de eelco
door de eelco May 24, 2015 om 11:02
Geldzaken & recht

Is de reclasering verplicht werk voor je te zoeken

een neefje van me heeft een werkstraf van 28 uur gekregen(((niks ernstig gedaan maar hij heeft geen geld voor een boete dus de rechter heeft hem met grote uitzondering een werkstraf gegeven)))....
hij heeft gelijk bij de rechter aangegeven dat hij aardig wat lichamelijke beperkingen heeft maar volgens de rechter geen probleem voor een werkstraf..
nu is die knul op gesprek geweest bij de reclasering en die hebben gezegd dat het niet zeker is of ze wel een werkstraf voor hem kunnen regelen...
mijn vraag is ,,zijn ze niet verplicht om iets voor hem te regelen want anders kunnen in mijn ogen mensen met een lichamelijke klacht nooit een werkstraf doen..
voordat er een discussie gaat ontstaan ,,hij heeft in mijn ogen terecht straf gekregen maar ik vind wel dat die knul wel de kans moet krijgen om te boeten voor zijn fout .

1849 12 Rapporteer

mahadma
door mahadma - May 24, 2015 om 11:58
11564 Antwoorden / 51 Vragen

Ze zullen als er een uitspraak ligt voor een werkstraf, ook een werkstraf vinden, het kan alleen effe duren voordat ze in deze casus een passende "baan" hebben gevonden.

de eelco
door de eelco - May 24, 2015 om 12:40
607 Antwoorden / 92 Vragen

OK MAHADMA...
die gedachte had ik ook maar me neefje vertrouwd het niet maar ik zal wel zeggen tegen hem dat hij ze dinsdag nog maar eens moet gaan bellen....
thangs voor het antwoord..

mahadma
door mahadma - May 24, 2015 om 13:05
11564 Antwoorden / 51 Vragen

Het zou best kunnen zijn dat ze niet met alle gebreken rekening kunnen houden. Hij zal dus mogelijk "grenzen moeten overschrijden".

ho
door hopetobehelping - May 24, 2015 om 13:36
1289 Antwoorden / 0 Vragen

Beste de eelco,

als de werkstraf door de rechter is opgelegd dan zal de reclassering binnen een jaar er opvolging aan moeten geven.
Wie weet heeft u het al gezien, maar meer informatie vind u hier.

ks
door kss25 - May 24, 2015 om 14:37
9 Antwoorden / 0 Vragen

De overheid heeft ook deadlines, maar die overschrijden ze regelmatig. Daar kun je bezwaar tegen maken, maar zelfs als een rechter uitspraak doet heb je daar weinig aan. De overheid is in principe onschendbaar, die hoeft ook niet uit te voeren wat een rechter heeft uitgesproken. Wie kun je daar immers voor aanklagen, het is geen rechtspersoon.

aurora1
door aurora1 - May 24, 2015 om 15:35
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@kss25, waar haalt u die "wijsheid" vandaan?

ks
door kss25 - May 24, 2015 om 16:15
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 24 mei 2015, 15:35]@kss25, waar haalt u die "wijsheid" vandaan?

Persoonlijke ervaring.

aurora1
door aurora1 - May 24, 2015 om 16:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen
ks
door kss25 - May 24, 2015 om 16:35
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 24 mei 2015, 16:26]klik hier
Nah terecht, alhoewel ik dat zelf persoonlijk niet vind.
Gemeentes houden zich heel vaak niet aan gerechtelijke uitspraken.
Daarmee is procederen tegen een gemeente vrijwel zinloos.
Je kunt de deurwaarder er niet achteraan zetten om de uitspraak tot uitvoer te laten komen.

wi
door wilhelmina59 - May 24, 2015 om 17:48
519 Antwoorden / 0 Vragen

Vreselijk off topic maar moet m wel kwijt.
Gemeente hoort maatwerk te leveren bij het zoeken naar werk voor zowel arbeidsgehandicapten als bijstandsgerechtigden.
Zelfs deze mensen lopen vast in de muur van regels regeltjes, vestzak, broekzak en geschuif met subsidies.
Denk dus niet dat bij een werkstraf wel maatwerk wordt geleverd.

hansje klein
door hansje klein - May 24, 2015 om 18:07
3037 Antwoorden / 62 Vragen

[quote=mahadma schreef op zondag 24 mei 2015, 13:05]Het zou best kunnen zijn dat ze niet met alle gebreken rekening kunnen houden. Hij zal dus mogelijk "grenzen moeten overschrijden".

Of creatief moeten 'onder-schrijden'!

ks
door kss25 - May 24, 2015 om 18:47
9 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wilhelmina59 schreef op zondag 24 mei 2015, 17:48]Vreselijk off topic maar moet m wel kwijt.
Gemeente hoort maatwerk te leveren bij het zoeken naar werk voor zowel arbeidsgehandicapten als bijstandsgerechtigden.
Zelfs deze mensen lopen vast in de muur van regels regeltjes, vestzak, broekzak en geschuif met subsidies.
Denk dus niet dat bij een werkstraf wel maatwerk wordt geleverd.

Ja, 100% mee eens (omdat 10.000% niet kan), maar daar bakken ambtenaren meestal niks van. Het is allemaal zo simpel als wat, het enige probleem is centjes. En als je even wat realistisch rekent is zelfs dat helemaal geen probleem. Kan allemaal gemakkelijk worden betaald, maar dan eerst even de klojo's de deur uit en dan allemaal wat harder je best doen.
Zo simpel ...