merlijn2005
door merlijn2005 Jun 20, 2015 om 12:46
Geldzaken & recht

Lidmaatschap omroep

Wij hadden 3 jaar geleden kaartjes gekocht om een opname van een tv programma bij te wonen. Het blijkt dat je dan gelijk een jaar lid was van die omroep. Nooit meer wat van gehoord tot nu. We krijgen plotseling aanmaningen omdat we lid van die omroep zijn en ons lidmaatschap moeten betalen. Mag dat zomaar?

Ik heb nooit een lidmaatschap opgezegd omdat ik ervan ben uitgegaan enkel een toegangskaart voor die opname gekocht te hebben en dat dat na jaar automatisch zou zijn verlopen.

1929 16 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Jun 20, 2015 om 12:52
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is heel vreemd. Welke omroep doet dit?

edrick3
door edrick3 - Jun 20, 2015 om 13:00
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo merlijn2005,

.....Wij hadden 3 jaar geleden kaartjes gekocht ....
En nu pas een aanmaning om lidmaatschap te betalen?
Beetje onduidelijk verhaal:
.... Het blijkt dat je dan gelijk een jaar lid was van die omroep.....
Kom je daar nu pas achter? Door die aanmaning?

tenormin
door tenormin - Jun 20, 2015 om 13:03
16845 Antwoorden / 108 Vragen

Kaartjes kopen en dan "eraan vastzitten"? Lijkt me niet kunnen. De commerciële kunnen het niet zijn, blijft dus inderdaad de vraag die zoekster ook al stelt: bij wie. Kunnen we hen gelijk in het ? zetten.

valerius-2
door valerius-2 - Jun 20, 2015 om 13:48
7840 Antwoorden / 95 Vragen

De voorwaarden niet gelezen toen u daar kaarten voor heeft aangevraagd?

merlijn2005
door merlijn2005 - Jun 20, 2015 om 13:56
47 Antwoorden / 43 Vragen

We hadden wel gezien dat de prijs inclusief 1 jaar lidmaatschap van avro/tros was. Dat houdt toch niet in dat je er verder gelijk aan vast zit?

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 20, 2015 om 14:02
7207 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=merlijn2005 schreef op zaterdag 20 jun 2015, 13:56]We hadden wel gezien dat de prijs inclusief 1 jaar lidmaatschap van avro/tros was. Dat houdt toch niet in dat je er verder gelijk aan vast zit?
Dat lijkt mij ook niet maar zij gaan er dus vanuit dat er na een jaar wordt opgezegd of er komt een automatische verlenging, ongepast vind ik dat.

sjjoppy
door sjjoppy - Jun 20, 2015 om 14:05
7207 Antwoorden / 3 Vragen

Tenzij duidelijk in de voorwaarden stond dat er opgezegd moest worden.

mahadma
door mahadma - Jun 20, 2015 om 14:41
11564 Antwoorden / 51 Vragen

We hadden wel gezien dat de prijs inclusief 1 jaar lidmaatschap van avro/tros was. Dat houdt toch niet in dat je er verder gelijk aan vast zit?

Er stond dus niet bij: "Na afloop van het jaar wordt uw lidmaatschap automatisch beëindigd"? Dus had u op moeten zeggen.

me
door mein33 - Jun 20, 2015 om 14:45
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=merlijn2005 schreef op zaterdag 20 jun 2015, 12:46]

Ik heb nooit een lidmaatschap opgezegd omdat ik ervan ben uitgegaan enkel een toegangskaart voor die opname gekocht te hebben en dat dat na jaar automatisch zou zijn verlopen.

De mogelijkheid bestaat dat u destijds, bij het bestellen van de kaartjes, verzuimd heeft om een vinkje weg te halen bij de vraag of u lid wil(de) worden van de omroep.
Deze vraag wordt namelijk vaak gesteld bij het bestellen van toegangsbewijzen en/of andere producten die een omroep aanbied en het vinkje bij de vraag is meestal al geplaatst.

Cookies
door Cookies - Jun 20, 2015 om 15:25
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=merlijn2005 schreef op zaterdag 20 jun 2015, 13:56]We hadden wel gezien dat de prijs inclusief 1 jaar lidmaatschap van avro/tros was. Dat houdt toch niet in dat je er verder gelijk aan vast zit?

Dergelijke geintjes gebruikt de Vara ook. Eigenlijk ordinaire koppelverkoop. Heb dat ook al eens gemeld bij het Commissariaat voor de Media en die mailden terug dat het inderdaad koppelverkoop is en dat zij deze gang van zaken al bewaakten.

pi
door pieterwolters - Jun 20, 2015 om 16:37
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=merlijn2005 schreef op zaterdag 20 jun 2015, 13:56]We hadden wel gezien dat de prijs inclusief 1 jaar lidmaatschap van avro/tros was. Dat houdt toch niet in dat je er verder gelijk aan vast zit?

Oh, dan is het makkelijk. Een mailtje naar de redactie van Radar en dan geldschepper Hertzenberg de Avrotros keihard aanpakken.

di
door digioma - Jun 20, 2015 om 16:51
646 Antwoorden / 29 Vragen

Wanneer je lid (al dan niet gewenst) bent van een omroep, dan krijg je toch regelmatig allerlei reclame in de bus van deze omroep of een soort radio/TV gids? Bijv. over busreisjes, speciale evenementen die je als lid en met bijbetaling kunt bijwonen, korting op bepaalde artikelen enz. Dat is op naam gestelde post, dus die wordt bezorgd ook al heb je een "nee" sticker op de brievenbus. Is dat nooit gebeurd in die tijd?
Ze weten je adres, want je krijgt een betalingsherinnering.

diumenge
door diumenge - Jun 20, 2015 om 20:01
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik begrijp ook niet hoe dit 3 jaar geleden kon spelen er nu (pas) aanmaningen volgen over een lidmaatschap. Is er in de tussentijd dan nooit iets ontvangen.

Nou ja, je hier mooi dat waar de consumentenprogamma's de mond vol van hebben hun eigen omroepen precies hetzelfde gedrag vertonen.

door 1953 - Jun 20, 2015 om 23:35
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De juiste remedie in dezen is: Wie eist die bewijst!

merlijn2005
door merlijn2005 - Jun 21, 2015 om 09:43
47 Antwoorden / 43 Vragen

Ik heb geen post ontvangen en geen programmablad oif iets dergelijks.

zoekster
door zoekster - Jun 21, 2015 om 09:47
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=merlijn2005 schreef op zondag 21 jun 2015, 09:43]Ik heb geen post ontvangen en geen programmablad oif iets dergelijks.
Leg uw klacht bij het Radarforum voor. Dan bent u bij de juiste omroep ;-)