dj
door djef May 30, 2018 om 22:17
Geldzaken & recht
Kwaliteit bestrating

Recentelijk is bij ons de oprit opnieuw bestraat en helaas zijn wij niet erg tevreden met het resultaat. Omgekeerd dan hoe het lag, is het betreffend bedrijf aan de staatkant begonnen met hele stenen.  Hierdoor liggen nu voor de voordeur, langs de garage en langs de voorgevel allemaal geknipte stenen. Het lag er voorheen keurig in, maar momenteel durf ik eigenlijk niemand meer bij de voordeur te ontvangen. Men houdt echter vol dat het er correct in ligt en wil op een beetje bijslijpen na er niets meer aan doen. Graag hoor ik wat een ander er van vindt.

5241 19 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 30, 2018 om 22:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U durft niemand meer nij de voordeur te ontvangen omdat er geknipte stenen liggen? Wat doet dat er toe?

tenormin
door tenormin - May 30, 2018 om 22:43
16850 Antwoorden / 108 Vragen

Meent u dit nu echt: niemand meer bij de voordeur te durven ontvangen? Lijkt me op de foto's te zien, best 'creatief' gelegd, eerlijk gezegd.

Gr
door Grunn1 May 30, 2018 om 23:37
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Amateuristisch creatief dat dan weer wel.

dj
door djef - May 30, 2018 om 23:26
4 Antwoorden / 1 Vragen

haha, niet serieus hoor, maar de foto links onder, met de 4 miezerige blokjes is iig recht voor de deur. Daarnaast loopt het op "afschot" waardoor je nu opeens de blootliggende funderingsmuur onder het kozijn ziet. Het lag er zoveel mooier in; recht, met afschot naar het midden, dus zeg als een plateau voor de voordeur en daarna pas op afschot, de enige reden om het te laten doen waren wat hobbels, maar achteraf....

foto links boven laat eveneens wat van het creatieve puzelwerk zien. zie hier het totaaloverzicht

dj
door djef - May 30, 2018 om 23:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

wellicht even toevoegen, dat er op gegeven moment geknipt moet worden, natuurlijk, maar toch niet zoals het eindresultaat er nu bij ligt?

dj
door djef - May 30, 2018 om 23:33
4 Antwoorden / 1 Vragen

voordeur:

Gr
door Grunn1 - May 30, 2018 om 23:36
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Persoonlijk zou ik beginnen te leggen bij de voordeur. Om eerlijk te zijn, als ik het zou leggen had het er zeker mooier uitgezien en nee ik ben geen stratenmaker. Lekker amateuristisch gelegd en dat is ook een kunst.

hansje klein
door hansje klein - May 30, 2018 om 23:44
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Het ziet er voor mij zó uit dat je kunt beweren, 'dat het er niet slecht uitziet voor een do-it-yourself-amateur ...'

Wanneer dit professioneel werk is, dan hadden die stratenmakers een ander probleem: te weinig stenen?

Waarom worden er bij voorbeeld twee halve stenen gelegd waar één hele steen hoort volgens het patroon?
Strak? Opeens verschuift een rijtje met een paar centimeter. Eerder een creatief aardbevingspatroon. Het geheel ligt qua hoogte niet gelijk, is (nog niet) aangestampt?

Wanneer de uitvoerder een Keurmerk heeft, meteen melden. Indien niet ... niet alles betalen. Wanneer al betaald werd op zoek gaan naar een expert en een rapport laten maken voor een stevig onderbouwde klacht. Tenzij er geen kwaliteiseisen bij de opdracht werden besproken.

In de opdracht zal toch wel zoiets als bijvoorbeeld een strak visgraad-patroon gestaan hebben ...
en beslist niet het patroon van een doodzieke vis!

Esthetische meerwaarde: géén.

hansje klein
door hansje klein - May 30, 2018 om 23:45
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Edit

Ge
door Genee - May 30, 2018 om 23:56
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Waar hij had moeten beginnen kunnen we over twisten maar ik zie hoe de stukjes liggen wel een patroon met de rest.
Neem nu de foto bovenaan rechts, de stukken zijn zo geknipt dat de voegen in elkaars verlengde lopen.
En het is niet zo dat hij voor het gemak 2 halve heeft genomen maar bijv 1/4 en 3/4 om het patroon te behouden.
Lijkt wel of het aantrillen nog moet gebeuren.

aurora1
door aurora1 - May 31, 2018 om 00:54
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Mijn mening: ik vind het een rommeltje en geknoei. En ook alsof het nog lang niet af is. En alsof er "golven" in zitten.
Ik zou eens uitzoeken hoe andere bedrijven een oprit aanleggen. Misschien kunt u daarvoor aanwijzingen vinden op het forum van Klusidee. Daar eens vragen hoe je zoiets aanlegt. Niet de foto's e.d. daar voorleggen (men wil daar collega's en bedrijven niet afvallen). Hoe kwam u aan dit bedrijf en heeft u vooraf wel uitgezocht hoe ze bekend staan?
Niemand aan de voordeur ontvangen komt me wat overdreven voor tenzij u bang bent dat de mensen struikelen over die ongelijkheden.

panter22
door panter22 - May 31, 2018 om 08:01
6599 Antwoorden / Vragen

Heb je de klus door een stratenmaker laten doen of door een klusbedrijf die ook bestratingen doet?
Het zijn oude stenen die weer opnieuw moeten worden gelegd. Dat wordt nooit zo mooi dan met nieuwe stenen.
Bovendien loopt de zijkant nog schuin, dus je zit met allemaal kleine stukjes die weer ergens moeten liggen.
Er zijn geen extra stenen, dat wordt puzzelen.
Mooi is het niet. Heeft de stratenmaker je niet aangeraden nieuwe stenen te kopen voor de oprit?

pino123
door pino123 May 31, 2018 om 13:44
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Wat hebben nieuwe stenen er nu mee te maken? Die dingen krimpen niet ofzo. Hier is gewoon Beun de Haas aan het werk geweest.

panter22
door panter22 May 31, 2018 om 14:16
6599 Antwoorden / Vragen

Zo te zien krimpen ze wel. Er zitten een hoop halve stenen bij.

pino123
door pino123 Jun 1, 2018 om 07:47
2763 Antwoorden / 14 Vragen

hihi, daar heb jij weer gelijk in.

hansje klein
door hansje klein - May 31, 2018 om 09:04
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Ik denk, dat dit niet door een gekwalificeerde stratenmaker is gelegd, maar hoogstens door een hovenier die dit soort werk 'meeneemt' met weinig ervaring.

Ik had voor zo'n kleine niet strakke vlakte overigens niet voor zo'n wildverband patroon gekozen, dat is onrust uitlokken.

Voor welk legverband had u eigenlijk gekozen?  >KEUZE<  https://www.bestrating-expres.nl/legverbanden/

user123
door user123 - May 31, 2018 om 10:14
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Opnieuw bestraat als in : dezelfde stenen er weer in ?
dan loop je met passtenen natuurlijk altijd tegen beperkingen aan.

ik denk dat u teveel verwacht. De stratenmaker heeft gelegd vanaf de straatkant, wellicht uit esthetisch oogpunt maar mogelijk ook uit efficiency oogpunt. Wellicht kan het netter wanneer u een paar extra stenen op de kop kunt tikken.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 31, 2018 om 10:17
16885 Antwoorden / 202 Vragen

Als al door anderen gezegd: knullig knutsel amateurstraatwerk. Niet gelegd door een ervaren stratenmaker lijkt mij (ook).
Volharden in uw klacht, nagaan of de 'stratenmaker' is aangesloen bij een branchevereniging met klachtregeling.

lo
door lovewinnie - May 31, 2018 om 11:26
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Durf niemand meer te ontvangen haha, hoezo uit de hoogte.
Het is indd niet mooi gelegt, Schots en scheef, overal kuilen wat plassen gaat geven. Al waterpas er op gehad of water wel richting de straat loopt??
Is het gedaan door een klusjesman zomaar iemand die het tegen er ff bij doet of een echte stratenmaker? Zou hier zeker niet voor betalen tot alles opnieuw is gedaan. Dus alles eruit, egaliseren en beginnen bij het huis zoals het hoort.

dj
door djef - May 31, 2018 om 23:44
4 Antwoorden / 1 Vragen

Ok, dank voor de antwoorden. Het niemand durven ontvangen was meer als grap!, maar ik erger mij er serieus kapot aan.

Het professionele bestratingsbedrijf hebben we ingehuurd om de oprit er in te leggen zoals het was, maar dan zonder hobbels. Het lag in eerste plaats andersom, heel hij de voordeur, garage, langs de gevel en de sluitstukken voor aan de weg. Stenen hebben we nog te over, al hebben ze nu ruim 100 stenen geknipt, die zijn nog wel over van een ander deel wat we er zelf uit gehaald hebben.

Punt is nu vooral dat het "er in liggen zoals het ligt" in feite door hen aangenomen is als: we beginnen lekker aan de andere kant zonder dit bij de klant aan te geven. Nu we klagen horen we opeens het excuus dat volgens men het er bij 9 van de 10 opritten zo in ligt, hele stenen om op te rijden voor aan de weg, vanwege risico op shuiven o.i.d. Frappant is wel dat bij ons in de buurt het bij wel meer opritten "anders dan gebruikelijk" ligt; dus netje overal, knipwerk voor aan de weg.

Had men dit niet meteen aan moeten geven, of hadden wij hier zelf "onderzoek" naar moeten doen? Zowel bij het opstellen van de offerte, als ook bij de werkzaamheden zelf kon met aan de oprit van de buren nog zien dat het andersom had gelegen. Dom genoeg is hier geen woord over gerept, en is nooit aangegeven dat hun werkwijze anders is dan hoe de oprit er in lag. Strikt genomen heeft men in mijn ogen onze opdracht niet aangehoord en zijn ze gaan bestraten zoals het voor hen zelf makkelijker was lijkt het.

Het weer anderom laten leggen kan wel (inclusief het "risico") maar men ziet dit dan als een nieuwe opdracht met een hoger prijskaartje dan eerst (want met hoopt dat we het er bij laten zitten?), terwijl het in feite onze opdracht in eerste plaats was. Enig advies of ik hier iets mee kan?

panter22
door panter22 Jun 1, 2018 om 14:27
6599 Antwoorden / Vragen

Welke professional van het de bedrijg heeft dit gelegd? Een leerling?
Met wie heb je je klacht besproken. Wie is men? De baas van het bedrijf of de telefoniste?

brainless
door brainless - Jun 1, 2018 om 00:18
324 Antwoorden / 0 Vragen

Kokosmat met WELKOM er op voor de deur en klaar is kees.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 1, 2018 om 09:56
7214 Antwoorden / 3 Vragen

Het professionele bestratigsbedrijf had u natuurlijk moeten waarschuwen dat het uitvoerwerk niet zonder hobbels kan zodat u wat bedenktijd zou hebben of het door moet gaan. Misschien kunnen zij het ongelijke hinderlijke gedeelte over doen?

sp
door sporten - Jun 1, 2018 om 14:12
17 Antwoorden / 1 Vragen

Als je de foto's beziet, welke U mee heeft gestuurd, kan ieder toch zien, dat het een zooitje is.
Een professioneel bedrijf dat zo iets aflevert ??

Ik zou hier absoluut geen genoegen mee nemen ?
Is het bedrijf aangesloten bij een geschillen commissie ??

Ik neem aan, dat U nog niet alles betaald heeft !.
Vraag een expert om hier naar te kijken en geeft deze expert U geljk, ga het gesprek aan met het bedrijf.
Als het bedrijf niet aangesloten is bij een geschillen commissie en niet bereid is, hier iets aan te doen, heeft U een aantal mogelijkheden.
1. Laat een erkende expert een schade rapport opmaken, dit i.v.m. een rechtszaak. Denk ook aan de kosten !
2. Laat een review achter op internet , wat U bevindingen zijn met dit bedrijf.

Wellicht heeft U een rechtsbijstand verzekering ?
Laat U goed informeren, een rechtszaak aanspannen geeft ook veel stress en je weet nooit hoe het afloopt.

panter22
door panter22 Jun 1, 2018 om 14:25
6599 Antwoorden / Vragen

Een expert inhuren is mogelijk duurder dan het bestraten gekost heeft.