ly
door lynn42 Feb 14, 2009 om 16:00
Geldzaken & recht

Incassoburo zoekt gewoon iemand met dezelfde naam

In december 2008 is mij door een deurwaarder op mijn huisadres een dwangbevel overhandigd. Ik zou een rekening bij de KPN niet hebben voldaan, niet gereageerd hebben op rekeningen, herinneringen en aanmaningen en moest mij hierover nu voor de rechtbank komen verantwoorden. Ik wist echter van niets en ben eens rond gaan bellen. Eerst naar de KPN waar ik er achter kwam dat iemand (een man!) met mijn achternaam en voorletters een vaste telefoonaansluiting in de stad Groningen heeft gehad en niet heeft betaald. Ik ben een echte zeeuwse en heb nog nooit in groningen gewoond, laat staan dat ik er een vaste telefoonaansluiting gehad zou hebben. Vervolgens nam ik met dit verhaal contact op met de deurwaarder en het incassobureau die mij dit dwangbevel had overhandig. Verder dan: "Ja mevrouw, iedereeeeen die zoiets krijgt, weet van niets, is het niet, dat zeggen ze allemaaaal". Verder kom ik dus niet..op advies van de wetswinkel heb ik een brief met uitleg gestuurd naar het pakket waar de zaak in januari gediend heeft. Volgens hen moest dat voldoende zijn en hoefde ik ook niet op de zitting te verschijnen. Verklaringen van de burgerlijke stand van mijn woonplaats die aantonen dat ik al mijn hele leven in dezelfde plaats in Zeeland woon, een werkgeversverklaring dat ik in die tijd netjes in zeeland werkte, en niet in groningen..kopieen van ID-kaarten die ook aantonen dat ik vrouw ben, en niet man zoals het dwangbevel beweert, kortom, alles wat kan bewijzen dat ik niet die persoon ben, ook al zijn voorletters en achternaam hetzelfde. Echter, uit het zittingsverslag blijkt dat volgens de deurwaarder die mij het dwangbevel heeft overhandigd aan mijn deur, ik toe zou hebben gegeven in groningen te hebben gewoond en ook zou ik toegegeven hebben de genoemde persoon uit de dagvaarding te zijn, wat absoluut onwaar is! De man vroeg mij of ik die en die persoon was, overhandigde mij de dagvaarding, draaide zich om en was weg. En de naam klopte inderdaad, daar lieg ik ook niet over. Ik ben dus, bij verstek, veroordeeld voor het betalen van iemand anders zijn nalatigheid.....of ik even 4590 euro wil betalen binnen 30 dagen..

Er is dus gewoon in een of andere persoons-databank gezocht naar een naam, voorletters en bij de eerste match is die persoon gewoon gedagvaard...er wordt niet gecontroleerd of het uberhaupt de juiste persoon is...de term; er zijn meer hondjes die fikkie heten, is hier dus niet van toepassing.

wat moet ik hier nou mee?

448 13 Rapporteer

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 16:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is niet te geloven, maar dat helpt u niet.

U bent veroordeeld door de rechter, als mij dit zou overkomen zou ik heel snel hoger beroep aantekenen, en bij de hoger beroep zitting aanwezig zijn, met de door u genoemde bewijzen.

Voor alle duidelijkheid ik ben geen jurist, gezien de hoogte van het bedrag misschien wel een advocaat nodig.

Op dit forum zijn vast wel mensen die meer juridische kennis hebben.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me af met welk bewijs ze hebben kunnen aantonen dat u het
geweest zou zijn, zo te lezen hebben ze totaal geen bewijs in handen.

U heeft met genoeg bewijs in handen kunnen aantonen dat u het niet geweest kán zijn.

Laat de deurwaarder en KPN eerst maar eens met bewijzen komen, zoals een contract.

Om welk deurwaarderskantoor gaat het hier?

Het is tegenwoordig nog steeds zo dat: wie iets eist die bewijst.

Als u een rechtsbijstandsverzekering heeft, dan zou u die nog kunnen inschakelen.

Ik zou in ieder geval niets betalen.

De experts die hier echt verstand van hebben melden zich straks wel.

Groet, Dirck

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 16:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dirck met alle respect, vraagsteller is veroordeeld.

U adviseert vraagsteller niet te betalen, nu ik (zonder juridische kennis) weet wel wat er kan gebeuren. Bv. opgepakt worden bij een verkeerscontrole, als je met vakantie gaat tegen gehouden worden op schiphol, enz enz.

Vraagsteller moet actie ondernemen!!!!!!! Hoe precies daar heb je juridische kennis voor nodig.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 17:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er moet ook actie ondernomen worden, dat ben ik volledig met je eens.

Maar ik vraag me af of hier wel een rechter aanwezig is geweest, je kan toch niet iemand veroordelen zonder bewijs.

Alleen omdat meneer de deurwaarder verklaard heeft dat mevrouw
toegegeven zou hebben dat zij in Groningen zou hebben gewoond? Hier kun
je niemand voor veroordelen, lijkt mij.

Mevrouw heeft keihard bewijs in handen dat zij niet de persoon is waar het om zou gaan.

Sorry dat ik een beetje boos over kom misschien, maar ik kan me zo kwaad maken over onrechtvaardigheid.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mclean,

Nu zit wel een hoop onzin te vertellen. Aangehouden worden bij een verkeerscontrole of op Schiphol. Volstrekte onzin. Wil je dat overkomen, dan moet je voorkomen in het opsporingsregister. Om in het opsporingsregister te worden gesignaleerd moet er een strafmaatregel tegen je lopen, waaraan je niet voldaan hebt, zoals onbetaalde boetes (opgelegd door de overheid), niet uitgezeten gevangenisstraf na oproep (dus voortvluchtig zijn), kortom je moet de overheid iets verschuldigd zijn.

Een vonnis van een kantonrechter in een zaak tussen twee personen of een persoon en een bedrijf is een civiele zaak. De rechter spreekt alleen een oordeel uit over het al of niet terecht zijn van een zaak en wijst een vonnis. Het is verder aan partijen zelf om voor uitvoering van het vonnis zorg te dragen. Daar bemoeit de overheid verder zich niet mee. Dus geen opsporingsregister.

Vladja

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vladja

ik vermelde het toch (zonder juridische kennis)

maar nu antwoord op de vraag.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

U moet onmiddellijk hoger beroep aantekenen. Daar is een bepaalde termijn voor, dus wees er snel bij, anders kan het niet meer en wordt het vonnis onherroepelijk.

Vladja

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 17:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

ten eerste kan ik niet geloven dat de wetswinkel heeft gezegd dat u niet naar de zitting zou hoeven gaan; U ben opgeropen in naam der Koninging...

Hooguit heeft de wetswinkel gezegd dat het waarschijnlijk niet meer tot een zitting zou komen, maar dat is toch wel iets heeeeeeeeeeeeel anders.

Heeft u wel bericht van de griffie gehad dat uw verzet (de brief aan de griffie) is ontvangen en wat er mee zou gebeuren???

Ik denk namelijk dat u 'Bij verstek" veroordeeld bent omdat u niet op zitting bent verschenen.

Ik weet ook eerlijk niet of beroep in deze nog wel mogelijk is.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 17:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mc,

Als je geen juridische kennis hebt, is het misschien beter om geen antwoord te geven, omdat je het risico loopt paniek te zaaien of borrelpraat antwoorden te geven, die kant noch wal raken. Daar is een vraagsteller niet mee geholpen of nog erger: wordt het bos ingestuurd.

Vladja

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 17:38
0 Antwoorden / 0 Vragen

Indien u partij bent in een in eerste aanleg gewezen vonnis,
dan kunt u hoger beroep aantekenen, tenzij de wet de mogelijkheid van dit hoger
beroep uitsluit. Hoger beroep is het rechtsmiddel waardoor het geding aan een
onmiddellijk hogere rechtsmacht wordt voorgelegd om opnieuw berecht te worden.
De termijn om hoger beroep aan te tekenen bedraagt drie maanden, te rekenen van
de dag van de uitspraak van het vonnis. In het hoger beroep kan de zaak geheel
opnieuw worden beoordeeld en kan dus ook een geheel nieuw onderzoek naar de
feiten plaats vinden. Hoger beroep kan uitsluitend worden ingesteld door een
advocaat.

Zie:

http://overheidsloket.overheid.nl/?p=product&product_id=2184&keyword=5796&sd=1

Vladja

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 17:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vladja

zeker dit antwoord van een niet jurist gelezen?

U bent veroordeeld door de rechter, als mij dit zou overkomen zou ik
heel snel hoger beroep aantekenen, en bij de hoger beroep zitting
aanwezig zijn, met de door u genoemde bewijzen.

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mc,

Ik had het over het opgepakt worden bij een verkeerscontrole
of op Schiphol. Dat dat volstrekte onzin is. In hoger beroep gaan, kan alleen
door een advocaat, zoals hierboven vermeld.

Maar als je het laatste woord wilt hebben, mij best.

Vladja

ve
door verwijderd - Feb 14, 2009 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@vladja

U hebt het laatste woord, geen enkel probleem. Wat mij nu zo dwars zit is, als iemand een misser maakt dan boor je hem gelijk de grond in.
Pats boem, ik zal uw reactie maar zien als een afspiegeling van de maatschappij.