Br
door Bram Hofland Mar 18, 2023 om 13:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf eisen dat ik de rekening voor muurisolatie direct betaal?

We hebben een offerte van gecertificeerd isolatie bedrijf. De offerte is maar 2 weken geldig en er moet bij uitvoering direct betaald worden aan de monteurs.

876 7 Rapporteer

Mabelle
door Mabelle - Mar 18, 2023 om 13:49
455 Antwoorden / 1 Vragen

Netjes van het bedrijf dat je vooraf aan de klus geen aanbetaling hoeft te doen. Ja natuurlijk mag een bedrijf verwachten dat je na de klus meteen betaalt. Als je dat niet wilt, zul je een ander bedrijf moeten zoeken.

tenormin
door tenormin - Mar 18, 2023 om 13:52
16849 Antwoorden / 108 Vragen

Bij of na de uitvoering van isolatie? Na de uitvoering directe betaling lijkt me logisch, niet ervoor of tijdens.

mahadma
door mahadma - Mar 18, 2023 om 13:59
11569 Antwoorden / 51 Vragen

Niet meer als logisch. Eerst werken, dan geld. Dat is ook voor uw werkgever de regel.

va
door vanlotjegetikt - Mar 18, 2023 om 15:07
809 Antwoorden / Vragen

Ohh u wilt op rekening?
Gewoon boter bij de vis dus.
Aanbetaling is wat anders, zou ik in ieder geval niet doen.

Franske1958
door Franske1958 - Mar 18, 2023 om 16:44
433 Antwoorden / 2 Vragen

Ik persoonlijk vindt vooruit betalen eigenlijk iets heel vreemds. In de Supermarkt vragen ze toch ook niet van: "Laat even uw boodschappenlijstje eens zien wat U wilt gaan kopen en betaal dat eerst voordat U die producten uit het rek pakt?"

getty
door getty Mar 18, 2023 om 17:54
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Er staat toch niet dat er vooruit betaald moet worden?

sw
door swat1500 - Mar 18, 2023 om 17:17
3796 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, dat mag een bedrijf eisen. Bij de supermarkt betaald u toch ook direct uw boodschappen?
Een bedrijf mag er voor kiezen een rekening te sturen met betaling binnen een bepaalde termijn. U kunt dat echter niet afdwingen tenzij u bij het aangaan van de overeenkomst dit afgesproken heeft.

getty
door getty - Mar 18, 2023 om 17:55
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ja, dat mogen ze vragen en is ook vrij gebruikelijk bij dit soort diensten,

Als dat voor u bezwaarlijk is, zoekt u er eentje die u een nota stuurt.