ja
door jaap0001 Nov 5, 2017 om 12:55
Geldzaken & recht

Incasso

Ik ontvang elke week een brief van Wehkamp waarin Wehkamp een persoon met een andere naam die op mijn adres zou wonen of hebben gewoond vraagt een betaling te doen voor een bestelling die zou zijn gedaan. Ik heb nooit iets bij Wehkamp besteld of ontvangen.
De laatste 40 jaar heeft er nooit iemand met die naam op dat adres gewoond.
Ik heb eerst op zondag gebeld met de algemene afdeling van Wehkamp. Daar werd mij verteld dat Wehkamp deze meneer kent onder een emailadres waarin zijn naam voorkomt en ook dat Wehkamp al langer het idee heeft dat er iets mis is met deze persoon. Deze meneer is bij Wehkamp bekend onder een mailadres dat geen emailadres van mij is. Verder werd mij verteld dat Wehkamp deze meneer kent onder een vast telefoonnummer. Dat is evenmin een telefoonnummer van mij. De persoon van de algemene afdeling van Wehkamp vertelde mij dat ik mij geen zorgen over de brief hoef te maken, want de brief is niet aan mij gericht. Ook vertelde hij mij dat ik indien gewenst maandag contact kan opnemen met Wehkamp Finance. De mevrouw van Wehkamp Finance vertelde mij ook dat ik de brief kon negeren. Het proces van vervolgbrieven kon echter niet gestopt worden volgens haar. Inmiddels is de vordering voor het nietszeggende bedrag van beneden de € 22 echter overgedragen aan Vesting Finance. Ik heb meteen een advocaat ingeschakeld, maar Vesting Finance gaat gewoon door met aanmanen. Kennelijk laten zij het aankomen op een rechtszaak. In deze rechtszaak moet Wehkamp volgens mij eerst aantonen dat ik degene ben geweest die de contractuele verplichting met Wehkamp is aangegaan. Dat is onmogelijk en dat weten zij. Toch gaan ze door. Wat is hiertegen te doen en hoe erg kan het worden?

12090 18 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Nov 5, 2017 om 12:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waarom maak je post open die helemaal niet voor jou bestemd is? Retour afzender met 'geadresseerde onbekend' was voldoende geweest. Een advocaat inschakelen voor zaken die niet voor jou zijn?

ficus
door ficus - Nov 5, 2017 om 13:10
147 Antwoorden / 2 Vragen

Stuur de brieven ongeopend van Wehkamp gewoon retour afzender. De brieven zijn niet aan u gericht.. Dan zal Wehkamp het intern wel verder uitzoeken.  Bij mij werkte het ook.

getty
door getty - Nov 5, 2017 om 13:18
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Gewoon negeren, er komt geen rechtszaak voor u. Kan me niet voorstellen dat uw advocaat u anders geadviseerd heeft.
Post voor die persoon retour afzender.

ja
door jaap0001 - Nov 5, 2017 om 13:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

De advocaat heeft gezegd dat dit toch wel vervelend kan worden als er een incassobureau of zelfs een deurwaarder wordt ingeschakeld. Hij heeft daarom mij gevraagd om de brieven naar hem te mailen. Hij heeft afgelopen maandag 30/10 een formele klacht ingediend bij Wehkamp. Wehkamp trekt zich daar niets van aan, want ze hebben op 3 november/afgelopen vrijdag dus, een nieuwe brief verstuurd.

AWYeah28
door AWYeah28 Nov 5, 2017 om 15:08
355 Antwoorden / Vragen

Uw advocaat is volstrekt nutteloos bezig met uren schrijven. Ontzettend zonde van uw geld.

te
door tercinta Nov 6, 2017 om 12:23
9 Antwoorden / 0 Vragen

Natuurlijk zegt die advocaat dat. Kassa voor hem!

ha
door harryromijn Nov 6, 2017 om 13:04
272 Antwoorden / 0 Vragen

Zeer slechte advocaat, die duidelijk bezig is declaratie-uren te schrijven.
Een incassobureau heeft NUL bevoegdheden, en zal - zodra ze een bericht van u krijgen, dat genoemde daar nooit gewoond heeft, het verhaal teruggeven aan de opdrachtgever. Een "vriendelijke herinnering" met de opmerking een dagvaarding te sturen wegens stalking, wil incassobureau's wel eens versneld tot actie laten komen. Idem aan Wehkamp.
Een deurwaarder doet pas iets met een vonnis van een rechter in zijn hand. Knappe rechter, die op basis als wat u zegt, zo'n vonnis velt.

bokskabouter
door bokskabouter Nov 6, 2017 om 15:18
32 Antwoorden / 4 Vragen

Een deurwaarder inschakelen ? Die advocaat heeft gevoel voor humor want een deurwaarder komt pas in beeld na een vonnis van de rechter. Bovendien ken ik geen enkele deurwaarder die zijn of haar vingers brandt aan een dergelijke zinloze kwestie HarryRomijn heeft wat dat betreft het grootste gelkijk van de vismarkt. . Dus ga rustig slapen en maakt u zich vooral geen zorgen.

tijger1
door tijger1 - Nov 5, 2017 om 13:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u bent zelfs strafbaar ivm het openen van die brieven. Wat geeft die advocaat voor wonderlijke adviezen.

En gaat u werkelijk een dure advocaat inschakelen om post die niet voor u bestemd is te beantwoorden? Heel onverstandig.

Grunnen.
door Grunnen. Nov 6, 2017 om 15:51
509 Antwoorden / Vragen

Geloof jij die onzin van deze zwamneus dan . Een E-mailtje naar de klantenservice is voldoende om een en ander te stoppen.

ne
door neodutchio - Nov 5, 2017 om 14:10
5152 Antwoorden / 12 Vragen

De post gaat inderdaad door, ook al is het niet voor u bestemd. Dit is het adres waarop er ogenschijnlijk besteld is. Als er geen post meer verstuurd wordt kan de factuur verjaren. Dit is een normale procedure. Gewoon deze brieven terug sturen of weggooien.

AWYeah28
door AWYeah28 - Nov 5, 2017 om 14:12
355 Antwoorden / Vragen

Beste Jaap0001,

U schakelt een advocaat in voor een vordering van minder dan €22 die niet eens op uw naam staat? Als u zich er zoveel zorgen over maakt en zelfs bereid bent de kosten voor een advocaat te betalen, waarom betaalt u dan in 's hemelsnaam niet gewoon het openstaande bedrag aan Wehkamp of Vesting Finance?

Zoals eerder vermeld: de post was niet aan u geadresseerd dus die had u niet eens mogen openen. Simpelweg retour afzender met vermelding "geadresseerde onbekend". Als uw advocaat u werkelijk doet geloven dat u in de problemen kunt komen door deze vordering zou ik geen woord meer serieus nemen van de beste man of vrouw.

Succes!

bennieol
door bennieol Nov 6, 2017 om 17:36
64 Antwoorden / 3 Vragen

of ziet de advocaat geld in dit makkelijk geval, moet ie dan wel bij afzender van de vorderingen zijn.

aurora1
door aurora1 - Nov 5, 2017 om 17:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nooit andermans post open maken, daar heeft u het recht niet toe. Omgekeerd zou u dat zelf beslist ook niet willen.
Bovendien bent u strafbaar als u dat doet: https://www.google.nl/search?q=is+het+openen+van+andermans+post+strafbaar&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-ab&gfe_rd=cr&dcr=0&ei=MEv_WeWHOaqGgAa92KjwDA
Gewoon retour afzender sturen met onbekend op dit adres op de envelop schrijven en dat net zo lang volhouden tot het stopt.

tenormin
door tenormin - Nov 5, 2017 om 18:58
16829 Antwoorden / 108 Vragen

Kan me er niets bij voorstellen dat dit een echte advocaat is. Die raadt toch niemand aan om voor €22,00 te gaan procederen voor iets dat niet eens voor u is?

AWYeah28
door AWYeah28 Nov 5, 2017 om 19:14
355 Antwoorden / Vragen

Als het al een 'echte' is, is het er één van het type 'uurtje factuurtje', die ook nog eens misbruik maakt van de goedgelovigheid van TS. Schandalig.

simon55
door simon55 Nov 6, 2017 om 12:57
1556 Antwoorden / 5 Vragen

@tenormin

Jawel , t is advocaat uit n flesje dat gele geklopte spul , haha

bokskabouter
door bokskabouter Nov 6, 2017 om 15:20
32 Antwoorden / 4 Vragen

@Simon55. Inderdaad dat gele spul uit zo'n flesje en dan ook nog van een zéér slechte kwaliteit.

we
door wehkamp_webcare - Nov 6, 2017 om 12:14
83 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemiddag,

Wat een zeer vervelende situatie dat er post van de vorige bewoner op het adres terecht komt. Ik haal uit jouw verhaal dat we inmiddels per post op de hoogte zijn gesteld hiervan.
Uiteraard is het nooit verkeerd om na te gaan of dit al in behandeling is.

Graag ontvang ik je gegevens per email via socialmedia@wehkamp.nl en deze kwestie zo spoedig mogelijk op te lossen.

Met vriendelijke groet,
webcareteam wehkamp

sc
door schukking Nov 6, 2017 om 17:23
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is het bij Wehkamp gebruikelijk dat mensen in  correspondentie  met "jij en Jouw" worden benaderd ?
STIJLLOOS Wehkamp !!!!!

AWYeah28
door AWYeah28 Nov 6, 2017 om 19:03
355 Antwoorden / Vragen

@Schukking: Dat is tegenwoordig eerder regel dan uitzondering. Jammer, het getuigt m.i. van weinig respect naar de klant. Al lijkt het bij sommige bedrijven juist een weloverwogen strategie om jonge klanten aan te trekken. IKEA kwam er dacht ik als één van de eersten mee.

tijger1
door tijger1 Nov 6, 2017 om 20:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En lezen is ook blijkbaar moeilijk . De Ts woont daar al 40 jaar.

”post van de vorige bewoner” het mocht wat.

Ra
door Raadgeverij - Nov 6, 2017 om 12:40
16 Antwoorden / 1 Vragen

Wacht even af wat webcare Wehkamp voor u kan betekenen. Heb er niet zo veel vertrouwen in gezien uw eerdere contacten met Wehkamp.

Let op: Als het tot een rechtzaak komt betreft dat een civiele procedure. U bent daarbij niet verplicht een advocaat mee te nemen. Doet u dat wel dan zal Wehkamp als als verliezende partij ook tot de door u gemaakte kosten worden veroordeeld. Echter, de kostenveroordeling voor juridisch bijstand wordt berekend aan de hand van een puntensysteem. In de regel is de uitkomst daarvan lager dan de kosten die u daadwerkelijk moet betalen!

Misschien ook nog een andere truc om Wehkamp op hun fout te wijzen. Heb ik ooit zelf eens - met succes - toegepast (niet bij Wehkamp) bij soortgelijk geval. Stuur alle brieven retour. Doe ze in een doos met daarbij een aantal keitjes. Briefje met de tekst: "Uw brieven en aanmaningen voelen als een steen in mijn maag. Hierbij uw brieven en de symolische stenen. Verzoeke vriendelijk het probleem op te lossen." Stuur dit naar Wehkamp, Antwoordnummer 1600, 8000 XH te Zwolle. U hoeft dus de porto niet te betalen maar Wehkamp. Het heeft mij toen prima geholpen. Nooit iets van teruggehoord.

Cookies
door Cookies Nov 6, 2017 om 13:13
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het is helemaal geen fout van Wehkamp. TS zat fout door de brieven te openen! En je terug stuur advies is ronduit kinderachtig en zinloos, TS had de brieven NIET moeten/mogen openen.

ma
door manwijf Nov 6, 2017 om 17:10
574 Antwoorden / 1 Vragen

Dat iemand kennelijk uw adres gebruikt om bestellingen te doen, is niet de fout van de Wehkamp. Het is derhalve heel onfatsoenlijk om zo te reageren. Dergelijke drastische maatregelen passen in het uiterste geval alleen stalkingzaken zoals de Postcodeloterij voor de gewoonte heeft. Verder geldt: als je zelf fatsoenlijk behandeld wilt worden, behoor je jezelf ook te gedragen.

bokskabouter
door bokskabouter - Nov 6, 2017 om 15:13
32 Antwoorden / 4 Vragen

Dacht u nu werkelijk, dat Wehkamp een proces aanspant voor een bedrag beneden de € 22.00 ?? Die bovendien niet op uw naam staat. Ik zou zeggen: als het inderdaad zo ver komt, wat ik ten zeerste betwijfel, lekker laten voorkomen en bij de rechter Wehkamp en/of Vesting Finance tot op de schoenzolen afbranden en een tegeneis indienen voor alle door u gemaakte kosten, zoals, verzuim, reiskosten en verzin nog maar een paar bedragen. Advies: wordt het inderdaad een rechtzaak: als de dagvaarding op uw naam staat, wel gaan want zonder verweer kan de rechter niets anders doen dan de vordering toewijzen. Vesting Finance wel even met argumenten laten weten, dat zij de allerhoogste boom in kunnen en u alle door u te maken kosten op hen c.q. hun opdrachtgever(s) in tegeneis zal verhalen. Tenslotte: in de laaste zin van uw topic heeft u volkomen gelijk: wie eist, bewijst.

qwerty789
door qwerty789 - Nov 6, 2017 om 15:43
7 Antwoorden / 0 Vragen

Helemaal niets doen, u heeft inmiddels al genoeg (teveel) gedaan

Grunnen.
door Grunnen. - Nov 6, 2017 om 15:56
509 Antwoorden / Vragen

Een hoop gezwam in de ruimte . Als naam adres en geboortedatum rekeningnummer niet met elkaar  kloppen is het einde oefening qua incassobureau's en rechtzaken.

mo
door mof - Nov 6, 2017 om 19:00
3619 Antwoorden / 3 Vragen

Pas op met dat u niets kan gebeuren. Als uw postadres op een zwarte lijst van wanbetalers komt dan zou het zomaar kunnen dat u op uw eigen adres niets meer over internet kunt bestellen!
wehkamp bagatelliseert de zaak.

astra29
door astra29 - Nov 6, 2017 om 19:01
19 Antwoorden / 3 Vragen

Bewijslast ligt inderdaad bij Wehkamp.
Gewoon brieven in de prullebak dumpen.

ag
door agapon - Nov 6, 2017 om 20:20
115 Antwoorden / 0 Vragen

1. alle post die geopend werd, had geretourneerd moeten worden met onbekend erop.
2. advokaat die de zaak dan ooknog eens gaat uitzuigen (als die werkelijk in is geschakeld)
     lijkt mij een niet betrouwbare.
3. Wehkamp kan niet aantonen dat U degene bent die een openstaande rekening heeft bij hen.
     De naam van U overeenkomt niet met de naam van de rekeningen.
4. Deurwaarder of Vesting Finance heeft geen poot om op te staan. Dus waar maak U zich druk om??
5. Zij moeten aantonen  dat er daadwerkelijk een pakketje naar U gezonden is.
     Ook dat kunnen zij niet want U heeft niet getekend voor ontvangst.
6. Indien het door hen verstuurd is en niet aangekomen dienen zij zelf te onderzoeken waar dit gebleven is.
    Dit is niet UW taak.

sw
door swat1500 - Nov 7, 2017 om 00:47
3779 Antwoorden / 0 Vragen

Het is allemaal al gezegd.  Niet aan u gerichte post mag u niet open maken. U kunt nooit verplicht worden rekeningen die NIET op uw naam staan (schrijf- of spelfout daargelaten) te betalen.
Controleer echter wel bij de gemeente of u nog steeds als enige op het betreffende adres ingeschreven staat.
Een (echte) deurwaarder controleert namelijk eerst of de debiteurr inderdaad op het aangeleverde adres woonachtig is.
Het zal niet de eerste keer zijn dat een spookbewoner zich ingeschreven heeft op een adres en de feitelijke bewoner van niets weet.