Krant niet ontvangen
Ik ben sinds een aantal maanden geabonneerd op de krant (het AD) en betaal per maand een bepaald bedrag. Nu krijg ik sinds 21 augustus geen krant meer en ook de nabezorging komt niet aan. Ik bel elke ochtend naar de klachtenbezorglijn van het AD maar wat ik ook doe....ik ontvang maar geen krant. Ook bij het AD begrijpen ze er niets van. Wat kan ik nu ondernemen tegen deze wanprestatie van het AD. Wat is mijn recht? Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat in elk geval belangrijk is, is een brief sturen aan het AD. Hierin maakt u melding van het niet ontvangen van de krant op 21 augustus en somt u de keren op dat u gebeld hebt met de klantenservice en de gedane toezeggingen. Ten slotte merkt u op dat u de winkelprijs van het AD in mindering zult brengen op het eerst komende verschuldigde bedrag.
Als bovenstaande niet helpt dan zul je toch de krantenjongen of meisje in de gaten moeten houden en aanspreken, allicht word de krant in de verkeerde bus gegooid, in het ergste geval word hij gejat.
Mvrgrt Nico
U kunt schriftelijk ( liefst aangetekend) een deel van de abonnements kosten terug vorderen omdat daar geen dienst tegenover stond.
Mits de kranten niet gestolen worden.
Het is de taak van het AD om bij de bezorger na te gaan of er bij u bezorgd wordt.
ik denk dat knoop met de laatste stelling dicht bij de waarheid zit. Als de krant niet goed in de brievenbus wordt gestopt en uitsteekt, dan is het voor een onverlaat bijzonder makkelijk om de krant even te lenen!
Dus indien u weet hoe laat de bezorger ongeveer komt, opwachten en kijken hoe hij de krant in de brievenbus stopt. Ik zou dan als het kan ook nog even wachten of er iemand komt om de krant te lenen. Vraag ook even bij de buren die een AD ontvangen of ze hem hebben gehad.
m.vr.gr. f.weel
=knoop4x9 schreef op dinsdag 7 sep 2010, 00:11: Als bovenstaande niet helpt dan zul je toch de krantenjongen of meisje in de gaten moeten houden en aanspreken, allicht word de krant in de verkeerde bus gegooid, in het ergste geval word hij gejat.
Mvrgrt Nico
Nou zal iedereen even uit de droom helpen.
Ze zijn bij het AD aan het reorganiseren....met als gevolg dat je gewoon weken lang je krant niet krijgt.
En de dame die je aan de telefoon krijgt, SNAPT er niets van.
Nabezorging ....wat is dat ...een heel vies woord. NOOIT gedaan.
Wel iedere dag bellen, maar hopeloos.
Dit heeft zeker 3 a 4 weken geduurd. Nu verloopt de bezorging weer vlekkeloos.
pffffff Ben benieuwd of ze nu die niet bezorgde kranten wel van mijn al betaling terugstorten of van volgend kwartaal aftrekken.
nee de krant wordt niet gestolen.
Door de reorganisatie hebben ze niet of weinig bezorgers.
Het was, hier in rotterdam, dat ze wijken bij elkaar gevoegd hadden.
Jammer, maar nu gaat het weer goed.
Gelukkig.
Geen bezorging komt ook voor bij de Telegraaf. Van het 6 weken abonnement is er 3 weken niet bezorgd. Wat ik ook probeerde om de krant bezorgd te krijgen, het lukte niet. Zelfs de nabezorging is compleet de mist in gegaan.
Voor mij geen krant meer ! ! ! !
Om deze reden heb ik NRC/Next opgezegd. Ik kon bellen, schrijven en wat al nog niet meer: het ging maar niet goed komen. Mij werd ook herhaardelijk nasturen beloofd hetgeen ook niet gebeurde. Geld terugkrijgen? Nee hoor! De krantenbezorger had diverse kranten te bezorgen. Zo kreeg ik dan opeens de Volkskrant en een buurman mijn krant. Ik woon in een flat en daar kwam ik na een tijdje achter toen we toevallig tegelijk onze post ophaalde. Of ik kreeg soms zaterdags het NRC Handelsblad ipv Next. Ook stak de krant vaak uit de brievenbus en was hij soms drijfnat, dus onleesbaar, bij slecht weer. En ik heb dit echt allemaal ongeveer twee jaar volgehouden!! Toen was ik het spuug en spuugzat. En ze bleven nog lang bellen met aanlokkelijke aanbiedingen.......ik niet meer!
Off-topic: laatst kreeg ik een Bol.com bestelling door TNT 's morgens bezorgd. Ik had twee boeken besteld. Ik ging naar beneden om het pakket aan te pakken. Doch er zat maar een boek in ipv twee. Dat vond ik nogal vreemd. 's Middags, dus uren later zie ik tot mijn verbijstering dat andere pakket met het boek uit m'n brievenbus steken!! Die bezorger zei niks, deed ook geirriteerd dat hij even moest wachten omdat ik helemaal van boven (3 hoog) naar beneden moest komen. Tsja.......en dan niet zeggen dat er nog een pakket uitsteekt......?
Een Landelijk overzicht in de kranten wereld
[plaatselijk zal er wel een verschil zijn]
En het word door bezuiniging er niet beter op.
Belt u naar het AD?
Ik dacht van niet.
U belt naar een [algemeen] callcenter.
Daar krijgt u een persoon aan de telefoon, die nog nooit een krant
heeft gezien.
laat staan een krant heeft bezorgd.
Die er alleen zit op uw klacht in ontvangst te nemen en door te spelen
naar wie?
M.a.w. die totaal niet op de hoogte is hoe het toegaat in '' de krantenwereld''
van vandaag.
Werken met verschillende computersystemen, waardoor de klachten niet overal terecht komen , waar ze wel moeten zijn.
[Let wel, het ene callcenter is het ander niet]
Maar de '' echte klantenservice'' is weg bezuinigd.
Belt men om een wijk in de vertraging te krijgen, vanwege een van onderstaande omstandigheden, dan blijkt al dat er met diverse systemen
gewerkt worden en word er 9 van de 10 keer niets mee gedaan.
Verschillende uitgaves van de Output van ''looplijsten'' door uitbesteding aan derde.
[Op de ene lijst staat wel de abonnee, op de ander niet.]
Een vaak niet te lezen looplijst in de nachtelijke uren, te kleine letters, verwarrende teksten,straten en nummers en edities.
Reorganisatie, wijken bijeenvoegen, tegen een lagere [bruto] vergoeding.
Waarvan ook nog belasting, onkosten, benzine, reis en andere kosten over moet worden betaald.
Hierdoor amper '' goede'' bezorgers kunnen krijgen.
Waardoor weer andere diverse ''meer'' wijken lopen.
Bezorgers via uitzendbureau, die nog geen Nederlands spreken, laat staan de weg in ''hun'' wijk kennen.
Bezorgers die moeten werken van de sociale dienst willen ze hun uitkering niet kwijt spelen en op deze manier aantonen dat ze wel willen werken.
Bezorgers onder 18 jaar?
Sinds de invoering van de Arbeidswet op '' bijverdiening''
Niet of nauwelijks, die mogen niet voor 06.00 uur beginnen met bezorging.
Zij mogen wel tot 6 uur in '' de kroeg'' verblijven.
En aangezien de wijken groter zijn [ samenvoeging] zijn de kranten niet voor 07.00 door hen te bezorgen.
En moeten zij verder op tijd naar school.
Verder heeft de jeugd meer interesse in de Super en de horica, dan door alle weersomstandigheden de krant te bezorgen.
De aanvoer van kranten uitbesteden aan '' particulieren'',te weten de laagst biedende, waardoor de aanvoer ook vaak in de knel komt en de bezorger
" zit te springen om weg te komen'' hierdoor haastwerk, want.
Voor vele bezorgers is dit een bijbaan en dienen ze op tijd op hun '' echte''
werk te zijn.
Wegbezuiniging van nabezorging op vroege tijdstippen.
De nabezorging te duur, waardoor deze niet plaatsvind.
Geen personeel voor nabezorging kunnen vinden.
En als laatste, de laksheid van de abonnee......
Een overvolle brievenbus met reclamewerk, waar door de krant niet '' achter de klep'' bezorgd kan worden.
Een ondeugdelijke brievenbus.
Geen naam en/of huis nummer van de abonnee.
Bij dit laatste eens een aktie gevoerd, door de abonnee er op attent te maken
dat bij nood, de nooddiensten ook niet zullen weten waar zij moeten zijn.
Op de 10 abonnees is er een die positief hierop reageerd door zijn naam en huisnummer aan te brengen.
En voordat u zegt, ja maar....is er nog nooit wat mee gedaan?
Deze gegevens zijn van hoog tot laag bekend!
Maar de [schrijvende] Pers loopt op zijn laatste pootjes, word verondersteld.
En besteed men het geld aan Internet en t.v.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Sns 2008 afschrift
Mijn stiefmoeder is overleden
En nu beginnen dus de problemen,ik heb een hele lieve stiefzus trouwens
Mijn vader is sinds 2008 dood
En om een heel lang verhaal kort te maken,mijn erfdeel gaat over wat er op 2008 op de rekening van mijn vader en zijn vrouw stond op het moment van overlijden,volgens hun testamenten
Dat moet nu dus verrekend worden
En we gaan er echt ge
...
Lees meer
Schoenen niet ontvangen van zalando
wij hebben 2 paar schoenen besteld bij zalando en er is een open zak met 1 paar bezorgd door de ptt die voor aan de deur was neergezet en voor dat de deur openging was de postbode al weg zonder dat er is getekent voor ontvangst Lees meer
Aanmaning
Wij hebben een factuur ( fact.nr 123) van Vitens gekregen per mail en zoals wel eens vaker kan gebeuren, "zakt" de mail weg.....en je vergeet te betalen.
Je krijgt een herinnering en je betaalt netjes, met vermelding van het desbetreffende factuurnummer (fact 123)
Krijgen we opeens ( via de mail) een aanmaning plús kosten van 17,50 op dezelfde factuur ( fact 123) die reeds betaald was.
...
Lees meer
Populair in Geldzaken & Recht
Wie is aansprakelijk voor doodbijten hond
Vorige week is het hondje van mijn zus in een paar minuten doodgebeten door een pitbull Die pitbull was ontsnapt uit de tuin van een buurman wiens dochtertje de poort open had laten staan. Mijn zus heeft de buurman aansprakelijk gesteld en 400 euro verlangd om een nieuwe hond te kunnen kopen (haar hondje was nog maar net een jaar oud). Nu wil het geval dat de buurman niet de eigenaar is van de ... Lees meer
Mag mijn huurbaas de woning incl mijn inboedel fotograferen bij het verkopen van de woning?
Mijn huurbaas heeft kenbbaar gemaakt de woning waar ik met mijn vriendin 3 jaar woon, te willen verkopen.
Nu wil ze ook foto's komen maken voor op internet, terwijl er al oude foto's zijn van toen hun hier nog woonde.
Deze woning heeft toen namelijk al eens te koop gestaan.
Ik vroeg mij af of dit zomaar mag en wat mijn rechten zijn. Zelf heb ik dit liever niet ivm privacy.
...
Lees meer
Gesjoemeld met mijn uren
Hallo allemaal,
Ook ik heb een vraag die ik graag wil stellen.
Afgelopen 2 en half jaar ben ik dienst geweest bij een groot bedrijf in de detailhandel. Nu ben ik de afhelopen maand helaas in de ziektewet beland en heb ik besloten om afscheid te nemen en ergens anders te gaan werken. Nu heb ik mijn laatste loonstrook ontvangen waar op staat dat ik in mijn ziektewet verlof uren heb staan e
...
Lees meer