sk
door skybird Apr 12, 2013 om 13:13
Geldzaken & recht

Lease Plan Bank

Nadat Lease Plan Bank in Kassa werd genoemd als de bank die de hoogste rente geeft, heeft Lease Plan Bank na de vele aanmeldingen gauw de rente verlaagd naar 1,92%, de laatste rente van alle banken. Dus een goede raad, open daar nu geen rekening. Je wacht trouwens meer dan een week alvorens je rekening daar actief is en vervolgens heb je wel zoveel rente verloren. Dus trap er niet in! Ik heb mijn geld meteen weer teruggestort nadat mijn rekening daar eindelijk actief werd verklaard. Heb door die flauwekul meer dan genoeg rente verloren! Hun excuus was dat ze zoveel aanmeldingen hadden ontvangen. Gauw de rente drastisch verlagen nadat ze genoemd zijn in Kassa vind ik meer dan onfatsoenlijk.

1834 13 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 12, 2013 om 14:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U had natuurlijk al veel eerder kunnen weten dat Leaseplanbank de hoogste rente gaf. U moet dat dus beter in de gaten houden

En stel dat u daar € 10.000 had willen gaan sparen, dan hebt u door die week een verlies geleden van € 0,57.

Rampzalig.

sk
door skybird - Apr 12, 2013 om 16:36
16 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 12 apr 2013, 14:04]U had natuurlijk al veel eerder kunnen weten dat Leaseplanbank de hoogste rente gaf. U moet dat dus beter in de gaten houden

En stel dat u daar € 10.000 had willen gaan sparen, dan hebt u door die week een verlies geleden van € 0,57.

Rampzalig.

sk
door skybird - Apr 12, 2013 om 16:41
16 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 12 apr 2013, 14:04]U had natuurlijk al veel eerder kunnen weten dat Leaseplanbank de hoogste rente gaf. U moet dat dus beter in de gaten houden

En stel dat u daar € 10.000 had willen gaan sparen, dan hebt u door die week een verlies geleden van € 0,57.

Rampzalig.

Ja, waar slaat u reactie nou op? Al verlies ik 0,01 eurocent rente, dan nog blijft het een verlies en/of dat rampzalig is, dat zal ik zelf wel bepalen, dat gaat u helemaal niets aan en u doet er goed aan mij wat dat betreft uw bemoeienis dus te besparen!!. En nee, ik hield me niet dagelijks bezig met welke bank de hoogste rente geeft, want ik heb nog wel wat anders te doen. Werd er op attent gemaakt door Kassa dat je de rente van banken beter in de gaten kan houden en niet te lui met je geld moet omgaan!
Ik vind uw reactie hier dus van generlei waarde!!

diumenge
door diumenge - Apr 12, 2013 om 17:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Absurd dat ze die rente ineens verlaagd hebben, maar je moet inderdaad niet overdrijven dat je zoveel rente hebt verloren. Dan maar naar SNS of Argenta, krijg je toch weer 0,05% meer dan bij de 2% die een hoop andere geven...

Overigens geven ze aan dat de rente maandelijks wordt bijgeschreven, dus daardoor ontvang je per saldo al iets meer rente. Ook geven ze aan dat de rente gekoppeld is aan de Euribor en daardoor kan de rente maandelijks wijzigen.

tijger1
door tijger1 - Apr 12, 2013 om 18:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@skybird

Als u geen bemoeienis wilt met uw zaken, moet u uw vraag hier niet stellen.

Als een bedrijf aanbevolen wordt, is het logisch dat veel mensen daar naar toe gaan. Dat u dus een weekje moest wachten voordat u van die rekening gebruik kon maken, is logisch.

Als u hier een vraag stelt, kunt u niet verwachten dat u alleen maar medestanders treft die u beklagen over het onrecht wat u wordt aangedaan. U kunt bijvoorbeeld een app downloaden waar van alle banken, alle rentes vermeld staan.

Blijkbaar is het voor u de eerste keer dat u zich realiseert dat niet elke bank dezelfde rente vergoedt. Dus zelf beter opletten in het vervolg kan geen kwaad.

Als u nu vast bij een aantal andere banken een rekening opent, hoeft u, na een advies van Kassa, geen verlies meer te vrezen als u van rekening switcht.

xi
door xilefsim - Apr 12, 2013 om 18:59
111 Antwoorden / 1 Vragen

Voorlopig gaat de rente omlaag, er is te weinig concurrentie en zowel de politiek als menige bank willen een lage rente omdat ze veel schulden hebben. Vroeger was er een directe relatie tussen rente en inflatie maar dat is ooit uit elkaar gehaald.

herrdroetker
door herrdroetker - Apr 12, 2013 om 22:49
275 Antwoorden / 10 Vragen

Freunde und Freundinnen,

Het bankenkartel werkt tadelos! Er is schreeuwend behoefte aan geld bij ondernemingen en de rente op spaarrekeningen bij de grote banken komt al dicht bij de 1,2% per jaar. De wet van vraag en aanbod werkt hier dus niet. Die 1,2% is gelijk aan de vermogensbelasting. Nog even en sparen leidt daadwerkelijk tot vermogensverlies. Het Nederlandse Volk zal iets anders moeten gaan bedenken dan banken om zijn vermogen te beheren.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

valerius-2
door valerius-2 - Apr 13, 2013 om 00:55
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja maar als men zoals als de banken goedkoper kunnen lenen, waarom zou er dan aan u meer betalen. U bent zelf zo op de cent waarom mag de bank dat dan oook niet zijn

herrdroetker
door herrdroetker - Apr 13, 2013 om 13:49
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Valerius,

Het effect dat banken meer rente bieden om meer spaarders desnoods bij andere banken weg te lokken bij een toegenomen behoefte aan geld om dat weer uit te lenen aan ondernemers die willen investeren, heet marktwerking.

Natuurlijk proberen de banken met zo weinig mogelijk rente toch zoveel mogelijk spaarders te lokken. Een heel effectieve maar illegale methode daarvoor is het maken van onderlinge afspraken om gezamenlijk niet meer dan een bepaald percentage te bieden aan spaarders en overige rekeninghouders. In dat geval is er geen marktwerking, maar is er sprake van een kartel. Dat is precies wat er nu in Nederland gaande is en waar het hedendaagse marktfundamentalisme toe heeft geleid.

Valt het u ook op dat daar niets over wordt gezegd in de Politiek? U gaat uiteraard wel steeds meer betalen voor steeds minder tot u arm bent en die paar anderen, die bepaalde zaken geregeld hebben, rijk zijn.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

diumenge
door diumenge - Apr 13, 2013 om 17:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

herrdroetker,

Er is wel vraag naar geld bij ondernemers, maar de banken lenen heel weinig uit momenteel. Verder kunnen ze inderdaad op de kapitaalmarkt heel goedkoop geld lenen, dus ze hebben het geld van de consumenten niet echt nodig, daarom bieden ze weinig rente. Dat heet ook marktwerking.

[url=http://www.volkskrant.nl/vk/nl/7264/Schuldencrisis/article/detail/3418322/2013/03/31/Europa-moet-haast-maken-met-aanpak-zombiebanken.dhtml]'[u]Europa moet haast maken met aanpak zombiebanken[/u]'[/url]

herrdroetker
door herrdroetker - Apr 13, 2013 om 19:58
275 Antwoorden / 10 Vragen

Lieber Diumenge,

Dank voor uw link. Mijn punt echter is dat het vermogen van het "Nederlandse Volk" (de consumenten) alles is wat er is. Er is niet meer dan dat.
Dat blijkt indirect ook uit de artikelen waar u naar verwijst. Ik zet "Nederlandse Volk" tussen " " want het gaat om Europa. Wat er op de kapitaalmarkt wordt verhandeld, dat is vermogen dat door handenwerk en denkwerk is gerealiseerd en verdiend is door u, door (wat langer geleden) mij en de andere volksgenoten (beroepsbevolking) en (last but not least) wat er verder uit de grond komt (grondstoffen, aardgas, olie, goud, landbouwgewassen, veeteelt, voedsel, water). Het geld komt letterlijk niet uit de lucht vallen. Het geld komt van beneden uit de grond naar boven door middel van arbeid en denken. Er is geen uitzondering.

Alleen zijn u, ik, onze andere volksgenoten en vooral onze regeringen (die beter hadden moeten en kunnen weten) zo onhandig en dom geweest om "instellingen" als de "kapitaalmarkt", banken en speculanten de gelegenheid te geven om zich "ons" geld toe te eigenen en te laten beloven dat zij nog meer van "ons" konden nemen om niet (gratis). Dit verschijnsel heet "leverage".

De kapitaalmarkt die u aanduidt bestaat uit "echt eigen vermogen van het volk", "wederrechtelijk toegeëigend" vermogen, "beloofd" vermogen en de waarde van beschikbare grondstoffen (waar ook ontoelaatbaar mee wordt gespeculeerd).

Het probleem heden ten dage is dat in de kapitaalmarkt het wederrrechtelijk toegeëigende en vooral het beloofde vermogen het "eigen vermogen" en de waarde van de grondstoffen ver in waarde overstijgen.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker

xi
door xilefsim - Apr 14, 2013 om 10:57
111 Antwoorden / 1 Vragen

"We hebben een overvloed aan geld op de korte bancaire markt. Er is zoveel kort geld in de markt, dat zorgt voor de lage rente. De geldmarktrente wordt kunstmatig laag gestuwd door de ECB. Tel je die factoren bij elkaar op dan blijft de Euribor de komende tijd super en superlaag. De Euribor blijft tot en met 2014 onder de 1%."

link

Overheden proberen hun schuldenberg terug te dringen door een combinatie van lage rente en oplopende inflatie.

‘Zolang schulden hoog zijn, zullen centrale banken bereid zijn de rente laag te houden en de inflatie op te laten lopen.’ Henk Jan van Zoelen (Pimco Europe): ‘Langzaam wordt het schuldenprobleem verschoven van de overheid naar pensioenfondsen en particuliere spaarders en beleggers.`

link

aurora1
door aurora1 - Apr 14, 2013 om 23:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@skybird, een gemakkelijke site om de rentes van spaarrekeningen te bekijken is KLIK HIER. Je zou meer dan 1 spaarrekening kunnen openen opdat je bij verschillende percentages zelf naar de bank met het hoogste percentage kunt overboeken.

vr.gr.