Wa
door Wanda-180657 Apr 6, 2020 om 13:48
Geldzaken & recht

Infomedics

Heb een rek. ontvangen van Infomedics van 449,12 euro (dit betr. tandartsrek.) deze wil ik in 8 termijnen betalen 56,14 euro ze brengen geen rente in rekening wel ADMINiSTRATIE KOSTEN van 40,-- euro dit is ca. 10%  5 euro per overschrijving is dit normaal???

2037 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 6, 2020 om 13:50
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat is normaal. Lenen kost geld.

ju
door juliomariner - Apr 6, 2020 om 13:51
1330 Antwoorden / 2 Vragen

Betaling in termijnen is geen recht maar een gunst van Infomedics. Ze zullen voor het verwerken van de extra boekingen meer kosten hebben. Deze berekenen ze dus aan u door

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 6, 2020 om 13:57
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Infomedics geeft dit heel duidelijk aan: https://www.infomedics.nl/ik-wil-een-betalingsregeling-treffen en dat is dan helaas het risico van niet meteen kunnen betalen.

marita5
door marita5 - Apr 6, 2020 om 13:59
11535 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Wanda-180657 ,

5 euro per overschrijving is dit normaal???

Ja ,

Waarom worden kosten berekend voor een betalingsregeling ?

De betalingsregeling is een extra dienst die wij leveren, wij mogen hiervoor kosten rekenen. Wij rekenen € 5,00 per termijn om de kosten van onze dienstverlening te dekken. Met deze kosten doen wij het volgende:

  1. Er wordt een betalingsregeling aangemaakt door een medewerker.
  2. Er wordt een brief verzonden ter bevestiging.
  3. Er worden e-mails verstuurd ter herinnering.
  4. Per termijn vindt er een boeking plaats in ons systeem.

Bron : infomedics.nl

Donuts
door Donuts - Apr 6, 2020 om 14:03
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U kunt de administratiekosten verlagen, door het termijnbedrag te verhogen. En volgende maand krijgt u vakantiegeld, daarmee zou u de rekening in 1x volledig kunnen betalen.

edrick3
door edrick3 - Apr 6, 2020 om 14:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

is dit normaal???
Ja.
Het in termijnen kunnen betalen is een gunst.
Voor elke betaling moeten er werkzaamheden verricht worden en dit kost geld.
Vandaar dat er dan kosten in rekening gebracht worden.
Probeer voor een volgende keer een 'potje onvoorzien' op te bouwen.

pe
door pebk - Apr 6, 2020 om 14:40
583 Antwoorden / 0 Vragen

Dat valt nog mee. Bij mijn werkgever betaalt een klant dat ongeveer voor een kwartier werk van mij. Bij een advocaat is het slechts een paar minuten.

rj
door rjw Apr 6, 2020 om 16:48
3281 Antwoorden / 5 Vragen

Inderdaad. Misschien een leuk onderwerp voor Kassa om eens te laten zien wat werk kost. Of dat mensen die er geen idee van hebben eens aan hun werkgever gaan vragen wat hun interne uurtarief is. Ik denk dat veel mensen nog gaan schrikken van de kosten.

tijger1
door tijger1 Apr 6, 2020 om 19:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Krijgen die dan niet allemaal een gratis basis inkomen?

me
door mein33 - Apr 6, 2020 om 15:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het werk moet betaald worden en dat bent u als u uw rekening in termijnen wil betalen.
Arbeid kost geld, of doet u alles 'gratis', als 'liefdewerk oud papier' , nee toch !!

panter22
door panter22 - Apr 6, 2020 om 15:35
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je geen aanvullende verzekering voor tandartskosten afgesloten?
Als je maar zo weinig per maand kunt missen, waarom stel je zo'n dure behandeling dan niet uit?

pe
door pebk Apr 6, 2020 om 16:03
583 Antwoorden / 0 Vragen

Een aanvullende tandartsrekening is ook niet goedkoop. Dat moet je ook maar kunnen dragen. Bij een kleinere aanvullende tandartsverzekering is dit bedrag zelf bijdragen al snel behaald. Voor een 75% dekking van 500 Euro ben je per maand minimaal 20 Euro kwijt. Ofwel, in twee jaar betaal je het alsnog geheel zelf. (Zij het zonder de additionele 40 Euro administartiekosten).

panter22
door panter22 Apr 6, 2020 om 16:08
6599 Antwoorden / Vragen

Voor €240 kun je €500 declareren. Je kunt er 12 maanden over doen,

tijger1
door tijger1 Apr 6, 2020 om 19:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als de Ts dan zo probleem heeft met het betalen van die rekening, had al in januari met reserveren begonnen kunnen worden. Nu hoefde er tenslotte geen premie afgedragen te worden. Een maand korter aflossen, scheelt weer € 5,00.

Maar om 75% van € 500 te kunnen declareren moeten er wel € 666,00 kosten gemaakt zijn. En die € 166,00 moet dan ook betaald worden, plus de premie.

alfatrion
door alfatrion - Apr 6, 2020 om 15:55
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat hier om een krediet, daarvan is bij wet bepaald dat de kosten niet hoger mogen zijn dan 14% op jaarbasis. Als u in een jaar aflost dan gaat het dus om €63,-. Lost u in 8 weken af dan zal het in totaal aan maximum kosten ca. €9,67 zijn.

edrick3
door edrick3 Apr 6, 2020 om 17:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen
alfatrion
door alfatrion Apr 6, 2020 om 17:54
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat om een krediet.

Artikel 7:57 lid 1 sub c BW schreef:kredietovereenkomst: een overeenkomst waarbij een kredietgever aan een consument krediet verleent of toezegt in de vorm van uitstel van betaling, een lening of een andere, soortgelijke betalingsfaciliteit, met uitzondering van overeenkomsten voor doorlopende dienstverlening en doorlopende levering van dezelfde goederen, waarbij de consument, zolang de diensten respectievelijk goederen worden geleverd, de kosten daarvan in termijnen betaalt;

edrick3
door edrick3 Apr 6, 2020 om 18:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Een betalingsovereenkomst is toch iets anders dan een opgenomen krediet.

alfatrion
door alfatrion Apr 6, 2020 om 19:43
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Het gaat hier om krediet in de vorm van uitstel van betaling.

tijger1
door tijger1 Apr 6, 2020 om 19:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als dit tegen de wet zou zijn, wat Infomedics en bijvoorbeeld ook Famed, doet, zou toch elke jurist even een zaak aanspannen en dat winnen en de flinke bink zijn.

Zou ook voor elk consumentenprogramma een eitje moeten zijn.

Waarom brandt dan niemand zijn vingers daaraan?

aurora1
door aurora1 - Apr 6, 2020 om 16:03
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ja, natuurlijk. Extra werk moet natuurlijk ook betaald worden.  U werkt vast ook niet gratis? En men doet u toch een plezier, verleent u een gunst?
Als u hier klaar mee bent open dan een aparte internet spaarrekening zonder voorwaarden m, waar u bijv. maandelijks automatisch iets op stort voor toekomstige hogere uitgaven.
https://www.vanspaarbankveranderen.nl/

 En ik zou hogere uitgaven beter vooraf plannen opdat u uw rek. (mv) zonder extra kosten kunt betalen.

 https://www.infomedics.nl/ik-wil-een-betalingsregeling-treffen