rekening. Zojuist ben ik gebeld door Shoppendoejezo en zij beweren dat ik toestemming zou hebben gegeven om dat geld van mijn rekening af te schrijven. Ik zou online aan hebben moeten geven om deze zogenaamde "toezegging" te moeten anuleren maar ik heb nooit iets online binnen gekregen. Ik ga toch geen bedrag van € 39,95 betalen om mijn eigen korting te bekostigen. Alles zou opgenomen zijn, ( was dat niet voor training's-doeleinde!? ) volgens de gillende dame. Ik heb ( voor trainingsdoeleinde ) haar gegil ook op band staan. In feite zou ik er niet onderuit komen en zal ik wel met een incassobureau te maken krijgen Naar herhaaldelijk gebeld te zijn door Shoppendoejezo,com ben ik deze agressieve telefonische verkoopmethode méér dan beu en moeten zij hiermee stopen. Ik heb al genoeg ellende aan mijn hoofd.

Wel heb ik inmiddels aangifte bij de Politie gedaan.

Ik zou graag te weten willen komen, wat ik nog meer tegen deze Digitale diefstal en telefonische beschuldigingen kan doen !?

Wie heeft er eerder met dit bijltje gehakt.

 Het Bel-me-niet register en het Recht van Verzet werkt óók al niet.

2725 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2017 om 21:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hoe komt die club aan uw bankrekeningnummer? Dat nummer moet u dan toch aan die gillende dame gegeven hebben. Uiterst onverstandig.

Wat u nog meer kunt doen? Dat is heel simpel. In het vervolg bij zulke telefoontjes zeggen: "Nee, dank u" en dan de verbinding verbreken. Dan krijg u ook geen gezeur.

Maar nu verder die club negeren.

nirak888
door nirak888 Mar 3, 2017 om 16:44
4 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben nooit ingegaan op hun telefoontjes en roep altijd meteen Nééé'
Weet u het dan weet ik het ook.

De gillende dame vertelde mij alleen maar dat ik ergens ja op gezed zou hebben en dat ik meteen moest betalen. Tijdens dat "gesprek "heb ik gewoon opgehangen.

nirak888
door nirak888 Mar 5, 2017 om 22:55
4 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zie dat u antwoorden geeft alleen om te antwoorden ( maarliesfst 30575 x ) en zich verdiepen in bepaalde materie heeft daar heeft u u schijnbaar nooit van gehoord.
Werkelijk dacht ik dat dit een serieuze site was.  Helaas heb ik het mis, kan gebeuren.  Dit is dan ook meteen het laatste wat ik hierover gezeg en geschreven heb.

tijger1
door tijger1 Mar 5, 2017 om 23:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Al die jammeraars dat er ineens zomaar geld van hun rekening is verdwenen, terwijl ze echt nog nooit hun gegevens afgegeven hebben. De grootste onzin.

aurora1
door aurora1 Mar 6, 2017 om 03:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tijger1: +10

diumenge
door diumenge - Feb 28, 2017 om 21:24
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Natuurlijk werken het bel-me-niet-register en het recht van verzet voor dit soort clubs niet. Maar inderdaad die club verder gewoon negeren, ze hebben geen poot om op te staan.

nirak888
door nirak888 Mar 3, 2017 om 16:58
4 Antwoorden / 6 Vragen

De politie vind dit oplichting en diefstal en moet ik dinsdag 7 Maart aangifte komen doen.

aurora1
door aurora1 - Feb 28, 2017 om 21:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Bent u niet eerder slachtoffer van uw eigen handelen?
Naar het lijkt heeft u toch zelf uw bankrekeningnummer opgegeven?

nirak888
door nirak888 Mar 3, 2017 om 16:52
4 Antwoorden / 6 Vragen

Ik ben echt niet dom. Kijkt u maar eens op klachtenkompas van de consumentenbond. Zouden dat allemaal domme mensen zijn ?
Nee, ik heb natuurlijk niet mijn bankgegevens aan hen doorgegeven Sterker nog, ik heb de medewerkers nooit laten uitpraten. Als we het er toch over hebben, hóe komen zij aan mij telefoonnummer wat ik heb een geheim nummer

Wel een beetje jammer dat er altijd weer mensen zijn en alles weer weten om te draaien.

tijger1
door tijger1 Mar 3, 2017 om 17:07
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt simpelweg uw gegevens gegeven.  En ja klachtenkompas staat vol met domme mensen die aan iedereen die zegt dat iets "gratis" is hun gegevens verstrekken en daarna gaan jammeren,

simon55
door simon55 Mar 3, 2017 om 17:46
1556 Antwoorden / 5 Vragen

Tijgertje die pas slim

jo
door jorisw Mar 3, 2017 om 18:36
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ze hebben EN je geheime nummer EN je bankrekeningnummer. Dan je het of toch zelf gegeven of iemand in je directe omgeving heeft dat gedaan. Zomaar een willekeurig telefoonnummer proberen met een willekeurig banknummer en dan bij dezelfde persoon uitkomen is wel heel knap.

nirak888
door nirak888 Mar 5, 2017 om 22:37
4 Antwoorden / 6 Vragen

Tijgertje heeft alleen maar voorordelen en denkt niet echt na. Kan hij of zij waarschijnlijk ook niets aan doen.

tijger1
door tijger1 Mar 5, 2017 om 23:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@ nikra. Nee Tijger1 is niet zo stom om die figuren te woord te staan en ook nog gegevens te verstrekken. Tijger1 heeft dus ook geen last van die onzin.

aurora1
door aurora1 Mar 6, 2017 om 03:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

En ik ook niet want ik verstrek evenmin mijn gegevens aan allerhande figuren. Dus daar dan maar beter op letten in de toekomst en niet anderen er de schuld van geven @nirak888.

jvberkel
door jvberkel Mar 6, 2017 om 13:55
41 Antwoorden / 7 Vragen

ach jeetje >>>   tijgertje weer met verwijten ...

fa
door familyman - Feb 28, 2017 om 21:51
888 Antwoorden / 1 Vragen

Als u de volgende keer wat 'aangesmeerd' dreigt te worden, telefonisch of op straat of via colportage, zegt u gewoon: "Ik sta onder curatele en mag niets tekeken, en als ik dat toch zou doen is het niet geldig". Ze zijn zo weg dan ........... (leugentje voor bestwil).

nirak888
door nirak888 Mar 3, 2017 om 17:05
4 Antwoorden / 6 Vragen

Wel grappig. Ik ben iemand die nooit op dit soor telefoontjes inga en zodra ik merk welge kant het opgaat zeg ik meteen nee of hang gewoon op .
Ik heb dan ook echt geen idee wat er ineens gebeurd is.

tenormin
door tenormin - Feb 28, 2017 om 22:13
16844 Antwoorden / 108 Vragen

Kan mij niet voorstellen, als je van pschologoschise thrillers houdt, mag ik dan verbaasd zijn dan je met open ogen in shoppendoejezo trapt. Had je dan wijzer geacht om naw gegevens en zelfs bankrekening nummer te hebben verstrekt. Ook al ben je aan huis gebonden, (veel mensen overigens) hoeft toch niet te betekenen dat je je hele hebben en houen aan die lui verstrekt?

nirak888
door nirak888 Mar 3, 2017 om 17:32
4 Antwoorden / 6 Vragen

Geloof mij maar, ik weet echt wel beter hoor.

Ik heb nog steeds niet het Suffertje zitten lezen ( als u begrijpt wat ik hiermee bedoel ) .Wel een beetje flauw om mijn moeder hierbij te betrekken over iets uit 2013.

Ook je eerste reactie slaat helemaal nergens op. Ik heb helemaal niet mijn hele hebben en houden verstrekt maar u zal vast wel in uw Glazen Bol hebben gekeken.

Mocht ik over 5 jaar nog eens een keer iets posten, kom dan weer niet met deze flauwekul aan.

tijger1
door tijger1 Mar 3, 2017 om 17:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik vind het wel gek dat ik nooit die aanbiedingen door de telefoon krijg. Sta gewoon in de gids. Maar ja, ik verspreid niet overal mijn gegevens. En er is nog nooit iets onterecht van mijn rekening geïncasseerd.

tenormin
door tenormin Mar 3, 2017 om 18:03
16844 Antwoorden / 108 Vragen

@nirak888, ik heb je moeder en niet bijgehaald. Lees maar nog een keer.

nirak888
door nirak888 Mar 5, 2017 om 22:42
4 Antwoorden / 6 Vragen

@ Tenormin, U heeft gelijk het was een antwoord bedoeld voor iemand anders.

@ Tijger1. Dit is bij mij ook de eerste keer dat dit gebeurd, het kan je dus zomaar overkomen. Ooit gehoord over bankgegevens die doorverkocht worden door andere bedrijven !?

tijger1
door tijger1 - Feb 28, 2017 om 22:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik lees bij uw profiel dat uw moeder in 2013 al beter wist wat te doen met rare telefoontjes.

tenormin
door tenormin Feb 28, 2017 om 23:43
16844 Antwoorden / 108 Vragen

☺ @tijger1

nirak888
door nirak888 Mar 3, 2017 om 17:30
4 Antwoorden / 6 Vragen

Ach ja...

hansje klein
door hansje klein - Feb 28, 2017 om 23:51
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zet uw klacht erbij op dit lijstje van klachtenkompas.nl/bedrijf/shoppendoejezo.com

nirak888
door nirak888 Mar 3, 2017 om 17:18
4 Antwoorden / 6 Vragen

Bedank.

Ik heb de klacht al meteen bij Klachtencompas neergelegd.

Ik schrok wel van het aantal klachten hierover, vrijwel allemaal dezelfde verhalen. Nooit toestemming gegeven en toch geld van je rekening afgehouden.

marita5
door marita5 - Mar 1, 2017 om 11:38
11528 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Nirak888 ,

 ben ik deze agressieve telefonische verkoopmethode méér dan beu en moeten zij hiermee stopen

Zeg dat u niet meer gebeld wilt worden.

Wilt u niet meer gebeld worden door dit bedrijf? Dan is het bedrijf verplicht om dit meteen en gratis voor u te regelen. Werkt het bedrijf niet mee? Of biedt het u de mogelijkheid niet? Dan is  het bedrijf in overtreding. U kunt een klacht indienen bij ConsuWijzer

Dien een klacht in bij consuwijzer , klik op de rode regels .

https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

Lees ook hier , incassobureaus wat mogen ze wel , wat mogen ze niet ( blauwe balk ) .

http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/14-11-2016/incassobureaus-1/

nirak888
door nirak888 Mar 3, 2017 om 17:12
4 Antwoorden / 6 Vragen

Soms word ik we 3 keer per week gebeld door deze mensen en ik geef meteen te kennen dat ik nergens mee in zee ga.

Het eerste wat ik gedaan heb is de klacht bij consumentenkompas neerleggen en ik was dan ook niet de enige. Alle mensen hadden vrijwel exact hetzelfde verhaal.

Maar bedankt voor de tip voor consuwijzer en uitzending gemist van Kassa. Ik zal dat zeker gaan doen.

marita5
door marita5 Mar 3, 2017 om 17:37
11528 Antwoorden / 15 Vragen

Graag gedaan .

ge
door gewicht - Mar 3, 2017 om 18:25
170 Antwoorden / 1 Vragen

Nirak888 u wordt soms wel 3 X per week gebeld.  Ik ben een beetje jaloers op u, ik wordt nooit gebeld,familie uitgezonderd.
Maar ja, ik sta niet in het telefoonboek terwijl ik geen geheim nr heb; reklame of wat ook dat iets gratis is als je je aanmeld per telefoon of internet gaat direkt in de prullenbak of pak ik bij de kassa niet aan; bijdragen aan goede of slechte doelen daar heb ik geen geld voor enz. Dat ik niet gebeld wordt zal dus wel mijn eigen domme schuld zijn. Toch jammer.

ne
door neodutchio - Mar 3, 2017 om 18:38
5161 Antwoorden / 12 Vragen

U heeft geen contact gehad met shoppendoejezo, ze incasseren geld van uw rekening en ze bellen u op. En dat allemaal omdat u ze geen gegevens heeft verstrekt. Het is wel heel toevallig dat zij uw persoonlijke gegevens wel hebben.