to
door tom melieste Jan 2, 2016 om 23:28
Geldzaken & recht

Is middelen van mijn hypotheek verstandig

Ik heb een hypotheek van €258750,- tegen 6.3 %. Nu kan ik deze middelen tegen 4.35% voor 15 jaar vast. Dat is een verschil in van €431,25( Huidige maandlast is € 1369,22 en die wordt dan €937,97) Mijn looptijd is nog 29 maanden. Is het verstandig om dit nu al te doen of moet ik nog afwachten

864 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jan 2, 2016 om 23:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik zou zeggen, bereken het zelf eens.  Een beetje in het midden staat een tool voor rentemiddeling.

http://www.berekenhet.nl/wonen-en-hypotheek/actuele-hypotheekrente.html

h.
door h.terpstra - Jan 3, 2016 om 00:33
202 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tom, Niet doen. Welke bank doet u dit voorstel? Kijk eens naar de huidige rente op internet.Die is beduidend lager.
2. Stap eens binnen bij meerdere banken De boete rente zal fors zijn. "Schat in" gelijk/ of meer aan het te veel betaalde bedrag de komende 2,5 jaar. KIes dan.Lijkt me verstandiger.

Als u geen aflossing vrije hypotheek heeft is het helemaal niet verstandig voor 15 jaar af te sluiten. Je betaald n.l. rente over geld wat al ingelost is.

Zoek op vermist het programma Tros radar. Vraag indien het verlopen is dit op bij Tros radar. U wordt niet beentje gelicht door uw bank.
Uw beide benen worden afgezaagd. Sterkte . H.

h.
door h.terpstra - Jan 3, 2016 om 00:45
202 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Tom,

Niet doen. Meld dit aan Tros radar. Vraag het programma over dit onderwerp op.
Sterkte, H,

P.s. Wat een fijne site is dit. Of moet ik intikken filijne?.