Sy
door Sylvia2773 Jul 27, 2016 om 11:37
Geldzaken & recht

KPN voert in een jaarcontract maandbedrag aan

Wij hebben voor telefonie, internet (compleet pakket) een jaarabonnement moeten hier voor 39€ per maand betalen. En deze maand is hij verhoogt met 2.50€. Mag dit we hebben toch voor een jaar een bedrag afgesproken? KPN vindt dit normaal wij niet....

1578 6 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 27, 2016 om 11:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een jaar voor € 39 per maand? Die prijs zal wel voor drie maanden geweest zijn als actie.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Jul 27, 2016 om 11:46
11513 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Sylvia2773 ,

1. De aanbieder verhoogt de prijs omdat er een nieuwe regel of wet van de overheid is

Moet uw aanbieder de algemene voorwaarden of prijzen veranderen door een nieuwe regel van de overheid of in de wet? Dan is de wijziging niet de eigen keuze van de aanbieder. In dat geval kunt u uw abonnement niet opzeggen. Een voorbeeld: de overheid verhoogt de BTW. De aanbieder moet de BTW aan u doorberekenen. U kunt dan niet opzeggen.

2. De aanbieder verhoogt de prijs omdat hij inflatiecorrectie toepast.

Een inflatiecorrectie is een vast percentage waarmee uw aanbieder de prijs in een jaar mag verhogen. Wil de aanbieder een inflatiecorrectie toepassen? Dan moet hij dit wel in zijn algemene voorwaarden zetten. En hoe vaak en wanneer hij dat doet. Staat dit duidelijk in de algemene voorwaarden van de aanbieder? Dan kunt u niet om die reden opzeggen.

Voor verdere informatie klik op de rode regel .

https://www.consuwijzer.nl/telecom-post/contracten-voorwaarden/aanbieder-telefonie-internet-televisie-verandert-prijzen-of-algemene-voorwaarden

me
door mein33 - Jul 27, 2016 om 11:52
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@sylvia2773,

U dient de algemene voorwaarden er eens op na te lezen.
U heeft het abonnement voor de periode van minimaal één jaar met een bepaald maandbedrag afgesloten.
Dit maandbedrag kan tussentijds door KPN worden aangepast.
De tariefswijziging is 1 juli jl. ingegaan en u kon/kunt, als u dat wenst, bij een wijziging in het abonnementstarief wel (direct) uw abonnement beëindigen. (mogelijk is het daar inmiddels te laat voor)

ha
door halex - Jul 27, 2016 om 18:22
1374 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is normaal. U kunt opzeggen als deze gang van zaken u niet aanstaat.

gerbera
door gerbera - Jul 27, 2016 om 22:15
7364 Antwoorden / 14 Vragen

Om gebruik te maken van het pakket dient u een jaarabonnement af te sluiten, alleen dat is afgesproken. (lees algemene voorwaarden). Het pakket kost € 39 per maand, Dit betekend niet dat dit bedrag voor het gehele jaar vast staat maar tussentijds gewijzigd kan worden. (lees algemene voorwaarden)   Overigens heeft u over die verhoging bericht ontvangen van KPN waarin vermeld dat u vóór 1 juli het abonnement kostenloos kon beëindigen.

Gerry1969
door Gerry1969 - Jul 27, 2016 om 23:52
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U schrijft dat u dit niet normaal vindt.
Dus eigenlijk zegt u nog nooit een prijsverhoging in een lopend contract te hebben meegemaakt. Alleen dat klinkt al vreemd.
Maar even ter zake ze mogen alleen de 1e drie maanden van uw contract geen prijswijzigingen doorvoeren daarna mag dit gewoon en mag u opzeggen om ergens anders goedkoper uit te zijn. Totdat ook deze partij gaat verhogen dan kunt u alleen nog bij duurdere partijen terecht.
Diewilik