rj
door rjmarcusse Feb 17, 2016 om 12:43
Geldzaken & recht

Kortingsactie AD

Het Algemeen Dagblad heeft een merkwaardige kortingsactie. 48% korting + gratis Samsung Tab bij een 2-jaarlijks abonnement of 56% korting bij een 1- of 2-jaaarlijks abonnement. In de folder staat, dat deze kortingen zijn gebaseerd op het abonnementsgeld (= € 342 per jaar). Toch niet slecht, zou je zeggen. Maaar dan de kleine lettertjes. Bij 48% betaal je per vier weken € 28, bij 56% per vier weken € 24. Dat is respectievelijk op jaarbasis € 364 en € 312. Dat klopt niet. Dus maar even gebeld. De klantenservice van het AD vertelde, dat de korting op het abonnementsgeld onjuist, waarvoor ik excuses kreeg. De korting is gebaseerd op de losse verkoop. En dat is raar, vind ik. Per week in de losse verkoop kost het AD € 13,50. Per jaar is dat € 702. Maar wie of hoeveel lezers kopen in de losse verkoop zes dagen per week gedurende een jaar het AD. Dat is veel geld. Naar mijn idee is het geen korting, maar betaal je gewoon € 364 of € 312. Het totaal van de losse verkoop is variabel. Daar kan dus geen korting op gebaseerd worden. Een 100% losse verkoop op jaarbasis is fictief. Deze kortingsactie vind ik misleidend.
Kun je overigens toch die korting claimen op basis van het abonnementsgeld, zoals in de folder staat?

1461 7 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Feb 17, 2016 om 12:49
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u weleens reclame gezien die 100% correct is?

edrick3
door edrick3 - Feb 17, 2016 om 13:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Kun je overigens toch die korting claimen op basis van het abonnementsgeld, zoals in de folder staat?

Nee.

Ze hebben het 'gewoon' verkeerd in de folder staan.
De korting is gebaseerd op de losse verkoopprijs.

edrick3
door edrick3 - Feb 17, 2016 om 13:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Er staat ook vermeld: *Voordeel t.o.v. de winkelprijs

En: in de winkel € 13,50; hier (=bestelformulier) € 6  (en dat geeft dus die korting van 56%)

Kijk maar eens hier.

reflecs
door reflecs - Feb 17, 2016 om 13:31
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vind deze actie niet misleidend of merkwaardig. Iedere krant of blad geeft de besparing t.o.v. de losse verkoop. Ja, het is fictief, maar hoe zou u het anders willen uitrekenen?

U schrijft: In de folder staat, dat deze kortingen zijn gebaseerd op het abonnementsgeld (= € 342 per jaar). Toch niet slecht, zou je zeggen.
Kan niet kloppen, zou ik zeggen.

Op de site staat het wel goed: https://abonnement.ad.nl/campaign/1439?otag=KbakPe&yz=G4e9iXSAzy

li
door lia11063 - Feb 17, 2016 om 14:01
10 Antwoorden / 1 Vragen

Maar met dat abonnement van 7 euro per week betaal je na  die 2 jaar 104 euro voor een tablet die 109 euro kost. Dus op 5 euro na betaal je hem zelf. Want je betaald 6 euro per week als je dat andere abonnement voor 2 jaar neemt zonder tablet.
Zo goedkoop is dat dus niet. Even rekenen en je weet of het goedkoop is.

akkerdistel
door akkerdistel - Feb 17, 2016 om 17:34
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Een 'krant' die nog niet eens hun website weet uit te lijnen, moet je niet willen lezen.

jo
door jorisw Feb 17, 2016 om 19:14
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk dat jouw browser de boel verziekt. Het ziet er gewoon netjes uit.

rj
door rjmarcusse - Feb 18, 2016 om 14:18
19 Antwoorden / 31 Vragen

Dank voor jullie reacties.
Voor mij blijft overeind, dat er geen sprake is van een korting, omdat die niet is gebaseerd op een vast bedrag, maar op de losse verkoop. Het zou pas een korting zijn in geval van bijvoorbeeld een jaarabonnement. Het AD heeft dan wel zijn excuses aangeboden, maar ik vind het behoorlijk slordig.
Een nep-korting, eigenlijk.
En hiermee wil ik de discussie sluiten.
Bedankt.