door wim001 Feb 7, 2012 om 22:52
Geldzaken & recht

Jaaroverzicht ING bank

Van alle banken waar ik een (spaar)rekening heb lopen ontvang ik een overzicht van het saldo op resp 1/1/2011 en 31/12/2011 voor gebruik bij de belastingaangifte.
Bij ING waar ik telebankier, heb ik gekozen om geen afschriften meer te ontvangen. Ik krijg echter ook geen jaaroverzicht. Nu zou dat niet erg zijn als er in mijn elektronische overzicht op "Mijn ING" ergens een regel zou staan met het saldo op beide peildata, maar ook dat is niet het geval. De gebrekkige instructie op de ING site helpt evenmin (en ik beschouw mijzelf als een ervaren gebruiker).
Is een bank niet verplicht om, al dan niet elektronisch, een dergelijk overzicht te verschaffen? Of zou het, als tegenprestatie voor het moeten betalen om je salaris te mogen storten, niet een vanzelfsprekende service moeten zijn van ING?

10556 10 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 7, 2012 om 23:21
16849 Antwoorden / 108 Vragen

ja, al dan niet elektronisch zou u dat moeten kunnen achterhalen. Voor u gaat het "al dan niet" niet op omdat u geen papieren afschriften meer wenste te ontvangen. Echter, er moet toch op uw account een regel op uw electronische overzicht te zien zijn wat het saldo op 31 december 2011 was? Dat wat u nodig heeft voor de belasting. Is het niet op te vragen laat u geen andere keus om klachtenformulier bij ING in te vullen.

zinook
door zinook - Feb 7, 2012 om 23:38
261 Antwoorden / 7 Vragen

U logt in bij internetbankieren. Druk daarna links in de grijze menubalk betalen in. U komt dan op een nieuwe pagina van ING. De rechter kolom heet:'Direct naar' en daaronder vind u :'Begin- en eindsaldo 2011 bekijken.'

jantje7
door jantje7 - Feb 8, 2012 om 06:34
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Voor uw belastingaangifte heeft u alleen de rekeningsaldo's van 1 januari 2011 nodig. De per 1 januari eventuele bijgeschreven rentebedragen hoeven niet te worden meegenomen in dit saldo.
Dus U kunt ook het eindsaldo van 2010 nemen.

Jantje

jo
door jozu - Feb 8, 2012 om 09:07
72 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=zinook schreef op dinsdag 7 feb 2012, 23:38]U logt in bij internetbankieren. Druk daarna links in de grijze menubalk betalen in. U komt dan op een nieuwe pagina van ING. De rechter kolom heet:'Direct naar' en daaronder vind u :'Begin- en eindsaldo 2011 bekijken.'

Ik kon het ook niet vinden,bedankt voor de informatie !!

hu
door huizehoog - Feb 8, 2012 om 10:27
6 Antwoorden / 3 Vragen

Vreemd, ik ontvang al jaren geen papieren afschriften meer, maar wel elk jaar een jaaroverzicht op papier. Misschien gewoon even een mailtje richting ING met de vraag waar het blijft?

vr1944
door vr1944 - Feb 8, 2012 om 14:42
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Wordt het niet eens tijd dat je niet reageert als je het antwoord op de vraag niet weet.Je geeft nu een fout antwoord en je advies om een klachtenformulier in te vullen is onzin.Je kunt ook ff bellen naar de klantenservice.Het antwoord van Zinook is simpel en juist

=tenormin schreef op dinsdag 7 feb 2012, 23:21: ja, al dan niet elektronisch zou u dat moeten kunnen achterhalen. Voor u gaat het "al dan niet" niet op omdat u geen papieren afschriften meer wenste te ontvangen. Echter, er moet toch op uw account een regel op uw electronische overzicht te zien zijn wat het saldo op 31 december 2011 was? Dat wat u nodig heeft voor de belasting. Is het niet op te vragen laat u geen andere keus om klachtenformulier bij ING in te vullen.

wi
door wim001 - Feb 11, 2012 om 20:51
1 Antwoorden / 1 Vragen

Dank @zinook
Dit blijkt inderdaad de manier om achter de gewenste informatie te komen!
Had handig geweest als ING een net zo duidelijke instructie zou geven! Je zoekt deze info ook niet direct onder "betalen"

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2012 om 21:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=huizehoog schreef op woensdag 8 feb 2012, 10:27]Vreemd, ik ontvang al jaren geen papieren afschriften meer, maar wel elk jaar een jaaroverzicht op papier. Misschien gewoon even een mailtje richting ING met de vraag waar het blijft?

Lees eerst eens de andere 'antwoorden' voor je reageert, dan had je gezien dat het GOEDE antwoord er al bij staat!

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2012 om 21:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=vr1944 schreef op woensdag 8 feb 2012, 14:42]Wordt het niet eens tijd dat je niet reageert als je het antwoord op de vraag niet weet.Je geeft nu een fout antwoord en je advies om een klachtenformulier in te vullen is onzin.Je kunt ook ff bellen naar de klantenservice.Het antwoord van Zinook is simpel en juist [quote=tenormin schreef op dinsdag 7 feb 2012, 23:21]ja, al dan niet elektronisch zou u dat moeten kunnen achterhalen. Voor u gaat het "al dan niet" niet op omdat u geen papieren afschriften meer wenste te ontvangen. Echter, er moet toch op uw account een regel op uw electronische overzicht te zien zijn wat het saldo op 31 december 2011 was? Dat wat u nodig heeft voor de belasting. Is het niet op te vragen laat u geen andere keus om klachtenformulier bij ING in te vullen.

HEAR, HEAR !!!!

edrick3
door edrick3 - Feb 11, 2012 om 21:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=wim001 schreef op zaterdag 11 feb 2012, 20:51]Dank @zinook
Dit blijkt inderdaad de manier om achter de gewenste informatie te komen!
Had handig geweest als ING een net zo duidelijke instructie zou geven! Je zoekt deze info ook niet direct onder "betalen"

Hallo wim001,

Helemaal mee eens! Ik had in eerste instantie ook niet onder Betalen gekeken.
Had ING wel eens beter kunnen vermelden. Bv.: Bij de verwijzing naar Mijn ING zetten: klik op Betalen.
Klein simpel dingetje, maar ja .....

Met vr.gr.