Ge
door Gert71 Mar 3, 2016 om 15:04
Geldzaken & recht

Inloggen mijn VGZ

Hallo,

mijn schoonouders willen hun declaratie / facturen bekijken via mijn vgz, nu kun je hier iloggen via digid maar moet je een inlogcode via sms ontvangen, nu hebben zij geen mobiel, kan de overheid je zo maar verplichten een mobiel te moeten aanschaven om van deze dienst gebruik te maken. uit navraag bij de verzekering bleek dat dit een redelijk groot probleem is en dat de overheid op vragen over wijziging inloggen geen gehoor geeft.

zijn er meer mensen die hier tegen aan lopen en hoe kan men dit oplossen.

laat maar horen

3575 9 Rapporteer

akkerdistel
door akkerdistel - Mar 3, 2016 om 15:21
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Wat aardig van VGZ dat ze dan gewoon uit zichzelf de klant aanbieden de facturen per post/email toe te sturen..

Herken het probleem, niet opdat ik geen mobiel heb maar beschik niet over DigiD, dat gaat er overigens ook nooit komen.

tijger1
door tijger1 - Mar 3, 2016 om 16:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is die sms niet éénmalig? Want je kunt declareren zo der sms met alleen digid.

En dan geeft u toch even uw mobiele nummer?

Gr
door Grunn1 - Mar 3, 2016 om 16:49
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Inloggen op VGZ kan alleen in combinatie met DigiD en sms code, er zijn al meer instanties waar dit zo werkt.
Zonder DigiD kom je tegenwoordig niet ver meer en jawel het is iets van deze tijd want we leven niet meer in de jaren 80.
Alles wat je wilt regelen via internet en overheid gerelateerd is werkt met een DigiD, gemeente zaken, belastingdienst, UWV enz.....
Een mobiele telefoon met 5 euro bel tegoed koop je al voor 10 euro dus wat is het probleem?? Mensen maken tegenwoordig overl en probleem van terwijl het geen probleem is.

jo
door jorisw - Mar 3, 2016 om 16:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

De SMS is onderdeel van de 2-traps authenticatie die nodig is i.v.m. de benodigde beveiliging. Prima dat ze dat toepassen. Alleen usernaam/password is te onveilig (al is dat nog altijd stukken veiliger dan het versturen van een stuk papier die overal kan worden onderschept).

webcare vgz
door webcare vgz - Mar 3, 2016 om 17:15
39 Antwoorden / 0 Vragen

Beste Gert71,

We herkennen het probleem dat er mensen zijn die geen mobiele telefoon hebben en daarom geen toegang hebben tot Mijn VGZ. Het antwoord wat JorisW heeft gegeven is inderdaad juist. Alle zorgverzekeraars ism Zorgverzekeraars Nederland zijn een Uniforme maatregel overeengekomen waarbij we af hebben gesproken om online gegevens in de 'mijn-omgeveing' te beveiligen middels een 2-traps authenticatie. Om er zeker van te zijn dat de juiste persoon de gegevens op Mijn VZG in ziet hebben we gekozen voor de 2-traps authenticatie methode van DigiD icm SMS.

Omdat het belangrijk is dat iedereen bij zijn/haar gegevens kan, bieden wij altijd de optie om alles per post te ontvangen. Ook de overzichten van de genoten zorg zijn per post te ontvangen.

Daarnaast wij ik op de functionaliteit die DigiD in mei van dit jaar wil aanbieden. Namelijk het ontvangen van een inlogcode per vaste telefoon ipv SMS. Je zal dan een gesproken code per telefoon ontvangen die je in kan vullen om toegang te krijgen tot oa Mijn VGZ.

Hopelijk is hiermee je vraag beantwoord en je probleem opgelost.

Met vriendelijke groet,

Errol
Webcare VGZ

Cookies
door Cookies - Mar 3, 2016 om 17:34
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Als je even had gegoogeld, had je kunnen zien, dat veel mensen hier problemen mee hebben. Met name ouderen omdat die blijkbaar nog zonder mobiel rond lopen. Je kan toch de code ontvangen op jouw 06 nr.? Dan is het probleem toch even opgelost.

Nog verstandiger zou zijn als je schoonouders een simpele seniorenmobiel aanschaffen, ook handig voor onderweg.

zijn er meer mensen die hier tegen aan lopen en hoe kan men dit oplossen.

tijger1
door tijger1 - Mar 3, 2016 om 17:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@webcare VGZ

Je kunt overigens bij bijvoorbeeld het Zilveren Kruis en Menzis inloggen met alleen digid.

Dus zo standaard is die tweetraps toestand niet.

Want zoals eerder gezegd die sms hoeft maar éénmalig.

jo
door jorisw Mar 3, 2016 om 17:51
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Goed om te weten. Een goede reden om met een grote boog om Zilveren Kruis en Menzis heen te lopen. Bedrijven die zo'n verouderde authenticatie toepassen zijn gevaarlijk bezig.

tijger1
door tijger1 Mar 3, 2016 om 17:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat ern malligheid. Bij de belastingdienst kan je ook met alleen digid inloggen.

diumenge
door diumenge - Mar 3, 2016 om 18:10
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ook bij CZ kan je (nog) inloggen met alleen wachtwoord.

hansje klein
door hansje klein - Mar 3, 2016 om 18:26
3037 Antwoorden / 62 Vragen

VGZ chapeau.

Er zullen meerdere redenen zijn, waarom consumenten geen mobiele telefoon hebben/willen.

Dat wordt hier gerespecteerd.