vr
door vroema Feb 25, 2009 om 15:41
Geldzaken & recht

Kaartjes maken

Vandaag, 25-2 bleek er een bedrag van mijn betaalrekening te zijn geschreven waarvoor ik geen machtiging had afgegeven. Na herhaaldelijke pogingen om het bedrag terug te boeken (via telebankieren) heb ik mij tot ING gewend met mijn probleem. Tot mijn verbazing kreeg ik te horen dat er veel meer gedupeerden zijn van deze "[edit redactie]" De tekts bij de afschrijving: KAARTJESMAKEN!! ING kon het bedrag niet terug storten maar wel het banknummer blokkeren voor een mogelijk vervolg. ZIjn er meer gedupeerden van deze Kaartjes Maker???

601 4 Rapporteer

stacey
door stacey - Feb 25, 2009 om 20:27
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Ik ken het probleem verder niet, maar wat ING zegt;

--ING kon het bedrag niet terug storten -- is onzin, als er ongewenst/ongevraagd geld van jou rekening wordt Afgeschreven dan kun je dit bedrag laten Storneren en dit moet de bank gewoon doen.

Anders is het als jij zelf een betaling overmaakt, dit kan dan niet teruggevorderd worden, (automatische) incasso`s kun je (uitgezonderd bv lotterijen) Wel laten storneren als er onterecht afgeschreven wordt van je rekening, wellicht lukt dit niet via internetbankieren dus ga even langs bij filliaal zou ik zeggen en laat het regelen, selectieve blokkade tegen deze figuren dan ook regelen.

Succes,

stacey
door stacey - Feb 25, 2009 om 20:32
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Een incasso boekt u makkelijk terug in Mijn ING. Onder de keuze ‘Overschrijven’ krijgt u via het menu ‘Incasso-opdrachten’ een overzicht van verwerkte incasso’s. Zijn dit opdrachten met een terugboekingstermijn, dan heeft u de mogelijkheid om deze heel eenvoudig terug te boeken via Mijn ING. De terugboekingstermijn wordt aangegeven op de onderste regel met een getal van 5 werkdagen of 30 kalenderdagen.

Heeft u geen Mijn ING, kunt u contact opnemen met Klantenservice: 0900 0933 (10 cent per minuut). Bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 uur tot 21.00 uur en op zaterdag van 9.00 uur tot 17.00 uur. Met het inspreken van de tekst ’ik wil een automatische incasso terugboeken’, boekt u via de computer een boeking terug. Ook kunt u een medewerker van de Klantenservice een terugboeking laten doen, kies aan de telefoon voor de optie contact met een medewerker.

 Wat is een storneringstermijn?

De storneringstermijn is de termijn waarbinnen u het geïncasseerde bedrag zonder opgaaf van reden altijd kan terugboeken. Dit wordt ook wel de terugboekingstermijn of weigeringstermijn genoemd.

Automatische incasso - ING - Klantenservice

vr
door vroema - Feb 25, 2009 om 23:04
4 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb al contact gehad met ING klantenservice maar daar werd me verteld dat terug boeken NIET kon. Wel heeft men het nummer geblokkeerd zodat er in de toekomst geen andere bedragen door dit dubieuze bedrijf afgeschreven kunnen worden.

hutch
door hutch - Feb 26, 2009 om 00:37
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Vroema,

indien u geen toestemming heeft gegeven om van uw rekening geld af te schrijven, heeft u 1 jaar de tijd om dit geld terug te laten boeken. De termijn van 1 jaar geldt vanaf de datum van onterechte afboeking.

De termijn van 30 dagen geldt meestal in het geval u een bepaald bedrijf wel toestemming heeft gegeven, om een x-bedrag af te boeken van uw rekening (m.u.v. van bijv. loterijen e.d.).

Nu dit in uw geval niet zo is, spreken we hier van een 'onterechte incasso'. De ING behoort hier onderzoek naar te doen.

Overigens is dit een berucht 'gebeuren'.... zie ook Tros Radar:

http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?t=66165&sid=925f51e0a8f48838a18345e0c7be4256

Gr. Hutch